Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma hiusväri

Vierailija
26.02.2015 |

Onko muita, jotka ovat kasvattaneet oman hiusvärinsä takaisin? Miten projekti onnistui ja kuinka kauan kesti? Minkä väriset hiuksesi ovat? Entä onko monilla värjäämättömät hiukset? Itsellä pitkissä hiuksissa nyt oma väri korviin asti. Loppuhius on punertavampaa, mutta ei oikeastaan erotu. Oma väri on ihmeen hieno, vaikka tylsältä aluksi näyttikin. Kultaista vivahdettakin löytyy yllättävän paljon. Oletteko muut olleet tyytyväisiä väriin, joka kasvaessa paljastui?

Kommentit (214)

Vierailija
21/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto ei pysty. Oma väri täynnä harmaita. Aivan kauheeta, kun ikää ei oo kuin 35. Näyttäisin kuusvitoselta jos antaisin kasvaa omaan väriin.

Vierailija
22/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aloin kasvattaa omaa väri pois viime syksynä, koska päänähkani on hilseilevä ja kutiseva enkä usko värjäysten parantavan tilannetta ! no, sellainen ruma "ei minkään värinen"-sävyhän sieltä puskee.. latvoissa vielä punaista. tuossa kuvassa näkyy aika hyvin se oma väri!

[url=http://aijaa.com/wGQanb][img]http://i8.aijaa.com/t/00509/13739934.t.jpg[/img][/url]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 12:22"]Hitto ei pysty. Oma väri täynnä harmaita. Aivan kauheeta, kun ikää ei oo kuin 35. Näyttäisin kuusvitoselta jos antaisin kasvaa omaan väriin.
[/quote]

Sama täällä. Mäkin täytin just 36 ja harmaita ooon hirvittävän paljon. Ei voi miettiä oman värin kasvattamista :(

Vierailija
24/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:05"]

itse aloin kasvattaa omaa väri pois viime syksynä, koska päänähkani on hilseilevä ja kutiseva enkä usko värjäysten parantavan tilannetta ! no, sellainen ruma "ei minkään värinen"-sävyhän sieltä puskee.. latvoissa vielä punaista. tuossa kuvassa näkyy aika hyvin se oma väri!

[url=http://aijaa.com/wGQanb][img]http://i8.aijaa.com/t/00509/13739934.t.jpg[/img][/url]

minusta tuo kyllä ihan vaaleanruskea!

[/quote]

Vierailija
25/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien hiustenvärjäyskierteen jälkeen lakkasin raskausaikana värjäämästä hiuksia. Värejä on ollut erivärisiä ruskeita, kusenkeltaisesta platinavaaleaan, mustaa ja punaista. Olen nyt ollut 10kk värjäämättä, omaa hiusväriä on noin kulmakarvoihin asti. Oma värini on hiukan vaaleampi, mutta muuten hiukseni näyttävät juuri tältä: http://www.estradi.net/wp-content/uploads/2013/06/ombre4.jpg

Olen tyytyväisempi kuin olisin ikinä uskonut.

Vierailija
26/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hyvin tummiksi värjätyissä hiuksissa juurikasvu näyttää nimenomaan harmahtavalta lyijykynällä väritetyltä. Viimeksi kun on oma väri ollut niin hiukset olivat keskiruskeat (kymmenisen vuotta sitten). Haluaisin uskaltaa antaa oman värin kasvaa mutta pelottaa että on kokonaan tollainen harmaan sävy. Varsinkin kun päänahka alkanut ärtyä värjäyksestä. Kertokaa lisää tarinoita missä tyvestä onkin paljastunut ihana oma väri harmaan tilalle! :D Tarvitsen tsemppejä. On muuten kiva nähdä noita esimerkkikuvia omasta väristä, linkatkaa ihmeessä niitä lisää vaikka olisivatkin vaan googlesta!

Vierailija
27/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee toukokuussa vuosi viime värjäyksestä. Värjäsin silloin vaalean ruskealla. Kesällä kuukausi etelän lämmössä ja hiukset oli vaaleat. Kaikki kehui, että mahtava väri hiuksissa sulla :)
Nyt on oma hius sellasta aika maantietä varmaan ja latva vaaleaa. Selvää rajaa ei oikeastaan erota
värjätyn ja värjäämättönän välillä hiusten ollessa
auki. Eli minusta aika helppo kasvatusprojekti. Hiusten pituus on nyt olkapäälle.

Vierailija
28/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:57"]

Leikkasin poikatukan kun juurikasvua oli vajaan puolen vuoden edestä. Latvoissa tosin on vieläkin ihan vähän tätä vanhaa väriä, jonka leikkaan pois ehkä syksyllä tai joskus. Katsotaan nyt miten nämä kasvaa. Kuitenkin haluan päästä ensin polkkavaiheen yli ja pysyä sen pidemmällä puolella vaikka leikkaisinkin rippeet pois.

[/quote] Ai niin ja oma väri on sellainen hopeisen tummahkon vaalea, joka itse asiassa näyttää yllättävän hyvältä. Nyt olen noin vuoden eli n. 13cm:n juurikasvulla. Tässä projektissa menee vielä vuosia... :)

Vierailija
29/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluaisin vinkkejä tuohon latvaan. Omaa väriä on joku reilu 10 senttiä, loppu melko tummaa punertavan ruskeaa. Sitä on jo värjätty kampaajalka lähemmäs omaa väriä, mutta aina tuo punaruskea tunkee läpi parin pesun jälkeen. Voisiko joku hopeashampoo tms. auttaa?

Vierailija
30/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin kasvattaa omaa väriä 2011 loppukeväästä, eli kohta on neljä vuotta mennyt värjäämättä. Sitä ennen olin vajaat kymmenen vuotta värjännyt tukkaa ensin punaiseksi, sitten useamman vuoden mustaksi ja viimeiset vuodet tummanruskeaksi. Lopulta melko lyhyen mietinnän jälkeen käytin Colour B4:ää ja annoin oman värin kasvaa. Enkä ihan suoraan sanottuna usko, että tartun väripurkkiin, ennen kuin harmaata hiusta alkaa pukata. Oma värini on vaan todella kiva - suomalaiseksi aika tumma, intensiivinen ruskea, joka ei ole yhtään liian harmaaseen taittava. Sopii lisäksi todella hyvin omaan ihon ja silmien sävyyn. Ja ennen kaikkea ei tarvitse huolehtia tyvikasvusta!

Täällä on ollut puhetta siitä, että antaako tyvikasvu todellisen kuvan tukan sävystä. Itseni kohdalla tukan sävy on huomattavasti nätimpi, kun se on koko tukassa. Tyvikasvun perusteella oma tukkani näytti todella harmaalta - jopa oma kampaajani kutsui sitä "villasukanharmaaksi". Tietenkin tummaan, intensiiviseen ruskeaan verrattuna tämä hieman hailakampi sävy vaikutti ihan maantienharmaalta. Nykyään jopa kampaajani myöntää, että hiusteni sävy on upea ja suorastaan käskee olemaan värjäämättä tukkaa, ellei ole ihan pakko.

Vierailija
31/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:30"]

Mulla hyvin tummiksi värjätyissä hiuksissa juurikasvu näyttää nimenomaan harmahtavalta lyijykynällä väritetyltä. Viimeksi kun on oma väri ollut niin hiukset olivat keskiruskeat (kymmenisen vuotta sitten). Haluaisin uskaltaa antaa oman värin kasvaa mutta pelottaa että on kokonaan tollainen harmaan sävy. Varsinkin kun päänahka alkanut ärtyä värjäyksestä. Kertokaa lisää tarinoita missä tyvestä onkin paljastunut ihana oma väri harmaan tilalle! :D Tarvitsen tsemppejä. On muuten kiva nähdä noita esimerkkikuvia omasta väristä, linkatkaa ihmeessä niitä lisää vaikka olisivatkin vaan googlesta!

[/quote]

Tein sinulle tällaisen kollaasin omasta päästäni. Minun juurikasvuni oli aikoinaan harmaa värjättyyn hiukseen verrattuna, mutta uskaltauduin kuitenkin kasvattamaan oman värisen tukan. Valitsin tähän erilaisia kuvia. Alhaalla oleva jakauskuva on otettu kurjana syysaamuna ja kuvaa päätäni "pahimmillaan", kun väri näyttää edelleen harmahtavalta. Muut kuvat on kaikki hieman eri tilanteista ja valoituksista. Oikean puoleisimmassa kuvassa haen takaa sitä, että värjäämättömässäkin hiuksessa on monesti erisävyisiä "raitoja".

En pidä omaa väriäni ihmeellisenä, mutta en sietämättömänäkään. Asenne on sellainen, että tällä mennään :D.

http://aijaa.com/EqhbFu

Vierailija
32/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 13:30"]

[/quote]

Tein sinulle tällaisen kollaasin omasta päästäni. Minun juurikasvuni oli aikoinaan harmaa värjättyyn hiukseen verrattuna, mutta uskaltauduin kuitenkin kasvattamaan oman värisen tukan. Valitsin tähän erilaisia kuvia. Alhaalla oleva jakauskuva on otettu kurjana syysaamuna ja kuvaa päätäni "pahimmillaan", kun väri näyttää edelleen harmahtavalta. Muut kuvat on kaikki hieman eri tilanteista ja valoituksista. Oikean puoleisimmassa kuvassa haen takaa sitä, että värjäämättömässäkin hiuksessa on monesti erisävyisiä "raitoja".

En pidä omaa väriäni ihmeellisenä, mutta en sietämättömänäkään. Asenne on sellainen, että tällä mennään :D.

[/quote]

Kiitos! Ehkä pitää vaan tosissaan uskaltaa. Sulla on ihan mielettömän ihana väri!

Vierailija
33/214 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 14:06"]

[/quote]

[/quote]

Kiva kun laitoit kuvia! Tässä viimeiset pari päivää olen näitä viestejä lukenut ja vähän väliä käynyt kurkkimassa peilistä josko hiukset olisivat kasvaneet ja miltä värjätyn ja oman hiuksen raja näyttää.. Miehelle päivittelin jo tuhatta kertaa, että onhan tämä oma väri nyt ok. Joka kerta sanoo, että hieno on ja mistä olet saanut päähäsi ettei ole. Koskakohan tämä loputon innostus omiin hiuksiin loppuu?! :D

Vierailija
34/214 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 06:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 14:06"]

[/quote]

[/quote]

Kiva kun laitoit kuvia! Tässä viimeiset pari päivää olen näitä viestejä lukenut ja vähän väliä käynyt kurkkimassa peilistä josko hiukset olisivat kasvaneet ja miltä värjätyn ja oman hiuksen raja näyttää.. Miehelle päivittelin jo tuhatta kertaa, että onhan tämä oma väri nyt ok. Joka kerta sanoo, että hieno on ja mistä olet saanut päähäsi ettei ole. Koskakohan tämä loputon innostus omiin hiuksiin loppuu?! :D

[/quote]

Ap kirjoitteli viimeisen

Vierailija
35/214 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kasvatettua oman värin takaisin, mutta näytin niin valjulta että oli pakko värjätä tummemmaksi :)

Vierailija
36/214 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kasvattaa oman hiusvärin esille, mutta mua mietityttää, että jos siihen menee esim 4 vuotta, niin projektin loputtua olen 30-vuotias. Ja eikö joillan ala silloin hiukset jo harmaantua? En kauaa ehitsi nauttia enää lopputuloksesta.

Vierailija
37/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 12:19"]

Oma väri on ns maantie. Värjäisin, jos vain päänahka kestäisi sillä eipä tämä hiiri look itsetuntoa kohota., mutta tällä mennään!

[/quote]

Ei maantienvärin tarvitse tarkoittaa hiiritukkaa. Mikä tahansa hiusväri on hyvinvoivana ja hyvin laitettuna upea. Pahemmalta minusta näyttää räiskyväksi värjätyt hiukset, jotka roikkuvat latteana päätä pitkin, malli on uloskasvanut ja juurikasvu paistaa silmiin. 

Vierailija
38/214 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:20"]

Haluaisin kasvattaa oman hiusvärin esille, mutta mua mietityttää, että jos siihen menee esim 4 vuotta, niin projektin loputtua olen 30-vuotias. Ja eikö joillan ala silloin hiukset jo harmaantua? En kauaa ehitsi nauttia enää lopputuloksesta.

[/quote]

Kaipa jollain, itsellä ensimmäinen harmaa ilmestyi 40-vuotiaana.

Vierailija
39/214 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/214 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut nyt oma väri reilut kolme vuotta ja olen tyytyväinen. Ei enää juurikasvua eikä hiusvärimyrkkyjä! Ainoa vaan, että harmaita puskee tasaiseen tahtiin. Nypin niitä aina toisinaan pois, mutta tilalla on heti uusia. Eivät ole onneksi vielä vallanneet koko päätä vaan ovat satunnaisia siellä täällä. En tiedä mitä teen sitten kun niitä tulee enemmän, olen kuitenkin alle 30v. Väriini olen erittäin tyytyväinen, on tummanruskea ja kesällä tulee vaaleampia vivahteita. Monta kertaa väriä ja hiusten kiiltoa on kehuttu.

Katsoin muuten MOT:n dokkarin. Alkoi päänahkaa kihelmöidä pelkästä katsomisesta... kauheita myrkkyjä sitä onkin vapaaehtoisesti käyttänyt. En koske enää väripurkkiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi