Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko koira pärjää pissaamatta yöllä?

Vierailija
25.02.2015 |

Jos koira pissaa 22 (rakko siis ihan tyhjäksi), onko muka liian myöhään jos vie sen aamulla 7.30 ulos? Miten teidän koirat?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juo paljon, niin pissattaa voi myös keskellä yötä.

Vierailija
2/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä aikuinen koira selviää vaikka 12 tuntia. Monesti viikonloppuna vääntäytyy aamulenkille kun itse on lähdössä, ei ollenkaan ole innoissaan lähdössä, niinkuin vaikkapa iltapäivällä töiden jälkeen on. Nuori koira kestää vähemmän aikaa, ja hyvin pieni koira vähemmän kuin iso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pärjää, joskus ei. Koira viedään ulos kun se pyytää.

Vierailija
4/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin 12 tuntiakin menee, pärjää niin pitkään kun on tarvis.

Vierailija
5/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koirat käy ulkona useimmiten klo 10, 14 ja 19. Hyvin tuntuu riittävän.

Vierailija
6/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en siis tiedä koirista mitään, yksi kaverini tekee ison koiransa kanssa noin. Toinen ystävämme taas aina kauhistelee, että koira on aivan liian kauan pissaamatta ja ei "fyysisesti" selviä tuosta. 

Vierailija
7/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 siis myös ap. Olen joskus ollut tällä kaverilla kylässä. Koira on aamulla haukkunut, vissiin säikkyy kerrostalon ääniä välillä. Ei se kuitenkaan koskaan ole pissannut sisälle, pyörinyt oven edessä odottaen lenkkiä. Enemmänkin se pitää pakottaa.

Vierailija
8/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tämä asiasta huolestunut kaveri uhkasi tehdä eläinsuojeluilmoituksen, koska kerran koira oli kuulemma ollut 10-11h kusematta. Kuulemma koiraa sattuu tollanen aika ja voi tulla joku vaurio..

Vierailija
9/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentu ei välttämättä pärjää. kyllä aikuisen koiran TÄYTYY pärjätä tavallinen yö pissaamatta. Monet koirat selviää 18h ja enemmänkin, toki näin pitkää väliä ei kyllä saisi tulla jos haluat että koira voi hyvin.

Vierailija
10/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo koiraa eikä tuu mutta olettaisin että ensiksi aamulla esim seitsemän aikaan, neljän viiden aikaan ja illalla vielä ehkä yhdeksän aikaan. Ajattelen ihmistä joka käy työssä. 

Vierailija
11/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän (6kg 3v) koira kävi just, lähtee kyllä aamukasiltakin, mutta antaa nukkua pitkään ja 10 aamullakin jaksaa. Pyytää itse ulos jos aiemmin tarvii (joskus ripaskalla herättänyt yöllä ulos). Mä lähden töihin klo 6 ja koira kääntää kylkeä silloin :)

Vierailija
12/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy tällä hetkellä yöpissalla siinä kahdentoista pintaan ja aamulla pääsee viideltä lenkille. Seuraavalle lenkille lähtee klo 10 ja sitten klo 15 ja sitten klo 20.

Vierailija
13/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon myös koiran iästä ja tottumuksesta. Pentukoira ei osaa/pysty pidättämään kovin pitkiä aikoja, seniorikoiralla (yli 10 v) saattaa olla ihan sama juttu elinkaaren toisessa päässä. 

Jos kyseessä on aikuinen, terve koira, pystyy se pidättämään yöaikaan sen 12 tuntiakin eikä aamulla ole tulipalokiire tarpeille. Monesti esim. toinen omista koiristani ei edes halua huonolla kelillä lähteä iltapissalle vaan jää mieluummin makaamaan lämpöiseen. 

Vierailija
14/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 22:18"]

Meillä käy tällä hetkellä yöpissalla siinä kahdentoista pintaan ja aamulla pääsee viideltä lenkille. Seuraavalle lenkille lähtee klo 10 ja sitten klo 15 ja sitten klo 20.

[/quote]

Onko teillä useampi ihminen hoitamassa lenkittämistä? Yhden ihmisen varassa ei ainakaan minulla onnistuisi, koska haluan nukkua enemmän kuin viisi tuntia. Lähteekö koira mielellään noina aikoina lenkille vai haluaisiko se vielä nukkua? Minä tulin ison koirani kanssa tunti sitten lenkiltä, vien sen siinä seiskan aikaan. Kauheeta kiskomista, koira ihan unenpöpperössä. Pentuna vein useammin, nyt aikuisena pitää kyllä jo pärjätä.

Vierailija
15/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pentukoirat ei ainakaan pärjää..voisi kysyä aloittajalta kauanko itse pärjäät käymättä veskissä?

Kannattaisi miettiä jo ennen koiran hankintaa että sitä on vietävä kunnolla ulos aamulla, päivällä, iltapäivällä ja illalla, lukeehan se samalla myös "päivän lehdet"

Omat koirat käy aamulla aikaisin tunnin lenkit..ja pitkin päivää menevät omalle pihalle pissalle silloin kun huvittaa, yöllä kahden maissa vetäsevät vieä kymmenen kilometrin lenkin ja myös juoksevat vapaana. Terve koira rakastaa ulkoilua eikä maata sohvalla tylsistyneenä päivät ja illatkin, vai olisiko sinusta hauskaa jos joutuisit elämään niin, miettikää vähän ihmiset!

Vierailija
16/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu koirasta, mut kyllä 12 h aikuisen koiran pitäisi selvitä. Eli ihan hyvä ulkoiluväli tuo on ap ja kunhan kaikki ulkoiluvälit eivät ole noin pitkiä,sitten menis jo laiminlyönnin puolelle. Mut just yöaikaan tuo on ok, ei kait nyt yöllä kukaan lähde koiraa pissittämään ellei se erikseen pyydä! Meidän koira on pyytänyt ulos yöllä vain silloin, kun sillä on ollut maha sekaisin. Muuten kyllä nukkuu aamullakin ja saa pyytämällä ulos pyytää.

Vierailija
17/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 22:18"]

[/quote]

Onko teillä useampi ihminen hoitamassa lenkittämistä? Yhden ihmisen varassa ei ainakaan minulla onnistuisi, koska haluan nukkua enemmän kuin viisi tuntia. Lähteekö koira mielellään noina aikoina lenkille vai haluaisiko se vielä nukkua? Minä tulin ison koirani kanssa tunti sitten lenkiltä, vien sen siinä seiskan aikaan. Kauheeta kiskomista, koira ihan unenpöpperössä. Pentuna vein useammin, nyt aikuisena pitää kyllä jo pärjätä.
[/quote]

Olen hoitovapaalla, joten siinä syy. :) Koira on heti ovella tulossa mukaan, joten lähtee innoissaan mukaan ja ei vaikuta yhtään väsyneeltä tai ettei sitä kiinnostaisi.

Vierailija
18/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, et tainnut edes lukea ketjua :D. Mulla ei ole koiraa, eikä tule koskaan olemaankaan. Mitään en niistä ymmärrä, joten siksi kysyn.Olen jäänyt ikävään "välikäteen" kahden ystävän välillä. Koira on siis labradorinnoutaja (tai joku vastaavan kokoinen), 3v ja terve.

ap

Vierailija
19/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän 6 kk pentu pärjää n. klo 22-7. Tuosta lähes koko ajan ihan iltayötä lukuun ottamatta nukkuu (vkonloppuisin nukkuu kahdeksaankin kuten mekin). Osaa pyytää ulos tarvittaessa, mutta ainakaan kahteen kuukauteen ei ole yöllä pyytänyt.

Vierailija
20/28 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ennen töihin lähtöä, seuraavan kerran töistä tultua, ja kolmannen kerran ennen nukkumaanmenoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi