Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4½v yksin kotona 15-20min

Vierailija
29.11.2021 |

Olen yh. Aamulla lapsi hoitoon, itse töihin. Töistä haen lapsen, syömme ja touhuamme. Sänkyyn lapsi menee 19.30, luemme iltasadun ja yleensä 20-20.30 lapsi on jo unessa.

Yleensä nukkuu vähintään klo 2 yöllä, jolloin herää ja tulee minun sänkyyn nukkumaan. Eli ei yleensä heräile, kun on nukahtanut.

Kysymys se, että haluaisin hirveästi päästä käymään lenkillä. Olen todella huonossa kunnossa ja ylipainoakin 15kg. Olen miettinyt uskaltaisiko lähteä 15-20 minuutiksi ulos lenkille lapsen nukahdettua?
Kokemusta sen verran on, että lapsi osaa olla kotona yksin sen 10 minuuttia esim., joka minulla menee pyykkituvassa.

Olenko kamala äiti, kun edes harkitsen tätä? Onko täysin susi idea. Lapsi osaa soittaa minulle omalla puhelimellaan (minun vanha, jolla katselee piirrettyjä) eli jos sattuisi heräämään, niin siitä osaisi kyllä soittaa.

Mitä mieltä?

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole ok.

Vierailija
2/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo ei ole ok. Lapsi voi pelästyä pahasti, jos herää ja äiti ei ole kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki juoksumatto.

Vierailija
4/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki juoksumatto.

Haha, kaikilla ei todellakaan ole rahaa xD

Vierailija
5/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos  (omalle kohdalleni mietin) niin voisin kiertää asuintaloani "lenkkinä", asun pienkerrostalon pohjakerroksessa. Lapsen huoneen tuuletusikkuna raolleen, niin kuulisin jos herää. En takuulla lähtisi vartin matkan päähän lenkkeilemään, en edes viiden minuutin.

Vierailija
6/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi lapsen nukkuessa, jos herää syvästä unesta eikä löydä sinua, osaako todella soittaa? Olisi ihan kamalaa palata kotiin jossa herännyt lapsi paniikissa yksin. Tai entä jos sinulle sattuu jotain kun olet ulkona? Liukastut, auto törmää tai muuta?

Ymmärrän tarpeesi päästä ulkoilemaan mutta itse en noin pientä vielä tohtisi jättää yksin yöllä (hänelle se kuitenkin on jo yö). Voisitteko ulkoilla yhdessä illalla ennen hänen nukkumaan menoaan?

Vierailija
7/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi yksin nukkumaan. Harmillinen tilanne, jos et saa ketään lastenvahdiksi, että pääsisit lenkille. Tee jotain sisätreeniä?

Vierailija
8/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole ok.

Miten se eroaa siitä, että lapsi istuu kotona sen vartin verran kun mama siellä pyykillä?

-eri

Vierailija
9/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä olisi ok.

Vierailija
10/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pyöräilemään tai potkulautailemaan viereen ja menette yhdessä :)

Vierailija
11/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko tehdä kotijumppaa?

Vierailija
12/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa tästä on jo sanottu, että nämä provot kaatuu viimeistään noihin lopun mitä kysymyksiin?

Vierailija
13/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok.

Laihduttaa voi muutenkin kuin lenkkeilemällä.

Vierailija
14/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kerran, telkkarin eteen, ja vannotin että ei saa avata ovea.

Olin poissa 10-15min, palatessani lapsi oli avannut ulko-oven ja jutusteli jonkun kulkukauppiaan kanssa. Oli ihan asiallinen tyyppi mut sitähän ei voinut lapsi tietää ennen kun avasi oven.

Voin kertoa että en jätä enää ikinä tuon ikäistä itsekseen.

Vierailija
15/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nukkuvaa lasta jätetä yksin. Käy lenkillä hänen kanssaan tai hänen vielä hereillä ollessaan.

Vierailija
16/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi lapsen nukkuessa, jos herää syvästä unesta eikä löydä sinua, osaako todella soittaa? Olisi ihan kamalaa palata kotiin jossa herännyt lapsi paniikissa yksin. Tai entä jos sinulle sattuu jotain kun olet ulkona? Liukastut, auto törmää tai muuta?

Ymmärrän tarpeesi päästä ulkoilemaan mutta itse en noin pientä vielä tohtisi jättää yksin yöllä (hänelle se kuitenkin on jo yö). Voisitteko ulkoilla yhdessä illalla ennen hänen nukkumaan menoaan?

Noita olen itsekin miettinyt ja siksi mietin juuri, että lähinnä kotikatua menisin. Nukumme ikkuna auki ja asumme katutasossa, joten kuulisin ikkunasta, jos lapsi heräisi.

Ulkoilemme lapsen kanssa kyllä, mutta se tosiaan enemmän hiekkaleikkityylistä istuskelua. Meillä kodin lähellä metsää ja metsäreittejä, mutta lapsi ei yhtään tykkää kävellä, vaikka monesti olen yrittänyt häntä saada kävelylle. Tulee itsellekin vain paha mieli, kun lapsi sitten pahalla mielellä, kun haluaisi leikkiä ja ei jaksa kävellä.

Mutta pitänee varmaan vaan yrittää uudelleen sinne metsäkävelylle lähteä. Jos nyt talviaikaan nauttisi enemmän.

Aloittaja

Vierailija
17/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio 80% loput 20% liikunta ja lepo ja paino sanalla lepo. Liikunta kohentaa lähinnä mielialaa ja lapsen kanssa voi liikkua.

Vierailija
18/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkuhälytin mukaan ja lenkkeillä sen kantavuus alueella

Vierailija
19/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos tulee tulipalo? Mieti nyt vähän.

Ruoka on ainoa tie hoikistua. 

Vierailija
20/156 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien roskat aina kun lapsi nukkuu. Olenko mä nyt huono vanhempi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän