Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäkö vaikuttaa järkyttävän paljon siihen, miten ihmiset kohtelevat sinua!

Vierailija
29.11.2021 |

Minulla on 10 vuotta ollut punaiset lyhyehköt hiukset. Nyt kaipaisin radikaalia vaihtelua ja kampaajan ehdotuksesta yli olkapäiden kasvanut tukka vaalennettiin ja leikattiin uuteen malliin, hiuksista tuli myös vähän taipuisat ja kiharat.

Se, mikä tässä viikon aikana on hämmästyttänyt on ympäristön reaktioiden muutos! Kuluneen viikon aikana olen saanut jo useita kertoja spontaaneja kehuja ulkonäöstäni puolitutultuilta ("sulla on todella upeat silmät, kuulet varmaan koko ajan asiasta!" "Aivan ihana paita sulla!"), lisäksi huomaan että ihmiset yksinkertaisesti lähestyvät minua jotenkin helpommin ja lempeämmin(?) kuin ennen. Ero entiseen on ollut niin selkeä, että olen jotenkin aivan hämmentynyt tästä...

Jos hiusmallin muutos ja uusi väri saavat aikaan tällaisen muutoksen, niin voin vain kuvitella, miten ympäristön reaktiot muuttuvat vaikka jos laihduttaa 30 kiloa.

Onko teillä muilla kokemuksia tällaisesta vai kuvittelenko koko jutun?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumana miehenä ei minkäänlaista arvostusta saa tässä yhteiskunnassa ja naiset kokee tarpeelliseksi muistuttaa joka välissä että olen ruma enkä kelpaa vaikka en naisia millään tavalla lähesty

Arvostusta yhteiskunnassa ei saa ulkonäöllä vaan olemalla yhteiskunnalle hyödyksi.

Kipeän pään hoitaminen kannattaa aina. Ilmeisesti sinulla on harhoja.

Vierailija
22/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kuvittele. Itselläni on erittäin paksut ja pitkät vaaleat hiukset ja feminiininen ulkonäkö, olen vasta palstalla käsittänyt, ettei kaikkia kohdella yhtä hyvin kuin minua. Olen ollut järkyttynyt siitä mitä ihmiset ovat kertoneet rumista kommenteista.

Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että av:lla usein liioitellaan ja vääristellään asioita. Ei niitä rumia kommentteja tule päivittäisessä elämässä niin paljon kuin mitä joistakin viesteistä voisi ymmärtää.

Varmaan noinkin. Mutta toisaalta jos muutamankin kerran vuodessa kuulee jotakin ilkeää, niin kaikki se painuu syvälle mieleen. En voi käsittää tuollaisia ihmisiä ja olen välillä epäillyt voiko se pitää edes paikkansa. Mutta onhan koulussakin koulukiusaamista ja kaikenlaista, mitä niitä kokematon ei ole havainnut.

Uskallaan väittää, että useimmille ei-hyvännäköisille ihmisille tuskin tulee sitä muutamaakaan ilkeää kommenttia vuodessa. Toki jotkut yksittäiset ihmiset voivat saada tuollaisia kommentteja, mutta se on poikkeuksellista eikä tavallista.

Millä perusteella? Itse en lähtisi kyseenalaistamaan tuota. On hyvin yleistä, että omaa käsitystä pidetään normaalina, jolloin voidaan sulkea silmät jopa hirvittäviltä tapahtumilta oman sinisilmäisyyden vuoksi. Kuten Koskelan ja Eerikan tapauksissa. On olemassa ilkeitä ja pahoja ihmisiä, jotka nauttivat muiden satuttamisesta. Tuolla he kävelevät muiden joukossa ja näyttävät niille hyvää naamaa, jotka näyttävät vahvoilta ja kykeneviltä puuttumaan heidän käytökseensä. Tuollaiset ihmiset etsivät heikkoja ja puolustuskyvyttömiä rääkättävikseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kuvittele. Itselläni on erittäin paksut ja pitkät vaaleat hiukset ja feminiininen ulkonäkö, olen vasta palstalla käsittänyt, ettei kaikkia kohdella yhtä hyvin kuin minua. Olen ollut järkyttynyt siitä mitä ihmiset ovat kertoneet rumista kommenteista.

Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että av:lla usein liioitellaan ja vääristellään asioita. Ei niitä rumia kommentteja tule päivittäisessä elämässä niin paljon kuin mitä joistakin viesteistä voisi ymmärtää.

Varmaan noinkin. Mutta toisaalta jos muutamankin kerran vuodessa kuulee jotakin ilkeää, niin kaikki se painuu syvälle mieleen. En voi käsittää tuollaisia ihmisiä ja olen välillä epäillyt voiko se pitää edes paikkansa. Mutta onhan koulussakin koulukiusaamista ja kaikenlaista, mitä niitä kokematon ei ole havainnut.

Uskallaan väittää, että useimmille ei-hyvännäköisille ihmisille tuskin tulee sitä muutamaakaan ilkeää kommenttia vuodessa. Toki jotkut yksittäiset ihmiset voivat saada tuollaisia kommentteja, mutta se on poikkeuksellista eikä tavallista.

Millä perusteella? Itse en lähtisi kyseenalaistamaan tuota. On hyvin yleistä, että omaa käsitystä pidetään normaalina, jolloin voidaan sulkea silmät jopa hirvittäviltä tapahtumilta oman sinisilmäisyyden vuoksi. Kuten Koskelan ja Eerikan tapauksissa. On olemassa ilkeitä ja pahoja ihmisiä, jotka nauttivat muiden satuttamisesta. Tuolla he kävelevät muiden joukossa ja näyttävät niille hyvää naamaa, jotka näyttävät vahvoilta ja kykeneviltä puuttumaan heidän käytökseensä. Tuollaiset ihmiset etsivät heikkoja ja puolustuskyvyttömiä rääkättävikseen. 

Öö hyvin vedit tähän Koskelan ja Eerikan tapauksen...

Ulkonäön kommentointi nyt on "vähän" eri juttu kuin vuosien kiusaaminen / kidutus tms.

Vierailija
24/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö hyvin vedit tähän Koskelan ja Eerikan tapauksen...

Ulkonäön kommentointi nyt on "vähän" eri juttu kuin vuosien kiusaaminen / kidutus tms.

No kyllä olen nähnyt täällä hyvin raakaa kommentointia ja ajatellut, että mihin kaikkeen tuolla tavalla muita kohtelevat pystyvät. Kiusaaminen ja väkivaltahan alkaa aina pienistä asioista, joilla koetellaan mitä sitten tapahtuu. Täällä on hirvittävää kommentointia oikeasti, etkö muka ole lukenut. Ei tuollaista ole missään normielämässä, jossainhan nämä ihmiset elävät ja vaikuttavat, kävelevät kadulla ajatellen, että olen aika naseva sanaseppo? He eivät vain käy hyvinvoivien kimppuun, vaan huonovointisten, joten en ole tavannut livenä.

Vierailija
25/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rumana miehenä ei minkäänlaista arvostusta saa tässä yhteiskunnassa ja naiset kokee tarpeelliseksi muistuttaa joka välissä että olen ruma enkä kelpaa vaikka en naisia millään tavalla lähesty

Arvostusta yhteiskunnassa ei saa ulkonäöllä vaan olemalla yhteiskunnalle hyödyksi.

Kipeän pään hoitaminen kannattaa aina. Ilmeisesti sinulla on harhoja.

Olen kyllä yhteiskunnalle hyödyksi työn ja vapaaehtoistyön merkeissä. Eikä minun päässä ole vikaa kuten sanoin en edes lähesty naisia mutta naiset tulevat silti kommentoimaan minun ulkonäköä ja mitä enemmän kommentoidaan sitä kauempana pysyn naisista. Aina kun puhun miten naiset minua kohtelevat naiset alkavat syyttämään mielenterveysongelmista kun ilmeisesti ei hyväksy että naiset on julmia ja törkeitä minua kohtaan

Vierailija
26/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhempi nainen ja leikkautin lyhyen , eri sävyisillä punaisilla värjätyn tukan. Lopputulos oli hieno , putskua ja lakkaa päälle ja muotoilu. Sain minäkin kehuja tavallista enemmän. Kyllä huoliteltu olemus kerää kehuja ja mulla on aina pilkettä silmäkulmassa ja nauru helähtää herkästi.

Vierailija
27/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 180 cm pitkä blondi pitkillä vaaleilla hiuksilla ja saan hyvää palvelua ja kohteliasta käytöstä jatkuvasti. Vaikka oon parikymmentä kiloa painavampi kuin 20 v sitten niin se ei ole vaikuttanut yhtään. Ehkäpä positiivinen yleisilmeeni ja ystävällinen käytökseni vaikuttavat tähän :-) 

Vierailija
28/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös omalla käytöksellään voi vaikuttaa paljon!

Oletan, että ap nimenomaan on itse käyttäytynyt kuten ennen kampauksen vaihtamista.

Toi itsestäänselvyys ei sovi tähän tilanteeseen.

Vierailija
29/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kertoo kääntäen myös sen, miten helppoa ihmisiä on manipuloida ulkonäöllä.

Kannattaa kuunnella lähinnä niitä ihmisiä, joiden mielipiteillä tietää muista yhteyksistä olevan jotain arvoa.

Vierailija
30/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä yhteiskunnalle hyödyksi työn ja vapaaehtoistyön merkeissä. Eikä minun päässä ole vikaa kuten sanoin en edes lähesty naisia mutta naiset tulevat silti kommentoimaan minun ulkonäköä ja mitä enemmän kommentoidaan sitä kauempana pysyn naisista. Aina kun puhun miten naiset minua kohtelevat naiset alkavat syyttämään mielenterveysongelmista kun ilmeisesti ei hyväksy että naiset on julmia ja törkeitä minua kohtaan[/quote]

Niille mitään tarvii selitellä. Käsket vaan painumaan v....n. saat enemmän arvostusta kuin nössöilemällä.

Vierailija
31/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällinen ja pehmeä ilme on se syy. Itseensä tyytyväinen ihminen näyttää mukavalta. Muutaman kuukauden päästä ap ei ole enää ihastunut uuteen luukkiinsa, säteily on tiessään ja kohtelu taas arkipäiväistynyt.

Vierailija
32/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan sääntö eikä poikkeus: hame, villakangastakki + kopisevat saapikkaat vs. housut, toppatakki ja gtx-nilkkurit, jälkimmäisessä asussa olen näkymätön ilman heijastimia, ensimmäisessä asussa saatan hyvinkin saada kolmekin kommenttia (siis sellaisia ihan positiivisia, ei-ahdistelevia) muutaman sadan metrin matkalla työpaikalle kaupungin keskustassa. Eniten tietty miehiltä, laidasta laitaa, vanhoilta herrasmiehiltä, juopoilta, nuorilta miehiltä, kaiken taustaisilta, joskus keskieurooppalaisilla ja välimerellisillä kielillä, mutta joskus myös ihan naisilta, varsinkin iäkkäämmiltä.

Sama kun menee liikkeisiin. Jälkimmäisessä asussa kukaan ei tarjoudu palvelemaan sisään astuessa, ensimmäisessä asussa myyjä singahtaa paikalle kysymään, kuinka voi auttaa ja minkälaista tuotetta etsin.

Vierailija
33/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö vaikuttaa tosiaan siihen, miten ihmiseen suhtaudutaan. Itse olen vaalea, isorintainen ja hoikka. Käytän meikkiä ja pukeudun naisellisesti. Olen miettinyt, että minuun suhtauduttaisiin varmaan aika eri tavalla, jos minulla olisi tumma ja lyhyt tukka ja olisin jotenkin "kovemman" oloinen. Minut otettaisiin todennäköisesti enemmän todesta. 

Naiset suhtautuvat epäluuloisesti ja jopa vihamielisesti. Miehet  joko lähestyvät mielellään tai sitten ujostelevat. Jotkut ovat aika ahdistaviakin. Jotkut suhtautuvat kovin suojelevasti.

Jotenkin olen ulkonäköni vuoksi roolissa, joka ei ole oikea minä. Oikea minä on hyvin ujo, mutta kukaan ei taida ymmärtää sitä. En ole mitenkään avuton tai hölmö. Tyylin muutos on ollut ajatuksissa, mutta en tiedä, mtä tekisin. 

Vierailija
34/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä yhteiskunnalle hyödyksi työn ja vapaaehtoistyön merkeissä. Eikä minun päässä ole vikaa kuten sanoin en edes lähesty naisia mutta naiset tulevat silti kommentoimaan minun ulkonäköä ja mitä enemmän kommentoidaan sitä kauempana pysyn naisista. Aina kun puhun miten naiset minua kohtelevat naiset alkavat syyttämään mielenterveysongelmista kun ilmeisesti ei hyväksy että naiset on julmia ja törkeitä minua kohtaan

Niille mitään tarvii selitellä. Käsket vaan painumaan v....n. saat enemmän arvostusta kuin nössöilemällä.

Itse ole opetellut käytöstavat ja kohtelen muita kunnioittavasti vaikka sille en vasta kaikua saakkaan. En alennu arvostelemaan arvostelijoita

Vierailija
35/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin maskiaikana korostuu se vartalon malli kun ei kasvoja juuri näy niin kiinnittyy huomio siihen ylipainoon

Ja ylipainoista tulee sitten kohdeltua huonommin vai?

Vierailija
36/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on yks hailee miten muut kohtevat mua. Muiden ajatukset ja tekemiset eivät mua kiinnosta eivätkä vaikuta mun elämään millään tavalla.

Vierailija
37/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pistänyt merkille, että jos laittaudun huolella ja menen kauppaan, minulle avataan helposti ovi ym. ja muutenkin saattaa tulla lähes ylitse pursuavan kohteliasta käytöstä ihmisiltä.

Itse puolestani laihduin sen 30 kiloa ja huomasin saman; minulle avataan ovia ja ollaan kovin kohteliaita, laitetaan kapula hihnalle edessäni ja osoitetaan huomiota tavalla, jota ei ikinä tapahtunut aiemmin.

Vierailija
38/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka vittuilua ei kuulisi joka ikinen päivä, huono kohtelu on silti jatkuvaa.

Vierailija
39/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin maskiaikana korostuu se vartalon malli kun ei kasvoja juuri näy niin kiinnittyy huomio siihen ylipainoon

Ja ylipainoista tulee sitten kohdeltua huonommin vai?

Tervetuloa oikeaan elämään. Onhan näitä tarinoita ihmisistä jotka laihduttaneet puolet painostaan ja kertoneet sitten miten kohtelu heitä kohtaan muuttui.

Vierailija
40/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniit, tyylitajuiset ihmiset saavat kehuja. Hiusten väri tekee paljon. Moni värjää liian tummaksi tai räikeän väriseksi, vaikka ei sovi ja sitten naama näyttää ihan harmaalta… Sama pätee vaatteisiin. Niitä löytyy vartaloa ja kasvoja imartelevia ja sitten aivan järkyttäviä. Toki ymmärrän, että kaikki ihmiset eivät ole samalla tavalla esteettisiä, että huomaisivat tällaisia nyansseja, mutta monet ovat.

Moni ei nykyään värjää ihan tummaksi vaan on keskiruskeaa ja vaaleanruskeaa, omaa väriä myös. En sitten tiedä missä asut, jos teillä päin on paljon tummatukkia.

Ja kyllä tumma väri joillekin sopiikin, vaikka oma väri olisi vaaleampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä