Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäkö vaikuttaa järkyttävän paljon siihen, miten ihmiset kohtelevat sinua!

Vierailija
29.11.2021 |

Minulla on 10 vuotta ollut punaiset lyhyehköt hiukset. Nyt kaipaisin radikaalia vaihtelua ja kampaajan ehdotuksesta yli olkapäiden kasvanut tukka vaalennettiin ja leikattiin uuteen malliin, hiuksista tuli myös vähän taipuisat ja kiharat.

Se, mikä tässä viikon aikana on hämmästyttänyt on ympäristön reaktioiden muutos! Kuluneen viikon aikana olen saanut jo useita kertoja spontaaneja kehuja ulkonäöstäni puolitutultuilta ("sulla on todella upeat silmät, kuulet varmaan koko ajan asiasta!" "Aivan ihana paita sulla!"), lisäksi huomaan että ihmiset yksinkertaisesti lähestyvät minua jotenkin helpommin ja lempeämmin(?) kuin ennen. Ero entiseen on ollut niin selkeä, että olen jotenkin aivan hämmentynyt tästä...

Jos hiusmallin muutos ja uusi väri saavat aikaan tällaisen muutoksen, niin voin vain kuvitella, miten ympäristön reaktiot muuttuvat vaikka jos laihduttaa 30 kiloa.

Onko teillä muilla kokemuksia tällaisesta vai kuvittelenko koko jutun?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aina ei voi jos joku kassa täti on vaikka kateellinen sulle ja ehtinyt tekemään omat johtopäätökset ulkoisesti millainen ihminen on.

Vierailija
82/86 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös omalla käytöksellään voi vaikuttaa paljon!

Voi toki, mutta ainakin itse olen ulkoisesti huomiota herättävä vaikka pukeudun ihan normaalisti, olen entinen urheilija ja kuullut olevani näyttävä. Vaikka menen kauppaan ja en puhu kellekkään mitään, saan joskus hyökkäyksiä eli kettuiluja naisilta ja miehiltä kohteliaisuuksia. Jo ulkonäön perusteella kassalla suhtaudutaan ennakoivasti ensi vaikutelman perusteella ennen kuin olen suuni avannut. Näytän varmaan huuli täytteideni kanssa siltä että olen täysin pinnallinen ja tyhmä päästäni ja bimbo. Olen itse myyjä ja miten asiakkaille puhutaan ulkonäöstä ja asemasta huolimatta, ketään arvostelematta tai että

se vaikuttaisi kohtaamiseen.. joten huomaan jos henkilökohtaisista ominaisuuksista otetaan silmätikuksi mikä muistuttaa myös ylä asteen koulu kiusaamis ajoista ulkonäön takia.

Jos sinulla on huulitäytteet ja vielä ikääkin, niin et takuuvarmasti ole niin näyttävä, kuin kuvittelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ulkonäkö vaikuttaa muiden ihmisten suhtautumiseen ihmisiin, kuten ensi vaikutelma.. millaisen kuvan annat pelkällä ulkonäöllä ja olemuksellasi, joko ärsytät tai miellytät valitettavasti.

Vierailija
84/86 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös omalla käytöksellään voi vaikuttaa paljon!

Voi toki, mutta ainakin itse olen ulkoisesti huomiota herättävä vaikka pukeudun ihan normaalisti, olen entinen urheilija ja kuullut olevani näyttävä. Vaikka menen kauppaan ja en puhu kellekkään mitään, saan joskus hyökkäyksiä eli kettuiluja naisilta ja miehiltä kohteliaisuuksia. Jo ulkonäön perusteella kassalla suhtaudutaan ennakoivasti ensi vaikutelman perusteella ennen kuin olen suuni avannut. Näytän varmaan huuli täytteideni kanssa siltä että olen täysin pinnallinen ja tyhmä päästäni ja bimbo. Olen itse myyjä ja miten asiakkaille puhutaan ulkonäöstä ja asemasta huolimatta, ketään arvostelematta tai että

se vaikuttaisi kohtaamiseen.. joten huomaan jos henkilökohtaisista ominaisuuksista otetaan silmätikuksi mikä muistuttaa myös ylä asteen koulu kiusaamis ajoista ulkonäön takia.

Jos sinulla on huulitäytteet ja vielä ikääkin, niin et takuuvarmasti ole niin näyttävä, kuin kuvittelet.

Ei huuli täytteiden takia vaan urheilija lukee kommentissa??

Vierailija
85/86 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huono iho ja huonokuntoiset hiukset. Olen kuin ilmaa.

Vierailija
86/86 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö on aina ollut #1 asia ihmisissä. Ja se että ihminen on sinut nahoissaan. Kun on ulkonäkö kunnossa, niin sitä todennäköisemmin ihminen on hyvä itsetuntoinen ja viihtyy omissa nahoissaan ja se paistaa.

Mutta se ei usein tarkoita että ihminen olisi hyvä. Todella usein huomaa naisista ainakin että mitä enemmän itsestään luulee ulkonäön perusteella, sitä kamalampi luonne, monesti jopa hyvin töykeä. Monesti myös vaikeasti lähestyttävä, esim nais kauppiaita monesti katsoo kehtaako lähestyä, sellainen tavallisen näköinen on paljon houkuttelevampi kuin missi. Mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän