Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkonäkö vaikuttaa järkyttävän paljon siihen, miten ihmiset kohtelevat sinua!

Vierailija
29.11.2021 |

Minulla on 10 vuotta ollut punaiset lyhyehköt hiukset. Nyt kaipaisin radikaalia vaihtelua ja kampaajan ehdotuksesta yli olkapäiden kasvanut tukka vaalennettiin ja leikattiin uuteen malliin, hiuksista tuli myös vähän taipuisat ja kiharat.

Se, mikä tässä viikon aikana on hämmästyttänyt on ympäristön reaktioiden muutos! Kuluneen viikon aikana olen saanut jo useita kertoja spontaaneja kehuja ulkonäöstäni puolitutultuilta ("sulla on todella upeat silmät, kuulet varmaan koko ajan asiasta!" "Aivan ihana paita sulla!"), lisäksi huomaan että ihmiset yksinkertaisesti lähestyvät minua jotenkin helpommin ja lempeämmin(?) kuin ennen. Ero entiseen on ollut niin selkeä, että olen jotenkin aivan hämmentynyt tästä...

Jos hiusmallin muutos ja uusi väri saavat aikaan tällaisen muutoksen, niin voin vain kuvitella, miten ympäristön reaktiot muuttuvat vaikka jos laihduttaa 30 kiloa.

Onko teillä muilla kokemuksia tällaisesta vai kuvittelenko koko jutun?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuvittele. Itselläni on erittäin paksut ja pitkät vaaleat hiukset ja feminiininen ulkonäkö, olen vasta palstalla käsittänyt, ettei kaikkia kohdella yhtä hyvin kuin minua. Olen ollut järkyttynyt siitä mitä ihmiset ovat kertoneet rumista kommenteista.

Vierailija
2/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit, tyylitajuiset ihmiset saavat kehuja. Hiusten väri tekee paljon. Moni värjää liian tummaksi tai räikeän väriseksi, vaikka ei sovi ja sitten naama näyttää ihan harmaalta… Sama pätee vaatteisiin. Niitä löytyy vartaloa ja kasvoja imartelevia ja sitten aivan järkyttäviä. Toki ymmärrän, että kaikki ihmiset eivät ole samalla tavalla esteettisiä, että huomaisivat tällaisia nyansseja, mutta monet ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö on aina ollut #1 asia ihmisissä. Ja se että ihminen on sinut nahoissaan. Kun on ulkonäkö kunnossa, niin sitä todennäköisemmin ihminen on hyvä itsetuntoinen ja viihtyy omissa nahoissaan ja se paistaa.

Vierailija
4/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pistänyt merkille, että jos laittaudun huolella ja menen kauppaan, minulle avataan helposti ovi ym. ja muutenkin saattaa tulla lähes ylitse pursuavan kohteliasta käytöstä ihmisiltä.

Vierailija
5/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös omalla käytöksellään voi vaikuttaa paljon!

Vierailija
6/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kuvittele. Itselläni on erittäin paksut ja pitkät vaaleat hiukset ja feminiininen ulkonäkö, olen vasta palstalla käsittänyt, ettei kaikkia kohdella yhtä hyvin kuin minua. Olen ollut järkyttynyt siitä mitä ihmiset ovat kertoneet rumista kommenteista.

Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että av:lla usein liioitellaan ja vääristellään asioita. Ei niitä rumia kommentteja tule päivittäisessä elämässä niin paljon kuin mitä joistakin viesteistä voisi ymmärtää.

Vierailija
7/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Aina kun laittaudun ihmiset ovat yhtäkkiä hyvinkin ystävällisiä. :D Miksi?

Vierailija
8/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä vaikuttaa ihminen itsessään. Jos mulle ollaan tylyjä, niin annan samaa paskaa takaisin. Naamalla ei merkitystä.

Vierailija
9/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maskiaikana korostuu se vartalon malli kun ei kasvoja juuri näy niin kiinnittyy huomio siihen ylipainoon

Vierailija
10/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen huomannut. Mulla vaihtelee paino sen mukaan, että miten pystyn liikkumaan. Järkyttävä muutos ihmisten käytöksessä siinä, että olenko 10-15 kiloa painavampi/kevyempi. Todella hiomattava. Oma käytös on koko ajan samanlaista, että siinä ei ole selitys.

Vierailija
11/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kyllä vaikuttaa ihminen itsessään. Jos mulle ollaan tylyjä, niin annan samaa paskaa takaisin. Naamalla ei merkitystä.

Näin varmasti monella, mutta ensimmäistä kertaa kaupan parkkipaikalla kohtaavaa ihmistä ei voi tuntea, joten päätelmät tehdään pelkän ulkonäön perusteella (toki ylimielisen näköistä mutrunaamaa harva varmaan viitsii kohdella hyvin, vaikka olisi kuinka kaunis).

Vierailija
12/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että av:lla usein liioitellaan ja vääristellään asioita. Ei niitä rumia kommentteja tule päivittäisessä elämässä niin paljon kuin mitä joistakin viesteistä voisi ymmärtää.

Varmaan noinkin. Mutta toisaalta jos muutamankin kerran vuodessa kuulee jotakin ilkeää, niin kaikki se painuu syvälle mieleen. En voi käsittää tuollaisia ihmisiä ja olen välillä epäillyt voiko se pitää edes paikkansa. Mutta onhan koulussakin koulukiusaamista ja kaikenlaista, mitä niitä kokematon ei ole havainnut.

Vierailija
13/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menetkö itse sen narkin tai juopon näköisen viereen istumaan bussissa?

Et mene.

Vierailija
14/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No menetkö itse sen narkin tai juopon näköisen viereen istumaan bussissa?

Et mene.

Mulle tämä ei olisi ongelma. Välttelisin lähinnä sen takia, että en jaksaisi kuunnella mahdollista kännilätinää (jos siis olisi selkeästi humalassa tai kamoissa).

Vierailija
15/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikä vaikuttaa. Mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän ihan kuin pidettäisi jonain ymmärtäväisenä hoiva alan ihmisenä vaikka saattaa mielessään miettiä esim että onpa tuo outo tai kaheli kun kertoo jotain.

Vierailija
16/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin keskivertoa komeampana miehenä saat joka paikassa ensimmäisenä töykeän vastaanoton. Kai oletus on että kuspää. Hetken rupateltua hoidettavaa asiaa ihmiset yleensä sulavat. Työyhteisössä sitten saakin todistella osaamistaan aivan kokoajan. Jokainen koittaa pomottaa ja vähintään kähveltää ideat ja työn tuloksen.

Vierailija
17/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan noinkin. Mutta toisaalta jos muutamankin kerran vuodessa kuulee jotakin ilkeää, niin kaikki se painuu syvälle mieleen. En voi käsittää tuollaisia ihmisiä ja olen välillä epäillyt voiko se pitää edes paikkansa. Mutta onhan koulussakin koulukiusaamista ja kaikenlaista, mitä niitä kokematon ei ole havainnut.

Uskallaan väittää, että useimmille ei-hyvännäköisille ihmisille tuskin tulee sitä muutamaakaan ilkeää kommenttia vuodessa. Toki jotkut yksittäiset ihmiset voivat saada tuollaisia kommentteja, mutta se on poikkeuksellista eikä tavallista.

Vierailija
18/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumana miehenä ei minkäänlaista arvostusta saa tässä yhteiskunnassa ja naiset kokee tarpeelliseksi muistuttaa joka välissä että olen ruma enkä kelpaa vaikka en naisia millään tavalla lähesty

Vierailija
19/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut, vaikka olen melko erinäköinen kun parikymppisenä.

Mutta en ole ikinä pinnallinen ollutkaan. Josko mun luonteeni ja käytökseni sitten ovat se taikakeino, joilla ihmiset aina suhtautuvat hyvin.

Sitä saat mitä annat.

Vierailija
20/86 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on 10 vuotta ollut punaiset lyhyehköt hiukset. Nyt kaipaisin radikaalia vaihtelua ja kampaajan ehdotuksesta yli olkapäiden kasvanut tukka vaalennettiin ja leikattiin uuteen malliin, hiuksista tuli myös vähän taipuisat ja kiharat."

Et siis siirtynyt punaisista, lyhyehköistä hiuksista pitkiin ja vaaleisiin. 

Mikä oli muutoksen lähtökohta? Hiuksesi ylettyivät jo olkapäiden alapuolelle, mutta mikä oli väri? Jos hiuksissasi oli valtavan pitkä tyvikasvu ja latvoissa haalistunutta punaista, ei ihme, että kunnon leikkaus ja väri keräävät kehuja.