Oletko saanut kaiken mistä olet haaveillut?
Kommentit (36)
Haaveet rakkaudesta, aviomiehestä, lapsista, omasta kodista tuntuvat vuosi vuodelta epätodellisemmilta toteutuakseen koskaan.
yksi lapsi, toinen mahassa, ihana mies. Opiskelut suoritettu, työpaikka saatu. Olen päässyt matkustamaan/asumaan maailmalle. Oma talo puuttuu, mutta ei ole koskaan kuulunutkaan haavelistalle...
- Ihanan lapsen
- Hyvän parisuhteen
- Vakituisen työpaikan halutulla alalla
- Kauniin kodin haluamallamme alueella
- Hyvät perhesuhteet vanhempiin, appivanhempiin, sisaruksiin, miehen sisaruksiin
- Lahjakkuutta. Opiskelupaikan opiskelupaikassa, johon on erittäin vaikea päästä
- Hyviä ystäviä
Minulta puuttuu:
- Hyvä itsetunto
- Valmistuminen opiskeluistani
- Toinen lapsi
- 20 kiloa hoikempi vartalo...;)
Silti olen varsin onnellinen, ja aina vain vähempään tyytyväinen.
Minulla on:
- Ihana lapsi ja toinen tulossa, olen aina haaveillut kahdesta tai kolmesta lapsesta
- Hyvä ja rakkaudentäyteinen parisuhde
- Ihana oma talo juuri siellä missä haluammekin asua
- Hyvät välit sukulaisiin, ystäviin...
- Mielenkiintoinen työ unelmieni alalta
- Hyviä ystäviä ja laaja sosiaalinen verkosto
- Hyvä, tyytyväinen ja seesteinen olo -juuri sellainen olotila johon olen koko tähän astisen elämäni ajan pyrkinyt.
tutkinto vielä viittä vaille valmis.
Tosin sit elämä oliskin liian täydellistä ja vois vaan odotella jonkun kuolemaa...
Talo on, mutta aivan väärässä paikassa.
Perhe on, mutta aivan liian pieni. Eikä tule edes koskaan kasvamaan niin suureksi, kuin haaveilin.
Eikä minusta edes tullut tutkijaa.
Enkä osaa puhua saamea ja islantia.
Mutta silti olen elämääni tyytyväinen.
Mutta olen saanut jo paljon ja elän onnellista elämää. Tästä on hyvä jatkaa!
Lapsia on, mutta niiden hommaaminen ei paljon vaadi.
Haaveena kyllä edelleen että lapsistani kasvaisi kunnon ihmisiä.
Mm. läheisin ihminen, terveys ja vakaa toimeentulo. Mutta haavet muuttavat muotoaan. Jokin minkä luuli olevan tärkeää, ei yhtäkkiä olekaan enää tavoittelemisen arvoista. Pääasia että haaveita on.
Siis että suurin osa ei ole koskaan haaveillut elämässään muusta, kuin tavallisesta opiskelusta, työstä ja perheestä? Siis ihan oikeasti?
- matkustella olen saanut ja yhä on maita käymättä..
-perhe on ja omakotitalo
- Työtä ei ole eikä sitä lottovoittoakaaan ja lottovoittoa tuskin tuleekaan.
Mulla on ihana mies, tyttö ja poika. Hyvä työpaikka ja auto. Nätti koti. Terveitä ollaan kaikki.
Mitä en ole vielä saanut. Huippuliksaa (toimistosihteeri tuskin sellaista tulee saamaankaan). Omakotitaloa (rivitalossa asutaan ja, tänne luultavasti myös jäädään).
Mutta mä olen elämääni tosi tyytyväinen!
Jos on sairastanut vakavasti melkein koko elämänsä ja kokenut " ihmeparantumisen" ei siinä isompia haaveita ole. Kunhan perheeni pysyy terveenä ja järjissään.
Turhia haaveitako?
t:26
Moni asia on elämässä mennyt paremmin kuin ikinä osasin kuvitellakaan. Minulla on ihana mies ja parisuhde, kauan odotettu lapsi on täyttänyt kaikki unelmamme. Olemme kaikki terveitä. Meillä on mukava koti (ja suunnitteilla ihana uusi koti), hyvät ja haastavat työpaikat molemmilla ja harrastuksia joissa pääsee toteuttamaan itseään ja vaikuttamaan.
Jos on sairastanut vakavasti melkein koko elämänsä ja kokenut " ihmeparantumisen" ei siinä isompia haaveita ole. Kunhan perheeni pysyy terveenä ja järjissään.
Turhia haaveitako?
Vaan ihan sitä tarkoitan, että ihmettelen ihmisten yleistä haaveitten puutetta. En sitä oikein sinunkaan kohdallasi ymmärrä, mutta minulla onkin takana vain yksi vakava sairaus, joka ei sekään kestänyt melkein koko elämääni.
Tietenkin haaveita on enemmän ja vähemmän tärkeitä ja toisista haaveista sitä luopuu suosiolla niitten tärkeämpien vuoksi, mutta edelleen minusta on ihmeellistä, että joku on oikeasti saanut ihan kaiken, mitä koskaan halusi, kun sai tutkinnon, miehen ja lapsen ja omakotitalon.
28
Ymmärrän kyllä pointtisi. Minulla on pienet haaveet joita toteutan; Nousen kesäaamuna katsomaan maasta nousevaa usvaa, kahvikuppi kädessä yöpaitasillani, hengitän raikasta ilmaa. Menen katsomaan nukkuvaa perhettäni ja ajattelen että rakastan, paljon.
Pienet haaveet pitävät minut hengissä.
t:26
eli aviomiestä ja perhettä. Sen sijaan olen saanut mukavan asunnon ja älyttömän hyvän työpaikan, mitkä ovat olleet toissijaisia tavoitteita.