Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaa mistä edullisin sähkösopimus opiskelijalle

Vierailija
24.09.2022 |

Pitäisi saada kerrostaloyksiöön tehtyä sähkösopimus, joka on paitsi hyvin edullinen myös toistaiseksi voimassaoleva eli jonka voi helposti irtisanoa sitten kun muuttaa. Suosituksia ja kokemuksia kaivataan.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä että olen koettanut katsella sähköyhtiöiden verkkosivuja mutta sopimusviidakko erilaisine sähkötyyppeineen ei vain yksinkertaisesti avaudu. Haluaisn vain tietää noin-hinnan/kk. ap

Vierailija
2/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko ainoa joka tämmösiä miettii? Mistä te muut sitten ootte ottaneet sopparinne? Saa tietenkin vastata muutkin kuin opiskelijat. Mut halpa kerrostalosähkö siis hakusessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt saa mistään edullisia ja kaikki taitaa muutenkin olla nyt toistaiseksi voimassaolevia.

Vierailija
4/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.

Vierailija
5/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko joku lähäriopiskelija kun tarjousten vertailukin on ylipääsemättömän vaikeaa?

Vierailija
6/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso sähkön hintavertailusta.

Vierailija
7/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa sähköä et saa nyt mistään.

Vierailija
8/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole halpaa missään, etkö ole kuullut ? Kerro meillekin jos jostan halvalla saat. Kiitti.

Vierailija
9/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole opiskelijoille mitään omia erityishintoja. Ihan yhtä kallista on kaikille.

Vierailija
10/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta sähkön hintavertailu, tulee tarjolle useita vertailusivuja. Kokeile useampaa, jostain syystä niissä ei näy kuin muutamia vaihtoehtoja, vaikka pitäisi muka olla kaikki firmat.

Muutto on muuten aina pätevä syy irtisanoa määräaikainenkin sopimus. Muuten määräaikaista ei välttämättä kannata yt tehdä, vaikka sellaisen saisikin.

Vierailija
11/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta edullista sähkösopimusta ei nyt saa mistään. Sitäkin on mahdotonta sanoa, mistä tällä hetkellä saisi halvimman, koska tilanne ja hinnat muuttuvat jatkuvasti. Kilpailuta sopimuksesi heti. Minä tein jo heinäkuussa vuoden vaihteessa päättyvän sopimukseni tilalle jatkosopimuksen.

Vierailija
12/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisesti vastanneille. Olen kyllä yrittänyt vertailla mutta sopimustyyppejä tuntuu olevan kovin monenlaisia (aurinko-, tuuli-, fossiiliton, spot-hintoja jne.) eli koko alan termistö ja sopimustyyppien vertailu tuntuu hankalalta. Haluaisin vain kohtuuhintaista sähköä jostain. Suosituksia?

Vierailija
13/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuuhintaista sähköä ei ole tarjolla.

Vierailija
14/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot eri vaihtoehdot ja valitset sen missä on alin hinta. Luulisi onnistuvan vähän hitaammaltakin.

Vierailija
15/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuuhintaista sähköä ei ole tarjolla.

ok mut sähköä kuitenkin pakko saada. Mikä olisi vähiten kallis vaihtoehto? ap

Vierailija
16/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen löytänyt halvin sopimus kerrostalokolmiooni 120e/kk+siirto ellei halua sitoutua 24 kuukaudeksi kalliiseen sopimukseen, mitä en halua, koska ensi kesästä ei voi tietää. Vähän itku tuli.

Vierailija
17/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Vattenfallin sivustojen mukaan, opiskelijoiden keskimääräinen sähkönkulutus on 1700 kWh vuodessa. Nordicgreenillä lukee että "sähkön sisäänostohinnan päälle maksat vain pienen välityspalkkion 0,49 snt/kWh ja kuukausimaksun". Pörssisähkön hinta vaihtelee, määräaikaisista soppareista hankala päästä eroon. Siksi neuvoja täällä kyselen jos joku osaisi suositella jotain. ap

Vierailija
18/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita oman alueesi sähköyhtiöön ja kysy tarjous. Sieltä todennäköisimmin saat halvimman sopimuksen.

Vierailija
19/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen löytänyt halvin sopimus kerrostalokolmiooni 120e/kk+siirto ellei halua sitoutua 24 kuukaudeksi kalliiseen sopimukseen, mitä en halua, koska ensi kesästä ei voi tietää. Vähän itku tuli.

tuota just pelkään että hinnat tommosia ja tosiaankaan en pysty sitoutumaan 2 vuodeksi

Vierailija
20/34 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Vattenfallin sivustojen mukaan, opiskelijoiden keskimääräinen sähkönkulutus on 1700 kWh vuodessa. Nordicgreenillä lukee että "sähkön sisäänostohinnan päälle maksat vain pienen välityspalkkion 0,49 snt/kWh ja kuukausimaksun". Pörssisähkön hinta vaihtelee, määräaikaisista soppareista hankala päästä eroon. Siksi neuvoja täällä kyselen jos joku osaisi suositella jotain. ap

Aika hatusta vedetty lukema. Minulla kaksiossa vuosikulutus on noin 1500 kWh, ja olen kuitenkin paljon kotona. Toki kodinkoneet on uudehkoja mikä vaikuttaa kulutukseen, mutta toisaalta minulla on jatkuvasti läppäri latauksessa (koska ei toimi enää pelkällä akulla) ja aika usein telkkarikin päällä, ja paljon jouluvaloja.

Ei näitä oikeastaan auta kuin opetella. Jos sinulla sähkön tuotantotavalla ei ole merkitystä, niin valitse se missä on matalin kuukausimaksu ja matalin kWh-hinta. Jos pörssisähkö hirvittää, niin sitten ei ole paljon muita vaihtoehtoja kuin esim. Fortumin kiinteähintainen sopimus kuukausittaisella käyttökatolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän