Pahin virhe, jonka olet työssäsi tehnyt
Ja mitä siitä seurasi?
Tämän keskustelun innoittaja on eräs työkaverini, joka antoi potilaalle väärät lääkkeet. Onneksi lääkkeet eivät aiheuttaneet potilaalle mitään, täytyi vain seurata tilaa hetken aikaa. Mietin vain, että näin hoitajana voi oma virhe pahimmillaan maksaa jonkun hengen. Onko muilla aloilla sellaista, että virheestä voisi tapahtua jotakin pahaa?
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:40"]
Lääkäreille pitäisi kuolemantuottamuksesta tulla kovemmat sakot tai virasta pois. On väärin, että niistä selviää olankohautuksella. Lääkärin suuri palkka perustuu nimenomaan vastuuseen. Ja minkä ihmeen takia päivystykseen laitetaan kandeja? Ei sinne viitsi edes mennä, kun diagnoosi voi olla ihan mitä vaan ja totuus toinen (eli joutuu kuitenkin käymään toisella lääkärillä), pahimmillaan lähtee henki jos on vakava tilanne ja joutuu päivystykseen. Itse valitsen aina iäkkäämmän lääkärin 45v--> jotta kokemusta, tietoa ja taitoa on ehtinyt jo kertyä.
[/quote]
Samaa mieltä. Mikäli lääkäri syyllistyy selvään hoitovirheeseen tai hoitamatta jättämiseen, niin siitä pitää joutua vastuuseen. Monesti sairaanhoitajat tuntuvat tietävän asioista enemmön kuin lääkärit, silti palkka ja arvostus pieniä.
Aloin panna esimiestä (nainen) joka halusi paramtaa alkoholistin.
Voimille otti, mutta sain pitää työpaikan
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 00:18"]Sössin 500€:n lääkeinjektion.
[/quote]
Itse kerran tipautin 12000 euron lääkeinfuusiopullon lattialle. Hajalle meni.
[/quote]
Aika kallis vahinko. O_o jouduitko itse korvaamaan?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 00:18"]Sössin 500€:n lääkeinjektion.
[/quote]
Itse kerran tipautin 12000 euron lääkeinfuusiopullon lattialle. Hajalle meni.
[/quote]
Aika kallis vahinko. O_o jouduitko itse korvaamaan?
[/quote]
En joutunut.
Väärää insuliinia iv:sti. Tajusin virheeni, kun olin laittamassa perfuusoria päälle. Irrotin letkut ja nopeasti sokeritippa pelkästään ja hain uuden insuliiniruiskun. Ei siis ehtinyt potilas saamaan väärää insuliinia. Kyse oli sekunneista.