Pahin virhe, jonka olet työssäsi tehnyt
Ja mitä siitä seurasi?
Tämän keskustelun innoittaja on eräs työkaverini, joka antoi potilaalle väärät lääkkeet. Onneksi lääkkeet eivät aiheuttaneet potilaalle mitään, täytyi vain seurata tilaa hetken aikaa. Mietin vain, että näin hoitajana voi oma virhe pahimmillaan maksaa jonkun hengen. Onko muilla aloilla sellaista, että virheestä voisi tapahtua jotakin pahaa?
Kommentit (85)
Varastossa oli hyllyt laskettu väärin ja lähetin yhteen hyllyyn 50 remy martin konjakkipulloa. Varasto on automatisoitu ja se haki tuotteet ja siirsi ne hyllyyn. Konehan ei tunnista että onko siellä täyttä vaiko ei. Hylly oli täynnä ja kone pudotti kaiken lattialle. 1 Pullo maksoi lähemmäs 100 euroa että semikalliiksi tuli, ja varasto haisi konjakilta varmaan viikon :-D tosin ei ollut mun moka oikeastaan koska hyllyt oli laskettu väärin.
Olen joskus laittanut vahingossa lennolle vääriä määriä tuotteita kaukaloon, esim jos pitäisi olla 4 fantaa niin on mennyt 3 ja yhden tilalla vaikka kokis tms. Ei siis isoja mokia onneksi.
En ole enää töissä kentällä mutta hauskoja aikoja oli nuo :)
[quote author="piki piki79" time="25.02.2015 klo 23:26"]aika mulkku olet, oletko ylpeä itsestäsi ?
[/quote]
Ketjussa oli ennen sun viestiä 77 viestiä. Kuka heistä
lääkäri ja keliaakikoiden vihaja, iotse en ole keliaakikko, mutta tuo asenne molemmilla mättää niin pahasti, että pisti vituttaan poikeen kunnolla...
[quote author="piki piki79" time="26.02.2015 klo 00:04"]lääkäri ja keliaakikoiden vihaja, iotse en ole keliaakikko, mutta tuo asenne molemmilla mättää niin pahasti, että pisti vituttaan poikeen kunnolla...
[/quote]
Otahan hömpsy toisellekin jalalle
Sain sakot firman autolla. Firma makso. Hups.
Huusin opilaille suurimmalla äänelläni, että "nyt turpa kiinni joka iikka". Luokka hiljes.
Ihanaa lukea näitä, tulee tunne että omat mokat on olleet aika mitättömiä! Kiitti kaikille :D
Olin työharjoittelussa eräässä kaupan alan yrityksessä. Firmassa oli tapana lähettää n. kerran kuussa kanta-asiakkaille sähköpostia tarjouksista, erikoisaukioloista, alennuskoodeista yms. jutuista.
Pomoni pyysi minua kirjoittamaan ja lähettämään uutiskirjeen koskien joulun aukioloaikoja. Minulla oli ollut todella huono päivä; asiakkaat olivat vinkuneet ja valittaneet ihan kaikesta, pomo oli pahalla päällä ja muutenkin vitutti. Istuin tietokoneen ääressä ja naputtelin viestiksi että "Arvoisa asiakkaamme, toivomme sinun tukehtuvan kyrpään ja kuolevan pois". Tarkoituksena oli siis vain purkaa omaa vitutusta ja deletoida tämä teksti pois ennen oikean ja asiallisen sähköpostin kirjoittamista.
Noh, arvatkaa vaan, että painoinko vahingossa lähetä-nappia, ja tottakai tämä kirjoittamani viesti lähti kaikille osoitelistassa oleville kanta-asiakkaille.
Tuli "vähän" sanomista, nyt vuosia myöhemmin tosin jo naurattaa :D
Työkokemusta ei ole, mutta olin ysillä tetissä yhdessä marketissa. Lähinnä jotain hyllyjentäyttöä ym. ja no, avasin sitten jonkun paketin muropatukoita ja tyhjensin ne vajaaseen, hyllyllä olevaan laatikkoon. Sen jälkeen vasta tajusin tarkistaa viivakoodit ja kappas vaan, toisissa oli eri... Olivat samanlaisia kyllä mutta ilmeisesti toiset tarkoitettu myytäväksi sellaisenaan boksissa ja toiset yksittäin, tai jotain. Koitin sit vaan sekotella ne mahdollisimman hyvin keskenään ja kuumottelin kyllä loppupäivän että jääkö tämmösestä kiinni, vaikka vahinkohan se oli :D Alko vaan vielä mielikuvitus laukkaamaan siitä miten iso asia nyt muka tollanen voisi olla.
Kiva että pidätte kokit asennevammana sairautta, jossa jo pieni hiekanjyvän kokkoinen hiukkanen gluteenia voi keliakikon suolistoa vaurioittaa, ja siten altistää mm. syövälle, otoskleroosille, ja monelle muulle mukavalle. Ihan vaikka ei tulisi näkyviä ulkoisia oireita.
Ja ne oireet voi tulla jälkikäteen eikä suinkaan suoraan siellä teidän nenän edessä. Esim itse oksennan kaiken ulos 2-3 tunnin päästä väärää ruokaa syötyäni, ja sen jälkeen olen täysin voimaton koko loppupäivän tekemään yhtään mitään. Onneni on saada näinkin rajut oireet, koska siten ei liikaa gluteenia ehdi ohutsuoleen asti suolinukkaa tuhoomaan vaan poistuu nopeasti kehostani, mutta todella perseestä se silti on kärsiä. Aina sinne suoliston silti vähän päätyy, tuhoten nukkaa...
Inhimillinen virhe on hyväksyttävää, virheen peittely todella paskamaista.
'korjaus, osteoporoosille eikä otoskleroosille.
Leikkasin asiakkaan korvanlehden XDDDD se ämmä ansaitsi sen t.kampaaja
Unohdin laittaa tippalaskurin päälle. Onneksi satuin ekana paikalle potilaan kuoltua joten ehdin huomata virheen ja korjata sen ennen kuin soitin muita paikalle.
Olen antanut £10 liian vähän takaisin.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 00:27"]Aiheutin toimillani tai tarkemmin niiden puuttella potilaan kuoleman. Olen lääkäri. Ja uskoisin, että useimmat meistä, jotka ovat tekemisissä kriittisesti sairaiden kanssa ovat tehneet saman.
[/quote]
Huono yritys
[/quote]
Ei ole yritys. Olin vihreä. Potilas tuli keskussairaalan päivystykseem heikossa tajunnantilassa. Oli ottanut viinaa. Mahdollisesti muutakin. En saanut hereille. Päädyin seuraamaan päivystyspolilla. Tuli sydänpysähdys. Oli ilmeisesti aspiroinut (okdennusta keuhkoihin). Kuoli. Kaikissa duuneissa tyrii joskus
Meillä tyriminen johtaa joskus kuolemaan. Ei mulla ole enää huono omatunto. Tein parhaani eli ihan päin peetä (olis pitänyt siirtää putkitettuna teholle), mutta noita sattuu. Joku englanninkielinen sananlasku meneekin suurinpiirtein niin, ette ole oikea lääkäri ellet ole tappanut paria potilasta. Ja P.S olen pirun hyvä ammatissani. Kaikki tyrii ja alkuvaiheessa useammin kuin myöhemmin. Jos et koskaan tapa potilasta, et kyllä tee.hoitopäätöksiäkään eli olet ihan yksi tyhjän kanssa.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 00:12"]
Keliaakikon salaattiin viskasin krutonkeja ja leikkasin gluteenittoman leivän "likaisella" veitsellä. Nypin ne krutongit pois ja muori pisteli tietämättömän tyytyväisenä salaatin naamaan. Ei valitellu jälkeenpäinkään.
[/quote]Ei ne oireet tule siinä hetkessä ja siinä paikassa välttämättä. Eikä se ihminen välttämättä tiedä missä virhe tapahtui, joten mistä se tietäisi tulla juuri sinne sinun työpaikallesi valittamaan? Oireet voi kestää viikkoja kontaminaation jälkeen.
En nyt tie pahin, ei koskaan mitään hirven pahaa ole käynyt. Jätin kerran oven vahingossa auki niin häläri lähtenyt soimaan. Oli kuulemma vartijat tullut paikalle ja laskuhan siitä tuli 80 e, en nyt itse joutunut sitä maksamaan kun oli vahinko, mutta tietysti hävetti tilanne, kun pomo sitä seuraavana päivänä selitti. Kerran rahastin väärän auton, kun tilaukset oli väärinpäin menneet jostain syystä, auto ehti jo lähteä ja maksoi sitten liikaa, onneksi ei monesta eurosta ollut kyse.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 00:27"]Aiheutin toimillani tai tarkemmin niiden puuttella potilaan kuoleman. Olen lääkäri. Ja uskoisin, että useimmat meistä, jotka ovat tekemisissä kriittisesti sairaiden kanssa ovat tehneet saman.
[/quote]
Huono yritys
[/quote]
Ei ole yritys. Olin vihreä. Potilas tuli keskussairaalan päivystykseem heikossa tajunnantilassa. Oli ottanut viinaa. Mahdollisesti muutakin. En saanut hereille. Päädyin seuraamaan päivystyspolilla. Tuli sydänpysähdys. Oli ilmeisesti aspiroinut (okdennusta keuhkoihin). Kuoli. Kaikissa duuneissa tyrii joskus
Meillä tyriminen johtaa joskus kuolemaan. Ei mulla ole enää huono omatunto. Tein parhaani eli ihan päin peetä (olis pitänyt siirtää putkitettuna teholle), mutta noita sattuu. Joku englanninkielinen sananlasku meneekin suurinpiirtein niin, ette ole oikea lääkäri ellet ole tappanut paria potilasta. Ja P.S olen pirun hyvä ammatissani. Kaikki tyrii ja alkuvaiheessa useammin kuin myöhemmin. Jos et koskaan tapa potilasta, et kyllä tee.hoitopäätöksiäkään eli olet ihan yksi tyhjän kanssa.
[/quote] Kaksi viimeistä lausetta saivat vähän miettimään Suomen lääkiksen laadukkuutta...
Käänsin uhkaavalle tyypille selkäni auttaakseni hoidettavaa potilasta ja tämä puukotti pahasti vieressäni olevaa poliisia. Poliisi vammautui vakavasti ja se on ollut mielessäni toistuvasti. -Ensihoitaja
aika mulkku olet, oletko ylpeä itsestäsi ?