Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avengers leffat. Miten voi olla noin arvostettuja?

Vierailija
28.11.2021 |

Olen pitkään arponut katsoako vai ei. Ovat saaneet tosi hyvät arvostelut ja imdb +8. Trailerien ja YouTube klippien perusteella taas näyttää semmoiselta aivot narikkaan, räiskintäroskalta supersankari puvuissa, paljon effektejä, alieneita ja laseria myös. Paljon eeppisiä taisteluja.
Olenko vaan missannut jotain ja ovat oikeasti katsomisen arvoisia? Tarina, dialogi, hahmot hyviä?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse kovana Marvel fanina voin todeta, että on hyviä. Mutta tosiaankin olen puolueellinen. Saattaa olla että ei ihan avaudu sulle jos et ole muita leffoja nähny.

Vierailija
2/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeaa, aivotonta. Helppo katsoa.

Guardians of the Galaxy oli ehkä paras näistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on suurin osa, ei kaikki ihan hyviä sen lajityypin elokuvia. Paha mennä sanomaan ovatko sinun makuusi. 

Vierailija
4/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkeaa, aivotonta. Helppo katsoa.

Guardians of the Galaxy oli ehkä paras näistä.

Sen jatko-osa oli luvattoman huono. Teinien kanssa katsottiin ja oltiin kaikki että täh? Siis oikeasti mitä vitt?

Vierailija
5/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on kyse lastenohjemasta, vähän kuin peppi pitkätossu leffa. Varmasti lastenohjelmaksi hyvä ja lapset antaneet hyviä arvosteluja.

Et kai ap aikuisena luullut että olisi aikuisille suunnattu?

Vierailija
6/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo paljon siitä, että hyviä elokuvia ei juuri tehdä.

Vierailija
7/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on kyse lastenohjemasta, vähän kuin peppi pitkätossu leffa. Varmasti lastenohjelmaksi hyvä ja lapset antaneet hyviä arvosteluja.

Tarkoitin lähinnä elokuvia Avengers Infinity War ja Endgame. Eihän ne nyt sentään ole lapsille?

Vierailija
8/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse kovana Marvel fanina voin todeta, että on hyviä. Mutta tosiaankin olen puolueellinen. Saattaa olla että ei ihan avaudu sulle jos et ole muita leffoja nähny.

Mietin juuri tätä, johtuuko hyvät arvostelut siitä että sarjakuvien fanit arvostelleet? Ovatko ne elokuvina ansiokkaita jos ei ole fani?

Vierailija
9/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marvel-leffojen kanssa ongelma on, että pitäisi katsoa ensin 20 muuta leffaa, että Thanosin sormien napsautus tekee mitään vaikutusta.

Kyllästymispiste on ollut havaittavissa jo ennen koronaa, koska mikään ei koskaan ratkea ja jokainen leffa tai tv-sarja päättyy vain seuraavan mainostukseksi...

What if-sarja on kuitenkin ollut kohtalaisen jees, paljolti siksi, että sarja on piirretty, eikä näyteltyä tietokonehuttua.

Vierailija
10/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on hyvin tehdyssä aivot narikkaan elokuvassa. Jos haluat jotain "tiedostavampaa" tai "vahvoja kulttuurielämyksiä" tai "syviä tunteita" niin katso jotain muuta.

En kyllä itse jaksa seurata marvel-maailmaan varsinkin kun siinä on ihan järjetön määrä materiaalia, vaihtoehtoisia todellisuuksia, mitä ihmeellisempiä hahmoja ja ties mitä sekoilua vähintään 10 saippuaoopperan edestä. Silti noiden parempien leffojen kanssa voi viihtyä. 

Vierailija
11/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verrataan esim LOTR trilogiaan joka on saanut myös 8+ imdb:ssä. Se aukeaa myös jos ei ole lukenut kirjoja. Nämä Avengersit saaneet 8+ ja mietin ovatko samalla tasolla ja yhtä hyviä?

Vierailija
12/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin lähinnä elokuvia Avengers Infinity War ja Endgame. Eihän ne nyt sentään ole lapsille?

Tässä aikuisena esiintyvä nutturahattu yrittää määrittää mitä aikuiset saavat katsoa. Luonnolisesti ne eivät saa olla "lastenohjelmia" Taitaa olla tämä sama itku-iita, joka ei huolisi pelaavia miehiä itselleen, koska on itse niin kovin kovin aikuinen kaikkin muihin verrattuna :D

Vierailija
13/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Marvel-leffojen kanssa ongelma on, että pitäisi katsoa ensin 20 muuta leffaa, että Thanosin sormien napsautus tekee mitään vaikutusta.

Kyllästymispiste on ollut havaittavissa jo ennen koronaa, koska mikään ei koskaan ratkea ja jokainen leffa tai tv-sarja päättyy vain seuraavan mainostukseksi...

What if-sarja on kuitenkin ollut kohtalaisen jees, paljolti siksi, että sarja on piirretty, eikä näyteltyä tietokonehuttua.

Tämä!

Itse olen kovasti tykännyt Avengers-elokuvista. Ovat hyviä omassa lajissaan, mutta jotta niistä jotain ymmärtäisi, niin pitäisi katsoa tusina (Iron man 1-3, Thor 1-3, Hulk...) muuta leffaa ensin.

Vierailija
14/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä aikuisena esiintyvä nutturahattu yrittää määrittää mitä aikuiset saavat katsoa. Luonnolisesti ne eivät saa olla "lastenohjelmia" Taitaa olla tämä sama itku-iita, joka ei huolisi pelaavia miehiä itselleen, koska on itse niin kovin kovin aikuinen kaikkin muihin verrattuna :D

Noissa tulee kyllä jo ikärajat vastaan, ei todellakaan ole lapsille vaan pikemminkin teineille ja aikuisille sopivaa katseltavaa.

Vierailija
15/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on hyvin tehdyssä aivot narikkaan elokuvassa. Jos haluat jotain "tiedostavampaa" tai "vahvoja kulttuurielämyksiä" tai "syviä tunteita" niin katso jotain muuta.

En kyllä itse jaksa seurata marvel-maailmaan varsinkin kun siinä on ihan järjetön määrä materiaalia, vaihtoehtoisia todellisuuksia, mitä ihmeellisempiä hahmoja ja ties mitä sekoilua vähintään 10 saippuaoopperan edestä. Silti noiden parempien leffojen kanssa voi viihtyä. 

No eihän siinä olekaan. Mutta yleensä +8 imdb:ssä tarkoittaa, että taso on vähän kovempi kuin aivot narikkaan.

Vierailija
16/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos verrataan esim LOTR trilogiaan joka on saanut myös 8+ imdb:ssä. Se aukeaa myös jos ei ole lukenut kirjoja. Nämä Avengersit saaneet 8+ ja mietin ovatko samalla tasolla ja yhtä hyviä?

Tämä asia ratkeaa valitettavasti sinun kohdaltasi vain ja ainoastaan katsomalla leffat ihan itse. LOTR leffoissakin, samoin kuin Hobiteissa on paljon hohhoijaa-materiaalia. Fantasiaseikkailujahan nuo kuitenkin kaikki ovat, paljolti samanlaista tietokonetehosteiden ylisyöttöä arkkityyppisten hahmojen parissa, jotka kaikki näyttävät samalta, on se sitten Star Warsia, LOTRia tai Marvelia. Sinä sitten joko tykkäät identtisistä WETA:n maisema-/tietokonemonistettu taistelujoukko ryntää toisiaan vastaan -kuvasommitteluista tai et.

Vierailija
17/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä itkin kun Tony kuoli. Ne on mun makuun vähän liian kuorrutettuja taistelukohtauksilla, mutta hahmot on hyvät.

Vierailija
18/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään, yhtäkään sarjakuvaa en ole lukenut. Katsoin kaikki mcu-leffat järjestyksessä, jäin jo alussa koukkuun vaikka ennen ajattelin että en kyllä mitään typeriä supersankarileffoja katso. Nyt odottelen innolla uutta Spider-Mania.

Vierailija
19/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne mitään taidetta ole, mutta Ragnarök on edes hauska, jos ei muuta.

Hauskuutta ei voi koskaan olla liikaa.

Vierailija
20/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin kyllä aivan älyttömästi potuttaisi ja tuskin enää elämässäni pärjäisin sekä menettäisin luottamuksen ihmisiin ja algoritmeihin, jos erehtyisin katsomaan jonkun mielestäni vain korkeintaan 8:n leffan ja sitten joku internet-suositus olisi ollut 8+

:D

Koettakaa hyvät ihmiset joskus muodostaa oma mielipide ja oma maku. Se saattaa poiketa kaikista muista, mutta onpahan sentään mielipide, eikä massan mukana valmiiksi pureskeltua sopulilauman käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän