Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avengers leffat. Miten voi olla noin arvostettuja?

Vierailija
28.11.2021 |

Olen pitkään arponut katsoako vai ei. Ovat saaneet tosi hyvät arvostelut ja imdb +8. Trailerien ja YouTube klippien perusteella taas näyttää semmoiselta aivot narikkaan, räiskintäroskalta supersankari puvuissa, paljon effektejä, alieneita ja laseria myös. Paljon eeppisiä taisteluja.
Olenko vaan missannut jotain ja ovat oikeasti katsomisen arvoisia? Tarina, dialogi, hahmot hyviä?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Minua ainakin kyllä aivan älyttömästi potuttaisi ja tuskin enää elämässäni pärjäisin sekä menettäisin luottamuksen ihmisiin ja algoritmeihin, jos erehtyisin katsomaan jonkun mielestäni vain korkeintaan 8:n leffan ja sitten joku internet-suositus olisi ollut 8+

:D

Koettakaa hyvät ihmiset joskus muodostaa oma mielipide ja oma maku. Se saattaa poiketa kaikista muista, mutta onpahan sentään mielipide, eikä massan mukana valmiiksi pureskeltua sopulilauman käytöstä.

Eihän se pointti ole että tykkää samoista kuin muut vaan ettei halua alkaa katsoa jotain ihan luokatonta roskaa. Kyllä ne arvostelut jotain kertoo ja väittäisin että +8-9 imdb leffoista saa aina jotain irti vaikka ei olisi henkilökohtainen suosikki. Ne on yleensä edes vähintään hyvin käsikirjoitettuja, tuotettuja, puvustettuja, näyteltyjä jne.

Olen joskus katsonut imdb 4 ja 5 leffojakin eikä niistä iso osa ole edes katsottavia, ihan järkyttävän huonoja kaikilla tavoin.

Vierailija
22/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään, yhtäkään sarjakuvaa en ole lukenut. Katsoin kaikki mcu-leffat järjestyksessä, jäin jo alussa koukkuun vaikka ennen ajattelin että en kyllä mitään typeriä supersankarileffoja katso. Nyt odottelen innolla uutta Spider-Mania.

Itse lukenut ja kerännyt sarjakuvia 70-luvulta saakka, niin Marvelia kuin DC:täkin, joten kaikki juonenkäänteet periaatteessa kierrättyneet siinä ajassa jo miljoona kertaa. Avengers-leffat eivät ole huonointa tai parasta Marvelia, mutta kun viimeisin niistä oli hetken aikaa maailman suosituin leffa ja minä kyllästyin siihen kesken katsomisen, niin lakkasin olemasta huolissani siitä mikä on ihmisten elokuvamaku :D

Spidermanit ja Venomit on tullut katsottua, mutta tykkään paljon enemmän siitä Marvelin linjasta, joka teki Daredevil, Jessica Jones ja The Punisher-sarjat ylenpalttisen kosmisen tietokonetehostetykityksen sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Minua ainakin kyllä aivan älyttömästi potuttaisi ja tuskin enää elämässäni pärjäisin sekä menettäisin luottamuksen ihmisiin ja algoritmeihin, jos erehtyisin katsomaan jonkun mielestäni vain korkeintaan 8:n leffan ja sitten joku internet-suositus olisi ollut 8+

Koettakaa hyvät ihmiset joskus muodostaa oma mielipide ja oma maku. Se saattaa poiketa kaikista muista, mutta onpahan sentään mielipide, eikä massan mukana valmiiksi pureskeltua sopulilauman käytöstä.

Eihän se pointti ole että tykkää samoista kuin muut vaan ettei halua alkaa katsoa jotain ihan luokatonta roskaa. Kyllä ne arvostelut jotain kertoo ja väittäisin että +8-9 imdb leffoista saa aina jotain irti vaikka ei olisi henkilökohtainen suosikki. Ne on yleensä edes vähintään hyvin käsikirjoitettuja, tuotettuja, puvustettuja, näyteltyjä jne.

Olen joskus katsonut imdb 4 ja 5 leffojakin eikä niistä iso osa ole edes katsottavia, ihan järkyttävän huonoja kaikilla tavoin.

Juu onhan se arvosana jokin suuntaa antava luokitus, mutta paljolti myös sitä, kuinka moni ylipäänsä leffan on nähnyt.

Pointti tuossa aloituksessa ylipäänsä pitää olla se miksi ja miten joku on välttynyt katsomasta miljardien muiden katsomia Avengers- tai Marvel-eokuvia tähän saakka? Kun nekin jotka eivät niistä niin välitä ovat niistä tietoisia. Tietysti on niitäkin, jotka eivät ole nähneet yhtään Uunoa, Bondia, Poliisiopistoa tai Fast & Furiousia, koska niillä ei ole 8 arvosanaa???

Vierailija
24/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin tämän Thanosin agenda on vähän sama kuin NWO ja koronasalaliitot: ihmisiä on liikaa ja pitää tasapainottaa tai resurssit loppuu. Salaliitossa 5G ja sirut, Thanosilla taikakivet.

Vierailija
25/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Juu onhan se arvosana jokin suuntaa antava luokitus, mutta paljolti myös sitä, kuinka moni ylipäänsä leffan on nähnyt.

Pointti tuossa aloituksessa ylipäänsä pitää olla se miksi ja miten joku on välttynyt katsomasta miljardien muiden katsomia Avengers- tai Marvel-eokuvia tähän saakka? Kun nekin jotka eivät niistä niin välitä ovat niistä tietoisia. Tietysti on niitäkin, jotka eivät ole nähneet yhtään Uunoa, Bondia, Poliisiopistoa tai Fast & Furiousia, koska niillä ei ole 8 arvosanaa???

No en ole elänyt kiven alla, mutta en ole ollut näistä tietoinen kun en ole asiaa mitenkään seurannut. GOT meni myös ohi, sitäkään en ole vielä katsonut paitsi vikan tuotantokauden. Ap

Vierailija
26/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsoisin jonkin Marvelin elokuvista, niin Black Widow. Ei vaadi edellisiä. Ainakin ihan hyviä kohtauksia on monissa noissa leffoissa.

Vierailija
27/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaurismäen elokuvat voi olla niin yliarvostettuja? Vedetään ketjussa tupakkaa ja välillä joku sanoo jotain. Tunnelma kuin suoraan itäsaksasta.

Vierailija
28/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

No eipä mitkään noista ole mitään henkeviä teoksia. Uunot ihan kauheita.

Vierailija
29/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellakaan avautunut minullekaan näiden hienous, vaikka joitakin valikoituja soolosupersankarileffoja voin katsella ilman itkuvirttä. Avengerseissa lyödään tukku supereita samaan kööriin, keksitään joku onneton tekosyy toiminnalle ja lisätään joukkoon B-leffatasoista slapstick huumoria.

Vierailija
30/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän on kyse lastenohjemasta, vähän kuin peppi pitkätossu leffa. Varmasti lastenohjelmaksi hyvä ja lapset antaneet hyviä arvosteluja.

Et kai ap aikuisena luullut että olisi aikuisille suunnattu?

Tarkoitin lähinnä elokuvia Avengers Infinity War ja Endgame. Eihän ne nyt sentään ole lapsille?

Ne on tarkoitettu lapsen tasolle jääneille aikuisille.

Vierailija
31/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille sopivia. Vedetään turpaan toisia.

Vierailija
32/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse kovana Marvel fanina voin todeta, että on hyviä. Mutta tosiaankin olen puolueellinen. Saattaa olla että ei ihan avaudu sulle jos et ole muita leffoja nähny.

Kyllä ne aukeaa ihan hyvin itse katsoin sen wandavision ohjelman disney + tyttären kanssa ja kun tajusi vaan ne simppelit asiat kuten että vision oli kuollut oikeassa elämässä se riitti

Vierailija
33/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän on kyse lastenohjemasta, vähän kuin peppi pitkätossu leffa. Varmasti lastenohjelmaksi hyvä ja lapset antaneet hyviä arvosteluja.

Tarkoitin lähinnä elokuvia Avengers Infinity War ja Endgame. Eihän ne nyt sentään ole lapsille?

Tämän on pakko olla naisen kommentti. Kun MINÄ en tykkää niin ne ovat lapsen tasolle jäädeiden elokuvia. Sehän olisi ihan liian vaikea ymmärtää että makuja on erillaisia. 

Vierailija
34/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän on pakko olla naisen kommentti. Kun MINÄ en tykkää niin ne ovat lapsen tasolle jäädeiden elokuvia. Sehän olisi ihan liian vaikea ymmärtää että makuja on erillaisia. 

No en tiedä. Itse olen nainen ja LOTR fani. Isäni mielestä ne on lapsille eikä ymmärrä, miksi tykkään niistä.

Vierailija
35/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ottaa nokkiinsa. Eihän se ole sinun vikasi, että ei ole ollut onnea geenilotossa. Nauti avengereista.

Vierailija
36/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kans pitkään pähkäilin, että katsonko vai en, mutta kun Disney+ löytyy niin päätin repäistä ja katsoa. Ja katsoin ns. Aikajärjestyksessä en ilmestymisjärjestyksessä. Kyllä ne katsoi, ihan hyviä, mutta tosiaan paljon on sitä aivot narikkaan taistelua eli ei haittaa vaikka välillä eksyy av:lle lukemaan.

No uudet spider-man-elokuvat oli sitten taas aika viihdyttäviä. Nauroin niissä paljon, mutta ne sitten toinen Viaplayssa ja toinen Amazon Primella..

Mutta etpä sä paljon menetä jos ne katsot, mutta et myöskään mitään hyödy. Mutta nykypäivänä monet leffat sellaisia, Oscar-ehdokkaatkin. Harvassa ovat sellaiset elokuvat jotka oikeasti koskettaa jossain niin syvällä, että ei jättäisi jotain pysyvää jälkeä.

Vierailija
37/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sulla aika niin kortilla ole ettetkö voisi alkaa leffaa katsomaan ja jättää sitten kesken jos se on mielestäsi ihan surkea? En oikein ymmärrä miksi tuollaista tarvii arpoa.

Vierailija
38/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ottaa nokkiinsa. Eihän se ole sinun vikasi, että ei ole ollut onnea geenilotossa. Nauti avengereista.

En ottanut sieraimeen ja tykkään monista muistakin elokuvista. Mainitaan nyt vaikka synkin hetki. Draama winstonista  joka sijoittuu toisen mailmansodan alkuun. Ei mua haittaa toisten rajoittunut maku.

Vierailija
39/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No uudet spider-man-elokuvat oli sitten taas aika viihdyttäviä. Nauroin niissä paljon, mutta ne sitten toinen Viaplayssa ja toinen Amazon Primella..

Itse en voi sietää, vaikka Spider-Manin tausta on sieltä mielenkiintoisemmasta päästä. Näissä uusissa vain Peter Parker täysin kestämätön valittaja ja huomiohakuinen kakara.

Vierailija
40/65 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en voi sietää, vaikka Spider-Manin tausta on sieltä mielenkiintoisemmasta päästä. Näissä uusissa vain Peter Parker täysin kestämätön valittaja ja huomiohakuinen kakara.

Minä taas tykkäsin siitä, kun on niin kakara. Jotenkin surkuhupaisa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä