Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsotteko lapsen puhelinta?

Vierailija
29.01.2023 |

Musta se on aika törkeetä miten mielivaltaisesti äitini puhelintani katsoo. Täytän 17 ja hänen mielestää hänellä on edelleen velvollisuus ja oikeus katsoa puhelimeni yksityisviestejä myöten läpi. Hän sanoi että kun olen alaikäinen ja hän omistaa liittymän ei ole minulla mitään sanavaltaa asiaan. Meni hermot ja kysyin äidiltäni että jos ostan postiluukkumme minullahan on silloin oikeus lukea sinun postisi. Onko tuo millään tavalla oikeutettua, kai minulla jokin yksityisyys on): Toisaalta sanoin hänelle että siitä vaan ei minulla ole mitään salattavaa kun äitini urkkii muutenkin kaikki henkilökohtaiset asiani jostain.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellää otan myös neuvoja vastaan miten saada ylihuolehtiva äiti rauhoittumaan ja ymmärtämään sen että olen kohta täysi-ikäinen eikä minub asiat kuulu enää hänelle.

Vierailija
2/12 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä sitä katsoisin / tuijottaisin. Tylsää , tylsää. Mieluummin katson kauniitamaisemia jne jne suoratoistopalveluita.

Minulla on myös oma puhelin, jota katsoa, mutta tiedän katsomattakin minkälainen se on. Kuten myös jo mainitun lapseni puhelin. Ostinhan minä sen hänelle.

Eli en katso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käytännössä asiasi kuuluvat vanhemmillesi niin kauan kun olet täysi-ikäinen.

Vierailija
4/12 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No käytännössä asiasi kuuluvat vanhemmillesi niin kauan kun olet täysi-ikäinen.

Niin käytännössä mutta eikö se ole jo jonkin asteista yksityisyyden luokkaamista jos mielivaltaisesti millon itseä huvittaa ilman että olisi minkäänlaista epäilystä että siellä olisi mitään ihmeempää vaan ihan omasta mielenkiinnosta katsoo puhelintani läpi. Se tapahtuu vielä niin etten itse tiedä milloin hön on katsonut ja mitä kun katsoo yöllä sen läpi.

Vierailija
5/12 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä sitä katsoisin / tuijottaisin. Tylsää , tylsää. Mieluummin katson kauniitamaisemia jne jne suoratoistopalveluita.

Minulla on myös oma puhelin, jota katsoa, mutta tiedän katsomattakin minkälainen se on. Kuten myös jo mainitun lapseni puhelin. Ostinhan minä sen hänelle.

Eli en katso.

Niin ainakin tiedän itse miten en kohtele omia lapsiani tulevaisuudessa

Vierailija
6/12 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oikeus yksityisyyteen. Vanhemmatkaan eivät voi mielivaltaisesti selata puhelinta.

Vierailija
7/12 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. En edes halua tietää mitä siellä on. Äitisi tekee väärin ja tuo on itseasiassa myös lainvastaista.

Vierailija
8/12 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa lukea sun viestejä vaikka olet alaikäinen ja vaikka hän omistaa liittymän. Jos äiti ei usko niin puhu asiasta esim. koulukuraattorille, hän voi auttaa äitiä ymmärtämään.

Vierailija
9/12 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa lukea sun viestejä vaikka olet alaikäinen ja vaikka hän omistaa liittymän. Jos äiti ei usko niin puhu asiasta esim. koulukuraattorille, hän voi auttaa äitiä ymmärtämään.

Se olisikin viimeinen virhe. En halua

Mitään sossuja tähän mukaan. Äitini oli katsonut jonkun poliisin haastattelun jossa oli kehotettu katselemaan lapsen puhelin låpi ja painotettu sitä että se on huoltajan velvollisuus

Vierailija
10/12 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. En edes halua tietää mitä siellä on. Äitisi tekee väärin ja tuo on itseasiassa myös lainvastaista.

Niin en minäkään halua äitini tietävän esimerkiksi poikaystäväni keskusteluja

Vierailija
11/12 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittymän omistajuus ainakin on täysin irrelevantti detalji tässä. Ei huoltajan kasvatusvastuu ole siitä kiinni.

Vierailija
12/12 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittymän omistajuus ainakin on täysin irrelevantti detalji tässä. Ei huoltajan kasvatusvastuu ole siitä kiinni.

Oletko oikeasti sitä mieltä että 17 vuotiasta tarvitsee vielä kasvattaa miten käyttäydytään somessa? Tietenkin on tapauksia joita on pakko, mutta ap vaikuttaa sen verran kypsälle ettei siihen ole tarvetta.