Kuulutteko ammattiliittoon tai työttömyyskassaan?
Mä en kuulu. Mulla on koulutus alalle, jolla on käytännössä aina pulaa tekijöistä. Nykysessä työssä on 3v välein YT:t, mutta kertaakaan en oo oman nahkani vuoksi pelännyt. Tiedän että joskus vielä voi sekin aika tulla ja aattelin liittyä liittoon kun täytän 40v.
Kommentit (27)
Kuulun ammattiliittoon ja liiton työttömyyskassaan.
Kassaan. En tee liitolla mitään, mutta haluan varmistaa tuloni jos jään joskus työttömäksi.
En ole kuulunut kumpaankaan koskaan. 28 vuotta töissä ja ei edelleenkään pelkoa potkuista.
Olen pääluottamusmies ja kuulun ammattiosaston kautta liittoon, ja tietenkin myös työttömyyskassaan.
-Bias-
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:39"]
Kassaan. En tee liitolla mitään, mutta haluan varmistaa tuloni jos jään joskus työttömäksi.
[/quote]
Muistathan olla ottamatta vastaan liiton neuvottelemia palkankorotuksia. Myöskin voit ruveta tekemään 12 tuntista työpäivää ja 6 päiväistä työviikkoa ja olla pitämättä sairaus ja kesälomia, kun ethän sä niilläkään liiton neuvottelemilla etuuksilla mitään tee, eiks niin?
Joskus mukulana tuli kuuluttua, mutta kun olisi apua tarvinnut työsuhdeasiassa, niin asennoituminen hyvin yliolkaista ja asiatonta.
Toisen kerran totesivat, etteivät minulle maksa ansiosidonnaista, koska olin ollut ulkomaisen työnantajan palveluksessa - Totesin, ettei minunkaan tarvitse kallista jäsenmaksua maksaa.
Kuulun molempiin