Laihdutus ilman liikuntaa
Vinkkejä ja tsemppiä nyt kaipaisin! Eli tasaisen tappavasti painoa on tullut ja nyt on 10 kg ylipainoa (jos painoindeksin mukaan katotaan). Nyt päätin että ihan terveydellisistä syistä painon on pakko pudota, ja tavoite onkin -20kg.
Minulla on perussairaus joka vaikuttaa niveliin, ja tämä onkin suurin ja melkeinpä ainoa syy miksi haluan laihtua, nivelet ei tykkä ylimääräisestä painosta ja haluan niitä säästää.
Ongelma onkin se, että liikunta on aika rajattua juurikin sairauden vuoksi. Kevyttä liikuntaa voin harrastaa mutta hikeen en pääse koska nivelet ei sitä kestä.
Onko siis täällä ihmisillä kokemusta laihduttamisesta pelkän ruokavalion avulla? Vinkkejä, niksejä, neuvoja? Kannattaako mun edes asettaa mitään välitavoitteita vai vaan unohtaa puntari? Jotenkin vaikea nyt tää aloitus, suolaisen himo on varmasti se isoin ylipäästävä ongelma.
Mulla on ihan nivelrikkoa ja paljon, ei onneksi lepokipua vaan rasitukseen lähes aina liittyy kivut ja lisäksi lukkoilua ja turpoamista...Eli ruokavaliolla ei hirveästi voi vaikuttaa, laihtuminen olis nyt se tärkein.
Ap
Minulla on n. 10 vuotta sitten diagnosoitu sormien ja olkapään nivelrikko, ja harrastan kuntonyrkkeilyä. Joskus vähän sattuu, mutta en piittaa. Lääkärit suosittelevat ehdottomasti jatkamaan nyrkkeilyä. :)