Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus ilman liikuntaa

Vierailija
24.02.2015 |

Vinkkejä ja tsemppiä nyt kaipaisin! Eli tasaisen tappavasti painoa on tullut ja nyt on 10 kg ylipainoa (jos painoindeksin mukaan katotaan). Nyt päätin että ihan terveydellisistä syistä painon on pakko pudota, ja tavoite onkin -20kg.
Minulla on perussairaus joka vaikuttaa niveliin, ja tämä onkin suurin ja melkeinpä ainoa syy miksi haluan laihtua, nivelet ei tykkä ylimääräisestä painosta ja haluan niitä säästää.
Ongelma onkin se, että liikunta on aika rajattua juurikin sairauden vuoksi. Kevyttä liikuntaa voin harrastaa mutta hikeen en pääse koska nivelet ei sitä kestä.
Onko siis täällä ihmisillä kokemusta laihduttamisesta pelkän ruokavalion avulla? Vinkkejä, niksejä, neuvoja? Kannattaako mun edes asettaa mitään välitavoitteita vai vaan unohtaa puntari? Jotenkin vaikea nyt tää aloitus, suolaisen himo on varmasti se isoin ylipäästävä ongelma.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu ja ruokavalion muuttaminen onkin lähes ainoa keino onnistua.

Vierailija
2/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla laihtuu, liikunta vaan tehostaa ja kiinteyttää nopeammin. Itse suosin fitfarmin diettejä, koska niillä laihtuu oikeasti ilman nälkää ja on helppoa kuin heinän teko. Niillä on nykyään myös dietti, jossa laihdutetaan pelkällä ruokavaliolla, suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei loppupeleissä ole laihdutuksen kannalta kovinkaan tärkeää, koska siitä saadut miinuskalorit ei ole kovin suuret ellei harrasta ihan tosissaan. Suosittelen että otat käyttöön jonkun kalorinseurantaohjelman joka osaa laskea sulle sen kalorimäärän jolla paino tippuu ja syöt sitten sen mukaisesti. Jos joku liikuntakärpänen kuitenkin iskee niin suosittelen uimista, toimii hyvin koko keholle eikä rasita niveliä tjsp kuten vaikka juokseminen.

Vierailija
4/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nivelkivut loppui kun lopetin viljojen syönnin.

Vierailija
5/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo uinti on hyvä vaikka nivelet olisi vähän huonommassakin kunnossa. Muistattehan laihduttajat yleensäkin, että laihduttaessa lähtee helposti myös lihasta, ja sydänkin on lihas, ja sydän on pidettävä hyvässä kunnossa. Jotain vähän liikuntaa pitäisi keksiä vaikka väkisin. Tärkeää kaikille ja myös ja varsinkin laihduttajille, ei vain sen laihduttamisen takia vaan terveyden.

Vierailija
6/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Uinti ei oikein käy, se liike on jotenkin sellainen että polvet ei tykkää, ja olkapäät samoin. Mutta tuosta tuli mieleen vesijuoksu/-kävely, sitä koitin kerran kylpylässä ja se ei tuntunut käyvän mihinkään niveliin. Taidanpa testata sitä, jos vähän kuitenkin tukisi laihdutusta.
Ap

Vierailija
7/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin 10kg normaalipainon sisällä käytännössä ilman liikuntaa. Hyvin on mahdollista ruokavalio-muutoksilla!

Vierailija
8/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimaan, vesijumppaan, vesijuoksemaan, miksei kotijumppaa, joogaa, reipasta kävelyä vaikka sauvojen kanssa, pyöräily...

Vierailija
9/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:09"]Mun nivelkivut loppui kun lopetin viljojen syönnin.
[/quote]
Mulla on ihan nivelrikkoa ja paljon, ei onneksi lepokipua vaan rasitukseen lähes aina liittyy kivut ja lisäksi lukkoilua ja turpoamista...Eli ruokavaliolla ei hirveästi voi vaikuttaa, laihtuminen olis nyt se tärkein.
Ap

Vierailija
10/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:03"]

Ruokavaliolla laihtuu, liikunta vaan tehostaa ja kiinteyttää nopeammin. Itse suosin fitfarmin diettejä, koska niillä laihtuu oikeasti ilman nälkää ja on helppoa kuin heinän teko. Niillä on nykyään myös dietti, jossa laihdutetaan pelkällä ruokavaliolla, suosittelen.

[/quote]

Ostatko nuo dieettitiedot vai miten ovat saatavilla? Onko kasvissyöjälle mitään vaihtoehtoja siellä?

Vierailija
11/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:09"]Mun nivelkivut loppui kun lopetin viljojen syönnin. [/quote] Mulla on ihan nivelrikkoa ja paljon, ei onneksi lepokipua vaan rasitukseen lähes aina liittyy kivut ja lisäksi lukkoilua ja turpoamista...Eli ruokavaliolla ei hirveästi voi vaikuttaa, laihtuminen olis nyt se tärkein. Ap

[/quote]

Nivelrikko mullakin, mutta niin vain kivut loppui.

Vierailija
12/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:09"]

[/quote]

Kiva sulle. Mun ei loppunu.

Vierailija
13/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihdutanut ilman liikuntaa. Se ei vaan kiinnosta mua. Jutan opeilla olen laihduttanut. Superdieetti ja GFG.  Siellä muuten on dieetti liikkumattomille fitfarmilla.

t.-30kg

Vierailija
14/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh-ruokavaliolla onnistuu.

Vierailija
15/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:09"]Mun nivelkivut loppui kun lopetin viljojen syönnin. [/quote] Mulla on ihan nivelrikkoa ja paljon, ei onneksi lepokipua vaan rasitukseen lähes aina liittyy kivut ja lisäksi lukkoilua ja turpoamista...Eli ruokavaliolla ei hirveästi voi vaikuttaa, laihtuminen olis nyt se tärkein. Ap

[/quote]

Nivelrikko mullakin, mutta niin vain kivut loppui.
[/quote]
Kun mulla se kipu ei ole se liikuntaa estävä asia, normaalikivun läpi voi puskea...Se on se mikä seuraa kipua mikä liikunnan estää, eli lukkoilu, järjetön turvotus, jotka taas pakottaa vuodelepoon...Ja toinen mikä estää on ihan fyysinen kykenemättömyys, kun nivelet ei taivu kuin puolet siitä mitä terveellä niin se jo rajoittaa paljon.
Ap

Vierailija
16/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:25"]

[/quote]

Ihan normaalilla myös. Määrä se ratkaisevin on.

Vierailija
17/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:03"]

[/quote]

Ostatko nuo dieettitiedot vai miten ovat saatavilla? Onko kasvissyöjälle mitään vaihtoehtoja siellä?
[/quote]
Itseäkin tämä kiinnostaisi...Taidanpa käydä heidän sivuillaan, jospa se olisi helpompaa kun vähän apuja saisi...
Ap

Vierailija
18/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:17"]

[/quote]

[/quote]

Olet siis kokeillut. Ei näköjään kaikille käy.

Vierailija
19/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:17"]

[/quote]

[/quote]

Olet siis kokeillut. Ei näköjään kaikille käy.

[/quote]

Jep, on kokeiltu on :/ Ohis olin siis, en ap..

Vierailija
20/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:25"]

[/quote]

Ihan normaalilla myös. Määrä se ratkaisevin on.

[/quote]

Mikä on normaali?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi