Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KESÄKUNTOON 2022

Vierailija
28.11.2021 |

Tällä kertaa aion onnistua. Kuka lähtee mukaan?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollanen. Mun mielestä hyvä ja helppo.

Laihtuminen on varmaa.

Laihtuminen olisi varmaa, jos jokaisi nuo ruoat kahteen ateriaan ja pitäisi 16 tuntia väliä niiden välillä. Myös kaikki sokeriton dieettiruoka pitäisi heivata hevon helvetiin. Fitness muroja? Kas, kun et karkkia mätä.

Vierailija
42/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näkee jo virheitä mitä ihmiset tekee!

Jos haluaa kuntoon ja laihduttaa, se pitäisi aloittaa nyt. Se, että aloittaa laihdutuksen ja kuntoon pääsemisen ei tarkoita sitä, etteikö voisi jouluna herkutella!

Ne laihduttamanne kilot tulevat takaisin, jos alatte sellaiseen kituutusdieetille, jolloin ei saa mitään herkkuja koskaan syödä. Se ruokavalion pitäisi olla sellainen, mitä voi syödä koko loppuelämän.

Itse olen tälläisen dieetin aloittanut. Tässä mietin uskaltaisinko hakea vähän tortilla sipsejä ja dippiä, koska herkutella pitää välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa lähinnä nälkäkuolemalta.

Ap

Elimistö kuolee ravinnon puutteeseen.

Mun mielestä kuulosti ihan hyvältä. Siinä kuitenkin syödään tiuhaan vaikkakin pieniä määriä. Eikä sitä kuole vaikka ei ähkyä vedä joka ruokailulla :) ainakin kokeilen viikon. Tuo on minusta kiva, kun on kerrottu suoraan ainekset, mitä syödään eikä esim. 100g proteiinia tms. Normaalistikin syön aamulla vain leipäpalan. Minulla ongelma on lämpimän ruoan annoskoko, jos tuolla saisi sen hallintaan.

Et sinä syömistä saa hallintaan tuolla jatkuvalla ravintököyhää lisäaineruokaa syömällä.

Mieti nyt syömisiäsi ja etsi tietoa. Tuo ruokalistasi on aivan surkea.

Nälän saa hallintaan vain ja ainoastaan insuliinitasoa laskemalla. Ja sitä voi laskea vain jättämällä sokerit kokonaan pois ja pitämällä tarpeeksi pitkän tauon aterioiden välissä.

Vierailija
44/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhahhaaa! Siitä vaan. Itse aion nautiskella joka päivä juuri sitä mitä tekee mieli milloinkin, ihan niin paljon kun huvittaa. Siinä mun kesäkunto. Kuka lähtee messiin?

Niin mäkin teen ja silti laihdun 0,5-1 kg viikossa.

Vierailija
45/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolet noista listaamistasi safkoista on aivan turhia, mutta jos puputtaa tykkää.

Jos laihtua haluaa, juurikin se puputtaminen pitää lopettaa. Se lopettaminen onnistuu vain siten, että kroppa saa ruoka-aikana ravinteikasta ruokaa. Ei mitään lisäaineilla ja aromeilla kevennettyä mukaruokaa keinorasvoilla.

Vierailija
46/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän eskaloitui nopeasti, jälleen kerran 😆

Vierailija
47/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas huomasin, että nälkä. Haen banaanin...

Vierailija
48/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvoja emme sitten ota vastaan, haluamme toimia yhtä typerästi kuin edellisinä vuosina. Saadaan näin avattua uusi ketju joka vuosi uudestaan.

Hyvä me!

Millaisia ohjeita olisi ollut tarjolla?

No sitä rasvauskovaisuutta.

Ravitsemusterapeutin laatima tasapainoinen ruokavalio ja säännöllinen ateriarytmi kirvoittaa yleensä melkoisen ulinan näiltä.

Tasapainoinen ruokavalio ja säännöllinen aterirytmi onnistuu aivan hyvin ilman terapeutin ohjeita. Jopa paremminkin. Ei siihen tarvita minkäänlaista uskovaisuutta.

Et sitten ymmärtänyt.

Tuo säännöllinen ateriarytmi ja tasapainoinen ruokavalio nimenomaan on saatanasta näiden rasvauskovaisten mielestä.

Joo tuli jo selväksi tässäkin ketjussa, säännöllinen ateriarytmi = jatkuvaa puputtamista 🤣

Vierailija
49/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju saa minut NÄLKÄISEKSI! 🤪

Vierailija
50/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun mielestä kuulosti ihan hyvältä. Siinä kuitenkin syödään tiuhaan vaikkakin pieniä määriä. Eikä sitä kuole vaikka ei ähkyä vedä joka ruokailulla :) ainakin kokeilen viikon. Tuo on minusta kiva, kun on kerrottu suoraan ainekset, mitä syödään eikä esim. 100g proteiinia tms. Normaalistikin syön aamulla vain leipäpalan. Minulla ongelma on lämpimän ruoan annoskoko, jos tuolla saisi sen hallintaan.

Et sinä syömistä saa hallintaan tuolla jatkuvalla ravintököyhää lisäaineruokaa syömällä.

Nälän saa hallintaan vain ja ainoastaan insuliinitasoa laskemalla. Ja sitä voi laskea vain jättämällä sokerit kokonaan pois ja pitämällä tarpeeksi pitkän tauon aterioiden välissä.

Sen sokerin sijaan pitää sitten syödä oikeaa rasvaa, siten pystyy

pitämään ruokailuvälit sopivina.

Vierailija
51/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanantai

Aamiainen: Ruisleipäviipale, kasvirasvalevitettä 1 tl., kalkkunaleikkelettä 2 viipaletta, tomaattia/kurkkua. Hedelmä.

Lounas: Nuudelisalaatti (nuudelia 100 g, kasviksia 100 g, lohta 100 g). Lusikallinen öljyä + sitruunamehua + valkosipulia. Kevyt mehukeittoa 2 dl.

Välipala: Rasvatonta jogurttia 1,5 dl + marjoja 100 g.

Päivällinen: Kevyt tomaattimunakas (2 munaa + 2 valkuaista + 1 iso pihvitomaatti). Kasvissalaattia.

Iltapala: Hapankorppuja 2 kpl, kasvirasvapohjaista kevyttuorejuustoa 2 rkl., salaattikasviksia.

Huom! Voit juoda kahvia päivittäin rasvattoman maidon kanssa.

Tiistai

Aamiainen: Fitnessmuroja 2 dl, rasvatonta maitoa 2 dl, marjoja 100 g.

Lounas: Broilerin rintafilee, keitettyä parsakaalia 200g ja kasvissalaattia (maun mukaan), lusikallinen öljyä + balsamicoa.

Välipala: Ruisleipäviipale, raejuustoa 1/2 prk. 2 porkkanaa.

Päivällinen: Kasvissosekeittoa, leipäkuutioita, raejuustoa 1/2 prk.

Iltapala: Vähärasvaista jogurttijuomaa 2 dl (pellavarouhetta 1 rkl). Hedelmä.

Keskiviikko

Aamiainen: Ruisleipäviipale, kasvirasvalevitettä 1 tl. Keitetty kananmuna. Vihanneksia.

Lounas: Tonnikalariisisalaatti (täysjyväriisi, tonnikala, tomaatti, purjo, tuore yrtti, yrttimauste), lusikallinen öljyä + sitruunamehua. Kevyt mehukeittoa 2 dl.

Välipala: Tuorehedelmäsalaattia 200 g.

Päivällinen: Broilerinjauheliha-kurkkukeitto (broilerin lihaa, tuorekurkkua, perunaa, tilliä, valkosipulia, kanalientä). Ruisleipäviipale, kasvisrasvaa 1 tl., 2 viipaletta kevytjuustoa.

Iltapala: Kevyttä mehukeittoa 2 dl ja marjoja 100 g. Mausteeksi 1/2 dl rasvatonta jogurttia.

Huom! Treenipäivänä välipala 1-2 tuntia ennen treeniä.

Jaksat treenata näin niukalla?

Vierailija
52/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvoja emme sitten ota vastaan, haluamme toimia yhtä typerästi kuin edellisinä vuosina. Saadaan näin avattua uusi ketju joka vuosi uudestaan.

Hyvä me!

Ravitsemusterapeutin laatima tasapainoinen ruokavalio ja säännöllinen ateriarytmi kirvoittaa yleensä melkoisen ulinan näiltä.

Tasapainoinen ruokavalio ja säännöllinen aterirytmi onnistuu aivan hyvin ilman terapeutin ohjeita. Jopa paremminkin. Ei siihen tarvita minkäänlaista uskovaisuutta.

Et sitten ymmärtänyt.

Tuo säännöllinen ateriarytmi ja tasapainoinen ruokavalio nimenomaan on saatanasta näiden rasvauskovaisten mielestä.

Joo tuli jo selväksi tässäkin ketjussa, säännöllinen ateriarytmi = jatkuvaa puputtamista 🤣

Ihan turhaan virnuilet. Jotkut ihan oikeesti luulee, että säännöllinen tarkoittaa samaa kuin usein.

Vierailija
53/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä me!

Et sitten ymmärtänyt.

Ihan turhaan virnuilet. Jotkut ihan oikeesti luulee, että säännöllinen tarkoittaa samaa kuin usein.

Tämä. Itse syön joka päivä klo  13.00 ja 18.00 itseni kylläiseksi. Paino putoaa koko ajan enkä tunne nälkää. Jaksan treenata syömättä.

Vierailija
54/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhahhaaa! Siitä vaan. Itse aion nautiskella joka päivä juuri sitä mitä tekee mieli milloinkin, ihan niin paljon kun huvittaa. Siinä mun kesäkunto. Kuka lähtee messiin?

Minä, pääsiäisen tienoille asti!

Vierailija
55/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sen sokerin sijaan pitää sitten syödä oikeaa rasvaa, siten pystyy

pitämään ruokailuvälit sopivina.

Rasvauskovaiset 💩💩

Juuri he ovatkin loppujen lopuksi niitä hoikkia. Sulla on vain paskat mielessä, ei ihme, että harmittaa.

Vierailija
56/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päivällinen tänään oli 2 marinoitua possun talouskylkeä, ja niiden kanssa voissa paistettu lähes puoli kiloa kickherneitä. Ruokajuomaksi paljon tavallista cokista.

Joskus korvaan välipalat Fazerin sinisellä, syön niin paljon kuin maistuu. Paino ei nouse, koska olen laiskistunut kokkaamaan - syön harvemmin ja enemmän, ehkä vain 4 kertaa päivässä.

Vierailija
57/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti talveksi tulee aina jokunen liikakilo. Yleensä mietin keväällä niiden karistamista, kesästä aina naiivisti innostuen... Innostun lenkkeilemään ja syömään vihanneksua. Vihannekset Suomessa on hyviä vasta keväällä, itse asiassa ne on silloin parhaimmillaan. Toisaalta tiedän kyllä, että ruokavalion ei tarttis olla mikään "täydellinen," jotta jaksan sillä ja laihdun myös, SAMALLA kun se tyydyttää minua.

Vierailija
58/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, ettei lihota laihduttamista varten. 😅

Vierailija
59/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palataan asiaan joulun jälkeen…

Itse aloitan jo ennen joulua (firman tarjoaman jouluaterian jälkeen ensi viikonloppuna) ja jouluna pyrin kohtuulliseen syömiseen, siten että aattona ja joulupäivänä syön about kulutukseni mukaan, jotta paino ei nouse. Muutoin pysyn dieetissäni. 

Vierailija
60/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Tai no, en ole asettanut mitään aikarajaa, mutta aloitin liikunnan piiiitkän tauon jälkeen ja ruokavaliotakin olen viilannut. Marraskuun puolella aloittelin niin että lisäsin vain liikuntaa ensin, mutta vedin herkkuja ym. vielä ihan surutta. Nyt vasta oikeastaan viikon ajan olen niitä vähentänyt, mutta nollatoleranssia ei ole minkään suhteen.

Liikuntana nyt alkuun 2 kertaa viikossa kokovartalotreeni, lihaskuntoa siis. Välipäivinä 1-2 kevyehköä aerobista treeniä jaksamisen mukaan, muuten lähinnä lihashuoltoa ja kevyttä arkiliikuntaa. Eli lihaskunnon kohotus on nyt ensisijainen, sitä kun saan vähän kehitettyä niin katsellaan tarkemmin tuota kaloreiden rajoittamista. Epäterveellistä pyrin vähentämään jo nyt, mutta miinuskaloreilla olen vain satunnaisesti joten vielä ei ole tarkoitus laihtua, joskaan ei lihoakaan!

Olen siis normaalipainoinen, mutta kehonkoostumus saisi olla parempi, rasvaprosentti on aika korkea vaikka normaalin rajoissa vielä (27,5%).