Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä tai joku tuttavasi sairastanut tuhkarokon tai sikotaudin?

Vierailija
24.02.2015 |

millaisia olivat?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jostain syystä penskana (70-luvun alkupuolella) jäänyt saamatta joku rokotus jossa olisi tullut suoja tuhkarokkoa vastaan. Kasarin puolivälin tienoilla yläasteella olin sitten ainoa jolle se iski, aivan helvettilliset 7 päivää olla poissa koulusta, todella korkea kuume etc ja jouduinkin sairaalaan osastolle joskaan en teholle.

Vierailija
82/84 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat. Sikotaudissa toinen kives paisui hervottomasti, mutta ei aiheuttanut ongelmia: kolme lasta ja hirveä panetus edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkarokko, vihurirokko ja sikotauti sairastettu alle 10v:nä. Sairastettiin kaikki naapuruston kakarat yhtäaikaisesti. Tuhkarokosta muistan miten valo kirveli silmiä. Muuten ei ollut erityisen kipeä olo.

Vierailija
84/84 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkarokon sairastin 7-vuotiaana v. 67 joululomalla. Olin tajuttoman kipeä, makasin koko joululoman kovassa kuumeessa. Se on kovin tauti, mitä olen koskaan potenut. Sikotauti tuli hyvin lievänä, mutta mun äiti sai sen myös samaan aikaan kuin minä ja hän oli tosi kipeä ja kamalan näköinen. Vesirokkoa en muista sairastaneeni, mutta kyllä sen sairastin kuitenkin lapsena, koska 11-vuotiaana sairastuin vyöruusuun. Vihurirokon vasta-aineetkin mulla on, mutta se on myös ollut mulla lievä. Vasta-aineet tutkittiin, kun odotin esikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme