Siis oonko mä jotenkin tyhmä vai miten toi kefir
Kommentit (15)
Ei se mun mielestä ole ihan samanmaluista. Mutta ei ole. Niin pistävää, kun se entinen kefiiri.
Kefiriä oli koskus lapsuudessani 70-luvulla, muistan koska mummini joi sitä.
Mikä tämä juttu on, että se on palannut markkinoille?
Kegiiriä on kyll aina ja koko ajan ollu markkinolla. Piimäksi se meillä mielletään , mutta ero on siinä, että tavallinen piimä tehdään maitohapobakteerilla hapattamalla, kefiirissä on mukana käymisprosessi.
Kefiiri on kuin piimää, mutta parempaa. Teen kefiirini itse, en ole tuota kaupan tuotetta edes vielä maistanut.
Juu, on palannut. Luin wikipediasta, että se saadaan kefiirinsiemenestä, kukkakalia muistuttava kasvusto, jossa on hiivoja ja bakteereita.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:04"]Kefiriä oli koskus lapsuudessani 70-luvulla, muistan koska mummini joi sitä.
Mikä tämä juttu on, että se on palannut markkinoille?
[/quote]
Kefiiri on ikivanha juttu, myyvät kai nyt sitten uudella nimellä vain.
Lähellähän ne on toisiaan, mutta eivät täysin samaa. Kefiiri on pirskahtelevaa kun taas piimä on vain hapanta. Tosin valion kefiiri ei ole aitoa kefiiriä.
En olisi voinut uskoa että tommonen mainoskikka käyttää sanaa kefir saa suomalaiset luulemaan että on kyllä niin eksoottinen tuote että.... Sana tulee venäjän sanasta кефир=kefir eli PIIMÄ.
En ole maistanut Valion nyt markkinoille tuomaa tuotetta, mutta ainakin Saksassa kefiiri on todella hyvää. Eikä se ole samanmakuista kuin Suomessa juomani piimä. Itse laitan kefiiriin toisinaan ripauksen merisuolaa (ja joskus lisäksi agavesiirappia). Mutta en ostaisi kefiiriäni valmiiksi maustettuna kuitenkaan.
Valio Kefirillä ei ole kyllä yhtään mitään tekemistä oikean kefiirin kanssa.
Kefir?