Aloitamme kolmannen lapsen yrityksen lähiaikoina :) Olemmeko hulluja?
Kommentit (16)
Mekin aloitettiin juuri yrittäminen. ;)
Olemme huomanneet, että 2 lapsen kanssa elämä oli vielä helppoa, kolmannen kans on todellinen karuselli pyörimässä, varsinkin ikäeroa vanhimmalla ja nuorimmalla on alle 4 vuotta:) Ja tietysti kuopuksella vaativa luonne.
Mutta, tämä on ihanaa, ja olen sen ennenkin sanonut, että nyt vasta meidän perheemme tuntuu kokonaiselta.
ja poikkeuksia on, jos on pitkät ikäerot, jne. mutta karkeasti kolmannen lapsen jälkeen saat sanoa hyvästit omalle ajallesi ! :)
Kyselin just, kuinka todennäköistä ois olla (ehkäisystä huolimatta) raskaana imetyksen aikana, kun toisia kuukautisia ei kuulukaan. Hirvittää! No, kai sitä sitten jotenkin sen suggerois parhan päin ;) Mutta itse en kyllä tietoisesti uskaltais ainakaan pienillä ikäeroilla kolmea lasta perheeseemme ajatella. Oma jaksaminen on koetuksella jo kahden kanssa välillä, samoin kahdenkeskinen aika. Ja oma aika - mitä se on? :D
itse jatkuvaa hoivaa/huomiota/huoltoa. 3 alle 5v on nimittäin aikamoinen määrä, miten kaikille riittää riittävästi huomiota? Ja vielä itselle ja parisuhteelle? ... Kuulostaa turhalta taakalta...
ihana, kunnes kasvaa 2-vuotiaaksi. =)
vaikka onkin 4 lasta 2-8v mutta tämän vuoden kestänyt rakentaminen on pistänyt suhteen välillä koetukselle ja yhteisen ajan hyvin pieneen. Onneksi kohta on valmista!
Jos kolmatta haluatte ja elämässä on asiat kunnossa, niin tehkää se lapsi. Minusta kolmen kanssa on ollut helppoa, isommat viihdyttävät nuorinta ja kaikki sujuu rutiinilla. Ja nyt on neljäs tulossa, eikä hirvitä yhtään. Vain aika näyttää, mitä elämästänne sen jälkeen tulee, mutta minusta aika paljon on kiinni asenteesta!
Välillä rankkaa, mutta onhan nuo kuitenkin niin ihania mukuloita! Omaa aikaa kyllä järjestyy, jos ei muuten niin järjestää. Lyhythän se on se aika kun ne on pieniä. Minusta meidän perhe on nyt hyvän kokoinen.
haluan. Muuttaako kolmas lapsi tosiaan muka noin paljon?
t. ap
Vierailija:
itse jatkuvaa hoivaa/huomiota/huoltoa. 3 alle 5v on nimittäin aikamoinen määrä, miten kaikille riittää riittävästi huomiota? Ja vielä itselle ja parisuhteelle? ... Kuulostaa turhalta taakalta...
Ettekö todella voisi odottaa muutamaa vuotta silläkin riskillä, ettette saa enää silloin lisää lapsia? Tuo 3 pientä lasta on ihan totta monelle liikaa. Voitte olla poikkeus, mutta silti en teinä kokeilisi.
prosentuaalinen muutos lapsimäärään pienenee verrattuna aiempiin lapsiisi.
terv. 4 lapsen matemaatikko-äiti
mutta palaan nopeasti takaisin maan pinnalle. Minun esikoiseni on nyt 3.5vuotias. Eli siis minulla on kaksi lasta. Jos nyt tulisin raskaaksi ja jäisin vauvan kanssa kotiin jättäisin kaksi vanhempaa lastani päivähoitoon= minulla ei riittäisi rahkeet kolmen lapsen hoitamiseen. Mielestäni tuo on syy jättää lapset tekemättä, tai siis ei tehdä enempää lapsia.
Ja kaikki on tosiaan suunniteltu 4henkiselle perheelle.. Meidän perhe on tässä ja nyt :)
Mutta, onnea teille valintaanne :) Toivottavasti jaksat ITSE hoitaa lapsesi, etkä vie niitä päivähoitoon niin, että päivähoitopaikkoja tarvitsevat lapset eivät jää ilman. Muista myös, että naiselta puuttuu aina se yksi lapsi, tai siltä ainakin tuntuu. Monet ovat pärjänneet kolmen ja useammankin lapsen kanssa, jos siltä tuntuu, että todella jaksat niin go for it
no ei vaiskaan... Onnea yritykseen!