Mies nalkuttaa mulle laihduttamisesta ja kuntoilusta joka päivä:/
Olen lievästi ylipainoinen (64-65kg) ja tiedän että jotain pitäisi tehdä. Totuus on vain se, etten jaksa. Olen ahdistunut, masentunut, stressaantunut ja mietin vain kuinka jaksan aamulla herätä. Käyn töissä, illat opiskelen. Mies on päivät kotona eikä saa mistään rahaa. Helppohan siinä on jaksaa ja jaksaa vielä nalkuttaa kaikesta. Mulla on seurana vain jatkuva ahdistus. Jos minä putoan, kukaan ei ota vastaan.
Kommentit (29)
Ap, kerropa vyötärösi ympärysmitta. Onko se 80, 90 vai 100 cm tai jopa yli?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:49"]
Olen lievästi ylipainoinen (64-65kg)
[/quote]
64 kg ei ole mikään lievä ylipaino, vaan aika helvetisti.
[/quote]
"Jos minä putoan, kukaan ei ota vastaan."
Voi hevon hemmetti. Jos kyse on siinä 165-senttisestä naisesta ja kiloja 64, niin ihan normaalikokoinen ihminen. Ja siitä lyhyempikään ei ole kyllä mikään niin ylipainoinen, että sellainen ylipaino olisi riski terveydelle tai edes pahannäköistä. Kaikkien ei tarvitse olla langanlaihoja.
Ehkäpä prioriteetti nro 1 on tosiaankin oman masennuksesi parantelu, ulkonäköseikat tulevat sitten sen jälkeen etenkin, kun kyse on noin pienestä ylipainosta (jos sitä on ensinkään). Miehesi voisi keskittyä vaikkapa tukemiseesi, ja jos se ei kiinnosta niin sitten vaikka työnhakuun.
Jaa, minä ainakaan en näe painossani mitään vikaa. 62 kg, 168 cm. Onko miehesi joku adonis, mikä kompensoisi hänen työttömyyttään ja ikävää luonnettaan?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:15"]
Voi hevon hemmetti. Jos kyse on siinä 165-senttisestä naisesta ja kiloja 64, niin ihan normaalikokoinen ihminen. Ja siitä lyhyempikään ei ole kyllä mikään niin ylipainoinen, että sellainen ylipaino olisi riski terveydelle tai edes pahannäköistä. Kaikkien ei tarvitse olla langanlaihoja.
[/quote]
Ap. kertoi, että hänellä on ylipainoa 64 kg. Kuinkahan pitkä pitää olla, ettei sellainen ylipaino jo näy? Viisimetrinen?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:15"]
[/quote]
Ap. kertoi, että hänellä on ylipainoa 64 kg. Kuinkahan pitkä pitää olla, ettei sellainen ylipaino jo näy? Viisimetrinen?
[/quote]
Käyttäkäämme tervettä järkeä ja kuvitelkaamme, että hän painaa kokonaisuudessaan 64 kg, kunnes toisin todistetaan, eikös juu? :-)
Sama kirjoitus oli täällä vuosi sitten. Ja pari kolme vuotta sitten myös. Provo.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:55"]
Meillä mies narisi painostani vielä vuosi sitten myös kunnes laihdutin 13 kg pois aika nopeastikin. Muutuin hieman pulleasta sutjakaksi naiseksi ja laihdutuksen myötä pistin vaatevaraston uusiksi, ostin korkokenkiä, värjäytin hiukset kauniisti, kävin laitattamassa hymyni kuntoon hammaslääkärissä ja satsasin ihonhoitoon ja meikkiin.
Mies oli suorastaan kauhuissaan muodonmuutoksestani ja varsinkin siitä, että hän alkoikin näyttämään aika hiirulaiselta vierelläni. Vielä kun teinityttäreni kerran ruokapöydässä alkoi nauramaan kuinka miehet kääntyivät katsomaan äitiä ostoskeskuksessa ja kaksi tuli juttelemaankin (olivat vanhasta työpaikastani ikäisiäni työkavereita...), niin narina loppui ja mustasukkaisuus alkoi. Tässä nyt sitten olemme, mies on mustis ja minä olen iloisen yllättynyt kaikesta. Tulevasta en tiedä, saatan laihduttaa vielä tuon miehen painon verran pois. :-)
[/quote]
Miten sä laihdutit?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:55"]
Meillä mies narisi painostani vielä vuosi sitten myös kunnes laihdutin 13 kg pois aika nopeastikin. Muutuin hieman pulleasta sutjakaksi naiseksi ja laihdutuksen myötä pistin vaatevaraston uusiksi, ostin korkokenkiä, värjäytin hiukset kauniisti, kävin laitattamassa hymyni kuntoon hammaslääkärissä ja satsasin ihonhoitoon ja meikkiin.
Mies oli suorastaan kauhuissaan muodonmuutoksestani ja varsinkin siitä, että hän alkoikin näyttämään aika hiirulaiselta vierelläni. Vielä kun teinityttäreni kerran ruokapöydässä alkoi nauramaan kuinka miehet kääntyivät katsomaan äitiä ostoskeskuksessa ja kaksi tuli juttelemaankin (olivat vanhasta työpaikastani ikäisiäni työkavereita...), niin narina loppui ja mustasukkaisuus alkoi. Tässä nyt sitten olemme, mies on mustis ja minä olen iloisen yllättynyt kaikesta. Tulevasta en tiedä, saatan laihduttaa vielä tuon miehen painon verran pois. :-)
[/quote]
Miten sä laihdutit?
[/quote]Pienensin ruoka-annokset, en ottanut enää pääruokaa lisää, lopetin lähes kokonaan pullan yms. syömisen, en juonut enää mehuja kovin paljoa ja välipala-naposteluun ostin viinirypäleitä, mandariineja ja omenoita. Ei siis mitenkään erikoisia juttuja ja en stressannut ollenkaan syömisistäni.
Mietin myös olisiko hormonaalisen ehkäisyn lopettaminen steriloinnin myötä edesauttanut laihdutusta. Ennen kun paino ei tippunut millään, mutta nyt se katosi silmissä. Liikuntaa lisäsin askelmittarin ja hyötyliikunnan myötä vähän, mutta en huomattavasti.
Miehes on nalkuttava ämmä! Haha xD
T:M21
ööh....?
mies pihalle, siitä lähtee heti montakymmentä kiloa teidän huushollista.
Älä katso tuollaista. Ei ole mikään pakko, hän tekee olosi vain kurjemmaksi ja kurjemmaksi.
Istukaa alas keskustelemaan, että teidän pitää vetää yhtä köyttä, eikä se onnistu noin.
Sitten sun pitää olla itsekin motivoitunut laihduttamisesta ja liikunnasta, jos haluat muutosta. Jos olet kovin stressaantunut, niin et varmaan laihdu. Silloin tulee syötyä ja nukuttua huonommin. Mutta entä vapaa-aika, voisitko silloin harrastaa jotain sellaista liikuntaa, joka olisi sinulle mieleistä? Samoin jos syöt huonosti, teet pieniä muutoksia ruokavalioon parempaan suuntaan.:)
Tsemppiä:)
Minkä pituinen olet? Kertomasi paino on nimittäin hyvin tavanomainen naisen paino.
Läskiä miehelläs on päässään. Sitten kun hän hankkii työn ja keventää sinun stressitaakkaasi niin on varaa sanoa jotain. Ja tiedätkö mitä? Ei itse asiassa edes silloin. Olet arvokas.
Onpa ikävä mies... Ahdistaako sitä kotona mitään tekemättömyys ja oireilee noin? Vai onko vain inhottava ihminen? Jos itse olet tyytyväinen itseesi (tai olit ennen kuin mies vakuutti sinut laihdutuksen tarpeesta) niin älä ihmeessä ota tuollaisesta stressiä. Tuollainen voi olla ihan vain ilkeilyä kun tuntuu että itse ei saa aikaiseksi mitään. Älä tee itseäsi surkeaksi miehen ilkeilyn takia, vaan mieti itse mitä tahdot ja jaksat tehdä. Sisäinen hyvä olo etusijalle.
Olitko yöipainoin tavatessanne myös? Voin reheellisesti sanoa että jos oma mieheni muuttuisi ylipainoiseksi kyllä minäkin patistaisin häntä salille ihan terveyssyistäkin. Lihava ei myöskään kiihota seksuaalisesti. Tiedän on pinnallista.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:21"]
Olitko yöipainoin tavatessanne myös? Voin reheellisesti sanoa että jos oma mieheni muuttuisi ylipainoiseksi kyllä minäkin patistaisin häntä salille ihan terveyssyistäkin. Lihava ei myöskään kiihota seksuaalisesti. Tiedän on pinnallista.
[/quote]
Mut tuskin odottaisit, että mies saisi tuolloin mielettömän kimmokkeen elämänmuutokseen, jos nalkuttaisit pelkästään asiasta?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:49"]
Olen lievästi ylipainoinen (64-65kg)
[/quote]
64 kg ei ole mikään lievä ylipaino, vaan aika helvetisti.