Mies muuttaa ulkomaille, minä jään lasten kanssa Suomeen :(
Tänään tää tilanne varmistu. Mies muuttaa toiseen maahan huhtikuun alussa, on pois siis ainakin arkipäivät. Ja matka on sen verran pitkä ettei sieltä noin vaan joka viikonloppu kotiin lennetä :(
Töissä olivat antaneet ota tai jätä-tarjouksen. Eli joko ottaa vastaan tuon uudelleensijoittamisen tai sitten annetaan potkut. Me emme mukaan voi lähteä koska olisin siellä lasten kanssa yksin ilman hoitoapua kun mies tekee pitkää päivää. Plus firman asunto on 40m2, sinne ei millään mahduttaisi asumaan ja jouduttaisiin omalla rahalla vuokraamaan kämppä mikä tulis hurjan kalliiksi.
En kestä :(
Kommentit (134)
Juurikin näin. Keksitty juttu.
Jos mies kuitenkin lentää Suomeen useina viikonloppuina, niin millä rahalla nämä kalliit lennot maksetaan? Maksaako firma siis ne, mutta ei isompaa asuntoa? :D Vai onko perheellä itsellään varaa niihin, mutta ei siihen asuntoon ja ehkä lastenhoitoapuun?
Olisit nyt edes heittänyt että maa olisi ollut joku täällä Euroopassa, olisi voinut mennä läpikin.
Aloittaja sanoi, että mies joutuisi olemaan ainakin arkipäivät siellä ulkomailla. Miten kuvittelet, että hän ehtisi viikonlopuiksi Suomeen Aasiasta asti? Pelkästään lentomatkoihin menee sen viikonlopun verran. :D
Meillä kolmas lapsi tulossa ja mies muuttaa ulkomaille, ihan itse halusi, koska "palkka tulee olemaan niin huikea!" Ja "kyllä ne muidenkin vaimot pärjää". No mä haluan toisen jakamaan mun arkea lasten kanssa. Nyt jään ihan yksin. Ja mukaan ei lähdetä, esikoinen koulussa ja hänellä kaikki kaverit täällä, ilmoitti jo että hän ei halua lähteä.
Mies etsikööt töitä Suomesta ulkomailta käsin. Hoida sinä äitisi, lapsesi ja itsesti. Onneksi nykyisin on kaiken maailman Skypet sun muut keksitty! Ikävä varmasti tulee, mutta ajattele, että se on vain väliaikaista.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:13"]Noh, aasia on ihan hyvä paikka, miehes saa painakin tiukkaa pikkupillua pilkka hintaan niin ei tarvitse käteen vedellä ja ikävää kärsiä. Eikä lennotkaan syö lompakkoa, kun mitä järkeä sieltä on suomeen lentää kun kerran vuodessa kattoon muksuja.
Mies varmasti innoissaan lähtee. Ei kukaan voi pakottaa perhettään jättämään. Kyllä se on valinta. Ikävää tietty yh:lle suomessa.
[/quote]
Mikä suakin vaivaa?! Mitä sulle on tapahtunut että susta on tullut noin hirveä ihminen, eikö yhtään hävetä?!
[/quote]
Ei mitään. Yritän herättää ap:n todellisuuteen, että IHAN JOKA IKINEN ulkomaankomennuksella käy vieraissa tai huorissa. Jos ei tämän asian kanssa pysty elämään niin parempi vain unohtaa se lähtö, ottaa fudut ja alkaa järkkäämään elämää sen mukaan. Älkää olko naiveja ämmät.
[/quote]
En minä ainakaan käynyt. Tulipa nyt todella ylpeä olo itsestäni!
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:55"]Vaikea uskoa, että miehesi on kertonut komennuksesta koko totuutta. Jos firma todella tarvitsee suomalaisen ekspertin Aasiaan, niin perhetilanne normaalisti otetaan huomioon.
Pyydä miestäsi neuvotelemaan parempi paketti.
Olen itse ulkomailla työskentelevä perheenisä.
[/quote]
Käytät varmaan kanssa ulkomaalaista pillua aina välillä. Kerro nyt ap:lle ettei aikuinen mies selibaattiin ulkomaille lähde.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:03"]
Yritän herättää ap:n todellisuuteen, että IHAN JOKA IKINEN ulkomaankomennuksella käy vieraissa tai huorissa. Jos ei tämän asian kanssa pysty elämään niin parempi vain unohtaa se lähtö, ottaa fudut ja alkaa järkkäämään elämää sen mukaan. Älkää olko naiveja ämmät.
[/quote]
Vai että ihan jokainen? Mahtaa olla aineisto sulla, noin kattavalle väitteelle.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:55"]Vaikea uskoa, että miehesi on kertonut komennuksesta koko totuutta. Jos firma todella tarvitsee suomalaisen ekspertin Aasiaan, niin perhetilanne normaalisti otetaan huomioon.
[/quote]
Käytät varmaan kanssa ulkomaalaista pillua aina välillä. Kerro nyt ap:lle ettei aikuinen mies selibaattiin ulkomaille lähde.
[/quote]
Mulla on toki perhe mukana. Yritinkin kommunikoida, ettei pienten lasten kanssa kannata toheloida elämän prioriteettien kanssa. Jos firma tarvitsee tekijän Aasiaan, niin silloin pitäisi olla neuvotteluvaraa tarvittaessa perhe mukaan tai ei kannata lähteä. Miehellä pitää olla selkärankaa tehdä tästä tilaisuus, eikä nöyrtyä firman ensimmäiseen tarjoukseen. Jäitä hattuun ja parempi tarjous!
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:55"]Vaikea uskoa, että miehesi on kertonut komennuksesta koko totuutta. Jos firma todella tarvitsee suomalaisen ekspertin Aasiaan, niin perhetilanne normaalisti otetaan huomioon.
[/quote]
[/quote]
Mulla on toki perhe mukana. Yritinkin kommunikoida, ettei pienten lasten kanssa kannata toheloida elämän prioriteettien kanssa. Jos firma tarvitsee tekijän Aasiaan, niin silloin pitäisi olla neuvotteluvaraa tarvittaessa perhe mukaan tai ei kannata lähteä. Miehellä pitää olla selkärankaa tehdä tästä tilaisuus, eikä nöyrtyä firman ensimmäiseen tarjoukseen. Jäitä hattuun ja parempi tarjous!
[/quote]
Ehkä paremmille tarjouksille ei ole varaa jos toinen vaihtoehto on irtisanominen?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:55"]Vaikea uskoa, että miehesi on kertonut komennuksesta koko totuutta. Jos firma todella tarvitsee suomalaisen ekspertin Aasiaan, niin perhetilanne normaalisti otetaan huomioon.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ehkä paremmille tarjouksille ei ole varaa jos toinen vaihtoehto on irtisanominen?
[/quote]
Firma bluffaa tai mies ei ole kertonut kotona koko totuutta, kuten väitin ensimmäisessä viestissäni. Ulkomaan komennus on firmalle niin iso investointi, ettei sinne lähetetä ketään joka halutaan vaihtoehtoisesti kenkiä pellolle. Kuinka pitkästä ajasta sitten olisi kysymys?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:13"]Noh, aasia on ihan hyvä paikka, miehes saa painakin tiukkaa pikkupillua pilkka hintaan niin ei tarvitse käteen vedellä ja ikävää kärsiä. Eikä lennotkaan syö lompakkoa, kun mitä järkeä sieltä on suomeen lentää kun kerran vuodessa kattoon muksuja.
Mies varmasti innoissaan lähtee. Ei kukaan voi pakottaa perhettään jättämään. Kyllä se on valinta. Ikävää tietty yh:lle suomessa.
[/quote]
Mikä suakin vaivaa?! Mitä sulle on tapahtunut että susta on tullut noin hirveä ihminen, eikö yhtään hävetä?!
[/quote]
Ei mitään. Yritän herättää ap:n todellisuuteen, että IHAN JOKA IKINEN ulkomaankomennuksella käy vieraissa tai huorissa. Jos ei tämän asian kanssa pysty elämään niin parempi vain unohtaa se lähtö, ottaa fudut ja alkaa järkkäämään elämää sen mukaan. Älkää olko naiveja ämmät.
[/quote]
On sulle jotain tapahtunut, et taida vain tiedostaa sitä. Ei kukaan mieleltään tasapainoinen ihminen kirjoittele tollasta ihmiselle joka pyytää vertaistukea ja apua vaikeaan tilanteeseen. Suosittelen hakemaan apua ongelmiisi. Mutta sopisiko että et purkaisi pahaa oloasi sellaiseen ihmiseen jolla on jo valmiiksi vaikeata?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:13"]Noh, aasia on ihan hyvä paikka, miehes saa painakin tiukkaa pikkupillua pilkka hintaan niin ei tarvitse käteen vedellä ja ikävää kärsiä. Eikä lennotkaan syö lompakkoa, kun mitä järkeä sieltä on suomeen lentää kun kerran vuodessa kattoon muksuja. Mies varmasti innoissaan lähtee. Ei kukaan voi pakottaa perhettään jättämään. Kyllä se on valinta. Ikävää tietty yh:lle suomessa. [/quote] Mikä suakin vaivaa?! Mitä sulle on tapahtunut että susta on tullut noin hirveä ihminen, eikö yhtään hävetä?! [/quote] Ei mitään. Yritän herättää ap:n todellisuuteen, että IHAN JOKA IKINEN ulkomaankomennuksella käy vieraissa tai huorissa. Jos ei tämän asian kanssa pysty elämään niin parempi vain unohtaa se lähtö, ottaa fudut ja alkaa järkkäämään elämää sen mukaan. Älkää olko naiveja ämmät.
[/quote]
Tässä yksi ulkomailla asuva mies, jonka perhe on Suomessa. En tosiaan käy huorissa eli nyt tiedät ainakin yhden.
Otat äidin mukaan, vuokrattu asunnon, myytte auton ja menet sitten töihin kun lapsi on vähän isompi. Ongelmat on ratkaistavissa, jos vaan haluaa.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:26"]
Firma bluffaa tai mies ei ole kertonut kotona koko totuutta, kuten väitin ensimmäisessä viestissäni. Ulkomaan komennus on firmalle niin iso investointi, ettei sinne lähetetä ketään joka halutaan vaihtoehtoisesti kenkiä pellolle. Kuinka pitkästä ajasta sitten olisi kysymys?
[/quote]
Täysin samaa mieltä tässä kohtaa. Jos täältä joku lähetetään asiantuntijaksi/yksikön vetäjäksi tms. kyseisen yrityksen edustajaksi, niin sinne lähetetään henkilö johon luotetaan ja jota arvostetaan, ja siinä tapauksessa neuvotteluvaraa kyllä on.
Jos kyseisestä henkilöstä vain haluttaisiin päästä eroon, niin ei tasan taatusti lähetettäisi mihinkään vastuulliseen hommaan toiselle puolelle maapalloa, ellei sitten kyseessä olekin puhelinmyyjä...
Itse miehenä olen ollut jo muutaman vuoden ulkomailla hommissa ja perhe Suomessa. Mielestäni tärkein asia on ajatella lapsia; miten he viihtyvät. Jos lapset tykkää niin tykkää koko perhe, meillä lapset kyllästyivät parin vuoden päästä.
Itse teidän tilanteessä lähtisin koko perheenä ja katsoisitte esim. pari vuotta ja sitten tekemään uusia päätöksiä. Tyhmää on jäädä Suomeen ja jättää katsomatta tällainen mahdollisuus elämässä.
Huono yritys. Firma tarjoaisi muka perheelliselle ihmiselle ja 5 hengelle 40 m2 kämpän. Normaalisti firma ei tarjoa yhtään mitään, vaan maksaa palkan, jolla asunto maksetaan.
siis nyt nainen ota niskasta kiinni.
Ekaks myytte auton ja 90 % omaisuudestasi. Sitten laitatte kotinne vuokralle laskette asuntolainan niin että se riittää yhtiövastikkeeseen ja lyhennykseen sen verran mitä tulee.
Sitten muutatte sen verran isoon asuntoon että pärjäätte ja palkkaatte kotiapulaisen. Jos kohdemaassa ei ole halpaa työvoimaa, sitten siirtotyövoimaa.
Tilistä jää sen verran rahaa että kerran kuussa voit lentää äitiäsi katsomaan ja hankitte heti äidillesi skypen ja opetatte sitä käyttämään ja sovitte aina joku pv klo x ja y teillä on skypetreffit.
Mikä siinä on että vauvojen äidit ovat onnettomia ?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:37"]
Kannattais mun mielestä mieluummin ottaa ne potkut. Perhe on tärkeämpää kuin raha.
[/quote] Suomessa on työttömyys eli kannattaa mennä tietnekin. Tässä tapauksessa on nyt ongelma sairas äiti. Ei kannata heti koko perheen lähteä vaan katsoa tilannetta.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:40"]
Huono yritys. Firma tarjoaisi muka perheelliselle ihmiselle ja 5 hengelle 40 m2 kämpän. Normaalisti firma ei tarjoa yhtään mitään, vaan maksaa palkan, jolla asunto maksetaan.
[/quote]
Hankkii kämpän, maksaa muuttokulut jne.
Itse en opiskelevana päässyt mukaan, mutta kaksi nuorempaa veljeä olivat vanhempien kanssa yhteensä viisi vuotta, kahden eri yrityksen palveluksessa, kahdessa eri paikassa.
Toisessa asuivat n.80m2 rivitalossa ja toisessa n.120m2 omakotitalossa vartijoineen, keittiöapulaisineen ja puutarhureineen, joille maksoivat itse palkan - Palkka tuli suomeen ja paikanpäällä elivät päivärahoilla.
Uskomatonta, miten moni on viitsinyt lähteä ap:n k*setukseen. Luitteko edes sitä? Mies "on ainakin arkipäivät pois" - ja paikka on kaukoidässä? Isolle perheelle tarjolla 40 m2 luukku Kiinassa eikä muuhun ole varaa? Vaihtoehtona potkut?? Eikä tietenkään mutsia voi jättää ja tiukan paikan tullen itseltäkin löytyy sairautta ja vaivaa, jotta ei vois selvitä.
Kaukoidästä löytyy kyllä pienempiä asiantuntijoita jonoksi saakka, ei niitä tarvitse Suomesta viedä. Ja Kiinassa kyllä eurooppalainen ekspätti, ei tarvitse olla edes iso projektipäällikkö, sen verran palkkaa saa, että sillä maksaa talon ja kodin- ja lastenhoitajan ja lasten koulut ja vaimon kotona olon.