Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies muuttaa ulkomaille, minä jään lasten kanssa Suomeen :(

Vierailija
23.02.2015 |

Tänään tää tilanne varmistu. Mies muuttaa toiseen maahan huhtikuun alussa, on pois siis ainakin arkipäivät. Ja matka on sen verran pitkä ettei sieltä noin vaan joka viikonloppu kotiin lennetä :(

Töissä olivat antaneet ota tai jätä-tarjouksen. Eli joko ottaa vastaan tuon uudelleensijoittamisen tai sitten annetaan potkut. Me emme mukaan voi lähteä koska olisin siellä lasten kanssa yksin ilman hoitoapua kun mies tekee pitkää päivää. Plus firman asunto on 40m2, sinne ei millään mahduttaisi asumaan ja jouduttaisiin omalla rahalla vuokraamaan kämppä mikä tulis hurjan kalliiksi.

En kestä :(

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että miehesi on kertonut komennuksesta koko totuutta. Jos firma todella tarvitsee suomalaisen ekspertin Aasiaan, niin perhetilanne normaalisti otetaan huomioon.

Pyydä miestäsi neuvotelemaan parempi paketti.

Olen itse ulkomailla työskentelevä perheenisä.

Vierailija
122/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:35"]Voi V mitä ruikutusta. .. "en mä jaksa hoitaa kolmea omaa lasta. .." no sinusta ei ainakaan olisi reissumiehen vaimoksi. Minun mies on su-pe töissä muualla. Olen neljän alle kouluiläisen lapsen kanssa yksin 24/7 arkipäivät! Eikä tee tiukkaa tai tunnu raskaalle!! Sitä paitsi miehen reissutyö mahdolliataa sen että voin kotihoitaa lapsemme! Mun mielestä sä kitinöilläs vittuilet yksinhuoltajille
[/quote]

Hiukkasen taitaa olla supermammalla pinna kumminki kireellä? :DD
[/quote]

No ei ole pinna kireällä ;) minä vaan alan olla totaalisen kyllästynyt näihin uhriutuviin äityleihin jorka mielestään ponnistelevat suurissa määrin kun hoitavat kotona yksin lapsiaan! Vähän väliä on esim fb täynnä päivityksiä :- yh päivät tiedossa, mies joutuu olemaan huomenna töissä klo 19 asti. Apua miten selviän?! .....ei pitäisi hommata niotä lapsia enempää kuin kykenee niitä hoitamaan. Ainahan se on otettava huomioon että puoliso vou vaikka jättää tai menehtyä yllättäen ja sitten on vaan pakko jaksaa! Että oikeesti, en todella ymmärrä apn kitinää...
[/quote]

Joo ehkä ei mun sitten kannatakaan hankkia toista lasta koska mun mies saattaaki kuolla. Tai minä saatan kuolla. Tai se lapsi saattaaki olla rassaava. Tai asteroidi saattaa tulla. Kiitti vinkistä supermamma!
[/quote]

Joo ole hyvä ja ymmärrä tahallesi väärin. Sama homma pankkilainassa. Otettava hiomioon työttömyys ja maksukyky. Me olemme vanhempina päättäneet lapsilukumme että molemmat pärjää vaikka tpiselle huonosti kävisikin. En ymmärrä miksi sä vääntelet mun sanomisia. Fakta on se että niitä lapsia ei pidä hommata enempää kuin jaksaa hoitaa! Ei voi vaan luottaa että joku auttaa! Vai olenko muka väärässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:35"]Voi V mitä ruikutusta. .. "en mä jaksa hoitaa kolmea omaa lasta. .." no sinusta ei ainakaan olisi reissumiehen vaimoksi. Minun mies on su-pe töissä muualla. Olen neljän alle kouluiläisen lapsen kanssa yksin 24/7 arkipäivät! Eikä tee tiukkaa tai tunnu raskaalle!! Sitä paitsi miehen reissutyö mahdolliataa sen että voin kotihoitaa lapsemme! Mun mielestä sä kitinöilläs vittuilet yksinhuoltajille [/quote] Hiukkasen taitaa olla supermammalla pinna kumminki kireellä? :DD [/quote] No ei ole pinna kireällä ;) minä vaan alan olla totaalisen kyllästynyt näihin uhriutuviin äityleihin jorka mielestään ponnistelevat suurissa määrin kun hoitavat kotona yksin lapsiaan! Vähän väliä on esim fb täynnä päivityksiä :- yh päivät tiedossa, mies joutuu olemaan huomenna töissä klo 19 asti. Apua miten selviän?! .....ei pitäisi hommata niotä lapsia enempää kuin kykenee niitä hoitamaan. Ainahan se on otettava huomioon että puoliso vou vaikka jättää tai menehtyä yllättäen ja sitten on vaan pakko jaksaa! Että oikeesti, en todella ymmärrä apn kitinää... [/quote] Joo ehkä ei mun sitten kannatakaan hankkia toista lasta koska mun mies saattaaki kuolla. Tai minä saatan kuolla. Tai se lapsi saattaaki olla rassaava. Tai asteroidi saattaa tulla. Kiitti vinkistä supermamma!

[/quo

supermamma puhuu asiaa. Ettekö tunne ketää nuoria leskiä pienten lasten kanssa? Minä tunnen.

Vierailija
124/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:35"]Voi V mitä ruikutusta. .. "en mä jaksa hoitaa kolmea omaa lasta. .." no sinusta ei ainakaan olisi reissumiehen vaimoksi. Minun mies on su-pe töissä muualla. Olen neljän alle kouluiläisen lapsen kanssa yksin 24/7 arkipäivät! Eikä tee tiukkaa tai tunnu raskaalle!! Sitä paitsi miehen reissutyö mahdolliataa sen että voin kotihoitaa lapsemme! Mun mielestä sä kitinöilläs vittuilet yksinhuoltajille
[/quote]

Hiukkasen taitaa olla supermammalla pinna kumminki kireellä? :DD
[/quote]

No ei ole pinna kireällä ;) minä vaan alan olla totaalisen kyllästynyt näihin uhriutuviin äityleihin jorka mielestään ponnistelevat suurissa määrin kun hoitavat kotona yksin lapsiaan! Vähän väliä on esim fb täynnä päivityksiä :- yh päivät tiedossa, mies joutuu olemaan huomenna töissä klo 19 asti. Apua miten selviän?! .....ei pitäisi hommata niotä lapsia enempää kuin kykenee niitä hoitamaan. Ainahan se on otettava huomioon että puoliso vou vaikka jättää tai menehtyä yllättäen ja sitten on vaan pakko jaksaa! Että oikeesti, en todella ymmärrä apn kitinää...
[/quote]

En arvosta kärkästä ilmaisutapaa tässä, mutta olen taipuvainen olemaan samaa mieltä. Kyllä minusta lähtökohtaisesti niitä lapsia on tehtävä omat voimat huomioiden. Toki aina voi kohdalle osua kriisi tai sairaus, joka heikentää toimintakykyä ennalta-arvaamattomasti. Mutta kuten jo sanoin, lähtökohtaisesti omien kanssa pitäisi selvitä ainakin jonkin aikaa yksin ilman apuja.

Vierailija
125/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta eikö se mies täällä Suomessa sitten tee pitkää päivää, kun voi osallistua lastenhoitoon? Vai ovatko lapset virikehoidossa täällä ja harmittaa, kun muualla maailmassa ne joutuukin itse hoitamaan? Mä en kyllä ymmärrä mitä rankkaa on kahden ison lapsen ja vauvan hoidossa- Sen kyllä ymmärrän, ettei välttämättä halua sairasta äitiä jättää. No mut teette mitä parhaaksi katsotte.

Vierailija
126/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:13"]Noh, aasia on ihan hyvä paikka, miehes saa painakin tiukkaa pikkupillua pilkka hintaan niin ei tarvitse käteen vedellä ja ikävää kärsiä. Eikä lennotkaan syö lompakkoa, kun mitä järkeä sieltä on suomeen lentää kun kerran vuodessa kattoon muksuja.

Mies varmasti innoissaan lähtee. Ei kukaan voi pakottaa perhettään jättämään. Kyllä se on valinta. Ikävää tietty yh:lle suomessa.
[/quote]

Mikä suakin vaivaa?! Mitä sulle on tapahtunut että susta on tullut noin hirveä ihminen, eikö yhtään hävetä?!
[/quote]

Ei mitään. Yritän herättää ap:n todellisuuteen, että IHAN JOKA IKINEN ulkomaankomennuksella käy vieraissa tai huorissa. Jos ei tämän asian kanssa pysty elämään niin parempi vain unohtaa se lähtö, ottaa fudut ja alkaa järkkäämään elämää sen mukaan. Älkää olko naiveja ämmät.

Vierailija
127/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi myös noin kuten ap:lle. Mies sai elämänsä työtarjouksen toiselta puolelta maapalloa ja päätti lähteä. Minä en voinut uhrata omaa elämääni ja uraani joten jäin kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa Suomeen. Olen toiselta paikkakunnalta kotoisin joten turvaverkostokin on melko vähäinen kavereita lukuunottamatta. Hyvin olen pärjännyt jo 1,5 vuotta mutta ero meille miehen kanssa kyllä tuli. Mutta ero olisi varmaankin tullut jopa nopeammin jos oltaisiin asuttu yhdessä. En potenut ikävää mutta apua toi kaipasin. Nyt olen tottunut ja lapsetkin ovat ihanan omatoimisia arjessa. Omat tarpeen on kyllä saanut laittaa jäihin mutta tämä on ollut oma valinta, ja oma elämä joten en valita. Tsemppiä ap:lle pohdintoihin!

Vierailija
128/134 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä eikä tulla takaisin. Suomi hukkuu sosialismiin eikä siitä ole nousua. 

Vierailija
129/134 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ilmeisesti tylsä aamu kun tällainen provo tuli tehtailtua.

Tässä esimerkkiä oikeasta elämästä: mies sai töitä paikasta, joka oli 13 tunnin lentomatkan ja yhden koneenvaihdon päässä. Lähdimme mukaan, minä (raskaana) sekä kaksi lasta. Muutimme isosta paritaloasunnosta 60 neliön kerrostalokolmioon 11. kerrokseen. Suomeen jäi mm. isäni, jolla oli muutama vuosi sitten todettu Alzheimer.

Sopeuduimme erinomaisesti! Vanhin lapsista oppi kielen todella nopeasti, nuorin syntyi ulkomailla ja sai kansalaisuuden siellä. 2 vuoden pikavisiitistä tuli 5 vuoden mahtava kokemus. Viimeiset 2,5 vuotta olin itsekin töissä ulkomailla. Olemme joka kesä käyneet siellä vierailulla moikkaamassa tuttuja.

Isään pidin yhteyttä Skypen kautta. Henkilökohtainen avustaja auttoi tässä. Suurin haaste oli oikeastaan aikaero, joka oli isälle vaikea käsittää. Kun palasimme Suomeen, tuntui siltä, etten olisi ollut isästä erossa lainkaan. Joskus kaipaan takaisin ulkomaille. Jotenkin perhesiteet ja yhdessäolo korostui siellä enemmän, vaikka mieheni tekikin pitkiä päiviä.

Vierailija
130/134 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi hyvästit samalla!

Vierailija
131/134 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla ilmeisesti tylsä aamu kun tällainen provo tuli tehtailtua.

Tässä esimerkkiä oikeasta elämästä: mies sai töitä paikasta, joka oli 13 tunnin lentomatkan ja yhden koneenvaihdon päässä. Lähdimme mukaan, minä (raskaana) sekä kaksi lasta. Muutimme isosta paritaloasunnosta 60 neliön kerrostalokolmioon 11. kerrokseen. Suomeen jäi mm. isäni, jolla oli muutama vuosi sitten todettu Alzheimer.

Sopeuduimme erinomaisesti! Vanhin lapsista oppi kielen todella nopeasti, nuorin syntyi ulkomailla ja sai kansalaisuuden siellä. 2 vuoden pikavisiitistä tuli 5 vuoden mahtava kokemus. Viimeiset 2,5 vuotta olin itsekin töissä ulkomailla. Olemme joka kesä käyneet siellä vierailulla moikkaamassa tuttuja.

Isään pidin yhteyttä Skypen kautta. Henkilökohtainen avustaja auttoi tässä. Suurin haaste oli oikeastaan aikaero, joka oli isälle vaikea käsittää. Kun palasimme Suomeen, tuntui siltä, etten olisi ollut isästä erossa lainkaan. Joskus kaipaan takaisin ulkomaille. Jotenkin perhesiteet ja yhdessäolo korostui siellä enemmän, vaikka mieheni tekikin pitkiä päiviä.

Musta ap:n tylsä aamu on ollut alkuilta jo helmikuussa.

Vierailija
132/134 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannataisko sun ap päästää miehes elämään oma elämää. Se tapaa taatusti siellä sellaisen sulopillun, että tulet kuitenkin jätetyksi ennemmin tai myöhemmin. En ikinä ottaisi kotimaista nautaa parikumppanikseni.

Vierailija
133/134 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin vain pohtimaan sitä, kun aapee puhui, ettei varaa asua koko perhe yhdessä Aasiassa, että oma koti pitäisi myydä. Kustantaako siis pienen asunnon, muttei isompaa? Meneekö aapee töihin vai onko jo töissä täällä? Vai millä konstilla pidätte asunnon molemmissa paikoissa? Jos koko perhe muuttaisi miehen perässä, oman talonhan voisi laittaa vuokralle. Mutta edelleen on tietysti äiti ongelmana ja ymmärrän hyvin, miksi aapee ei halua lähteä. Eikä minun mielestä ulkomaillemuutto ole lasten kanssa ihan niin yksinkertaista, kuin monen kirjoituksesta voisi luulla. Kurjaa isällekin joutua eroon pienistä lapsista, jotka muutenkin kasvaa silmissä. Ja niille, jotka täällä, jälleen kerran, kommentoi asiattomia (alkaen aapeen saamattomuudesta ja miehen seksiseurasta aasiassa), niin kannattaa miettiä vähän, mitä kirjoittaa ja opetella edes jonkilaiset alkeelliset käytöstavat.

Vierailija
134/134 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakkaat äidinkin mukaan, voi mies pian muuttaa uudestaan työn perässä jonnekin muualle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi