Mies muuttaa ulkomaille, minä jään lasten kanssa Suomeen :(
Tänään tää tilanne varmistu. Mies muuttaa toiseen maahan huhtikuun alussa, on pois siis ainakin arkipäivät. Ja matka on sen verran pitkä ettei sieltä noin vaan joka viikonloppu kotiin lennetä :(
Töissä olivat antaneet ota tai jätä-tarjouksen. Eli joko ottaa vastaan tuon uudelleensijoittamisen tai sitten annetaan potkut. Me emme mukaan voi lähteä koska olisin siellä lasten kanssa yksin ilman hoitoapua kun mies tekee pitkää päivää. Plus firman asunto on 40m2, sinne ei millään mahduttaisi asumaan ja jouduttaisiin omalla rahalla vuokraamaan kämppä mikä tulis hurjan kalliiksi.
En kestä :(
Kommentit (134)
Ap:n mielestä kaikki vaihtoehdot on ahdistavia. Nyt on vaan totuteltava etäsuhteeseen, jos ette kerran millään voi lähteä mukaan.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:57"]
Mitä ihmettä? Eihän äiti ole minun ainoa lähipiirini? Suomessa on paljon ystäviä ja sukulaisia jotka auttaa tarvittaessa. Niin lasten kun äidinki hoidossa. Heitä en valitettavasti voi vaan kuskata mukaan Aasiaan! Äitini ei lapsiani pysty yksin hoitamaan. Tämä siis niille jotka ihmettelee että ketkä minua auttaa lastenhoidossa jos äitini on sairas. Ap
[/quote]
Taidat olla ap nuori kun olet niin takertuvainen äitiisi ja tarvitset lastenhoitoapua. Esim Kiinastahan saa varmaan halvalla lastenhoitajan kotiin tms.
Miksi mies on valmis olemaan viikot erossa noin pienistä lapsista? Oli ilmeisesti yt kierros miehellä, ei tuo muuten ole edes laillista, jos ei vapaaehtoisesti lähde.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:58"]Ap:n mielestä kaikki vaihtoehdot on ahdistavia. Nyt on vaan totuteltava etäsuhteeseen, jos ette kerran millään voi lähteä mukaan.
[/quote]
Eikös se ole ihan luonnollista kokea vaihtoehot ahistavina jos toinen vaihtoehto on elää ilman miestä lähellä ja toinen vaihtoehto elää ilman työtä? Ap
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:57"]
Mitä ihmettä? Eihän äiti ole minun ainoa lähipiirini? Suomessa on paljon ystäviä ja sukulaisia jotka auttaa tarvittaessa. Niin lasten kun äidinki hoidossa. Heitä en valitettavasti voi vaan kuskata mukaan Aasiaan! Äitini ei lapsiani pysty yksin hoitamaan. Tämä siis niille jotka ihmettelee että ketkä minua auttaa lastenhoidossa jos äitini on sairas. Ap
[/quote]
Taidat olla ap nuori kun olet niin takertuvainen äitiisi ja tarvitset lastenhoitoapua. Esim Kiinastahan saa varmaan halvalla lastenhoitajan kotiin tms.
[/quote]
Voi että kun voisinki olla takertuvainen äitiini "vaan" tuosta syystä, takerrun siksi että pelkään menettäväni hänet. Jotenki en pysty kokemaan paikallisia lastenhoitajia kovin luotettavina. Ap
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:58"]Ap:n mielestä kaikki vaihtoehdot on ahdistavia. Nyt on vaan totuteltava etäsuhteeseen, jos ette kerran millään voi lähteä mukaan. [/quote] Eikös se ole ihan luonnollista kokea vaihtoehot ahistavina jos toinen vaihtoehto on elää ilman miestä lähellä ja toinen vaihtoehto elää ilman työtä? Ap
[/quote]
Tuo on nykyään aika yleistä. Minunkin mieheni joutui opiskelemaan uuden ammatin ja 4v ajan joutui välillä viikoiksi toiselle paikkakunnalle ja olin yksin lasten kanssa. Mitään turvaverkkoja ei edes ollut.
Ei tuo ole pelkästään nykyaikana tavallista. Isäni on ollu aina komennushommissa (olen syntynyt 1970-luvulla), äiti meidät hoiti ja kävi myös samalla työssä. Etköhän pärjää, ei taida paljon vaihtoehtoja olla?
Ymmärrän, että huolestuttaa. Mutta kyllä lasten kanssa pärjää ja ulkomaillakin. Äitisi sairaus on tosi kurja juttu ja siksi ehkä onkin järkevää jäädä Suomeen. Mitä mieltä mies on asiasta?
Noh, aasia on ihan hyvä paikka, miehes saa painakin tiukkaa pikkupillua pilkka hintaan niin ei tarvitse käteen vedellä ja ikävää kärsiä. Eikä lennotkaan syö lompakkoa, kun mitä järkeä sieltä on suomeen lentää kun kerran vuodessa kattoon muksuja.
Mies varmasti innoissaan lähtee. Ei kukaan voi pakottaa perhettään jättämään. Kyllä se on valinta. Ikävää tietty yh:lle suomessa.
Kuulostaa epäuskottavalta tuo muutto Aasiaan.Voisi puhua hieman täsmällisemmin niin tilanteesta saisi jonkinlaisen käsityksen.Eli mihin maahan/osaan aasiaa muutto on?Niille jotka ehdottaa kv koulua,lukukausimaksut on kymmeniä tuhansia eli pitäis olla sellanen soppari että työnantaja korvaa.Ap:ole vertaistukea että minä ja mieheni asuttu eri maissa ja selvitty erosta,arjesta ja lapsenhoidosta yksin.Siihen vaan pitää asennoitua että asiat on nyt niin ja kyllä me pärjätään.
Miten et muka et tule toimeen päivät kolmen lapsen kanssa? Tuleehan miehesi jossain vaiheessa kotiin. Lähde vaan kun lapset ei oo vielä koulussakaan.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:44"]
Jättimäinen ja likanen Aasian kaupunki jossa on vaikea hengittää? Siitä tiedän että se tulee olemaan ahdistavaa. Eikä mikään nuista auta siihen että joutusin jättämään sairaan äitini Suomeen. Ap
[/quote]
Jättimäinen ja likainen... Eli, Kiinaan menossa?
Ei pitäisi olla ongelma mennä äidin kanssa mukaan, vuokrata riittävän iso kämppä ja palkata apuja.
[/quote] Singapore, Hongkong???
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:13"]Ymmärrän, että huolestuttaa. Mutta kyllä lasten kanssa pärjää ja ulkomaillakin. Äitisi sairaus on tosi kurja juttu ja siksi ehkä onkin järkevää jäädä Suomeen. Mitä mieltä mies on asiasta?
[/quote]
Mies on sitä mieltä ettei lähde yhtään mihinkään. Vaikka tietää että pakko on lähtä. Ei oikein halua puhua asiasta, aihe saa vaan kummallaki kyyneleet silmiin. Mutta pakkohan tästä on vielä puhua... Ap
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:13"]Kuulostaa epäuskottavalta tuo muutto Aasiaan.Voisi puhua hieman täsmällisemmin niin tilanteesta saisi jonkinlaisen käsityksen.Eli mihin maahan/osaan aasiaa muutto on?Niille jotka ehdottaa kv koulua,lukukausimaksut on kymmeniä tuhansia eli pitäis olla sellanen soppari että työnantaja korvaa.Ap:ole vertaistukea että minä ja mieheni asuttu eri maissa ja selvitty erosta,arjesta ja lapsenhoidosta yksin.Siihen vaan pitää asennoitua että asiat on nyt niin ja kyllä me pärjätään.
[/quote]
Kuinka täsmälliset tiedot haluat? Miehen työpaikan nimi? Nuorimmaisen henkilöturvatunnus? Aletaanko suoraan Facebook-kavereiksi? Ap
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:52"]
Minä en ikimaailmassa jättäisi äitiäni Suomeen jos hän olisi vakavasti sairas. Ap olet tekemässä aivan oikean päätöksen. Äitisi tarvitsee sinua enemmän kuin miehesi tällä hetkellä.
Jotkut kommentoivat, että ottaisivat mieluummin potkut. Ei se ole niin yksinkertaista, tällä hetkellä Suomessa on monella alalla vaikeaa löytää työtä.
[/quote]
On se niin yksinkertaista. Been there, done that. Jos vaihtoehdot ovat niinkin huonot kuin potkut tai aasia niin ei hetkeäkään tarvitse miettiä. Työ ei ole eikä tule olemaan elämäni tärkein asia. Lapset ovat vain kerran pieniä. Ei se ole sen arvoista, mitenkään päin.
Säätöä sekin vaatii, mutta parempi koko perhe samassa osoitteessa, kuin että toinen hieman paremmilla tuloilla toisella puolella maailmaa.
Tää on joku feikkialoitus kyllä...mikä maa tarkalleen? Ja ihan yötä myötenkö mies siellä joutuu hommia painamaan?
AP kuulostaa vähän semmoselta peräkylän junttiämmältä joka ei ole koskaan reissannut missään ulkomailla.... ja nyt tuntuu hirveältä lähteä kerrankin pois Suomesta oikein johonkin saasteiseen kaupunkiin. (Tosiasiassa kuitenkin joku Dubai) Minä ja moni muu nainen olis vastaavasta innoissaan.
Suomessa meinaat sitten lykätä teidän muksut sukulaisten ja kavereiden riesoiksi, kun et itse jaksa arkea pyörittää? Olisko kannattanut miettiä siinä vaiheessa kun pykää 3 lasta?
Nyt alkaa kommentit meneen jo siihen suuntaan etten niihin jaksa vaivautua vastaamaan.
Iso kiitos tsemppaajille!♥
Ap
Jos mies ei onnistu ennen lähtöä saamaan uutta työpaikkaa niin sitten hän lähtee ja teette uuden elämän järjestelyt sen mukaan. Voisiko mies järjestellä töitään niin, että tekee pidempiä pätkiä putkeen (ylitöitä) ja sitten pääsisi vaikka viikon vapaalle Suomeen? Tai ottaa sitten vaikka palkatonta vapaata välillä jos ei muuten onnistu. Samoin te voisitte ehkä vaikka muutaman viikon pätkiä silloin tällöin matkustaa miehen luokse, jos äitisi pärjäilee sen aikaa. Jos näyttää pidemmän päälle että tämä järjestely ei millään toimi, niin sitten vain koko ajan verkot vesillä katselemaan uutta työpaikkaa. Ulkomaan kokemus voi auttaa uuden työpaikan saamisessa kotimaasta.
En jaksanu kaikkea lukea, en tiedä kommentoiko joku tähän, mutta muuttaa aasiaan ja sieltä saatte kalliilla vuokrattua asunnon jossa kiduttelette? Häh? Tiedätkö aasian markkinoista paljoakaan, saatte sieltö vaikka minkälaisen lukaalin pikkurahalla! Ihme syotä, minä muuttaisin innolla, jos tuollainen mahdollisuus tarjoutuisi. Lapsetkin niin pieniä,että ei vaikuta juuri heidän elämäänsä. Mitä teit lapsia niin paljon, että et pärjää ilman apua?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:44"]
Jättimäinen ja likanen Aasian kaupunki jossa on vaikea hengittää? Siitä tiedän että se tulee olemaan ahdistavaa. Eikä mikään nuista auta siihen että joutusin jättämään sairaan äitini Suomeen. Ap
[/quote]
Jättimäinen ja likainen... Eli, Kiinaan menossa?
Ei pitäisi olla ongelma mennä äidin kanssa mukaan, vuokrata riittävän iso kämppä ja palkata apuja.
[/quote]
En tiedä mikä sairaus ap:n äidillä on, mutta jos on esimerkiksi syöpähoidoissa Suomessa niin ei niitä hoitoja saa ulkomailla samalla tavalla ilmaiseksi kuin Suomessa. Eri asia tietysti jos on asunut ulkomailla ja on joku sairausvakuutus ym. joka kattaa hoidot.