Mies muuttaa ulkomaille, minä jään lasten kanssa Suomeen :(
Tänään tää tilanne varmistu. Mies muuttaa toiseen maahan huhtikuun alussa, on pois siis ainakin arkipäivät. Ja matka on sen verran pitkä ettei sieltä noin vaan joka viikonloppu kotiin lennetä :(
Töissä olivat antaneet ota tai jätä-tarjouksen. Eli joko ottaa vastaan tuon uudelleensijoittamisen tai sitten annetaan potkut. Me emme mukaan voi lähteä koska olisin siellä lasten kanssa yksin ilman hoitoapua kun mies tekee pitkää päivää. Plus firman asunto on 40m2, sinne ei millään mahduttaisi asumaan ja jouduttaisiin omalla rahalla vuokraamaan kämppä mikä tulis hurjan kalliiksi.
En kestä :(
Kommentit (134)
Ap, oletko varma että äitisi haluaa sinun jäävän yksin suomeen lasten kanssa, kun miehesi lähtee aasiaan töihin, ihan vain hänen takia? Ei varmaankaan olisi helppoa jättää sairas äiti maailman toiselle laidalle, mutta tuskin sinunkaan miehellesi tai lapsille (sinun perheelle) ole helppoa kun osa on maailman toisella laidalla.
ei ap tainnu hakea tällä keskustelulla niinkään ehotuksia vaan ehkä enemmänkin vertaistukea? kyllä he on itse käyneet ihan varmana vaihtoehdot lävitte eikä teidän "ihanaa uusi maa, uudet kokemukset"-lässytykset auta asiaa...
Nää on tiukkoja aikoja. Meillä myös pienin lapsi vauva, mies jäämässä työttömäksi. Mulla ei ole vakityötä johon palata äitiysloman jälkeen. Akateemisesti koulutettuja ollaan,mutta ei se tunnu auttavan. Kilpailu työpaikkoihin on kova ja matkustella pitäisi. Lasten lisäksi hoidettavana on vanhenevat isovanhemmAt. Jos töitä suomesta saadaan, ollaan valmiita kulkemaan pitkääkin työmatkaa.
Eipä tällä vuodatuksella tainnut olla aplle hyötyä, lähinnä halusin sanoa että tsemppiä. Monilla on nyt vaikeeta. Jos miehellä on hyvä työ, ei siitä ehkä kuitenkaan kannata luopua ainakaan ennen kuin itse palaat töihin.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:43"]Totta kai koko perhe lähtee! Minäkin lähdin kolme vuotta sitten kun lapset oli 1 ja 3 ja miehellä uusi haastava työpaikka. Tietty mukavuusalueen ulkopuolella joutuu käymään, mutta on todellakin ollut sen arvoista. Mistä tiedät että kaupunki on ahdistava? Siellähän voi vaikka mitä kivoja paikkoja ja kivoja lomakohteita lähellä. Jos kaupunki on tosiaan iso, siellä on varmasti myös valmiina suomalaisten expat-äitien verkosto ja monia samassa tilanteessa olevia toisiaan auttamassa. [/quote] Jättimäinen ja likanen Aasian kaupunki jossa on vaikea hengittää? Siitä tiedän että se tulee olemaan ahdistavaa. Eikä mikään nuista auta siihen että joutusin jättämään sairaan äitini Suomeen. Ap
[/quote]
Minkä ikäinen sä ap olet?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:41"]Minkälainen firma pakottaa työntekijän muuttamaan ulkomaille sellaisilla ehdoilla ettei edes perhettä ole mahdollisuus ottaa mukaan? [/quote] Huono firma. Joka esittää muka niin ihanaa työnantajaa ja vakuuttaa että on tuleviksi vuosikymmeniksi töitä. Niin, Aasiassa. Ap
[/quote]
No mitä järkeä tuossa firmassa on olla? Meille olisi itsestäänselvyys että sitten otettaisiin ne potkut vastaan ja oltaisiin vaikka työttömänä muttei kyllä perhettä jätettäisi toiselle puolella palloa töiden takia.
Kyllä te pärjäätte, ette ola ainoita vastaavassa tilanteessa. Meillä tilanne sama ja työmatkat usein kuukauden mittaisia ja sitten täällä kotimaassa 2-4 viikkoa. Ei erikoisalan töitä löydy noin vain Suomesta ja kyllähän ihmisellä joku palo tuollaiseen työhön täytyy olla, kun sitä tekee. Ainahan voi kouluttautua uudelleen, myydä talon jne. Valintoja ne vain ovat.
Mikä ihmeen narikka on miehesi työnantaja, jollei tarjoa perheelle perheasuntoa? Onko ne järjestelyt varmaan tehty yrityksen puolesta, sillä kyllähän kyseessä pitää olla ihan kunnon yritys, jos toiminta on noin kansainvälistä?
Numero 41, oot oikeessa.
En sinänsä kaivannut ehdotuksia mitä teemme tilanteen suhteen, olis pitäny olla asian suhteen selkeämpi alotusviestissä, anteeksi. Enemmän kaipaisin vertaistukea.
Me ollaan käyty monet vaihtoehdot lävitte ja tämä oli ainoa oikea meille just nyt. Minä EN HALUA olla yksin lasten kanssa suurimman osan ajasta ja minä en myöskään pysty jättämään äitiäni tänne.
Me toivotaan nyt vaan sitä että mies löytäisi uuden työpaikan ennen kun on pakko lähteä. Ja jos mies sinne joutuu muuttamaan niin sitten joutuu. Ap
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:39"]
Mikset pärjää ilman hoitoapua? Kuinka avuttomia te suomalaiset naiset olettekaan.
[/quote]
Te suomalaiset naiset? Millainen expat-elämänkokemus siellä on taustalla näin toteavalla?
Olet onnentyttö, eikö miehesi vois otta kakrut viel matkaan?
Minä en ikimaailmassa jättäisi äitiäni Suomeen jos hän olisi vakavasti sairas. Ap olet tekemässä aivan oikean päätöksen. Äitisi tarvitsee sinua enemmän kuin miehesi tällä hetkellä.
Jotkut kommentoivat, että ottaisivat mieluummin potkut. Ei se ole niin yksinkertaista, tällä hetkellä Suomessa on monella alalla vaikeaa löytää työtä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:44"]
Jättimäinen ja likanen Aasian kaupunki jossa on vaikea hengittää? Siitä tiedän että se tulee olemaan ahdistavaa. Eikä mikään nuista auta siihen että joutusin jättämään sairaan äitini Suomeen. Ap
[/quote]
Jättimäinen ja likainen... Eli, Kiinaan menossa?
Ei pitäisi olla ongelma mennä äidin kanssa mukaan, vuokrata riittävän iso kämppä ja palkata apuja.
Hoet AP koko ajan, että et pysty hoitamaan lapsiasi yksin, etkä voi lähteä ilman hoitoapua ulkomaille. Kuka sinua täällä Suomessa sitten auttaa?
Epäilen, että äitisi hoitaa lapsesi, ja keksit vakavan sairauden, kun jengi alkoi kovistella.
Sori.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:43"]
Totta kai koko perhe lähtee! Minäkin lähdin kolme vuotta sitten kun lapset oli 1 ja 3 ja miehellä uusi haastava työpaikka. Tietty mukavuusalueen ulkopuolella joutuu käymään, mutta on todellakin ollut sen arvoista. Mistä tiedät että kaupunki on ahdistava? Siellähän voi vaikka mitä kivoja paikkoja ja kivoja lomakohteita lähellä. Jos kaupunki on tosiaan iso, siellä on varmasti myös valmiina suomalaisten expat-äitien verkosto ja monia samassa tilanteessa olevia toisiaan auttamassa.
[/quote]
Minkäsuuruiseen asuntoon muutitte? Lapsia teillä on yksi vähemmän kuin ap:lla, nuorin lisäksi teillä vanhempi. Lähdetään vaikka ihan tästä. Miten järjestit sairaan vanhempasi hoidon?
Oisko vika kuitenkin sussa? Mies lähtee karkuun. Epäilen tätä vahvasti.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:50"]
Numero 41, oot oikeessa. En sinänsä kaivannut ehdotuksia mitä teemme tilanteen suhteen, olis pitäny olla asian suhteen selkeämpi alotusviestissä, anteeksi. Enemmän kaipaisin vertaistukea. Me ollaan käyty monet vaihtoehdot lävitte ja tämä oli ainoa oikea meille just nyt. Minä EN HALUA olla yksin lasten kanssa suurimman osan ajasta ja minä en myöskään pysty jättämään äitiäni tänne. Me toivotaan nyt vaan sitä että mies löytäisi uuden työpaikan ennen kun on pakko lähteä. Ja jos mies sinne joutuu muuttamaan niin sitten joutuu. Ap
[/quote]
Kuka sua suomessa auttaa lasten kanssa jos äitisi on sairas?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:44"]
Jättimäinen ja likanen Aasian kaupunki jossa on vaikea hengittää? Siitä tiedän että se tulee olemaan ahdistavaa. Eikä mikään nuista auta siihen että joutusin jättämään sairaan äitini Suomeen. Ap
[/quote]
Jättimäinen ja likainen... Eli, Kiinaan menossa?
Ei pitäisi olla ongelma mennä äidin kanssa mukaan, vuokrata riittävän iso kämppä ja palkata apuja.
[/quote]
niin että viedään vakavasti sairas äiti vaan sinne likaseen ja ahistavaan suurkaupunkiin? ja lapset kans! Ai että ku kivaa!
öö, oot totaliyhäri suomessa kun mies tuhansien kilsojen päässä, tai vaihtoehtona siellä samassa kaupungissa yksin (lapset kv-koulussa) missä kuitenkin näet miestäsi. ja mä luulin että aasiassa on halpaa asua, niin kaikki aina sanoo
Mitä ihmettä? Eihän äiti ole minun ainoa lähipiirini? Suomessa on paljon ystäviä ja sukulaisia jotka auttaa tarvittaessa. Niin lasten kun äidinki hoidossa. Heitä en valitettavasti voi vaan kuskata mukaan Aasiaan! Äitini ei lapsiani pysty yksin hoitamaan.
Tämä siis niille jotka ihmettelee että ketkä minua auttaa lastenhoidossa jos äitini on sairas. Ap
Ei pahalla, mutta minulla sama tilanne lasten ja vakavasti sairaan äidin kanssa. Lisäksi minulla pitkäaikaissairaus, joka rajoittaa vähän tokmintakykyä. Mies olisi sanonut epäröimättä hetkeäkään, että pitäkää tunkkinne, meidän perhe pysyy yhdessä. Asunnon voi myydä, samoin auton ja muuttaa vuokralle. Elämä kyllä järjestyy niin kauan kuin perhe pysyy yhdessä.
Mutta jokainen tyylillään. Minä en silti ymmärrä kuinka joku voi erota puolisostaan noin. Ja joku aasia vielä, eihän sieltä kannata lentää suomeen alle viikon lomalle edes. Valoja päälle nyt ap.