7000e autolaina. onko paha?
Vbk
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:22"]
Aiton saa tonnillaki. Jos ei tosiaa ole ylimäärästä niin ei kannata sijottaa autoon...
[/quote]
Ei auto ole mulle sijoitus. Mulla menisi joka tapauksessa julkisiin useita satoja euroja kuussa ja sen lisäksi vielä kävelymatkat päälle, kelillä kuin kelillä. Mulle auto tuo mukavuutta matkoihini. Halusin auton, joka pysyy lämpimänä ja jossa on nykyajan mukavuudet sekä turvallisuustaso, koska ajamani matka on kuitenkin pitkä. Ekologisempaa olisi kulkea junalla, mutta kyllästyihin siihen, että aikataulut eivät aina pidä, känniääliöihin (perjantai-iltapäivät) yms ja kun junalla on vielä vaihtokin, niin ei jaksa napata. Toisinaan viimeisen junan vaunut ovat olleet kylmiä, toisinaan pätsejä. Välillä on IC-juna rikki ja korvattu sinisellä junalla, missä ei ole ravintolavaunua -> kaipaamani kahvi jää saamatta, kun asemallakaan ei sitä yleensä ehdi ostaa.
Et sanonut, onko koko auto lainarahalla. Meillä tuon verran autolainaa ja toinen puoli autosta maksettiin käteisellä. Jälkeenpäin ajatellen olisi ehkä kannattanut jättää taloa ostettaessa enemmän rahaa tilille ja nostaa enemmän talolainaa, joka on kuitenkin hieman halvempaa kuin tuo autolaina, mutta meni nyt näin. Todennäköisesti maksetaan kuitenkin lainaohjelmaa nopeammin autolaina pois. Meillä saa maksaa ylimääräisiä lyhennyksiä niin paljon kuin haluaa. Sen sijaan yksien tuttujen on kuulemma pakko pitää autolainaa se 4 -5 vuotta eli eivät saa maksaa nopeammin pois, vaikka pystyisivät. Se kuulostaa huonolta sopimukselta.