Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsotteko koskaan tuomitsevasti muiden ihmisten ostoksia kaupassa?

Vierailija
23.02.2015 |

Itse uteliaisuudesta tsekkaan aina lihavien ihmisten ostokset jonottaessa. En ymmärrä miten he voivat vetää niin paljon herkkuja, leivoksia, sipsejä, limsaa jne. Nehän maksavatkin tolkuttomasti? Kerran kysyin vitsillä eräältä ylipainoiselta nuorelta naiselta, että mitkäs juhlat tänään on kun hän oli perjantai-iltana siwassa ja ostoskorissa 2 popkornipussia, 3 litraa kolaa ja sulkaa levy. Hän helahti punaiseksi ja mumisi vastaukseksi jotain mitä en kuullut. Jälkeen päin ajateltuna ei ehkä olisi kannattanut kysyä, olisi pitänyt tajuta hiirulaismaisestä olemuksesta ja ulkomuodosta, ettei sillä taida mitään juhlia olla, heh heh.

M33

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 16:02"]

Jotkut on oikeasti tuollaisia, katsokaa karppifoorumin ostoskorikyttääjät ketju.

Karpit nyt on tunnetusti tavallista ihmistä vajaampia, joten se selittää niiden käytöksen. Ei tuollaista selitä muu kuin todella alhainen äo.

[/quote]

Löysin ton ketjun ja voi helvetti mitä porukkaa.

Vierailija
42/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsele kenenkään ostoksia. Ihan vain vaeltelen hyllyltä toiselle ja mietin, mitä kaikkea ihanaa ruokaa voisi mistäkin jutusta valmistaa. Kaupat notkuvat mitä ihmeellisimpiä tuotteita. Olen silti kovin kurinalainen ja harvoin ostan mitään ihmeellistä. Olen kuitenkin joskus huomannut hyvin intensiivisiä tuijotuksia kassalla. Se on jotenkin vaivaannuttavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos kärryissä paljon/pelkästään alkoholia ja mukana pieniä lapsia

Vierailija
44/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina ihmettelen näitä ostoskyyläysketjuja. Kellä on oikeasti aikaa ja mielenkiintoa tiirailla toisten, vieraiden ihmisten, ostoksia?? Hankkisitte oman elämän.
Itseä ainakaan ei voisi kiinnostaa vähempää. Jos mulla on kaupassa esim. kassajonossa ylimääräistä aikaa, niin ajattelen omia asioitani, suunnittelen vaikka seuraavan päivän ohjelmaa tms.

Vierailija
45/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen ihan mielenkiinnosta mitä ihmiset ostaa. Ensiksi katson asiakkaan päästä jalkoihin ja sitten ostokset. Turhaa monella, ihmettelee välillä mitä ne oikein syö.

Vierailija
46/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 16:11"]

Olen aina pitänyt sivistymättöminä moukkina sellaisia ihmisiä, jotka uteliaana töllöttävät muiden ostoksia. Miten niitä ei hävetä?

[/quote] miksi pitäisi hävetä? mihin sitä silmänsä pistää ja hauska tosiaan seurata mitä ihmiset syö.

Vierailija
47/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson muiden ostoksia hieman kateellisena kun ihmisillä ostoskorit täynnä kaikkea monipuolista ja hyvää. itsellä opiskelijana melkein tyhjä ostoskori missä makaronia, tonnikalapurkki ja halvinta wc paprua. Onneksi on vanhemmat joiden luokse saa mennä syömään kunnon ruokaa.

Vierailija
48/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran katsoin tuomitsevasti, kun yksi marjapuuron väriseen tuulipukuun pukeutunut nainen tuijotti erään lapsiperheen ostoskärryn sisältöä ja sitä ostoksia tekevää äitiä. Nainen oikeasti pysähtyi siihen käytävälle, kädet roikkuivat suorina, suu oli hiukan auki, ilme hölmistynyt. Ja tuijotti. Pitkään. Ei varmasti edes tajunnut tekevänsä noin. Myötähäpeä oli voimakas, joten oli pakko kääntyä pois. Sinne jäi vielä katsomaan ties miten pitkäksi aikaa.

Vierailija
49/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen, mielenkiinnosta. Mietin, että mitä ne ihmiset ostoksistaan valmistaa.

Vierailija
50/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 16:11"]

Olen aina pitänyt sivistymättöminä moukkina sellaisia ihmisiä, jotka uteliaana töllöttävät muiden ostoksia. Miten niitä ei hävetä?

[/quote] miksi pitäisi hävetä? mihin sitä silmänsä pistää ja hauska tosiaan seurata mitä ihmiset syö.

[/quote]

Siksi pitäisi hävetä, että on jokaisen ihmisen yksityisasia mitä siellä kärryssä tai korissa on. On kohteliasta kunnioittaa toisen yksityisyyttä, vaikka sitä tuijottamista ei olisikaan laissa kielletty. Juuri tämän vuoksi pitää olla lakeja kotirauhasta ym. Koska nämä ihmiset, joiden mielestä on hauska seurata mitä muut syövät, tulisivat muuten vaikka röyhkeästi kurkkimaan keittiön ikkunasta sisään.

Vierailija
51/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä katselen, mutta katselen myös omiani. Syön pääasiassa aika terveellisesti, mutta joskus lipsahtaa ja silloin tulee mietittyä, että ai jäi nyt näyttää pahalta...

Vierailija
52/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei voi vähempää kiinnostaa mitä muut ostaa

Vierailija
53/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson sillon, jos esim. lapsiperhe, jolla ostokset on lähinnä valkoista leipää, valkoista makaronia, limpparia, karkkia jne.

Tähän asti siellä joukossa on MYÖS ollut paljon ihan oikeetakin kunnon ruokaa, mutta noi pistää kyllä silmään sieltä silti, jos on hyvin paljolti tuota juuri. Mutta koitan pitää naamani peruslukemilla ja ajatella, että vanhemmat vain eivät ole oikein perillä terveellisestä ravinnosta. Voivat silti muutoin olla hyviä vanhempia.

Vierailija
54/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten katsotaan tuomitsevasti?

Itse en katso muiden ostoksia oikeastaan ollenkaan. Mies niitä seuraa ilmeisesti jonkun verra kun välillä kommentoi vaikka tietyn kahvi merkin olevan tarjouksessa kun sitä on kaikilla kärryissä.

Vierailija
55/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suututtaa ap:n kaltaiset!!!!!! joku pissislauma oli tirskunut lihavan ystäväni ostoksille.. kun ystävä oli tulossa meille viettämään leffailtaa ja osti herkkuja meidän kahden lisäksi kummilapsilleen. ostoksissa oli siis pari karkkipussia, ruissipsejä, limsaa ja jätskiä. pissikset tietenkin olettivat, että kun ihminen on järkyttävän lihava niin pakkohan tämä on syödä kaikki yksin !

Vierailija
56/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsomalla katso, mutta esimerkiksi viime viikolla pisti silmään kun todella nuoren näköinen äiti lapsineen osti vain kaksi roiskeläppäpitsaa ja kokiksen. Toivottavasti osti vaan herkuksi, eikä tyyliin "tässä on mun ja elyaxen tän päivän ruoat".

Vierailija
57/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen tämän asian suhteen vaikeita sosiaalisten tilanteiden pelkoja. Pelkäsin, että kaikki katsovat hirveän paheksuvasti ostoskoriani, jos siellä oli yhtään mitään jotenkin järjetöntä tai ristiriitaista. Esim. luomuhedelmiä ja ei-ekologinen pesuaine.

Sittemmin olen päässyt ostoskoriahdistuksesta ja ostan mitä huvittaa. Mutta nyt olen kohdannut oikean ostoskorikyttääjän, joka oikeasti arvosteli ääneen ihmisten ostoksia terveellisiksi/epäterveellisiksi. Koska en enää panikoi ajatuksesta enkä oikeasti kuvittele, että ihmiset kyttäävät tai ovat pätkääkään kiinnostuneita toisten ostoksista, olin tosi hämmentynyt.

Tosin nyt tajuan, että tällaiset ihmiset, joiden elämänsisältöä on kaupoissa kytätä toisten ostoksia ja sitten arvostella niitä, ovat aika ongelmaisia tapauksia.

Vierailija
58/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat syövät aina johonkin henkiseen ongelmaan, joten tuollainen kiusaaminen on kohtalaisen ilkeää. Mutta jatka vaan, pidän siitä että muitakin potkittuja potkitaan kuin meitä ujoja ja yksinäisiä miehiä. :)

Vierailija
59/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus omia ostoksiani katselen tuomitsevasti ja paheksuvasti. :D

Vierailija
60/69 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut omista tutuistani ja nettikeskusteluista, että monesti ne ostoskorikyttääjät on just näitä "terveysvalaistuneita", jotka on vastikään hurahtaneet johonkin ruokavaliovillitykseen ja nyt tölläävät muiden ostoksia silmät lautasina, että "mä en ymmärrä miten joku voi myrkyttää kehoaan sokerilla ja sipseillä" vaikka itse ovat vielä kuukausi sitten tehneet samaa. Tää on salettiin joku vaihe, joka kuuluu osana terveyshurahtamiseen ja menee (toivottavasti) aikanaan ohi. Varmaan tästä syystä toi karppifoorumin ketju on noin suosittu.