Vyön korjauttaminen itse - miten onnistuu?
Uusi ulkomailta ostettu vyö sanoi sopimuksen irti. Kesti alle 5 käyttökertaa. Soljen neula vain katkesi. Voikohan omin avuin vaihtaa uutta solkea vai onko kaunis nahkavyö vain roska? Neuvoja kaipailisin. Suutarin hinnoittelu on sellainen, ettei vyötä kannata ainakaan sinne viedä.
Kommentit (5)
VOisin vastata, mutta enpä taida. Terv. suutari
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:57"]
Uusi ulkomailta ostettu vyö sanoi sopimuksen irti. Kesti alle 5 käyttökertaa. Soljen neula vain katkesi. Voikohan omin avuin vaihtaa uutta solkea vai onko kaunis nahkavyö vain roska? Neuvoja kaipailisin. Suutarin hinnoittelu on sellainen, ettei vyötä kannata ainakaan sinne viedä.
[/quote]
"Korjauttaminen itse"
Korjauttaminen tarkoittaa, että teetät korjaustyön jollakin toisella henkilöllä, esim. suutarilla.
Korjaaminen taas tarkoittaa, että teet korjaustyön itse.
Mieheni on vaihtanut vöiden solkia ja lyhentänyt kirpparilta ostamiaan nahkavöitä onnistuneesti. Kokeile, saatko niitit/ruuvit irti ja soljen pois ja uuden tilalle.
Yleensä voi vaihtaa, oikeastaan aika simppeli homma.
Jos solki on kiinni niittaamalla, siis siten, että vyön pää on kaksinkerroin, poraa varovasti niitit pois, ota solki pois, laita uusi solki tilalle ja lyö uudet niitit vanhoihin reikiin.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:03"]
Yleensä voi vaihtaa, oikeastaan aika simppeli homma.
[/quote]
Onko täällä näppäriä mammoja, jotka voisivat kertoa myös miten? ap