Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyyjät, millaisia ohjeita teille annetaan?

Vierailija
01.04.2015 |

Kun puhelinmyyjä soittaa, sanon heti suoraan, että kiitos, mutta en tahdo ostaa mitään. Myyjä ei tätä kuitenkaan kuuntele, vaan alkaa loruilla. Tällöin katkaisen puhelun.

Onko tämä myyjän näkökulmasta paras malli? Miten tahtoisitte ostohaluttoman asiakkaan toimivan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsitään jonkun vanhemman sinkkunaisen puhelinnumero ja puhutaan pikkutuhmia myynnin lomassa

Vierailija
2/14 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina jätän puhelimen auki pöydälle ja annan myyjien selittää rauhassa. Eivät nämä jaksa kauaa huhuilla kun tajuavat ettei kukaan kuuntele. Suosittelen muillekin kiireisille mammoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 00:19"]Minä aina jätän puhelimen auki pöydälle ja annan myyjien selittää rauhassa. Eivät nämä jaksa kauaa huhuilla kun tajuavat ettei kukaan kuuntele. Suosittelen muillekin kiireisille mammoille.
[/quote]

Miksi ihmeessä vaivaudut? Mä lyön samantien luurin korvaan.

Vierailija
4/14 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää vähintään 3 eitä kuulla, eli ei lopettaa siihen ekaan "ei" vastaukseen vaan kerrata uudelleen tarjous ja hehkuttaa sitä ja kumota vastaväitteet. Sit on ihan listat et mitä yleisimpiin vastaväitteisiin kannattaa vastata ja luetaan siitä vaan suoraan.

Vierailija
5/14 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eräässä useita huomautuksiakin saaneessa yrityksessä ohjeistus oli selkeästi, että jyräät sen tilauksen läpi siitä huolimatta mitä asiakas sanoo. 3 kk kestin olla heillä töissä. Alle kolmekymppinen nuori miespomo vitsaili kahvipöydässä, että nopeimpia ja helpoimpia asiakkaita ovat dementoituneet vanhukset ja 'keharit'. Ihan törkeää toimintaa, jonkun tahon pitäisi ihan vakavissaan puuttua puhelinmarkkinoinnin epäeettisyyteen :(

Vierailija
6/14 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 00:33"]

No eräässä useita huomautuksiakin saaneessa yrityksessä ohjeistus oli selkeästi, että jyräät sen tilauksen läpi siitä huolimatta mitä asiakas sanoo. 3 kk kestin olla heillä töissä. Alle kolmekymppinen nuori miespomo vitsaili kahvipöydässä, että nopeimpia ja helpoimpia asiakkaita ovat dementoituneet vanhukset ja 'keharit'. Ihan törkeää toimintaa, jonkun tahon pitäisi ihan vakavissaan puuttua puhelinmarkkinoinnin epäeettisyyteen :(

[/quote]

Hyi! Missä tollasta harrastetaan? Heti firman nimi pöytään, et jää ikinä kiinni vaikka paljastaisit!

Vierailija
7/14 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irti Huumeista ja IroResearch

Vierailija
8/14 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ohjeistuksena myyntipuheen loppuun asti lukeminen (1/2 A4-paperi) ja sen jälkeen jos ei asiakas SULJE puhelua täytyy keskutelun aikana sanoa vähintään 7 kertaa "laitetaan tulemaan". Jos vielä sen jälkeen asiakas kieltäytyi sai toivottaa hyvää loppu päivää ja lopettaa puhelun.

Nimim. 1 kuukausi riitti mulle :D

Vierailija
9/14 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuria vain korvaan!

Vierailija
10/14 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 00:19"]Minä aina jätän puhelimen auki pöydälle ja annan myyjien selittää rauhassa. Eivät nämä jaksa kauaa huhuilla kun tajuavat ettei kukaan kuuntele. Suosittelen muillekin kiireisille mammoille.
[/quote]
Tuo oli hyvä tapa mun kannalta kun olin puhelinmyyjä. Palkka tuli puhutulta tunnilta niin jätin linjan auki ja hain kahvia sillä välin. :)

Vierailija
11/14 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni oli jonkun aikaa puhelinmyyjänä ja sai suht hyvät liksat, mutta arveli, että minulle hän ei pystyisi myymään mitään. Enpä ole mitään ostanutkaan, enkä jaksa näitä juttuja kuunnella enää yhtään, vaan sanon kiitos ei ja lopetan puhelun samantien, jos vahingossa vastaan. Mutta joskus noin 20 vuotta sitten, kun tämä ei ollut vielä niin aggressiivista ja tällaisessa mittakaavassa kuin tänään, nuori mies totesi, että hän pyytäisi treffeille, jos olisi samalla paikkakunnalla. No tällaista ei tietenkään saa edottaa. Vanhat ajat olivat vielä kivoja

Vierailija
12/14 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän aikaa puhelinmyyjänä, ja opin, että myyjälle kannattaa vaan lyödä luuri korvaan. Kaikki muu on ajanhukkaa. Teen niin nykyään aina: heti ei kiitos ja puhelin kiinni. Hankin puhelinmyyntikiellon, ei ole paljon soitelleet.

Vierailija
13/14 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 01:02"]Ystäväni oli jonkun aikaa puhelinmyyjänä ja sai suht hyvät liksat, mutta arveli, että minulle hän ei pystyisi myymään mitään. Enpä ole mitään ostanutkaan, enkä jaksa näitä juttuja kuunnella enää yhtään, vaan sanon kiitos ei ja lopetan puhelun samantien, jos vahingossa vastaan. Mutta joskus noin 20 vuotta sitten, kun tämä ei ollut vielä niin aggressiivista ja tällaisessa mittakaavassa kuin tänään, nuori mies totesi, että hän pyytäisi treffeille, jos olisi samalla paikkakunnalla. No tällaista ei tietenkään saa edottaa. Vanhat ajat olivat vielä kivoja
[/quote]

Tuli sieltä treffipyyntökin! Tai siis sillä ehdolla että olisin treffeille lähtenyt olisi asiakas suostunut tilaamaan lehden :D
Nimim. 1 kuukausi riitti mulle

Vierailija
14/14 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

tuo on muuten hiton ärsyttävää. Lyö moeluummin luuri korvaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan