Ei tulevan isän tilitys
Vähän outo kirjoitella tänne, mutta olen tilanteen kanssa yksin eikä kukaan ole ainakaan koskaan kertonut olleensa vastaavanlaisessa tilanteessa.. Toivon mukaan sais jotain vinkkejä mitä voisi tehdä paremmin ja menetellä vastaisuudessa.
Taustatietoa olen 25 vuotias mies joka on viimeiset 5 vuotta rakentanut määrätietoisesti ja itsevarmasti elämäänsä. Haaveenani on ollut aina perhe.
Yritimme edellisen tyttöystäväni kanssa lasta, mutta mitään ei vain tapahtunut. Hänet todettiin hedelmättömäksi ja oma tavaranikaan ei ollut parasta mahdollista. Lääkäri kuitenkin vakuutti ettei minulla olisi syytä huoleen.
Hän sanoi mene ja erosimme koska emme tapahtuman jälkeen nähneet yhteistä tulevaisuutta.
Aloin seurustelemaan nykyisen tyttöystäväni kanssa pian sen jälkeen ikää hänellä oli 22.
Olemme olleet noin vuoden yhdessä. Heti alkuaikoina kysyin mitä mieltä hän on lapsista ja perheestä yms. Hän sanoi että haluaa sellaisen kunhan valmistuu koulustaan.
Nyt hän on kuitenkin raskaana jota pidin kaiken kokemani jälkeen pienenä ihmeenä ja hän tiesi tästä, olimme olleet kyllä ehkäisyn suhteen epätarkkoja pelasimme varmoilla päivillä ja keskeytytetyllä yhdynnällä sun muuta, se oli hänelle ok. Mutta nyt hän haluaakin tehdä abortin jota minun on vaikea sulattaa ja että miksi??
Meillä oli 3 kuukautta sitten suhteemme isoin kriisi ja olimme varmoja että eroamme. Hän kuitenkin tuli takaisin ja tunnusti todella rakastavansa minua ja että tämä avasi hänen silmänsä. Puhuimme yhteenmuutosta kesällä yms. Meillä meni hyvin.
Hän opiskelee eri paikkakunnalla joten suhteemme on aina ollut tietylainen kaukosuhde vaikka matka ei kovin pitkä olekkaan ollut.
Kun hän kertoi päätöksestään olin sokissa. Olin kertonut hänelle että hän voi muuttaa omistusasuntooni. sanoin että voin keskeyttää oman kouluni ja palata vakityöhöni josta olen virkavapaalla. Jatkaisin opiskelua kunhan aika on sopiva. Halusin jakaa elämäni.
Hän haluaa tehdä abortin koska:
1. Olemme muka olleet niin vähän aikaan yhdessä, emmekä asuneet yhdessä. (Joo tajuan pointin mutta ei se ole syy vetäytyä.)
2. Meillä oli tuo kriisi. (Saimme sovittua)
3. Hänellä on koulu kesken. Sanoin hänelle että tottakai tuen häntä, jotta hän pystyisi opiskelemaan myöhemmin tutkinnon loppuun. (ymmärrettävää mutta järjestettävissä)
4. Hän ei ole valmis äidiksi, vaikka yritin rohkaista häntä parhaani mukaan. (Ajatteleeko kaikki noin?)
5. Hän sanoo että vanhemmilla ei ole mitään vaikutusta, mutta hänen äitinsä on myös tullut hyvin nuorena äidiksi ja häntä on koko ikänsä varoiteltu asiasta. (En ole ikinä antanut vanhempien vaikuttaa elämän valintoihini siksi tuo on minulle outoa) Lisäksi hänen vanhempansa vihaavat minua kuin pistin heidän tyttärensä paksuksi.
6. Hän haluaa kihlat ja häät, kauhean romanttinen käsitys elämästä. Sanoin että jos tähän ruvetaan kyllä sitten naimisiinkin mennään. Hän uskoo että tekisin sen vain vauvan takia, vaikka se ei pidä paikkaansa. (Tekisin mitä vain että hän olisi onnellinen)
7. Hän sanoo että hänen elämänsä on kesken ja että hän ei halua ruveta elätettäväksi kun hänellä ei ole ammattia. Sanoin että ei ole siitä kysymys. (Mikä kumma teitä naisia vaivaa kun kuvittelette että joku väliaikainen elättäminen käy ylpeyden päälle, tekisin sen enemmän kun mielelläni.)
Minulla on aina ollut hyvä itsetunto, mutta nyt hän sanoo etten riitä ja se katkeroittaa minua, tunnen oloni riittämättömäksi ja petetyksi. Hän sanoo että on epävarma tästä suhteesta tämän kiistan takia, koska olemme hyvin paljon joutuneet keskustelemaan arvoistamme ja haluistamme. Mennäänkö naimisiin ennen vai lapsien jälkeen, hänelle ei riitä vastaus että asiaa ei voi tuolla tavalla päättää. Minulle on sitä paitsi ihan sama oltaisko avo vai avioliitossa. eikä sekään ole mikaan varmistus että kaikki silti toimisi. Hän tuntee että suhde ei onnistu ja että painostaisin häntä vain tulevaisuudessa lapsentekoon, vaikka olen vain sanonut että toivon lapsia. Suhtaudun asiaan itse positivsesti. Vaikka hän on jo ihan jättämässä minua. Johtuuko hormooneista tai jostakin? Hyväksyn kyllä hänen arvonsa, mutta hän ei yhtäkkiä teekkään niin. Tämä on mielestäni ihan ristiriidassa kaiken kanssa.
Ihan kun hän odottaisi vain jotain parempaa, jota ei tietenkään tule!
Facebookkini on muutenkin täynnä yh- äitejä jonka joku huumehörhö on pistänyt paksuksi kostean illan päätteeksi ja itse joudun väittelemään tälläisestä asiasta. Se on väärin.
Rakastan häntä ja hän sanoo samaa. En kuitenkaan tiedä mitä tehdä, onko hän ikinä valmis? Ja mitä hän haluaa Hän sanoo että asia olisi ajankohtaisempi parin vuoden päästä, mutta eihän siinäkään järkeä ole pistää asiaa viereille silloin kun ’’ pulla on jo uunissa’’. Iso asia. Tiedän kyllä toki ettei tämä ole helppoa hänellekkään….. Olisiko vain viisasta lähteä ja ottaa joku joka on valmis, se ei olisi kovin vaikeaa ulkonäölläni. Vai jaadä odottamaan? Mennä naimisiin hommata omakotitalo ja kaksi koiraa. En tiedä miten tämä sitten loppuen lopuksi tulee vaikuttamaan suhteeseemme. Vahvistuuko vai meneekö ojasta allikkoon. Hänen mielestään meillä onkin nyt yhtäkkiä kovin erillainen näkemys elämästä ja tulevaisuudesta. Koska edes haluan keskustella tästä ennen naimisiin menoa. Epäilyttää.
Haluaisin mielipiteitä ovatko nuo oikeasti hyviä syitä, pelottaako häntä vai mitä hän ajaa takaa, miten voin tukea häntä? Miehenä en ymmärrä. Osa on ihan järkeen käypiä ja osa tuntuu vaikeilta mutta ollaan sitä ennenkin hypätty tuntemattomaan.
Hän haluaa tehdä abortin ja olen ihan voimaton. En tiedä mitä tehdä....
Kommentit (32)
Kyllä mä ymmärrän hyvin ettei nainen halua lasta. Hän on vasta nuori ja suhdekin suht tuore. Siinäpä sitten olisi jumissa lapsen kanssa 24/7 kun ikätoverit matkustelevat jne. Pahimmassa tapauksessa nainen jää vielä yh:ksikin kun isukki toteaakin ettei se perhe-elämä olekaan niin kivaa.
Tämä ap on 110%:sen varmasti ns. "ämmä". Oli sitten miespuolinen "ämmä" tai oikea ämmä.
T. M24
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:58"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:50"]
Miksi otit niin nuoren naisen? Ottaisit itseäsi vanhemman.
[/quote]
Taitaa naisen ulkonäkö mennä arvojen ja elämäntilanteen edelle.
[/quote]
kellä ei menisi?? voiko miestä syyttää siitä, että ei halua korkeintaan keskitasoisen kaunista ikäistään (ikä rumentaa jo 20 ikävuoden jälkeen) vaan kiinteän nuoren tytön?
Haluaako hän siis pitää lapsen, mutta ei voi noista mainitsemistasi syistä johtuen? Vai eikö vain yksinkertaisesti halua lasta?
Jos hän ei vaan halua lasta, niin sille ei mitään voi. Ja jos hän haluaisi, niin luulisi että mitkään pikkuseikat eivät niin paljoa häiritsisi, kuten joku riita tai ettei olla oltu yhdessä pitkään. Abortti on paljon isompi ja pahempi asia kuin nuo.
Jos oikeasti haluat lähiaikoina perheen niin tuon naisen kanssa se ei selkeästi onnistu. Kannattaa ottaa nainen, jolla on samat arvot ja joka haluaa myös perheen melko pikaisesti.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:58"]
[/quote]
[/quote]
kellä ei menisi?? voiko miestä syyttää siitä, että ei halua korkeintaan keskitasoisen kaunista ikäistään (ikä rumentaa jo 20 ikävuoden jälkeen) vaan kiinteän nuoren tytön?
[/quote]
Sitten on melko turha vinkua ettei tytteli haluakaan samoja asioita eikä ainakaan samaan aikaan.
Ap kuuulostat harvinaisen fiksulta ja vastuuntuntoiselta nuorelta mieheltä! Tilanteesi on ikävä, kun itse et voi lopullista päätöstä tehdä. Minusta kuitenkin tuntuu nyt siltä, että tyttöystäväsi ei ole lainkaan varma haluaako lapsia ehkä ollenkaan (tuo kommentti siitä että pakottaisit hänet myöhemmin tekemään lapsia) ja tätä lasta hän ei ainakaan ole valmis saamaan. Jos saisitkin hänet taivuteltua pitämään lapsen niin se ei ehkä olisi hyvä asia kenenkään osapuolen kannalta. Lapsen tulisi saada syntyä rakastettuna ja jos äiti kokeekin sitten tulleensa "vangituksi" niin todennäköisesti teillä olisi ero edessä. Sellaisen neuvon antaisin nyt sinulle, että päästä tyttöystävä menemään ja etsi joku joka haluaa sen oman perheen yhtä pian ja yhtä kovasti kuin sinäkin :) Tsemppiä!
- Äiti22
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:02"]
Tämä ap on 110%:sen varmasti ns. "ämmä". Oli sitten miespuolinen "ämmä" tai oikea ämmä.
T. M24
[/quote]
Oli kyllä sellaista tilitystä, että epäilen myös aapeen olevan wt porvoosta
Kuulostaa siltä ettei ap halua puolisoa vaan synnyttäjän. Kylmästi puhuu uuden synnyttäjän etsimisestä, jos tämän kanssa ei onnistukaan. Mulle tulee ap:sta vaikutelma että rakentaa vaan jotain unelmaidylliä, talot ja koirat ja vaimo ja lapset. Entä jos se lapsi onkin hirmu hankala, entä jos vaimo lihoo synnytyksen jälkeen tai käy väsyneenä "pihtaamaan", meneekö unelma rikki?
1. Olemme muka olleet niin vähän aikaan yhdessä, emmekä asuneet yhdessä. (Joo tajuan pointin mutta ei se ole syy vetäytyä.)
2. Meillä oli tuo kriisi. (Saimme sovittua)
Olisiko tuossa nyt tärkeimmät syyt. Nainen on epävarma sinun suhteesi, eikä välttämättä halua juuri sinun lastasi ja olla sinun kanssasi loppuelämääsi yhdessä. Muut syyt ovat järjestelykysymyksiä. Ei kannata pakottaa noin epävarmaa naista äidiksi. Ei toisaalta myöskään halua jäädä yksin. Lisäksi ei taida olla ylipäänsä vielä kypsä tulemaan äidiksi.
Mä en yhtään ihmettele, että tyttöystäväsi ei halua lasta noin tuoreeseen ja epävarmaan suhteeseen. Vuoden kaukosuhde ja 3 kuukautta sitten olitte varmoja, että eroatte? Tuo on kuitenkin lyhyt aika suhteessa, varsinkin kun ette ole kokeilleet yhdessä asumista!
Muutenkin tuossa menisi yhtäkkiä tyttöystäväsi koko elämä uusiksi. Hän on kuitenkin se, joka lapsen kantaa ja synnyttää. Hänen pitäisi muuttaa toiselle paikkakunnalle sinun valmiiseen asuntoosi sekä keskeyttää opiskelut (ja myöhemmin jatkaa niitä toisella paikkakunnalla pienen lapsen kanssa, realististako?).
Sinä taas voisit parin kuukauden päästä todeta, ettei homma toimi ja jatkaa elämääsi niinkuin ennen.
Kiits. Kerroin hänelle kyllä kaikesta positiivisesta mitä voisimme yhdessä kokea ja vakuttelin taloudellista vakauttani. Sanoin hyväksyväni tuon abortinkin pitkinhampain. Koska vaikka tämä onkin vaikea asia rakastan häntä. Taitaa suhde kuitenkin olla taputeltu. Eikä hän välttämättä haluakkaan viettää loppuelämäänsä kanssani vaikka kriisin jälkeen oli sitä mieltä että haluaa. (jonkillainen mietintä kuulemma päällä.)Hän käyttäytyy niinkun olisin tehnyt jotain todella pahaa hänelle ja että meillä tulee kuitenkin olemaan koko ajan jotain kähmänää. Jollaisesta ei siis ole ollut koskaan tietoakaan ellei lasketa tuota ''isoakriisiä'' Näyttää siltä että hänellä on se romanttinen idylli omakotitalo ja koirat unelma johon hän odottaa minun sopeutuvan. En usko että tulee tapahtumaan. Asia loppuunkäsitelty AP
[/quote]