Introvertti vai ekstrovertti
Kumpi itse olette ja kumman haluaisitte kumppaniksi mieluummin?
Kommentit (24)
Introvertti etsii taivasta sisältään ja ekstrovertti ulkopuoleltaan. Kumpihan mahtaa löytää ensin?
"Kääntykää, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle!" Matt. 4:17
Introvertti olen ja introvertti olis mieluisampi kumppani. Jotkut ekstrovertit ei ymmärrä että minulla on erilaiset tarpeet ja koittaa muuttaa kaltaisekseen. Se ei haittaa jos antaa mun olla sellanen kuin olen ja itse sosialisoi menemään mutta en jaksa aina olla itse mukana
Olen introvertti ja haluan introvertti kumppanin.
Minä intro, mies ekstro. Toimii hyvin näin, kun mies onneksi ymmärtää minua ja on ihan kätevää kun hän hoitaa kaikki sosiaaliset tilanteet eikä minun tarvitse.
Olen introvertti (ISFP eli flegmaattis-sangviininen) ja haluan mieluummin introvertin kumppaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin ambivertti.
Ja haluan noista kahdesta ekstrovertin kumppaniksi, mutta paras olisi ambivertti.
Intro, enkä tartte kumppania 😎
Yleensä ottaen ekstrovertit ovat rasittavia kouhottajia. Introvertit taas ovat miellyttäviä keskustelijoita.
Intro olen ja jos haluaisin kumppanin, haluaisin samanlaisen.
Vierailija kirjoitti:
Minä intro, mies ekstro. Toimii hyvin näin, kun mies onneksi ymmärtää minua ja on ihan kätevää kun hän hoitaa kaikki sosiaaliset tilanteet eikä minun tarvitse.
Sama meillä. Kyllä mä tosin introvertinkin miehen voisin ottaa, mutta voisi käydä raskaaksi sitten, jos pitäisi itse yrittää olla koko ajan se sosiaalisempi.
Olen introvertti ja haluaisin ekstrovertin puolison. Ihan siksi, että kun se huitelisi menoissaan niin saisin olla rauhassa kotona, ja jos itselle tulee sosiaalisuusinto niin menisi vain mukaan.
Hmmm Noh en juurikaan tarvitse omaa aikaa, mutta en pidä vieraista ihmisistä enkä isoista tapahtumista / ihmismassoista, vaan haluan viettää aikaani läheisten kanssa.
Ambivertti olen, ehkä himpun verran enemmän introverttiin kallellaan. Suunnilleen samankaltainen kumppani olisi paras. Ääripäät eivät viehätä. Hyvin ekstrovertit ihmiset ovat näkökulmastani monesti rajattomia, tahdittomia ja alkavat helposti syyllistää ja psykologisoida, jos joku ei ole samanlainen kuin he. Ääripään introverttien kanssa taas en pysty muodostamaan tunnesidettä enkä pääse samalle aaltopituudelle, koska he ovat omaan luonteeseeni nähden liian sulkeutuneita. Osa heistä tuntuu halveksivan sitä, että jollakulla on tarve avoimeen kommunikointiin ja tunteiden näyttämiseen parisuhteessa.
Olen introvertti ja puolisoni on myös introvertti. Tosi helpolta tuntuu tämä yhteistyö kahden samanlaisen kesken.
Miksi joku on lisännyt niiden perään sanan vertti. Entä jos on intro ja ekstro. Mulle riittää ne.