Tavallaan tummaihoiset ovat niitä "oikeita" rasisteja
Tai ainakin se on niinpäin hyväksyttävämpää. Tummaihoiset saa huoleti hokea "olenvansa musta ja ylpeä siitä" mutta auta armias jos valkoihoinen sanoisi olevansa ylpeästi valkoinen.
Muutenkin tuntuu että rasismi on välillä jopa yleisempää "toisinpäin" tai ainakin hyväksyttävämpää eikä siihen sillä tapaa puututa.
"Eihän tummaihoiset voi olla rasisteja" - ajattelutapa jyrää vielä monien mielessä. Tai sitten pelätään itse rasistiksi leimautumista.
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:10"]Paaaaskaaa. Mustia on SORRETTU niin pitkään, että sen takia he haluavat olla ylpeitä siitä. Vielä nykyäänki jenkeissä se on ongelma ja täällä Suomessakin jos mustalla on kalliit vaatteet, niin monen oletus on et kyseessä on somali sossupummi. [/quote] Se sortaminen ei vaan oikeuta heitä olemaan rasistisia valkoihoisia kohtaan. Valitettavan monet tummaihoiset luulee niin.
[/quote]
Mikä siten oikeuttaa valkoisen olemaan rasistinen tummaihoista kohtaan?
Kyllä ketä tahansa ketuttaisi jos kotimaahan tulisi toisen maan asukkaita jotka kuppaisivat maan luonnonvarat ja rahat omaan pussiinsa. Suomalaisiakin alkaa ketuttamaan kun työt valuvat Asiaan, Viroon jne.
Ap on täysin oikeessa, tummaihoisten rasistisuus muita ihonvärejä kohtaan on tietyllä tapaa (varsinki joissaki maissa) hyshys aihe. Niin se vaan on. Kaikki etnisyydet osaa olla (ja on) rasistisia toisiaan kohtaan. Siltikin pitää muistaa ajatella ihmisiä yksilöinä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:21"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:10"]Paaaaskaaa. Mustia on SORRETTU niin pitkään, että sen takia he haluavat olla ylpeitä siitä. Vielä nykyäänki jenkeissä se on ongelma ja täällä Suomessakin jos mustalla on kalliit vaatteet, niin monen oletus on et kyseessä on somali sossupummi. [/quote] Se sortaminen ei vaan oikeuta heitä olemaan rasistisia valkoihoisia kohtaan. Valitettavan monet tummaihoiset luulee niin.
[/quote]
Kyllä ketä tahansa ketuttaisi jos kotimaahan tulisi toisen maan asukkaita jotka kuppaisivat maan luonnonvarat ja rahat omaan pussiinsa. Suomalaisiakin alkaa ketuttamaan kun työt valuvat Asiaan, Viroon jne.
[/quote]
Terveisiä vaan ammattiliitoille -mitäs olette nostaneet työn hinnan niin kalliiksi.
Oma valinta.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:18"]SOVITAANKO ETTÄ KAIKKI ON PIKKASEN RASISTEJA VÄLILLÄ JA MENNÄÄN NUKKUMAAN. ÖITÄ.
[/quote]
Rasisti totesi häviävänsä väittelyn, koska ei sitä koskaan olisikaan voinut voittaa, koska on rasisti. Hyvää yötä Muhammed. Nuku hyvin kaikesta huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:21"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:12"]
[/quote]
[/quote]
HELVETTI SOIKOON. MIKÄÄN ei oikeuta valkoihosia olemaan rasisti tummaihosia kohtaan, onko joku väittäny muuta?! Mutta myöskään MIKÄÄN ei oikeuta tummaihosia olemaan rasistisia valkoihosia kohtaan. Ei edes entisajan rotusorrot.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:21"]
[/quote]
[/quote]
Miten se afrikkalaisia auttaisi, jos niitä "varoja " ei otettaisi hyötykäyttöön? Ei afrikkalaiset itse osaisi niitä hyödyntää. Sieltä missä afrikasta valkoinen lähtee pois tulee tilalle kurjuus?
Ajatelkaa että jotakuta kiusattaisiin koulussa silmälasien takia. Sitten tämä lapsi huutaisi, MÄ OON RILLIPÄÄ JA YLPEÄ SIITÄ!!
Ei hän tarkoita, että paremmin näkevät olisi huonompia. Vaan että rillejä ei tarvitse hävetä.
Jos nuo rillittömät alkavat huutamaan tuolle lapselle, että me ollaan paremmin näkeviä ja ylpeitä siitä! Niin miltä kuulostaa? Loukkaavalta?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:33"]
Ajatelkaa että jotakuta kiusattaisiin koulussa silmälasien takia. Sitten tämä lapsi huutaisi, MÄ OON RILLIPÄÄ JA YLPEÄ SIITÄ!!
Ei hän tarkoita, että paremmin näkevät olisi huonompia. Vaan että rillejä ei tarvitse hävetä.
Jos nuo rillittömät alkavat huutamaan tuolle lapselle, että me ollaan paremmin näkeviä ja ylpeitä siitä! Niin miltä kuulostaa? Loukkaavalta?
[/quote]
Eli musta on jotenkin huonompi? Rillejä käyttävällähän on huonompi näkö
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:33"]Ajatelkaa että jotakuta kiusattaisiin koulussa silmälasien takia. Sitten tämä lapsi huutaisi, MÄ OON RILLIPÄÄ JA YLPEÄ SIITÄ!!
[/quote]
Ei ole aivan verrattavissa olevia asioita. Rillipäitä ei ole ikinä orjuutettu joten heille ei ole tullut siitä johtuvaa (liiallista) ylpeydentunnetta omasta rillillisyydestään minkä johdosta he olettaisivat saavansa vapaasti pilkata rillittömiä.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:15"]http://www.hs.fi/m/elama/a1305903423871 Ihan mahtava teksti liityen aiheeseen [/quote] Liippaspa läheltä omaa kokemustani. Olen kuullut juurikin Afrikassa reissaillessani kuinka rumat minun pisamat on ja kuinka ruma olen koska en rusketu. Koska mitä tummempi iho, sitä parempi. Myös hiukseni (luonnostaan punapää) saivat hurjasti haukkuja.
[/quote]
Jaa, mä olen ymmärtänyt tämän kyllä toisin http://www.kemia-lehti.fi/wp-content/uploads/2013/02/kem412_ihonvari.pdf
Tää keskustelu on nyt siinä pisteessä että KAIKKI kommentoijat on toisten mielestä jollaki tapaa rasisteja jotakuta kohtaan :DD
Kukaan ei ole toista parempi. Omalla tekemisellään tosin voi tehdä itsestään huonon ihmisen.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:37"]Tää keskustelu on nyt siinä pisteessä että KAIKKI kommentoijat on toisten mielestä jollaki tapaa rasisteja jotakuta kohtaan :DD
[/quote]
Väärin. Rasisti on rasisti (esim Lissut). Rasismin vastustaja ei vain pidä rasismista (esim persut).
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:38"]Kukaan ei ole toista parempi. Omalla tekemisellään tosin voi tehdä itsestään huonon ihmisen.
[/quote]
Kunnon maailmanparannus-kommentti!
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:38"]
Kukaan ei ole toista parempi. Omalla tekemisellään tosin voi tehdä itsestään huonon ihmisen.
[/quote]
On. Jotkut on parempia matematiikassa ja jotkut vaikka juoksussa. Yhtä arvokkaita ihmisinä kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:36"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:33"]Ajatelkaa että jotakuta kiusattaisiin koulussa silmälasien takia. Sitten tämä lapsi huutaisi, MÄ OON RILLIPÄÄ JA YLPEÄ SIITÄ!!
[/quote]
Ei ole aivan verrattavissa olevia asioita. Rillipäitä ei ole ikinä orjuutettu joten heille ei ole tullut siitä johtuvaa (liiallista) ylpeydentunnetta omasta rillillisyydestään minkä johdosta he olettaisivat saavansa vapaasti pilkata rillittömiä.
[/quote]
Vahvan eheän itsetunnon omaava ihminen huolimatta samannäköisten ihmisten ylpeydentunteesta ei tarvitse mitään ylpeydentunnetta, jolla peilaa olemistaan muihin ihmisiin. Ylpeydentunne siitä, että on ihminen luulisi riittävän. Ylpeys on negatiivinen (heikko) ominaisuus ihmisen psyykkeessä, rinnastettaessa itseänsä muihin kanssa ihmisiin. Ylpeys juontuu ihmisen eläimellisyydestä, koska eläimiähän me olemme. Kehitystä odotellessa.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:50"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:36"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:33"]Ajatelkaa että jotakuta kiusattaisiin koulussa silmälasien takia. Sitten tämä lapsi huutaisi, MÄ OON RILLIPÄÄ JA YLPEÄ SIITÄ!! Ei hän tarkoita, että paremmin näkevät olisi huonompia. Vaan että rillejä ei tarvitse hävetä. Jos nuo rillittömät alkavat huutamaan tuolle lapselle, että me ollaan paremmin näkeviä ja ylpeitä siitä! Niin miltä kuulostaa? Loukkaavalta? [/quote] Ei ole aivan verrattavissa olevia asioita. Rillipäitä ei ole ikinä orjuutettu joten heille ei ole tullut siitä johtuvaa (liiallista) ylpeydentunnetta omasta rillillisyydestään minkä johdosta he olettaisivat saavansa vapaasti pilkata rillittömiä. [/quote] Vahvan eheän itsetunnon omaava ihminen huolimatta samannäköisten ihmisten ylpeydentunteesta ei tarvitse mitään ylpeydentunnetta, jolla peilaa olemistaan muihin ihmisiin. Ylpeydentunne siitä, että on ihminen luulisi riittävän. Ylpeys on negatiivinen (heikko) ominaisuus ihmisen psyykkeessä, rinnastettaessa itseänsä muihin kanssa ihmisiin. Ylpeys juontuu ihmisen eläimellisyydestä, koska eläimiähän me olemme. Kehitystä odotellessa.
[/quote]
Tunnetko olevasi ylivertainen muihin suomalaisiin nähden? Sen kuvan sai tuosta kommentista.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:44"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:38"]
[/quote]
On. Jotkut on parempia matematiikassa ja jotkut vaikka juoksussa. Yhtä arvokkaita ihmisinä kuitenkin.
[/quote]
Kukaan ei ole toista parempi itse ihmisenä. Ominaisuuksissa on tottakai eroja.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:50"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:36"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:33"]Ajatelkaa että jotakuta kiusattaisiin koulussa silmälasien takia. Sitten tämä lapsi huutaisi, MÄ OON RILLIPÄÄ JA YLPEÄ SIITÄ!! Ei hän tarkoita, että paremmin näkevät olisi huonompia. Vaan että rillejä ei tarvitse hävetä. Jos nuo rillittömät alkavat huutamaan tuolle lapselle, että me ollaan paremmin näkeviä ja ylpeitä siitä! Niin miltä kuulostaa? Loukkaavalta? [/quote] Ei ole aivan verrattavissa olevia asioita. Rillipäitä ei ole ikinä orjuutettu joten heille ei ole tullut siitä johtuvaa (liiallista) ylpeydentunnetta omasta rillillisyydestään minkä johdosta he olettaisivat saavansa vapaasti pilkata rillittömiä. [/quote] Vahvan eheän itsetunnon omaava ihminen huolimatta samannäköisten ihmisten ylpeydentunteesta ei tarvitse mitään ylpeydentunnetta, jolla peilaa olemistaan muihin ihmisiin. Ylpeydentunne siitä, että on ihminen luulisi riittävän. Ylpeys on negatiivinen (heikko) ominaisuus ihmisen psyykkeessä, rinnastettaessa itseänsä muihin kanssa ihmisiin. Ylpeys juontuu ihmisen eläimellisyydestä, koska eläimiähän me olemme. Kehitystä odotellessa.
[/quote]
Tunnetko olevasi ylivertainen muihin suomalaisiin nähden? Sen kuvan sai tuosta kommentista.
[/quote]
Kukaan ei ole toista parempi, joten en. Jos sait väärän kuvan niin syy on joko heikosta artikuloinnistani tai ymmärryksestäsi.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:09"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:56"]
Öööö.... musta on hassua et sanoo olevansa valkoinen ja ylpeä siitä. Vähä niinku sanois, että on viisi sormea ja on ylpeä siitä :D Eihän se valkoisuus ole mikään saavutus? Saavutuksista voi kyllä luonnollisesti olla ylpeä.
[/quote
No onko se musta iho saavutus?
[/quote]
Black and proud..... hmmmmm.... luulen että sillä on jotain tekemista rotusorron kanssa? Jos ihonvärisi on ollut ivan kohde niin tällä sanonnalla he ovat rakentaneet omaa identiteettiään pois häpeästä. Mitä mieltä itse olet?
[/quote]
Eli ovat heikompia?