Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavallaan tummaihoiset ovat niitä "oikeita" rasisteja

Vierailija
22.02.2015 |

Tai ainakin se on niinpäin hyväksyttävämpää. Tummaihoiset saa huoleti hokea "olenvansa musta ja ylpeä siitä" mutta auta armias jos valkoihoinen sanoisi olevansa ylpeästi valkoinen.

Muutenkin tuntuu että rasismi on välillä jopa yleisempää "toisinpäin" tai ainakin hyväksyttävämpää eikä siihen sillä tapaa puututa.

"Eihän tummaihoiset voi olla rasisteja" - ajattelutapa jyrää vielä monien mielessä. Tai sitten pelätään itse rasistiksi leimautumista.

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zimbabwe oli valkoiste takia afrikan viljaaitta yhdessä Etelä-Afrikan kanssa. Mites nyt??Nälänhätää ja kaikki mennyt päin persettä kun valkoiset alkoivat lähtemään painostuksen ja väkivallan takia.

Zimbabwen tasavalta eli Zimbabwe on 390 000 neliökilometrin suuruinen noin 13 miljoonan asukkaan sisämaavaltio eteläisessä Afrikassa SambianMosambikinEtelä-Afrikanja Botswanan välissä. Zimbabwen pääkaupunki on noin 700 000 asukkaan Harare.

Maa julistautui alun perin itsenäiseksi jo 1965 Ian Smithin johdolla nimellä Rhodesia. Vuonna 1980 maassa siirryttiin enemmistövaltaan ja sen nimeksi muutettiin Zimbabwe, minkä jälkeen sitä on hallinnut Robert Mugabe. Mugabe on toiminut presidenttinä vuodesta 1987.

Mugaben politiikan aikana maan talous on romahtanut. Elinajanodote on laskenut 60 vuodesta (Afrikan korkeimpia) vain 37 vuoteen (maailman alhaisin). Länsimaissa Mugaben hallinnon jäsenet ovat boikotissa.[5][6]

Vierailija
2/110 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 01:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 01:21"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:52"] [quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:44"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:38"] Kukaan ei ole toista parempi. Omalla tekemisellään tosin voi tehdä itsestään huonon ihmisen. [/quote]   On. Jotkut on parempia matematiikassa ja jotkut vaikka juoksussa. Yhtä arvokkaita ihmisinä kuitenkin. [/quote] Kukaan ei ole toista parempi itse ihmisenä. Ominaisuuksissa on tottakai eroja. [/quote]   Sitä sinä et määrittele, vaan jokainen ihminen määrittää sen itse. Minulle tavallinen suomalainen on arvokkaampi kuin pedofiili. [/quote] Käyttäytymisellään voi tehdä itsestään huonon ihmisen niin kuin pedofiili. Se joka itsensä itse ylentää sortuu juuri huonoon tekoon. Pedofiili ottaa oikeudekseen, eli ylentää itsensä toisen yläpuolelle, toisen ihmisen oikeuden koskemattomuuteen ja vielä viattoman lapsen. Sellaisesta huonosta teosta pedofiili "antaa" muille ihmisille oman oikeutensa koskemattomuudesta pois.

[/quote]

Ei kukaan ole viaton.
Pedofiilia on sitä paitsi sairaus. Haukutko sinä täällä sairaita ihmisiä? 

[/quote]

onko murhaajakin sairas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ketä murhaajaa nyt tarkoitat? Murhaamisella sinällään ei liene mitään tautiluokitusta?

Vierailija
4/110 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 01:44"]

Riippuu ketä murhaajaa nyt tarkoitat? Murhaamisella sinällään ei liene mitään tautiluokitusta?

[/quote]

Murhaaja on minun mittapuun mukaan alempiarvoinen ihminen, kuin vaikka tavallinen rehellisesti elävä.

Vierailija
5/110 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 01:51"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 01:44"]

[/quote]

Murhaaja on minun mittapuun mukaan alempiarvoinen ihminen, kuin vaikka tavallinen rehellisesti elävä.

[/quote]

Voihan se tavallinen murhaajakin ihan rehellisesti elää. Ei se murhaaminen nyt voi kovin paha asia olla kun ei siitä oikeuslaitoskaan rankaisen kun 7-15 vuodella ja kun kiltisti istuu niin voi päästä ulos 5 vuodessa.

Onneks ihmiset on äänestäneet Vihreitä ja muita suvakkeja niin eivät murhaajatkaan joudu kärsimään kohtuuttomia aikoja. 

Vierailija
6/110 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on.

Vierailija
7/110 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan totta!

Vierailija
8/110 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva uskaltaa puhua asiasta omalla nimellä koska sillon leimataan helposti rasistiksi. Mutta tottahan tuo on...

Vierailija
9/110 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nehän ne vasta suurinpia rasisteja ovatkin! Yllätys jollekkin?

Vierailija
10/110 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Yhdysvalloissa media ei tunnusta mustienkin voivan olla rasisteja

Vierailija
11/110 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:39"]No nehän ne vasta suurinpia rasisteja ovatkin! Yllätys jollekkin?
[/quote]

Ei varmasti yllätys mutta sellainen asia josta ei vaan niin paljoa puhuta.

Vierailija
12/110 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö taustalla jotakin orja-aikoihin liittyvää? Valkoihoiset ovat orjuuttaneet tummaihoisia joten nyt tuntuu että ollaan jotain ns velkaa tummaihoisille? Heidän on ok olla rasisteja meitä kohtaan koska me olemme orjuttaneet heitä?

Vierailija
13/110 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:43"]Liekö taustalla jotakin orja-aikoihin liittyvää? Valkoihoiset ovat orjuuttaneet tummaihoisia joten nyt tuntuu että ollaan jotain ns velkaa tummaihoisille? Heidän on ok olla rasisteja meitä kohtaan koska me olemme orjuttaneet heitä?
[/quote]

Varmaan jotain tuollasta siinä on ainaki osaksi taustalla...

Vierailija
14/110 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaihto-oppilaana Jenkeissä 09-10 ja siellä tämän kyllä huomas tosi selkeesti. Tummaihoiset sai koko ajan vitsailla valkoihoisista ja erityisesti heidän "valkosuudestaan" Mutta vitsailua toiseen suuntaan ei tapahtunu.

Vierailija
15/110 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:43"]

Liekö taustalla jotakin orja-aikoihin liittyvää? Valkoihoiset ovat orjuuttaneet tummaihoisia joten nyt tuntuu että ollaan jotain ns velkaa tummaihoisille? Heidän on ok olla rasisteja meitä kohtaan koska me olemme orjuttaneet heitä?

[/quote]

Me? Eipä ole suomalaisilla tummia orjia ollut... Miksi me kantaisimme syyllisyyttä amerikkalaisten tekosista?

Vierailija
16/110 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap alkaa olla jo epätoivoinen etsiessään syitä miksi vihata mustia. :D

Vierailija
17/110 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:39"]

No nehän ne vasta suurinpia rasisteja ovatkin! Yllätys jollekkin?

[/quote]

Väärin! Kaikkein pahimpia rasisteja on kiinalaiset ja muut aasialaiset kuten japanilaiset ja korealaiset.

Vierailija
18/110 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti esim. Afrikassa on aivan tajuttomasti rasismia eri heimojen ja maiden välillä. Eivät ole geneettisesti samanlaisia, joten ulkonäköerojakin on paljon, vaikka ihonväri olisikin melko sama. Esim. somalit haukkuvat nigerialaisia gorilloiksi, koska heillä on leveämpi nenä jne. Mustat ovat todella rasistisia siellä toisiaan kohtaan. Ei tietoakaan mistään brother/sister -ajattelutavasta.

Vierailija
19/110 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP pelkää olla ylpeä valkoisuudestaan niin minkäs sille muut voi. Kusta päässä selvästi.

Vierailija
20/110 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Lontoossa 18-vuotiaan kielikurssilla, eräs etiopialainen tyttö pilkkasi minua jatkuvasti mm. siitä että ihossani näkyy sinisiä verisuonia ja nauroi vaaleita ripsiäni. Vasta jälkeenpäin olen tajunnut että hän oli oikeasti hyvin rasistinen minua kohtaan. Kaikki kiusaaminen liittyi valkoisuuteeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi