Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottokorttilasku 3755 euroa

Vierailija
22.02.2015 |

Ja käsittämättömintä tässä on se, että rahat ovat kuluneet seuraavasti
K-Supermarket n. 1600 euroa
K-Market n. 300 euroa
Lidl n. 200 euroa
Prisma n. 1100 euroa
Alepa n. 200 euroa

+ muutama taksimatka ja lounas

Lasku ei siis sisällä vaatteita, eikä kalliimpaa kosmetiikkaa. Pääasiassa ruokaa, siivoustarvikkeita jne. Ei alkoholia, eikä tupakkaa. Luen täällä ihmetellen miten te saatte ruokakulunne niin pieniksi. Myönnän, etten katso kovin hintoja, mutta summasta voinee helposti leikata puoletkin jos haluaa.. Se on maaliskuun tavoitteeni. Säästetyllä reilulla tonnilla voi tehdä sitten vaikka mitä. Nyt alamme siis katsomaan hintoja tarkemmin.

Kommentit (191)

Vierailija
21/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 21:55"]

En minä ole väittänyt, että electron on parempi. Olen vain todennut, että käytän electronia enkä tarvitse luottokorttia. En ymmärrä miksi minun pitää puolustella tätä valintaani millään lailla.

[/quote]

Koska luottokortissa on selkeitä yleisesti tunnustettuja etuja, visa electron maksaminen on perusteltava, jollei muille niin itselle. Palstalla voi toki nimettömästi avartaa maailmankatsomusta vapaasti myös muille.

Vierailija
22/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 13:35"]

Mun mielestä on epäeettistä ostaa kissalle ruokaa lihatiskistä. Joku revittelee nyt porvoossa.

[/quote]

Aha, mitä helvetin väliä mistä sen kissan ruoan ostaa jos on varaa? Sillä ei ole eettisyyden kanssa mitään tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/191 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää maksaa jälkikäteen, kun voi maksaa heti? Ai nii, koska ei oo rahaa? ;) Ai koska ette pääse sopuun maksamisesta "mä maksoin eilen 45e ruokaostokset, mitäs nyt ku nää maksaaki 68e?"
Köyhillä on luottokortit!
Oon ollut aika paljon kassalla töissä aikanaan, ja lähes poikkeuksetta luotolla maksavat olivat vaikeina, kun kysyi pankki vai luotto" "laita sinne luotolle" tuli lähes kuiskaten. Ei ollut rahaa tilillä! Selvä juttu. Hard, Cold Cash on se johon mä luotan, sano mitä sanotte!
(Ja on luottotiedot, omistusasunto, säästöjä..)

Vierailija
24/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 21:55"]

En minä ole väittänyt, että electron on parempi. Olen vain todennut, että käytän electronia enkä tarvitse luottokorttia. En ymmärrä miksi minun pitää puolustella tätä valintaani millään lailla.

[/quote]

Koska luottokortissa on selkeitä yleisesti tunnustettuja etuja, visa electron maksaminen on perusteltava, jollei muille niin itselle. Palstalla voi toki nimettömästi avartaa maailmankatsomusta vapaasti myös muille.

[/quote]

Varmasti on etuja, mutta minä en niitä ole tarvinnut enkä kaivannut. Koska minun electronini ei ole keneltäkään pois, minun ei tarvitse sitä perustella edes anonyymisti.

Vierailija
25/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:09"]

Varmasti on etuja, mutta minä en niitä ole tarvinnut enkä kaivannut. Koska minun electronini ei ole keneltäkään pois, minun ei tarvitse sitä perustella edes anonyymisti.

[/quote]

Etuja mitä ei tiedä olevan, ei osaa tarvita tai kaivata. Olet aika heikoilla nyt tässä, luottokorttimaksaminen on perusteltu, mutta osaako muut Electron käyttäjät perustella Electron maksamista?

Vierailija
26/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:09"]

[/quote]

Etuja mitä ei tiedä olevan, ei osaa tarvita tai kaivata. Olet aika heikoilla nyt tässä, luottokorttimaksaminen on perusteltu, mutta osaako muut Electron käyttäjät perustella Electron maksamista?

[/quote]

Missä minä olen heikoilla? Miksi minun on perusteltava luottokortittomuuteni?

Ikinä ei ole tarvinnut jääkaapin valoa nuoleskella tai kerätä pulloja laskuja varten, vaikka tuo ilmeisen häpeällinen kortti lompakostani pilkistää.

Vierailija
27/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:16"]

Ikinä ei ole tarvinnut jääkaapin valoa nuoleskella tai kerätä pulloja laskuja varten, vaikka tuo ilmeisen häpeällinen kortti lompakostani pilkistää.

[/quote]

Jollain tavallahan Electronin on oltava omalta kantiltasi parempi, koska käytät Electronia vaikka luottokortilla on noita edm yleisesti tunnustettuja etuja.

Vierailija
28/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali Amex -lasku on 2,5 -3 k€ vuoden ympäri jos ei mitään isompaa ostella.

5 henkeä on perheessämme.

Vierailija
29/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:16"]

[/quote]

Jollain tavallahan Electronin on oltava omalta kantiltasi parempi, koska käytät Electronia vaikka luottokortilla on noita edm yleisesti tunnustettuja etuja.

[/quote]

Olen todennut kyseisen kortin hyväksi ja toimivaksi maksuvälineeksi. Miksi tämä häiritsee sinua niin kovin?

Vierailija
30/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla pannu Helsingin kahvipaahtimon kahvia (2.5 e/pannu) ja luomumaitoa (3 dl eli 45 senttiä) 

Kaksi Helsingin meijeriliikkeen jogurttia 5 e

Kaksi omatekemää pizzaa: pohja 20 snt, soosi 20 snt, mozzarella 2 e, possunkylkeä 50 senttiä, basilika 40 senttiä = kaksi pitsaa noin 6.50 e

Mies söi 2 paahtoleipää juustolla ja kinkulla = 50 senttiä

Kaksi pikkupussia Hariboja yht 2.50 e

Halpis-Vichy 1.50 e

7 kaljaa 7 e

= 26 e kahdelta aikuiselta, mukana luomua, kaljaa, karkkia, lähiruokaa ja pullovettä.

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:25"]No huh mitä herkuttelijoita!  Meillä menee max 2000€/kk ruokiin ja meitä on kaksi aikuista ja kahdeksan lasta, sekä kaksi koiraa, kolme kisua ja kaksi ponia. [/quote] En ymmärrä. Laskin juuri, että jo tänään on ruokaamme mennyt yli 50 euroa (tässä vaiheessa päivää). Meitä on kaksi aikuista ja vauva. Aamiainen: 2 avokadoa, cashew-pähkinöitä, Helsingin meijerin jogurttia 5 dl, tuoreita mustikoita kaupasta, kolme sämpylää leipomosta, kahvia (kaneli-cappuchinot, espressot), luomuvuohenjuustoviipaleet, tuoretta fenkolia, 2 tomaattia, rucolaa Lounas: Sushilajitelma, ostettu valmiina ruokakaupasta (32 euroa), misokeitto, japanilainen salaatti (itse tehty), wasabi, soija Jälkkärikahvit kohta ja sen kanssa Herkun tiskiltä ostettua Mudcakea, tuoreita vadelmia ja luomuvaniljajätskiä. Lisäksi vauvan ruoat. Illallisen jälkeen on satanen rikki helposti. Arkena jäänee alle 100 euroa / päivä, sillä mies syö lounaan töissä ja minä en tee itselleni kuin jotain pientä. Eli ei tarvitse olla mikään herkuttelija tai tuhlari, että tuon summan saa kulumaan. Menee ihan normiruoallakin tuo summa. [/quote] :----D nauroin ääneen! Tää av on kyllä huippupaikka! [/quote] Ja kaiken lisäksi totta. Kerro miksi nauroit? Ihan oikeasti? Mitä te muut syötte? Kertokaa te, joilla menee alle 50 euroa / päivä joku esimerkki!

[/quote]

Vierailija
31/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt jo niiden luottojenne kanssa ja perustakaa oma keskustelu, tsiisus!!!

Vierailija
32/191 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 44 euroa (kanaa, parsakaalia, kurkku, punasipulia, kolmea salaattia, leipää, voita, kermaa, parmesania, sieniä, maitoa, leivinpaperia, 6 vichyä, ruisjauhoja, banaaneja, kookosöljyä, kananmunia) Tällä viikolla yhteensä 55 euroa Ap

Vierailija
33/191 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän ketjun, koska haluan tsempata tyrnimehurouvaa kaidemmalle polulle rahankäytössä. Tsemppiä sinne kaikille herkkusuille!

Yhden ajatuksen haluan antaa sinulle pohdittavaksi. Tee ero arjen ja juhlan välillä. Arkipäivinä on ihan ok syödä vähän vaatimattomampaakin sapuskaa, jos tietää että viikonloppuna syödään vähän paremmin. Teillähän on syöty arkenakin kuin kuninkaat. Siitä hyvin syömisestä menee vähän hohtokin, jos se on jokapäiväistä. Edullisempikin ruoka voi silti olla todella hyvää ja maistuvaa. Pitää vaan raaka-aineista jättää ne kalleimmat pois. 

Me teimme aikanamme pienen rahankäyttöremontin, kun olimme tottuneet kuluttamaan kaikki tulot ja hieman tuskastuimme tilanteeseen. Aloimme kaupassa katsoa hintoja ja valita edullisempia vaihtoehtoja. Ja kaikenlaiseen shoppailuun ja muuhun kuluttamiseen aloimme soveltaa aiempaa tiukempaa tarveharkintaa. Saimme pienennettyä menoja ihan hurjasti ilman että elämänlaatu siitä mitään kärsi. 

Nuukailusta voi tulla kiva tapa ja siitä voi oppia tykkäämään. Se on jotenkin myös älyllisesti palkitsevaa, kun keksii uusia niksejä ja jippoja, joilla rahat saa riittämään paremmin. Kun rahankäyttö on arjessa tolkullista, niin sitten voi lomalla hyvällä omallatunnolla ottaa vähän löysemmin rantein.

Vierailija
34/191 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplla taisi kuukausi vaihtua tossa välissä, kävi edellisessä? kuussa Lidlissä

Vierailija
35/191 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:56"]Minä ajattelen, etten viitsi turhaan rikastuttaa keskusliikkeitä ja kauppiasta, mieluummin pihistelen kauppalaskussa ja ostan säästyneillä rahoilla perheelle lomamatkan. 
[/quote]

Ravinto on kuitenkin oleellisimpia asioita terveydessä, hyvinvoinnissa, jne. Nauettavaa ajatella sitä jonkun rikastuttamisena.

Onhan se kiva käydä kerran, pari vuodessa lomalla ravinnon kustannuksella, joka vaikuttaa yleiseen jaksamiseen, hyvinvointiin, kropan ja aivojen kehitykseen, KAIKKEEN. Ehkä panostaisin ennemmin siihen ravintoon. Edes lasten takia.

Vierailija
36/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta ihmistä teillä oikein syö? Tuleeko kaikki syödyksi vai meneekö ruokaa roskiin.

Vierailija
37/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D kivat sulle. Tsemppiä.

Vierailija
38/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin menee roskiin mitään. Aamulla puuron jämiä ja joskus salaattia. Meillä kaksi aikuista, 4 v ja 9 kk. Kissa myös ja sen ruoat ovat myös tuossa. Kissa ja lapset ovat ainoat lihansyöjät. Me vanhemmat syömme kalaa.

Vierailija
39/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruokaa osteta luotolla vaan luottoa käytetään isompiin hankintoihin. Sinun kannattaisi leikata kaikki luottokortit, jos et hallitse talouttasi.

Vierailija
40/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te oikein syötte, jos menee 100 euroa päivässä ruokaan??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi