Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa eron, viides tyttö on liikaa

Vierailija
21.02.2015 |

Meillä siis jo neljä tyttöä ja nyt selvisi että viideskin on tyttö. Mies haluaa kovasti pojan, on sellainen perinteinen suomalainen mies, oma poika on todella tärkeä juttu varsinkin kun on maalta kotoisin. Ja meillä kun on lähipiirissäkin lähinnä poikaperheitä ja olen huomannutkin kun mies aina kaihoten katselee kun muut isät ajelevat poikiensa kanssa traktorissa yms. Ja meillä vaan näitä tyttöjen koti- ja nukkeleikkejä.

Osasin pelätä miehen reaktiota jos tämäkin vauva on tyttö mutta en ihan tällaista kuitenkaan. Mies ilmoitti että aikoo lähteä ja jättää minut yksin tyttöjen kanssa. Sanoi vielä että etsii uuden vaimon kun minä en osaa tehdä kuin tyttöjä. Voiko tämä olla tottakaan? Mies on ollut ihan hyvä isä ja aviomies. Vai olisko vaan vielä vaan alkushokkia kun niin kovasti odotti poikaa? En osaa edes suhtautua tähän vielä mitenkään vakavasti, en voi uskoa että mies oikeasti minut jättäisi yksin lasten kanssa. Onko muilla kokemusta tällaisesta? Onko miehen mieli muuttunut?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 23:36"]

Todellisuudessa vika on oikeesti miehessä. Siittiö sen sukupuolen määrää, ei munasolu. Entäs jos miehesi tuottaa jostain syystä vain X siittiöitä eikä Y siittiöitä?

[/quote]

Ei se ihan noin yksinkertaista ole vaan kyllä monet asiat vaikuttavat siihen pääseekö x vai y munasoluun, esim. milloin siittiöt lähtevät matkalle suhteessa ovulaatioon sekä olosuhteet matkalla kohti munasolua (mm. pH:n on ajateltu voivan vaikuttaa).

Vierailija
2/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöistä saa hyviä lastenhoitajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen joka synnyttää pojan on älykkäämpi.

Vierailija
4/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 08:06"]Nainen joka synnyttää pojan on älykkäämpi.
[/quote]Tunnen erään lääkärin ,jolla kaikki on tyttöjä.

Vierailija
5/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 01:52"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 01:43"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 01:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 23:49"]Poika vaan on poika. Mihinkäs siitä pääsee. T. Kaksi ihanaa poikaa maailmaan saattanut <3 [/quote] Katkerat tyttölasten äidit alapeukuttaa. :D

[/quote]

Minä alapeukutin koska en pidä siitä, että toinen sukupuoli nostetaan paremmaksi kuin toinen.

terveisin pojan ja tytön äiti

[/quote]

Tuskin sentään paremmaksi, mutta ehkä mieluisammaksi äijien keskinäiseen puuhasteluun metille, kalaan, koneita rassaamaan ym. juttuihin. Tytöt isä ikään kuin menettää barbien ja prinsessa juttujen maailmaan.
[/quote]

Minulla on useampi veli ja olen itse tyttö. Jännä juttu, ettö minä olin kuitenkin se, joka tunki metsä- ja kalareissuille mukaan.

Vierailija
6/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 ja 12 sanoi saman asian ja silti ala- ja yläpeukut täsmälleen eri tavoin? Av-mamman logiikka.

Vierailija
7/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko jossain saastaisella alueella? Muistelen katsoneeni jotain dokumenttia missä saastuneella alueella syntyi huomattavasti enemmän tyttölapsia, koska poikalapset olivat herkempiä altistumaan terveyshaitoille tms.

Vierailija
8/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mekin leikittiin pienenä "sotasta", käytiin ahkerasti kalassa, oltiin traktorin kyydissä ja saatiin ajaa. Musta oli mukavaa leikkiä poikienkin leikkejä lapsena.
Että tytöt varmasti ovat kiinnostuneita jos se isä antaa mahdollisuuden.

Vierailija
9/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 08:14"]10 ja 12 sanoi saman asian ja silti ala- ja yläpeukut täsmälleen eri tavoin? Av-mamman logiikka.
[/quote]

Voisiko johtua siitä, että täällä on enemmän kuin yksi "AV-mamma", joilla on enemmän kuin yksi yhteinen mielipide?

Vierailija
10/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 08:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 08:14"]10 ja 12 sanoi saman asian ja silti ala- ja yläpeukut täsmälleen eri tavoin? Av-mamman logiikka. [/quote] Voisiko johtua siitä, että täällä on enemmän kuin yksi "AV-mamma", joilla on enemmän kuin yksi yhteinen mielipide?

[/quote] Ai meinaatko että 50 mammaa alapeukuttaa toista ja tulee toiset 50 ja yläpeukuttaa toista mielipidettä? Jep...

Vierailija
11/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista nuo pitkät sarjat. Tiedän tapauksen jossa 10 tyttöä ja kuopuksena poika, joka sitten kuoli isänsä kanssa onnettomuudessa.

Vierailija
12/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 23:49"]Poika vaan on poika. Mihinkäs siitä pääsee. T. Kaksi ihanaa poikaa maailmaan saattanut <3 [/quote] Katkerat tyttölasten äidit alapeukuttaa. :D

[/quote]

Minä alapeukutin koska en pidä siitä, että toinen sukupuoli nostetaan paremmaksi kuin toinen.

Vierailija
13/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 01:43"]

[/quote]

[/quote]

Tuskin sentään paremmaksi, mutta ehkä mieluisammaksi äijien keskinäiseen puuhasteluun metille, kalaan, koneita rassaamaan ym. juttuihin. Tytöt isä ikään kuin menettää barbien ja prinsessa juttujen maailmaan.

Vierailija
14/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]Alapeukutin myös sen takia että tökerön oloine kommentti kun nostit poikalapset jalustalle. Ja jotenkin lapsellistakin kommentoida tähän keskusteluun tuolla tavalla. Toivottavasti et opeta tuollaista tyttöjen syrjintää pojillesi, kasvaa varmaan hienoja miehiä sitten. Terveisin. Lapseton nuori nainen

Vierailija
15/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 01:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No ihan varmasti jos tytölle ei anneta muuhun mahdollisuutta. Jos asenne on heti alkukaan "tyttöjen jutut" ja "poikien jutut" niin peli on selvä. Inhoan tuota stereotyyppistä jaottelua koska siinä ei oikein anneta lapselle valinnanvapautta vaan vanhemmat tunkevat lapsensa tiettyihin muotteihin.

Vierailija
16/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 01:53"]

[/quote]

[/quote]Alapeukutin myös sen takia että tökerön oloine kommentti kun nostit poikalapset jalustalle. Ja jotenkin lapsellistakin kommentoida tähän keskusteluun tuolla tavalla. Toivottavasti et opeta tuollaista tyttöjen syrjintää pojillesi, kasvaa varmaan hienoja miehiä sitten. Terveisin. Lapseton nuori nainen

[/quote]

Mun mieheni ainakin on usein sanonut tytöllemme suoraan, että tyttö ei oo pojan vertainen ja et pojat on kaikessa aina parempia, kuin tytöt. Samoin tyttö on usein kuullut, kun mieheni huorittelee mua joskus suutuksissaan siksi koska oon nainen, eikä tyttö oo siitä mitään traumoja saanut. Eikä mieheni ole mikään renttu, vaan ihan tavallinen kiltti ja kunnollinen lassukka.

Vierailija
17/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä oli kiinnostunut lentokoneista kun olin pieni. ihailin isää ja lähdin aina hänen kanssaan katselemaan koneita ja mukaan lentämään. Kyllä tytötkin voi kiinnostua poikien jutuista, jos siihen annetaan tilaisuus eikä aina jaotella tyttöjen ja poikien jutut. Yhtä lailla olisin varmasti lähtenyt isän kanssa ajelemaan traktorilla :)

Vierailija
18/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minuakin ärsyttää tollanen muottiin tunkeminen. Miten se tyttöys muka estää esim. kalassa käynnin. Itse ainakin kävin lapsena kalassa ukin kanssa, pääsin traktorin kyytiin jne. Isän mukana olin monesti, kun teki puukuormaa, ja pääsin mukaan myös paperitehtaalle, minne nämä puut siis vietiin. Minusta se oli tyttönä super jännää. Ja yllätys tykkäsin myös leikkiä barbeilla ja käyttää prinsessa mekkoja.

Vierailija
19/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 02:17"]

Joo, minuakin ärsyttää tollanen muottiin tunkeminen. Miten se tyttöys muka estää esim. kalassa käynnin. Itse ainakin kävin lapsena kalassa ukin kanssa, pääsin traktorin kyytiin jne. Isän mukana olin monesti, kun teki puukuormaa, ja pääsin mukaan myös paperitehtaalle, minne nämä puut siis vietiin. Minusta se oli tyttönä super jännää. Ja yllätys tykkäsin myös leikkiä barbeilla ja käyttää prinsessa mekkoja.

[/quote]

Näinpä. Meillä nimenomaan tyttö on se innokas kalastaja. Viime kesänä oppi virvelin käyttö (ikää 4v.) joten nyt tuli lisää hauskuutta kalastamiseen. Osaa myös olla isin apuna verkonlaskussa jne. Poikaa ei moinen touhu kiinnosta, istuu mieluummin kotona kasaamassa legoja.

Omassa lapsuudessani meitä lapsia oli neljä ja kaikki tyttöjä. Isä on ottanut meidät ihan kaikenlaisiin hommiin, niin puuhommiin kuin auton rassaukseen. Se oli hauskaa koska saatiin olla isän apuna. Isä vei meitämyös työpaikalleen ajelemaan isolla kauhakuormaajalla sekä traktorilla (tuohon aikaan moinen vielä onnistui). Oli muuten hauskaa!

Minusta lasten kanssa touhutessa on tärkeää tehdä sellaista, mistä lapsi nauttii. Isä tai äiti voi sitten omien kavereiden kanssa tehdä niitä omia juttuja, vaikkapa sitten kalastamista jos lasta se ei kiinnosta. 

-se tytön ja pojan äiti-

Vierailija
20/63 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miehen poikahan olisi voinut ihan hyvin kiinnostua myös koti- ja nukkeleikeistä ja paljastua vanhempana vaikka homoksi, joka haluaa kampaajaksi tai vaatesuunnittelijaksi tai malliksi. Miten suu olisi sitten pantu? Taasko vaimon vika kun "tuottaa vääränlaisia lapsia"? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan