Mies juhlimassa, rv 38+3
Mulla on tosiaan rv 38+ tällä hetkellä ja mies lähti kavereidensa kanssa juhlimaan baariin. Nyt mulla on paha mieli ja vähän pelottaakin jos jotain tulee, kun sairaala on 30 kilometrin päässä ja mies saman matkan päässä kännissä... Pakko oli päästä juhlimaan "ennakkovarpajaisia", vaikka oikeitakin saa juhlia ihan tässä muutamien viikkojen sisällä. Onko tuo mies jotenki välinpitämätön vai oonko vaan yliherkkä? Mies ei kulje juhlimassa mitenkään aktiivisesti, viimeksi ollut baarissa joulukuussa eli sikäli ongelmaa ei ole, mutta näin loppuraskaudesta tuntuu vaan pahalta.
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:43"]En kyllä muista millä viikoilla joi enempi viimeisen kerran mutta mun mies kävi ottamassa muutaman rv40+1, olin 1-vuotiaan kanssa kotona ja oli vuorokauden jo supistellut eikä haitannut minua. Toki otti vaan pari ja oli puhelimen päässä. Sairaalaan olis päässyt nopeastikin ja kotiin alle tunnissa. Muitakin läheisiä oli lyhyen matkan päässä joten yksin en olisi jäänyt. Ja jouduinhan minä soittamaan miehen kotiin mutta hyvissä ajoin ehti eikä ollut kännissä synnytyksessä :) Silloin oli eräs juhla.
Ensimmäisen synnytyksen mies oli vierelläni melkein koko kolmipäiväisen käynnistyksen. Niin vaan silti synnytin yksin kun mies oli juuri kotona kääntymässä kun lapsi päätti tulla vauhdilla ulos (alle tunnissa kolmelta sormelta ponnistusvaiheeseen). Ei jäänyt traumoja.
[/quote]
Ja nyt kun mietin niin tais kyllä olla duunin saunailta miehellä viikon-kaksi ennen LA:ta silloin toisessa raskaudessa. Silloin siis joi enemmän viimeistä kertaa. Juo yleensä kerran /1-2kk keskimäärin, yleensä ei jää siihen yhteen kahteen juomaan.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:33"]
Huomaa kyllä, että miestä puolustavat ovat.. hmm.. ehkä keskivertoa yksinkertaisempia. Ihan jo kirjoitusvirheistä/-tyylistä ja nimittelyistä voi päätellä, etteivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä :) Tsemppiä ap! ♡
[/quote] En ole miestä puolustanut missään, ärsyttää vaan suuresti tälläiset avuttomat eukot.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:43"]En kyllä muista millä viikoilla joi enempi viimeisen kerran mutta mun mies kävi ottamassa muutaman rv40+1, olin 1-vuotiaan kanssa kotona ja oli vuorokauden jo supistellut eikä haitannut minua. Toki otti vaan pari ja oli puhelimen päässä. Sairaalaan olis päässyt nopeastikin ja kotiin alle tunnissa. Muitakin läheisiä oli lyhyen matkan päässä joten yksin en olisi jäänyt. Ja jouduinhan minä soittamaan miehen kotiin mutta hyvissä ajoin ehti eikä ollut kännissä synnytyksessä :) Silloin oli eräs juhla.
Ensimmäisen synnytyksen mies oli vierelläni melkein koko kolmipäiväisen käynnistyksen. Niin vaan silti synnytin yksin kun mies oli juuri kotona kääntymässä kun lapsi päätti tulla vauhdilla ulos (alle tunnissa kolmelta sormelta ponnistusvaiheeseen). Ei jäänyt traumoja.
[/quote]
Ja nyt kun mietin niin tais kyllä olla duunin saunailta miehellä viikon-kaksi ennen LA:ta silloin toisessa raskaudessa. Silloin siis joi enemmän viimeistä kertaa. Juo yleensä kerran /1-2kk keskimäärin, yleensä ei jää siihen yhteen kahteen juomaan.
[/quote]
Kyllä sä oot sitten hyvä ihminen! Ja varsinkin sulla on ihan huippu hyvä aviomies!
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:33"]
Huomaa kyllä, että miestä puolustavat ovat.. hmm.. ehkä keskivertoa yksinkertaisempia. Ihan jo kirjoitusvirheistä/-tyylistä ja nimittelyistä voi päätellä, etteivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä :) Tsemppiä ap! ♡
[/quote] En ole miestä puolustanut missään, ärsyttää vaan suuresti tälläiset avuttomat eukot.
[/quote]
Mua taas ärsyttää ne, kellä ei itellään oo hyvä olla ja tullaan sit purkamaan pahaa oloa muihin, viattomiin ihmisiin.
Saakohan näiden aloittajan kaltaisten äitylien miehet käydä töissä tai vaikka kaupassa yksin?
Ettei vaan tule äipälle paha mieli?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:55"]Saakohan näiden aloittajan kaltaisten äitylien miehet käydä töissä tai vaikka kaupassa yksin?
Ettei vaan tule äipälle paha mieli?
[/quote]
Kyllä mies käy kaupassa, töissä, treeneissä, kavereilla ja ihan leffassakin. Mun paha mieli koostuu tuosta alkoholinkäytöstä näin myöhään.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:43"]
En kyllä muista millä viikoilla joi enempi viimeisen kerran mutta mun mies kävi ottamassa muutaman rv40+1, olin 1-vuotiaan kanssa kotona ja oli vuorokauden jo supistellut eikä haitannut minua. Toki otti vaan pari ja oli puhelimen päässä. Sairaalaan olis päässyt nopeastikin ja kotiin alle tunnissa. Muitakin läheisiä oli lyhyen matkan päässä joten yksin en olisi jäänyt. Ja jouduinhan minä soittamaan miehen kotiin mutta hyvissä ajoin ehti eikä ollut kännissä synnytyksessä :) Silloin oli eräs juhla.
[/quote]
Miten sä pääsit asiasta yli kun ei ollut kukaan kädestä pitämässä ?
Kun tälle ap:lle pitää varata aika psykiatrille jo ajatuksesta josko se lapsi syntyy JUURI NYT , vaikka ei edes supistele? ;)
[/quote]
Niin en tiedä :D Eihän se imukuppeineen päivineen ihan putkeen mennyt, mutta niin vaan selvisin. Oli jopa paljon rauhallisempi ja mukavampi kokemus kuin toinen synnytykseni jossa mies oli paikalla :D
Mutta Ap:lle, olen itsekin aika arka ja ajattelin että mulla on alhainen kipukynnys. Ensimmäisessä raskaudessa ajatus yksin synnyttämisestä oli jotain mitä en edes suostunut ajattelemaan. Mutta siinä tilanteessa sitä ei edes ehtinyt ajatella, luotin kätilöön ja olin koko ponnistusvaiheenkin aivan rauhallisin mielin. Ehkä osittain juuri siksi että mies ei ollut siinä joten en edes "uskaltanut" panikoitua. Tuon kokemuksen myötä voimaannuin (kamala sana) aika paljon, enemmän kuin seuraavasta synnytyksestä ilman kivunlievitystä. Seuraava synnytys ei etukäteen jännittänyt läheskään yhtä paljon. Olisin hyvin voinut synnyttää yksin silloinkin mutta halusin mieheni kuitenkin näkevän lapsensa syntymän. Tietysti jokainen synnytys on erilainen mutta usko minua, jos se nyt päättäisi tulla yhtäkkiä niin pärjäisi vallan mainiosti. Taksi tai ambulanssi alle ja ammattilaiset olis sinua auttamassa. Moni nainen on vahvempi kuin arvaakaan.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:42"]
Ihmettelen tätä naisten meininkiä, että täytyy lytätä se toinen nainen maan rakoon hinnalla millä hyvänsä. Oikein etsimällä etsitään jotain, jonka voi vääntää merkitykseltään ihan erilaiseksi kuin se oli alunperin tarkoitettu. Tulee aina mielikuva naisesta, joka on syntynyt palvelemaan miestä ja mitään miehen sanomaa tai tekemää ei saa kyseenalaistaa. Naisen on tarkoitus alistua rooliinsa ja olla siinä virheetön. Äidit ovat muutenkin enemmän sidottuja vauvaan kuin isät. Tämä on ihan selviö. Nainen näkee lähes kaiken vaivan ja mies ei pysty olemaan kotona lähellä laskettua aikaa. Onko miehen elämä jotenkin muka tärkeämpi kuin naisen? Ei. Tasa-arvo tässäkin asiassa olisi hyvä. Miettikö kukaan, että AP saattaakin ihan hyvin synnyttää tänään? Onko se oikein aloittajalle, että hän joutuu synnyttämään joko yksin tai humalaisen kanssa? Ei. Jokainen synnyttänyt tietää kuinka tärkeä se toinen osapuoli siinä synnytyksessä on. Itse ainakin haluaisin olla selvinpäin, kun oma pieni ihmeeni syntyisi maailmaan. Tukekaa toisianne, naiset!
[/quote]
Mikähän sua riivaa? Laskettuun aikaan on reilusti aikaa. Mikä on sopiva varoaika miehille siis?
Neljä kuukautta ennen laskettua aikaa? Sen jälkeen pidetään vain naista kädestä kiinni? Uskaltaako mies mennä kakalle, ettei naiselle tule paha mieli?
[/quote]
Lapset syntyvät normaalisti 38+0 - 42+0 -välisenä aikana. Laskettu aika ei tarkoita sitä, että lapsi syntyisi juuri silloin, vaan se on valmis syntymään jo kaksi viikkoa aiemmin.
Kaverilleni muuten kävi niin, että juuri samoihin aikoihin loppuraskaudessa äijä painaltaa baariin "vain yhdelle" kavereiden kanssa ja jää sille tielleen. Synnytys käynnistyi ja äijää sai hätyytellä kotiin. Hirvee hässäkkä, että mihin koiran saa hoitoon kun äijä ei oo ajokunnossa. Lopulta taksilla synnyttämään ja hirvee viinalta haiseva äijä matkassa, jota kaveri sai hävetä synnärillä. Kätilötkin kohotteli kulmiaan, kun tuleva isä röhnöttää äly ämpärissä ja syö sisuja. Ei varmaan tarvi erikseen kertoa, ettei äijästä ollut paljon iloa synnytyksessä ja muuten katuu vielä tänä päivänäkin sitä, että se esikoisen syntymähetki meni niin paljon perseelleen eikä pystynyt olemaan tilanteessa läsnä kuten olisi halunnut.
PS. Nämä arvostelijat täällä on kyllä todella sekaisin.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:33"] Huomaa kyllä, että miestä puolustavat ovat.. hmm.. ehkä keskivertoa yksinkertaisempia. Ihan jo kirjoitusvirheistä/-tyylistä ja nimittelyistä voi päätellä, etteivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä :) Tsemppiä ap! ♡ [/quote] En ole miestä puolustanut missään, ärsyttää vaan suuresti tälläiset avuttomat eukot. [/quote] Mua taas ärsyttää ne, kellä ei itellään oo hyvä olla ja tullaan sit purkamaan pahaa oloa muihin, viattomiin ihmisiin.
[/quote] Eli suakin ärsyttää ap!
[/quote]
No ei, Ap haki tukea, te taas ilkeilette. Jos ei ole hyvää sanottavaa, niin olkaa hiljaa!
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:42"]
Ihmettelen tätä naisten meininkiä, että täytyy lytätä se toinen nainen maan rakoon hinnalla millä hyvänsä. Oikein etsimällä etsitään jotain, jonka voi vääntää merkitykseltään ihan erilaiseksi kuin se oli alunperin tarkoitettu. Tulee aina mielikuva naisesta, joka on syntynyt palvelemaan miestä ja mitään miehen sanomaa tai tekemää ei saa kyseenalaistaa. Naisen on tarkoitus alistua rooliinsa ja olla siinä virheetön. Äidit ovat muutenkin enemmän sidottuja vauvaan kuin isät. Tämä on ihan selviö. Nainen näkee lähes kaiken vaivan ja mies ei pysty olemaan kotona lähellä laskettua aikaa. Onko miehen elämä jotenkin muka tärkeämpi kuin naisen? Ei. Tasa-arvo tässäkin asiassa olisi hyvä. Miettikö kukaan, että AP saattaakin ihan hyvin synnyttää tänään? Onko se oikein aloittajalle, että hän joutuu synnyttämään joko yksin tai humalaisen kanssa? Ei. Jokainen synnyttänyt tietää kuinka tärkeä se toinen osapuoli siinä synnytyksessä on. Itse ainakin haluaisin olla selvinpäin, kun oma pieni ihmeeni syntyisi maailmaan. Tukekaa toisianne, naiset!
[/quote]
Mikähän sua riivaa? Laskettuun aikaan on reilusti aikaa. Mikä on sopiva varoaika miehille siis?
Neljä kuukautta ennen laskettua aikaa? Sen jälkeen pidetään vain naista kädestä kiinni? Uskaltaako mies mennä kakalle, ettei naiselle tule paha mieli?
[/quote]
Minä synnytin täysin yllättäen 6 vk ennen laskettua aikaa. Onneksi mies oli sopivassa kuosissa synnytykseen, oli kuulemma hieno kokemus olla mukana.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:55"]Saakohan näiden aloittajan kaltaisten äitylien miehet käydä töissä tai vaikka kaupassa yksin? Ettei vaan tule äipälle paha mieli? [/quote] Kyllä mies käy kaupassa, töissä, treeneissä, kavereilla ja ihan leffassakin. Mun paha mieli koostuu tuosta alkoholinkäytöstä näin myöhään. Ap
[/quote]
siis mies ei saa juhlia varpajaisiaan? kun sulle tulee paha mieli? miehesi on mielestäsi nyt siis täysi paska ja alkoholisti?
ota se ero, ja itke palstalla pahoja miehiä sen jälkeen, ongelma ratkaistu.
Ymmärrän aloittajan harmituksen. Jo yksi lapsi ennestään ja seuraava syntyy kohta ja mies pitää baareilua tärkeämpänä kuin kotona perheen kanssa oloa. Täysin kehittymätön tyyppi isäksi. piittaamatonkin, en katselisi tuollaista ukkoa päivääkään. Onneksi oma puoliso on tajunnut..vaikka on eläväinen ja paljon duunissa mutta nämä on kyllä tajunnut hyvin ihan itsessään.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:55"]Saakohan näiden aloittajan kaltaisten äitylien miehet käydä töissä tai vaikka kaupassa yksin? Ettei vaan tule äipälle paha mieli? [/quote] Kyllä mies käy kaupassa, töissä, treeneissä, kavereilla ja ihan leffassakin. Mun paha mieli koostuu tuosta alkoholinkäytöstä näin myöhään. Ap
[/quote]
Jos sua ei edes supistele, eikä ole mitään muutakaan ongelmaa, niin miksi miehesi ei saisi käydä tuulettumassa? Mikä tässä on se ongelma?
Jos olet nyt sitä mieltä että miehesi on täysin kelvoton, niin miksi päästit? Tai sitten tosiaan eroa. Miestä et voi siihen patteriinkaan siis kahlita.
Yleensä varpajaisia ei juhlita etukäteen.
Te oikeesti joko haluatte ymmärtää kaiken väärin tai sit te ette vaan tajua :D
Ihmeellistä liioittelua ja ilkeilyä, kun ei muuta keksi..
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:03"]
[/quote]
siis mies ei saa juhlia varpajaisiaan? kun sulle tulee paha mieli? miehesi on mielestäsi nyt siis täysi paska ja alkoholisti?
ota se ero, ja itke palstalla pahoja miehiä sen jälkeen, ongelma ratkaistu.
[/quote]
Mies ei ole paska eikä alkoholisti, varpajaisetkin käsittääkseni pitää ihan normaalisti KUN vauva on maailmassa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:03"] [quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:55"]Saakohan näiden aloittajan kaltaisten äitylien miehet käydä töissä tai vaikka kaupassa yksin? Ettei vaan tule äipälle paha mieli? [/quote] Kyllä mies käy kaupassa, töissä, treeneissä, kavereilla ja ihan leffassakin. Mun paha mieli koostuu tuosta alkoholinkäytöstä näin myöhään. Ap [/quote] siis mies ei saa juhlia varpajaisiaan? kun sulle tulee paha mieli? miehesi on mielestäsi nyt siis täysi paska ja alkoholisti? ota se ero, ja itke palstalla pahoja miehiä sen jälkeen, ongelma ratkaistu. [/quote] Mies ei ole paska eikä alkoholisti, varpajaisetkin käsittääkseni pitää ihan normaalisti KUN vauva on maailmassa. Ap
[/quote]
mikäs se sun ongelmasi siis oikein on? se että mies käy tuulettumassa harvoin kavereidensa kanssa?
jos sulla ei ole edes mitään hätää???????? olisit hermoheikko pyytänyt kaverisi kylään, kun noin "pelottaa".
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 20:51"]
Ymmärrän aloittajaa. En haluaisi humalaista hönkimään viereen, kun minä synnytän.
[/quote]
Juu, sen mieshän on vastuuton rappioalkoholisti ja aloitus tuli synnytys-sairaalasta? Olette niin pellejä =)
[/quote]
Täh? Alkoholi nyt sattuu haisemaan, vaikka olisit juonut vain lasillisen. Jo pelkkä kaljatölkin napsautus auki tuo kuvottavan hajun. Ei tarvitse olla rappioalkoholisti ollakseen humalassa ja humalassa tuppaa olemaan ällöttävä, muka-hauska tyyppi.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 20:51"] Ymmärrän aloittajaa. En haluaisi humalaista hönkimään viereen, kun minä synnytän. [/quote] Juu, sen mieshän on vastuuton rappioalkoholisti ja aloitus tuli synnytys-sairaalasta? Olette niin pellejä =) [/quote] Täh? Alkoholi nyt sattuu haisemaan, vaikka olisit juonut vain lasillisen. Jo pelkkä kaljatölkin napsautus auki tuo kuvottavan hajun. Ei tarvitse olla rappioalkoholisti ollakseen humalassa ja humalassa tuppaa olemaan ällöttävä, muka-hauska tyyppi.
[/quote]
niin, oletko sinä tai ap nyt siis synnyttämässä?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:43"]
En kyllä muista millä viikoilla joi enempi viimeisen kerran mutta mun mies kävi ottamassa muutaman rv40+1, olin 1-vuotiaan kanssa kotona ja oli vuorokauden jo supistellut eikä haitannut minua. Toki otti vaan pari ja oli puhelimen päässä. Sairaalaan olis päässyt nopeastikin ja kotiin alle tunnissa. Muitakin läheisiä oli lyhyen matkan päässä joten yksin en olisi jäänyt. Ja jouduinhan minä soittamaan miehen kotiin mutta hyvissä ajoin ehti eikä ollut kännissä synnytyksessä :) Silloin oli eräs juhla.
[/quote]
Miten sä pääsit asiasta yli kun ei ollut kukaan kädestä pitämässä ?
Kun tälle ap:lle pitää varata aika psykiatrille jo ajatuksesta josko se lapsi syntyy JUURI NYT , vaikka ei edes supistele? ;)