Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nuori sairaanhoitaja ja vaihdan alaa

Vierailija
21.02.2015 |

Kai mä olen liian herkkä ja tunnollinen. Mut en vaan enää jaksa kiirettä, turhautumista kun ei ole aikaa tehdä hommia kunnolla, palkkaus voisi olla parempi...ihmishenki minun käsissäni ja saan paskaa vaan aina palkaksi. Muiden ihmisten mielestä meille ei tarvitse maksaa mitään, mehän kutsumuksesta teemme työtä. Mun kutsumus ei riitä parantavaa jo alkanutta burn outtia.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä ja empatiasta. Minustakin nyt olisi vielä hyvä sauma kouluttautua, kun on motivaatiota opiskeluun. Olen myös säästänyt vähän rahaa opiskelua varten. Pitää miettiä. Nyt alkaa kohta yhteishaut ja osaan paikoista on erillishaku, voi hakea suoraan maisterilinjalle ja koulutus kestäisi vain kaksi vuotta :) Kaikkea hyvää kaikille! <3 ap

Vierailija
2/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen alaa ja huolestuttaa todella toi ilmapiiri ja huonot työolot..vaikka ala on muuten kiinnostava. Eikö Tehy tai kukaan halua puuttua asiaan ? Sairaanhoitajat kapinaan, pidetään oikeuksistamme huolta ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan itseaiheutettua tuo paska mitä niskaan sataa. 2007 TEHYn lakon aikaan uhkasitte heittää keskoset kaapista jos palkankorotuksiin ei suostuta. Kuvittelitte varmaan että tämä unohtuu aikanaa.

Vierailija
4/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aikuinen alanvaihtaja, enkä ole kokenut hoitotyötä sen kiireisempänä, sen huonommin palkattuna tai sen raskaampana kuin muutkaan duunaritason työt jotka olen tehnyt. En usko että sellaista työpaikkaa on olemassakaan, jossa ei ole epäkohtia ja jossa työntekijöistä ei ole puristettu viimeistäkin pisaraa. Voisin luetella tähän monta ammattia, jotka ovat paitsi raskaampia kuin hoitoalan työt, myös huonommin palkattuja, ja monet näistä ammattilaisista pystyy näkemään jo ihan siinä omassa työympäristössä sairaalassa, kun katsoo vähän ympärilleen tai vaikkapa ihan ikkunasta ulos. Kun istuu vaan toisten hoitoajien kanssa valittamassa, unohtuu että ruokahuollossa, kiinteistöhuollossa, pyykkihuollossa jne. ihmiset saavat pienempää palkkaa ja työ voi olla fyysisesti raskasta. Ja fyysisesti raskas työ on usein myös henkisesti raskasta, kun pitää sinnitellä voimiensa rajoilla.

Jokaisen on löydettävä siitä työstä itse se työn arvo, se miksi sitä tekee, ja se ei koskaan voi olla riippuvainen ulkoapäin tulevasta arvostuksesta, koska sitä harvemmin saa. On hyvä asia vaihtaa alaa, jos ei nauti työstään tai kokee sen liian raskaaksi, mutta työelämän realiteetit ovat aika lailla samat muissakin paikoissa.

Vierailija
5/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 15:37"]

Ap, oletko miettinyt terveydenhoitajan opintoja? Sehän on vain vuoden shn koulutuksen käyneille. Varmasti paljon rauhallisempaa, ei niin kiireistä. Palkkaus ei tietenkään terkallakaan ole sen korkeampi, riippuu todella paljon erikoistumisalasta ja työpaikasta. Entäs sairaanhoidon amk ope?

Teet oikein, kun vaihdat nuorena alaa :) Turha sitä on ikävässä työssä kärsiä.

[/quote]Terkkareille pitää antaa paskaa niskaan ihan samalla tavalla. Tehyläisiä nekin on

Vierailija
6/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta akuuttikirurgiassa työskennelleenä sairaanhoitajana tiedän mistä puhut. Ainoa kiitos tulee joskus potilailta ja omaisilta. Hyvää fyysistä ja erityisesti psyykkistä kuntoa tarvitaan alalla eli sitä paineensietokykyä, jota alalle valittaessa painotetaan. Jokaisen on löydettävä oma keinonsa jaksaa. Minulle se on sitä, että voin oikeasti auttaa potilasta vaikeissa tilanteissa, koen mielenkiintoa työhön ja voin luottaa työpaikkani pysyvyyteen, sillä se on tosi arvokasta näinä aikoina.

Vierailija
7/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 15:16"]Palkka reilusti yli suomalaisen keskipalkan. Sekö on mielestäsi huono?
[/quote]

Salli mun nauraa. Käteen jää 1500€ kuukaudessa. Työskentelen yksikössä missä tehdään pallolaajennuksia, tahdistimen asennuksia ym. sydän -ja verisuonitoimepiteitä. Ei tosiaankaan ole hyvä palkka, saati yli suomalaisen keskipalkan!

Vierailija
8/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hox väsyneet kollegat, myös osastonsihteerin työt on rennompia mutta silti saa pyöriä sairaalamaailmassa, mutta tosiaan siistiä 'paperinpyöritystä'. Itse olen tehnyt sekä sihteerin-kuin hoitajantyötä, tällähetkellä ensihoidossa ja tykkään todella paljon. (asemalla on sauna, ja kuntosali jossa saapi iltaisin käydä ;) )

Vierailija
9/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:48"]Kai mä olen liian herkkä ja tunnollinen. Mut en vaan enää jaksa kiirettä, turhautumista kun ei ole aikaa tehdä hommia kunnolla, palkkaus voisi olla parempi...ihmishenki minun käsissäni ja saan paskaa vaan aina palkaksi. Muiden ihmisten mielestä meille ei tarvitse maksaa mitään, mehän kutsumuksesta teemme työtä. Mun kutsumus ei riitä parantavaa jo alkanutta burn outtia.
[/quote]

*Parantamaan.

Vierailija
10/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein saman ja oli oikea päätös!

Vierailija
11/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:50"]Tein saman ja oli oikea päätös!
[/quote]

Mihin vaihdoit? :) mä pyörittelen vaihtoehtoja...ap

Vierailija
12/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Täällä kaltaisesi! Tai oikeastaan en ole vielä edes valmistunut. Olen todennut alan epäkohdat opintojen edetessä harjoittelujen myötä. Tänä keväänä haen uuteen kouluun.

Sairaanhoitajana jaksavat ne, joilla on niin hyvä teflonpinnoite, että kaikki se paska mikä sataa potilailta, lääkäreiltä, omaisilta ja kollegoilta, ei tartu.

Positiivista palautetta ei ko. työssä saa juuri koskaan. Vaikka työ on jumalaisen hienoa ja arvokasta!

Vierailija
13/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, et ole yksin. Valmistin -11, ja olen jo 3. kertaa työperäisellä masennussaikulla. Ihanaa kuulla, että muutkin on samalla asialla! Voimia muutokseen!

Vierailija
14/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi harkita lähteväsi ulkomaille? 

Itse harkitsen juuri kuumeisesti ryhdynkö psykiatriseksi sairaanhoitajaksi vai psykologiksi...

Elättelen toivoa siitä, että sairaanhoidossa on vähemmän ikärasismia ja mahdollisuus lähteä moniin maihin töihin.

Olin eilen juuri neurologisessa sairaalassa potilaan kanssa ja en ole elämässäni nähnyt kiirettömämpää paikkaa.

Vierailija
15/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:54"]Moi! Täällä kaltaisesi! Tai oikeastaan en ole vielä edes valmistunut. Olen todennut alan epäkohdat opintojen edetessä harjoittelujen myötä. Tänä keväänä haen uuteen kouluun.

Sairaanhoitajana jaksavat ne, joilla on niin hyvä teflonpinnoite, että kaikki se paska mikä sataa potilailta, lääkäreiltä, omaisilta ja kollegoilta, ei tartu.

Positiivista palautetta ei ko. työssä saa juuri koskaan. Vaikka työ on jumalaisen hienoa ja arvokasta!
[/quote]

Älä muuta sano. Onhan niitä hyviäkin hetkiä ja päiviä. Mutta ehkä minusta ei sittenkään ole tuohon työhön. Harmi, koska toisaalta pidän ihmisten kanssa työskentelystä. Mihin haet? :) ap

Vierailija
16/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkä ajattelit vaihtaa?

Et sä mistään sen enempää saa vastaavan tasoisissa hommissa. Joku arvo pitää laskea myös nk. varmalle työpaikalle. Se on hyvin harvinaista nykyään. 

Vierailija
17/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:56"]Etkö voisi harkita lähteväsi ulkomaille? 

Itse harkitsen juuri kuumeisesti ryhdynkö psykiatriseksi sairaanhoitajaksi vai psykologiksi...

Elättelen toivoa siitä, että sairaanhoidossa on vähemmän ikärasismia ja mahdollisuus lähteä moniin maihin töihin.

Olin eilen juuri neurologisessa sairaalassa potilaan kanssa ja en ole elämässäni nähnyt kiirettömämpää paikkaa.
[/quote]

Juuri nyt ulkomaille lähteminen ei onnistu. Mutta voihan sitäkin miettiä. Ap

Vierailija
18/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos jatkaisist opintoja terveydenhoitajaksi? Tiedän monta hyvää terveydenhoitajaa, jotka ensin tekivät sairaalassa sairaanhoitajan töitä, mutta väsyivät, lisäkouluttautuivat ja ovat nyt tyytyväisempiä. Esim työterveydenhuollossa tahti on vähän rauhallisempaa kuin sairaalassa. 

Vierailija
19/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vielä opiskeluvaiheessa. Jo nyt mietin samaa... En vain uskalla tehdä päätöstä asian suhteen, että lopettaisin koulun kesken. Pääsyy hakeutua alalle oli "varma työllistyminen", mutta 2 vuotta opintoja jäljellä ja ahdistaa jo nyt. Liikaan tunnollisuuteen ja kunnollisuuteen syyllistyn minäkin.

Vierailija
20/41 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:57"]

Mihinkä ajattelit vaihtaa?

Et sä mistään sen enempää saa vastaavan tasoisissa hommissa. Joku arvo pitää laskea myös nk. varmalle työpaikalle. Se on hyvin harvinaista nykyään. 

[/quote]

Tämä on valitettavasti totta. Elämme hyvin vaihtoehdottomassa todellisuudessa. Eilen äänestettiin vielä lakiehdotus läpi korkeakoulujen ensikertalaiskiintiöistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi