Mikä on vastuullisin homma, mitä joudut työssäsi tekemään?
Mulla on ulko-ovien lukitseminen ja hälytysten päälle kytkeminen.
Kommentit (18)
Jaa. Ei se rahan käsittelyä rankemmaks taida mennä.
Hoidan kriittisesti sydänsairaita ihmisiä.
Päivän kassan laittaminen kassakaappiin.
Varmaan koko prosessi. Riippuen siitä minkälaista vastuuta halutaan painottaa. Elintarviketurvallisuus on tietty todella vastuullinen osio, mutta myös eläinten hyvinvointi on toinen yhtä tärkeä. Ts. lypsyn onnistuminen niin, ettei maidon mukaan joudu sinne kuulumattomia asioita (tulehdusmaidot, antibioottijäämät, lanta..), on varmaan se kaikkein vastuullisin tehtävä. Eläimen kannalta taas puhtaus, ravinto ja sairastumisien ennaltaehkäisy ja lääkintä.
Olen siivooja, ja minullakin on hallussani useiden asiakkaiden avaimet ja huolehdin kohteissa ovien lukitsemisesta ja hälytyksistä. Tietenkin minulla on pääsy esim. asiakkaiden työhuoneisiin yksin, mutta eipä ole koskaan kiinnostanut "salaiset" paperit tai mitä tietokoneen näytöllä sattuu olemaan auki. Voisin kai periaatteessa saada tietooni kaikenlaista. Mutta siis, EI KIINNOSTA. :)
Olen siivonnut myös sairaalassa, siellä tietenkin vastuullani oli muun muassa eritetahrojen oikeaoppinen siivous ja muutenkin aseptiikasta huolehtiminen, etten siirtele taudinaiheuttajia ympäriinsä enkä esim. levitä bakteereja niiden potilaiden huoneisiin, joilla on alentunut vastustuskyky.
Siivoojana omalta osaltani pidän asiakaskohteissa silmät auki ja kerron eteenpäin esim. rikkoutuneista jutuista tai vaikkapa löytämistäni huumeneuloista. Huumeneulat tietenkin kuljetan varovasti niille varattuun säiliöön, eli en sullo niitä jätesäkkeihin ansoiksi muille.
Yllättävän paljon siivoojan työssäkin siis tarvitaan mm. aseptista omaatuntoa ja hyvää moraalia.
mun pitää muistaa herätä aamulla ajoissa ja repiä perseeni työpaikalle.
Päätän ihmiskunnan kohtalosta.
t. Putin, joka juuri pisti ydinaseiden laukaisukoodit tyynyn alle
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:30"]Päivän kassan laittaminen kassakaappiin.
[/quote]
moi katjs :)
Yritän pitää kalliin kaluston ja asiakkaan tavarat tiellä ilman että niille tai muille tiellä liikkuville käy mitään.
No olen perhepäivähoitaja ja omasta mielestäni vastuussa koko työpäiväni ajan vanhempien kalleimmista aarteista. Joku voi toki olla toistakin mieltä?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:26"]Mulla on ulko-ovien lukitseminen ja hälytysten päälle kytkeminen.
[/quote]
Miksi alapeukut? Itse pidän sitä vastuullisimpana tehtävänä, koska liikkeessä on useampien miljoonien edestä autoja, moottoripyöriä, veneitä yms.... ap
Jaa-a, olisiko palkkaaminen vai irtisanominen vastuullisinta? Ja SOX:in noudattamisen valvominen
Ihmiset antavat minun hoitooni elämänsä (toivottavasti) rakkaimmat henkilönsä, eli lapsensa. Kyllä se loppujen lopuksi hyvin vastuullista hommaa on vaikka monet ei sitä arvosta. Niin ja olen vieläpä hyvä työssäni, riittää mahtavasti energiat pikkusten kans touhuiluun kun omia lapsia ei vielä ole.
Kumpikohan lienee tärkeämpää mennä oikein: leikkauskertomus vai loppuarvio? Kaikki lääkärit ei noita edes tarkista. Olen siis osastonsihteerinä sairaalassa.
Tulevien sairaanhoitajien opettaminen lasten tehohoitoon. Moni ei näe työtäni AMK- opettajana kovin vastuullisena, mutta itse ajattelen, että vastaan siitä, että sairaanhoitaja hallitsee tehohoidon perusteet. Opetan myös lääkelaskentaa. Toki saan asianmukaisen korvauksen työstäni ja pidän siitä myös kovasti.
Laitan isoja summia maksuun joka kuukausi.