Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko paljon enemmän vastuuta sisältävän työn vastaan, jos palkkaa tulisi lisää 500 euroa kuussa?

Vierailija
26.11.2021 |

Verot pienentävät summaa. Ei ylimääräistä palkallista lomaa ja puolen vuoden koeaika. Miten on? Työmatkan pituus pysyisi ennallaan.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en 500:lla, 2000€ niin joo.

Vierailija
22/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä että miten hyvin vanha palkka on linjassa työn kanssa. 500€ lisää voi saada samantasoisestakin työstä kun vaihtaa työpaikkaa. Varmaan pyytäisin tonnia.

Samansuuntaisia ajatuksia täälläkin. Koeaika itsessään on aina riski. Palkan pitäisi kompensoida sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä. Onneksi sain tonnin enemmän, niin oikeasti vaikutti talouteen. 500 ei olisi paljon parantanut taloutta, koska tuli myös pidempi työmatka ja sen kustannukset

Iltatyöt olisi ottaneet pannuun jos rahaa olisi tullut vain satanen lisää käytännössä.

Vierailija
24/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi huono työpaikka, niin kyllä. Hyvästä työpaikasta en kovin helposti vaihtaisi pois. Uudessa työpaikassa voi paljastua kaikenlaista ongelmaa.

Vierailija
25/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaivalla päässyt tilanteeseen, jossa teen enää 2/3 vuodesta täysin stressitöntä työtä. En vaihtaisi isommastakaan rahasta.

Vierailija
26/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
27/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vaivalla päässyt tilanteeseen, jossa teen enää 2/3 vuodesta täysin stressitöntä työtä. En vaihtaisi isommastakaan rahasta.

Mikä on tuo täysin stressitön työ?

Vierailija
28/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi. Veroprogressio syö lähes kaiken hyödyn nykypalkkaan verrattuna joten miksi vaivautua? Sitäpaitsi tämä on ilmeisesti Suomen johtajien tahtotila koska viestivät siitä rangaistusveroilla itse, en uskalla uhmata päättäjiä :D

Vierailija
29/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. 

Vierailija
30/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoshuoltaja julkisella. Kahvinjuontia 2 h ja 6 h tössöttelyä omaan tahtiin. (Loistopaikka, kaikki eivät tosiaan ole tällaisia.)

Vierailija
31/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi. Veroprogressio syö lähes kaiken hyödyn nykypalkkaan verrattuna joten miksi vaivautua? Sitäpaitsi tämä on ilmeisesti Suomen johtajien tahtotila koska viestivät siitä rangaistusveroilla itse, en uskalla uhmata päättäjiä :D

Ei kai se päättäjien syytä ole, että Suomessa maksetaan matalia palkkoja?

Vierailija
32/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se päättäjien syytä ole, että Suomessa maksetaan matalia palkkoja?

No ei ole ei mutta jos veroprogressiolla rangaistaan niin ankarasti että pitää tehdä exponentiaalisesti vaativampaa työtä saadakseen marginaalisesti enemmän käteen palkasta niin onhan tuo ihan selvä että halutaan valtion taholta hillitä kansalaisten ahkeruutta ja tekemistä. Ne on ne pahat "tuloerot" jotka muka kasvavat koko ajan ja se on jotenkin mystisesti paha asia vaikkei kukaan koskaan selitä minkä takia.

Vierailija
33/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoshuoltaja julkisella. Kahvinjuontia 2 h ja 6 h tössöttelyä omaan tahtiin. (Loistopaikka, kaikki eivät tosiaan ole tällaisia.)

Olen tehnyt joskus tuota työtä. Ei ollut silloin noin rento meininki.

Vierailija
34/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt joskus tuota työtä. Ei ollut silloin noin rento meininki.

Riippuu ihan täysin paikasta. Olen löytänyt taskun, missä meno on vielä kuin 90-luvulla. On kyllä painettu pää märkänäkin, asuntolainan kanssa oli pakko. En ottaisi enää vakityötä vastaan.

Vierailija
35/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeraa ja kunnianhimoista työntekijää ylennetään niin pitkälle että hän uupuu.

Vierailija
36/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahkeraa ja kunnianhimoista työntekijää ylennetään niin pitkälle että hän uupuu.

Ei ole kyse ylennyksestä, vaan uudesta työstä uudessa paikassa. Vastuun määrään nähden palkka vaikuttaa huonolta.

Vierailija
37/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en noin pienestä rahasta ottaisi mitään lisävastuuta. Stressitön työ on tärkeämpää. 

38/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotus söisi 500 eurosta sen verran paljon, ettei se kannattaisi, ellei siitä saisi nykyistä parempaa etua urakehitykselle. Jopin pitäisi myös olla sopiva. Turha lähteä vaihtamaan työpaikkaa epävarman duunin takia ja riskeerata koeaikapurku. Sitä paitsi palkka on tänä vuonna jo noussut suunnilleen 20%, sitä mitenkään pyytämättä, peitoten tällaisen tarjouksen. Liekö syynä se, ettei minun haluta kiinnostuvan tällaisista tarjouksista, koska avainhenkilöitä on tänä vuonna rekrytty pois kilpailijoilta.

Vierailija
39/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Alle 4000 euron bruttopalkalla en kantaisi pienintäkään vastuuta tekemisistäni.

? Sanoiko ap jossain, että palkka on nyt alle 4000€?

Vierailija
40/60 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ottanut saman työnantajan palveluksessa vastaan "ylennyksen" joka johti menetettyjen muiden etujen vuoksi pienempään palkkaan. Ero roolissa ja vastuussa oli kuitenkin olennaisen suuri. Jouduin ottamaan asuntolainan lyhennyksessä vapaavuosia, koska en olisi muuten pärjännyt.

Kannatti silti ehdottomasti, tämä työ oli hyvä ponnahduslauta oikeasti hyväpalkkaisiin ja kiinnostaviin töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi