Ottaisitko paljon enemmän vastuuta sisältävän työn vastaan, jos palkkaa tulisi lisää 500 euroa kuussa?
Verot pienentävät summaa. Ei ylimääräistä palkallista lomaa ja puolen vuoden koeaika. Miten on? Työmatkan pituus pysyisi ennallaan.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä että miten hyvin vanha palkka on linjassa työn kanssa. 500€ lisää voi saada samantasoisestakin työstä kun vaihtaa työpaikkaa. Varmaan pyytäisin tonnia.
Samansuuntaisia ajatuksia täälläkin. Koeaika itsessään on aina riski. Palkan pitäisi kompensoida sitä.
Ehkä. Onneksi sain tonnin enemmän, niin oikeasti vaikutti talouteen. 500 ei olisi paljon parantanut taloutta, koska tuli myös pidempi työmatka ja sen kustannukset
Iltatyöt olisi ottaneet pannuun jos rahaa olisi tullut vain satanen lisää käytännössä.
Jos olisi huono työpaikka, niin kyllä. Hyvästä työpaikasta en kovin helposti vaihtaisi pois. Uudessa työpaikassa voi paljastua kaikenlaista ongelmaa.
Mä olen vaivalla päässyt tilanteeseen, jossa teen enää 2/3 vuodesta täysin stressitöntä työtä. En vaihtaisi isommastakaan rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vaivalla päässyt tilanteeseen, jossa teen enää 2/3 vuodesta täysin stressitöntä työtä. En vaihtaisi isommastakaan rahasta.
Mikä on tuo täysin stressitön työ?
En ottaisi. Veroprogressio syö lähes kaiken hyödyn nykypalkkaan verrattuna joten miksi vaivautua? Sitäpaitsi tämä on ilmeisesti Suomen johtajien tahtotila koska viestivät siitä rangaistusveroilla itse, en uskalla uhmata päättäjiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja julkisella. Kahvinjuontia 2 h ja 6 h tössöttelyä omaan tahtiin. (Loistopaikka, kaikki eivät tosiaan ole tällaisia.)
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi. Veroprogressio syö lähes kaiken hyödyn nykypalkkaan verrattuna joten miksi vaivautua? Sitäpaitsi tämä on ilmeisesti Suomen johtajien tahtotila koska viestivät siitä rangaistusveroilla itse, en uskalla uhmata päättäjiä :D
Ei kai se päättäjien syytä ole, että Suomessa maksetaan matalia palkkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se päättäjien syytä ole, että Suomessa maksetaan matalia palkkoja?
No ei ole ei mutta jos veroprogressiolla rangaistaan niin ankarasti että pitää tehdä exponentiaalisesti vaativampaa työtä saadakseen marginaalisesti enemmän käteen palkasta niin onhan tuo ihan selvä että halutaan valtion taholta hillitä kansalaisten ahkeruutta ja tekemistä. Ne on ne pahat "tuloerot" jotka muka kasvavat koko ajan ja se on jotenkin mystisesti paha asia vaikkei kukaan koskaan selitä minkä takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja julkisella. Kahvinjuontia 2 h ja 6 h tössöttelyä omaan tahtiin. (Loistopaikka, kaikki eivät tosiaan ole tällaisia.)
Olen tehnyt joskus tuota työtä. Ei ollut silloin noin rento meininki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt joskus tuota työtä. Ei ollut silloin noin rento meininki.
Riippuu ihan täysin paikasta. Olen löytänyt taskun, missä meno on vielä kuin 90-luvulla. On kyllä painettu pää märkänäkin, asuntolainan kanssa oli pakko. En ottaisi enää vakityötä vastaan.
Ahkeraa ja kunnianhimoista työntekijää ylennetään niin pitkälle että hän uupuu.
Vierailija kirjoitti:
Ahkeraa ja kunnianhimoista työntekijää ylennetään niin pitkälle että hän uupuu.
Ei ole kyse ylennyksestä, vaan uudesta työstä uudessa paikassa. Vastuun määrään nähden palkka vaikuttaa huonolta.
No en noin pienestä rahasta ottaisi mitään lisävastuuta. Stressitön työ on tärkeämpää.
Verotus söisi 500 eurosta sen verran paljon, ettei se kannattaisi, ellei siitä saisi nykyistä parempaa etua urakehitykselle. Jopin pitäisi myös olla sopiva. Turha lähteä vaihtamaan työpaikkaa epävarman duunin takia ja riskeerata koeaikapurku. Sitä paitsi palkka on tänä vuonna jo noussut suunnilleen 20%, sitä mitenkään pyytämättä, peitoten tällaisen tarjouksen. Liekö syynä se, ettei minun haluta kiinnostuvan tällaisista tarjouksista, koska avainhenkilöitä on tänä vuonna rekrytty pois kilpailijoilta.
Vierailija kirjoitti:
En. Alle 4000 euron bruttopalkalla en kantaisi pienintäkään vastuuta tekemisistäni.
? Sanoiko ap jossain, että palkka on nyt alle 4000€?
Olen itse ottanut saman työnantajan palveluksessa vastaan "ylennyksen" joka johti menetettyjen muiden etujen vuoksi pienempään palkkaan. Ero roolissa ja vastuussa oli kuitenkin olennaisen suuri. Jouduin ottamaan asuntolainan lyhennyksessä vapaavuosia, koska en olisi muuten pärjännyt.
Kannatti silti ehdottomasti, tämä työ oli hyvä ponnahduslauta oikeasti hyväpalkkaisiin ja kiinnostaviin töihin.
No en 500:lla, 2000€ niin joo.