Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholijuoma keliaakikolle

Vierailija
21.02.2015 |

Kotipirskeet suunnitteilla ja sinne tulossa kaksikin viljatonta. Onko kirkkaissa viinoissa viljaa? Mikä sopii booliin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukko olutta heille.

Vierailija
2/16 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksetta viinoissa, mutta rommi tehdään sokeriruoosta. Eli bacardi. Varmista alkosta vielä. Meillä menee myös rommikaakao tummasta rommista, punkut ja konjakki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sellaisia paljonkin, joiden valmistuksessa ei käytetä viljaa. Eikö maissipohjaisia juomiakin ole? Rommi ainakin käy, ja kaikki viinit ja konjakit. Myös sake ja calvados.

Vierailija
5/16 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeni häviää tislaamalla. Käytännössä kaikkea muuta voi juoda kuin olutta, paitsi esim Laitilan Kukkoa, joka on gluteenitonta.

Keliakialiiton sivuilla lisätietoja.

Vierailija
6/16 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiderit, lonkerot, tequila.

Vierailija
7/16 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis kaikki muu käy paitsi kalja? Ihan varmasti?

Vierailija
8/16 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:06"]Eli siis kaikki muu käy paitsi kalja? Ihan varmasti?
[/quote] tietysti.

Vierailija
9/16 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaljoista ainakin budweiser on maissipohajnen

Vierailija
10/16 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:06"]Eli siis kaikki muu käy paitsi kalja? Ihan varmasti?
[/quote] ei käy kaikki muu. Ja kukko tosiaan on keliaakikoille sopiva olut. Ja hyvänmakuinenkin.

Vierailija
11/16 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä on tislattua käy, myös viinat ja viskit. Gluteeni ei selviä tislausprosessista eikä siis päädy itse tuotteeseen. Väkevät ovat tisleitä melkein poikkeuksetta. Myös liköörit, viinit, siiderit ovat ok.

Vierailija
12/16 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsit että kaksi "viljatonta", jos tosiaan ovat viljattomia niin silloin gluteeniton olutkaan ei tietenkään käy. Kaikki muu kylläkin.

Vierailija
13/16 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vilja-allergikko (ei keliakiaa), ja minulle varataan aina gluteenitonta. Allergikolle ei käy gluteeniton, pitää olla viljaton, tai luontaisesti gluteeniton. Tisleet käy kaikille, niihin ei päädy yhtään mitään siitä alkuperäisestä raaka-aineesta.

Vierailija
14/16 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:34"]Olen vilja-allergikko (ei keliakiaa), ja minulle varataan aina gluteenitonta. Allergikolle ei käy gluteeniton, pitää olla viljaton, tai luontaisesti gluteeniton. Tisleet käy kaikille, niihin ei päädy yhtään mitään siitä alkuperäisestä raaka-aineesta.
[/quote] minäkin ja varaan omat juomani itse.

Vierailija
15/16 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa syödä viljatärkkelystä ja sinulla on vehnä ohra ja ruis ruoka aina allergiat niin saako siideria esim juoda?

Vierailija
16/16 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Rommia pöytään sitten. Huh hah hei ja rommia pullo. Tai pyydä sitten tuomaan omat juomat jos on hyvin herkkä tapaus.

http://www.keliakialiitto.fi/liitto/horeca/mitka_tuotteet_soveltuvat_ke…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi