Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä ajattelet ensimmäisenä jos kuulet jonkun syövän mielialalääkkeitä? Rehellisesti.

Vierailija
13.08.2008 |

.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on normaalimpaa olla syömättä niitä.

Vierailija
22/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä mielialalääkkeitä ole edes kunnolla tutkittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan elää aika tasapaksua lääkehuuruista elämää.

Olen itse lopettanut n. kuukausi sitten Efexorin käytön. Enkä tunne mitään eroa! Oikeasti nykyaikaisilla lääkkeillä ei ole tällaista vaikutusta. Tunteet tuntuu ihan niin kuin normaalistikin, paitsi että minä sain lääkkeillä takaisin ilon tunteen. Sitä minulla ei ollut moneen vuoteen ennen lääkityksen aloittamista.

Ja alkuperäinen kysymys: ajattelen että jaa. Siinä kaikki.

Vierailija
24/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin syömään mielialalääkkeitä pitkittyneeseen ahdistukseen, joka lamasi toimintakykyni. Tapahtui kerralla paljon stressaavia asioita ja siitä jäi jatkuva ahdistuksen tunne. Räjähtelin syyttä suotta perheelleni ja olo oli koko ajan tärisevä ja pelokas ilman mitään erityistä syytä.

Vierailija
25/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kaverini syö mielialalääkkeitä ja käy psykiatrilla. Ei ole ollenkaan luuseri, vaan vastuullisessa työssä eikä kukaan varmasti uskoisi moista hänestä. Toinen hyvä ystäväni syö myös mielialalääkkeitä. Hän on todella fiksu ja ihana ihminen ja samoin alallaan kova ammattilainen. Kovin monet muutkin tuttuni ovat jossain vaiheessa syöneet mielialalääkkeitä ja on niitä määrätty minullekin. Olin nimittäin stressaantunut ja samaan aikaan kokeilin käyttää ehkäisynä nuvaringiä, ja se sai minut ihan ahdistuneeksi. Lääkäri piti minua masentuneena, mutta tajusin hyvin nopeasti, että en ole masentunut ja lopetin lääkkeiden syönnin lyhyeen.

Vierailija
26/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse söin mielialalääkkeitä juuri siksi, etten enää tuntenut mitään. lääkkeiden avulla sain tunteet takaisin.

Säälin. Ei saa kokea enää aitoja tunteita

vaan elää aika tasapaksua lääkehuuruista elämää

Vierailija
27/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeeni ei ole mitään kolmio-lääkkeitä, mutta ilman niitä olen tosi ahdistunut ilman mitään syytä. Ja olen erikoistunut sairaanhoitaja!

Vierailija
28/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

,,,

ps. nro 2- käytös ja tapatieto-kursseja on olemassa....

Vierailija
29/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen vastaus ensi ajatuksesta.

Vierailija
30/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette varmaan aika nuoria

Vierailija
31/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elämässä kuuluu nykyisin olla aina iloa. Mielestäni ei todella ole ihan normaalia syödä mielialalääkkeitä. Mielestäni on todella outoa että tk-lääkäri määrää pahaan oloon lääkkeitä.

Vierailija
32/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeet eivät aiheuta mitään huuruista oloa eivätkä latista tunteita.

Vierailija
33/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistuneisuuhäiriöön, niin alkaa varmasta tajuta miksi syödään lääkettä. Ja aivan varmasti muuttaa myös suhtautumistaan mielen sairauksiin ja häiriöihin.

Vierailija
34/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toivottavasti hoitoa vaativia ongelmia ei hoideta taloudellisista syistä pelkillä lääkkeillä. Tällainen inhorealistinen kuva mulla on mielenterveyshoidoista tämän päivän Suomessa.

Vierailija
35/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudut odottamaan kenties vuosia, ei ole juuri muuta vaihtoehtoa kuin lääkitys. Ja kyllä lähes aina se lääkitys kuitenkin alussa on paikallaan, että saa ne pahimmat oireet nopeasti hallintaan. Ei kukaan kestää jatkuvaa ahdistusta kovin pitkään eikä terapiakaan auta heti.

Vierailija
36/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielialalääkkeet ovat todellakin erittäin yleisesti käytettyjä Suomessa

Vierailija
37/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vastoinkäymiset kuuluvat elämäään...jopa ne kaikkein kovimmat...

Vierailija
38/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, ai on ihan normaalia syödä mielialalääkkeitä? Minusta on normaalimpaa olla syömättä niitä.

Onko normaalia vai epänormaalia hoitaa sairauksia? Em. logiikan mukaan on normaalimpaa kulkea katkenneen jalan kanssa kuin hoitaa sitä kipsillä.

Se harmittaa, että terapiat ovat niin kiven alla ja moni, joka hyötyisi niistä joutuu pärjäämään pelkän lääkityksen avulla.

Pitkäaikainen masennus ja ahdistus ovat niin hukkaan heitettyä elämää ja kiinni ihmisessä kuin takiainen. Usein em. oireista kärsivät ovat itse tunnollisia ja ylikilttejä tai toisten pahuudesta tai heikkouksista rikkoutuneita. Voisipa sen masennuksen tai ahdistuksen sinkauttaa sinne tai sille, minne se kuuluu!

Vierailija
39/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että onkohan lääkkeet tarpeellisia, kun niitä sairauksia kuitenkin tulee? Ei mielialalääkkeitä mihinkään pieneen V..tutukseen syödä. Kyseessä on elämistä hankaloittava, joskus invalidisoiva sairaus joka täytyy hoitaa.

Vierailija
40/54 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison kuolema, joku onnettomuus, vanhempien kuolema, avioero jne. Tiedän tapauksen, jossa 5v lapselle lääkäri kirjoitti mielialalääkkeitä kun 5v kotona hoidettu lapsi joutui hoitoon ja ahdistui tästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän