Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro jokin "outo" juttu itsestäsi!

Vierailija
20.02.2015 |

Tässä minulta: Olen äärimmäisen pedantti ihminen, rakastan siisteyttä ja järjestystä..epäsiisteys saa minut hulluuden partaalle, mutta.

Hirveässä flunssassa, kuten nyt, heittelen räkäiset nenäliinat ympäri lattiaa. En koskaan ole ymmärtänyt miksi, mutta minusta se on jotenkin lohduttavaa. Ei ihanaa tai siistiä tai helppoa, vain lohduttavaa. Tuntuu hyvältä ja tosiaankin juuri lohduttavalta nähdä kaikki ne valkoiset, räkäiset mytyt pitkin lattioita, kun itsellä on kurjaakin kurjempi olo. Miksihän?

Kommentit (262)

Vierailija
221/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:59"]

onko minussa joku vika kun mulla ei ole mitään tällaisia "ominaisuuksia" tai ongelmia????

olen mielikuvitukseton,en näe unia,en oikeastaan pelkää mitään,järvessä en oikein tykkää uida kun ei näe mitä siellä vedessä on,korkeita paikkoja vierastan en varsinaisesti pelkää,työkseni teen henkilönostimiin vuositarkastuksia.

olisi hienoa osata kirjoittaa ja piirtää molemmilla käsillä,vaarilla oli tuo taito.

nenä perseessä oli huvittavaa vaikka oikeasti varmaan vakava asia

[/quote]

Ei ole vikaa.

Oikeasti vilkas mielikuvitus aikuisella voi olla aika ärsyttäväkin juttu. Ainakin se voi heikentää keskittymistä ns. oleellisiin aikuisten asioihin, on vähän kuin pikkulapsi siltä osin aina. Mutta onhan siitä paljon iloakin. Unet on usein kivoja, mutta monet unensa muistavat näkee paljon painajaisiakin.

Mä kokisin, että mun elämä ois tylsempää, jos oisin sellainen asiallinen aikuinen aina. Vähän outona on hauskempaa :D

Vierailija
222/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen lenkillä ja auto tulee vastaan, en tiedä mihin katsoisin. Lisäksi huomaan etten räpytä silloin silmiäni ja ne alkavat siksi vuotamaan.

Jos joku hyvännäköinen mies istuu lähelläni, huomaan että suuhuni alkaa muodostumaan sylkeä, jota sitten on hankala nielaista äänettä ja huomaamatta.

Kuulen ääneni eri tilanteissa tosi erilaisena. Esim koulussa jos vastaan opettajan kysymykseen, ääni on jotenkin kumiseva ja tuntuu tulevan korvien välistä. Perheenjäsenille puhuessa se on jotenkin nenänielusta tuleva nasaali. Ventovieraalle se on jotenkin kireä ja tuntuu tulevan ylhäältä kurkunpäästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan kuvitella jonkin keskustelun, useimmiten väittelyn, jonkun ihmisen kanssa jonka tiedän tai uskon olevan eri mieltä. Kuvittelen, mitä hän sanoisi ja miten väittäisin sitä vastaan. Joskus oikein kiihdyn tästä päänsisäisestä väittelystä!

Vierailija
224/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kuvittelen itseni johonkin hätätilanteeseen, onnettomuuteen tai sairaskohtaukseen. Mietin miten tilanne etenisi, miten sivulliset reagoisivat, mitä sairaankuljetus/poliisi tekisivät. Mitä ambulanssissa tapahtuisi, miten tilani heikkenisi. Joutuisin sairaalassa hätäleikkaukseen ja yllättäisin kaikki lääkärit nopealla toipumisella ja vahvalla kehollani.
Kävelisin sairaalasta kuin suurikin lääketieteellinen ihme.

Niin ja jos kyseessä olisi onnettomuus tai rikoksen uhriksi joutuminen niin kuvittelen myös oikeudenkäynnit, korvakset jne.

Joo tiedän että olen sairas :)

Vierailija
225/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nautintoa, kun revin kynnestä ohuen kuorikerroksen.

Toisinaan etsin ripsien seasta sopivan uhrin. Liikuttelen ripsiä ja sopivaa kipua tuottavan ripsen löytyessä nyppään sen irti ja se on nautinto.

Vierailija
226/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kertaa pidempi ja paksumpi penis lepotilassa kun keskiverto suomalaisten miesten on.

Vierailija
227/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin viime kesänä kirkosta ja olen tuntenut itseni siitä lähtien jotenkin todella eksyneeksi henkisellä tavalla. Maailman pahuus tuntuu olevan paljon lähempänä kuin aiemmin. Läheisilleni sanon olevani tyytyväinen ateisti.

Vierailija
228/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:31"]Mun näkö on -4,5, ilman laseja elämä mahdotonta.
[/quote]

Mulla toisessa silmässä -7 ja toisessa -6,5...

Vierailija
229/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:42"]Inhoan sitä, että käsivartta hivellään tai silitetään. Tuntuu todella epämiellyttävältä.
[/quote]

Eikä! Olen ihan samanlainen. kuvittelin jo olevani ainoa, kun kaikki tuntui pitävän outona. :-D Tosin mulla se käsivarren hipely saattaa jopa sattua välillä. Iholla kihelmöi, eikä hyvällä tavalla.

Vierailija
230/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 00:40"]Nautin karvojen nyppimisestä, kulmakarvoja nyppiessä pitää hillitä etten nypi liikaa. Nypin myös bikinirajoja ja joskus säärikarvoja. Etsin sieltä aina sisäänpäin kasvaneita karvoja, suurin nautinto tulee jos kutiseva kohta osoittautuu sisäänpäinkasvaneeksi karvaksi ja sen saa pois. Revin myös kynsinauhoja ja nypin niitä pinseteillä.
Juttelen pääni sisällä englanniksi, voin vaikka selostaa "jollekin" miten ruukaan viettää jouluja, tai mitä yleensä syön päivän aikana tä ihan mitä vaan.
Osaan perustella itselleni hyvin vakuuttavasti miksi kellonsoittoon ei tarvi herätä vaan voin torkuttaa. Yksi syy on että jos herään kyljelläni niin mun täytyy kalibroida itseni nukkumalla vielä hetki selällään. Toinen liittyy jotenkin siihen että herätys ei koske oikeasti mua, en vaan ikinä herätessäni muista perustelujani, muistan vaan että joku hyvä selitys siihen oli.

[/quote]

Karvojen sairaalloinen nyppiminen on jokin sairaus. Oli tässä ketjussa mainittu alkupään sivuilla. Tuli vain mieleen.

Vierailija
231/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 01:55"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:42"]Inhoan sitä, että käsivartta hivellään tai silitetään. Tuntuu todella epämiellyttävältä.
[/quote]

Eikä! Olen ihan samanlainen. kuvittelin jo olevani ainoa, kun kaikki tuntui pitävän outona. :-D Tosin mulla se käsivarren hipely saattaa jopa sattua välillä. Iholla kihelmöi, eikä hyvällä tavalla.
[/quote]

Hiljainen hively voi saada aikaan oksettavan tunteen.

Vierailija
232/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poistan rähmäkertymän silmän sisänurkasta, ilahdun suunnattomasti jos rähmää irtoaa vähän isommalta matkalta. Se tunne, kun rähmäriekale irtoaa silmämunan pinnasta on jostain syystä nautinnollinen. 

Minullakin on joskus ollut tuota, että sängyssä maatessa kädet alkavat tuntua jättiläisen käsiltä. Tuolle ilmiölle on olemassa jokin neurologinen selitys, jota en valitettavasti muista.

Vierailija
233/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:33"]Osaan tärisyttää silmiäni, eli pupillit tärisevät nopeasti edestakaisin. Ihan ohimennen huomasin lapsena, että osaan tehdä niin ja kaverit olivat ihan järkyttyneitä, näyttää kuulemma friikiltä. En tiedä, onko tämä ehkä ihan tavallistakin, koska harvemmin tulee kenenkään kanssa puheeksi.
[/quote]
Mulla oli lapsena kaveri joka osas tuota! Aivan kauheen näköstä :D tai siis näyttää siltä että kohta menee ihminen rikki. Miten toi siis tehdään, jännitetäänkö silmiä jotenkin vai häh?
[/quote] Mä osaan myös tän! Ja joo, jännitetään. Mun pitää nykyään keskittyä kovasti, että pystyn tärisyttämään, nuorempana oli helpompaa.

Vierailija
234/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen nukkumaan, käännyn vasemmalle kyljelle ja alan liikutella suljettuja silmiä.

Liikuttelen hitaasti silmiäni suljetuin luomin ja etsin kohdan, joka saa selkälihaksen kramppaamaan.

Vierailija
235/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:52"]

Nyhdän joskus ripsiäni irti, puhallan ne sormenpäältä ja toivon jotain.

[/quote]

Mitä? Uusia silmäripsejä?

Vierailija
236/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki outoudet on jääny lapsuuteen, mutta kerrotaan kuitenkin!

-Tulin lapsena surulliseksi jos pienikään minulle tärkeältä ihmiseltä saatu esine/ruuanpala/muu turha juttu piti heittää pois, koska ajattelin, että sille ihmiselle tulee paha mieli.

- Pelkäsin lapsena kuollakseni puhelinvastaajia. Inhosin jos minun piti soittaa ihmisille, koska pelkäsin etteivät he vastaa. Saatoin alkaa jopa itkemään, kun kuulin puhelinvastaajan äänen. Tätä jatkui monta vuotta, mutta väheni hiljalleen. myöhemmin olen ajatellut, että tähän liittyi nenettämisen pelko. Koska jos ei ihminen vastaa puhelimeen niin se on kuollut tms? :D

- En lapsena halunnut jättää yksittäistä leivänpalaa leipäpussiin, mulle tuli paha mieli sen puolesta, kun se jäi sinne yksin.:D

- Koin pienenä usein tietynlaista epämiellyttävää oloa. En osannut kuvailla sitä, joten keksin sille nimen "sieniolo"(mistä lie tuokin nimi tuli). Myöhemmin olen ajatellut, että kyse saattoi olla ahdistuksesta.

- Lapsena minulla oli tapana räpsytellä silmiäni ihan vain sen takia, että minusta oli hauska katsella, kun näkökenttä "pimenee" sekunnin murto-osaksi.

- Näen todella erikoisia unia, ja muistan ne lähes aina kun herään. Osaan/tykkään myös analysoida uniani. Jotkut kauan sitten näkemäni unet ovat jääneet mieleeni.

- Kun lapsena kuulin kovaa hälinää, niin hymisin itsekseni niin kauan kunnes hälinä loppui. Tuntui hassulta, kun oma ääni alkoi "resonoimaan"(?) taustamelun kanssa hetkittäin.

- Kuullessani puhuttavan oksentamisesta (tai jos kuulen jonkun oksentavan) tai ulosteesta/virtsasta, en voi pahoin. Mutta jos kuulen jonkun räkivän, tai kuulen puhuttavan sylkemisestä, niin alkaa etoa, hyi helvetti!

- Omasin joskus reilusti pakko-oireita (myöhemmin minulla todettiin pakko-oireinen häiriö) ja omaan joitakin edelleen:
*tiettyjä ajatuksia jotka tulivat väkipakolla päähän
*nro 3 (koska puolet kutosesta ja osa lukua 13) nro 6 (osa lukua 666) ja kaikki luvut jossa oli numerot 3 tai 6 olivat pahoja.
*alas oli "parempi" kuin ylös
*ja täten en voinut koskea mihinkään tai tehdä mitään 3, 6 tai 13 (jne) kertaa

- en monesti uskalla katsoa pimeällä ulos ikkunasta, koska pelkään, että joku katsoo sieltä minua takaisin

- jos puhelimessa ollessani linjan toisessa päässä olevan henkilön ääni muuttuu oudoksi (linjahäiriön vuoksi), niin minua alkaa pelottaa

Vierailija
237/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoja ootte.. menkää hoitoon!

Vierailija
238/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppaan mennessäni tarkistan moneen kertaan, että lompakko laukussa, ja lompakossa on käteistä ja  pankkikortti. Sitten tarkistan nettipankista että tilillä on rahaa. Kun tulen kaupan ovelle, tarkistan jälleen kerran että lompakko ja rahat ovat mukana. Välillä käyn myös ennen kauppaan sisälle menoa tarkistamassa pankkiautomaatilla, että tililläni on varmasti rahaa, vaikka tiedän kyllä että tuskinpa ne sieltä ovat mihinkään hävinneet edellisen nettipankkitarkistuksen jälkeen.

Kai tämäkin jonkinasteinen pakko-oire on. Olisi vaan ihan hirveää siinä kassalla huomata, että kappas enpä voikaan ostaa ruokiani kun ei ole lompakkoa :D

Vierailija
239/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle tulee epämukavia flashbackeja, alan räpyttämään silmiäni vimmatusti! Ja tämä tullut vasta vanhempana, ikinä ennen ei ole ollut mitään nykivää silmää tai pakkoliikkeitä, mutta nykyään jos ajattelen/muistelen jotain asiaa ja mieleen tulee jotakin noloa, alan räpyttää hirveätä vauhtia että muisto "menisi pois" :D

Vierailija
240/262 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katson elokuvaa tai keskustelen ystävän kanssa eikä käsillä ole mitään tekemistä (esim. ei ole puhelinta kädessä), huomaan "kirjoittavani" sormenpäällä sanoja joita kuulen. Mies ihmetteli joskus elokuvan aikana että mitä siun sormi tollalailla nykii :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi