JAHAS! TÄNÄ VUONNA AMIS VS. LUKIO
Kommentit (178)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:01"]
Kerrotaan amiksesta hyvä kokemus: Lukihäiriöinen ystäväni lähti luonnollisesti amikseen. Äidinkielen ym kurssit oli hänelle tuskaa. Opiskeli maalariksi, kiertää tällä hetkellä taitajien mm-kilpailuissa omalla alallaan. Työnantajat kilpailivat kuka saa tämän ammattilaisen itselleen töihin. Omaa täydellisen värisilmän, täydellinen alansa ammattilainen. Jos rahasta on pakko puhua niin tienaa 5000€/kk.
[/quote]Mut amispölö on silti koko ikänsä.
[/quote] Onneksi sen ei tarvitsee välittää jonkun av-pällin mielipiteestä.
[/quote]Ei mielipiteellä olekaan väliä, koska fakta on se, että on pelkän amiksen käynyt. On siis huonosti koulutettu. Ja kuten tuolla jo kerrottiin, hänellä ei ole kaikki muumit laaksossa vaikka täydellisen värisilmän omistaakin. Kuuluu siis ns. hönöihin.
[/quote] Entä sinä. Mikä sinun ongelma on?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:06"]
Kerrotaan amiksesta hyvä kokemus: Lukihäiriöinen ystäväni lähti luonnollisesti amikseen. Äidinkielen ym kurssit oli hänelle tuskaa. Opiskeli maalariksi, kiertää tällä hetkellä taitajien mm-kilpailuissa omalla alallaan. Työnantajat kilpailivat kuka saa tämän ammattilaisen itselleen töihin. Omaa täydellisen värisilmän, täydellinen alansa ammattilainen. Jos rahasta on pakko puhua niin tienaa 5000€/kk.
[/quote]Ei mielipiteellä olekaan väliä, koska fakta on se, että on pelkän amiksen käynyt. On siis huonosti koulutettu. Ja kuten tuolla jo kerrottiin, hänellä ei ole kaikki muumit laaksossa vaikka täydellisen värisilmän omistaakin. Kuuluu siis ns. hönöihin.
[/quote]
Mistäs etit sen maisterin maalaaman sun talon ja tapetoimaan seinät?
Nämä wt tyypit täällä eivät näytä millään ymmärtävän, ettei sivistystä voi mitata rahassa. Ei ketään kiinnosta kuinka paljon lukihäröamiskaveri tienaa. Se on täysin toinen keskustelu!
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:16"]Nämä wt tyypit täällä eivät näytä millään ymmärtävän, ettei sivistystä voi mitata rahassa. Ei ketään kiinnosta kuinka paljon lukihäröamiskaveri tienaa. Se on täysin toinen keskustelu!
[/quote]
Heheheheee vituttaako kun amiksilla on palkat kohdallaan?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:16"]
Nämä wt tyypit täällä eivät näytä millään ymmärtävän, ettei sivistystä voi mitata rahassa. Ei ketään kiinnosta kuinka paljon lukihäröamiskaveri tienaa. Se on täysin toinen keskustelu!
[/quote] Ja sitten nämä sivistyneet eivät ole kuitenkaan sivistäneet itseään sen vertaa, että tietäisivät ettei sivistys ole pelkkää kirjaoppia.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:16"]Nämä wt tyypit täällä eivät näytä millään ymmärtävän, ettei sivistystä voi mitata rahassa. Ei ketään kiinnosta kuinka paljon lukihäröamiskaveri tienaa. Se on täysin toinen keskustelu!
[/quote]
Eikä koulutuksessa. Kaikkein eniten wt porukkaa on nämä jotka pitävät jotain koulutusta parempana kuin toista, kertoo heidän sivistyksen määrästä.
No mä ponnistin amiksesta suoraan oikikseen koska halusin. Ei se amis sulje yliopistoa pois.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:06"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:05"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:01"] Kerrotaan amiksesta hyvä kokemus: Lukihäiriöinen ystäväni lähti luonnollisesti amikseen. Äidinkielen ym kurssit oli hänelle tuskaa. Opiskeli maalariksi, kiertää tällä hetkellä taitajien mm-kilpailuissa omalla alallaan. Työnantajat kilpailivat kuka saa tämän ammattilaisen itselleen töihin. Omaa täydellisen värisilmän, täydellinen alansa ammattilainen. Jos rahasta on pakko puhua niin tienaa 5000€/kk. [/quote]Mut amispölö on silti koko ikänsä. [/quote] Onneksi sen ei tarvitsee välittää jonkun av-pällin mielipiteestä. [/quote]Ei mielipiteellä olekaan väliä, koska fakta on se, että on pelkän amiksen käynyt. On siis huonosti koulutettu. Ja kuten tuolla jo kerrottiin, hänellä ei ole kaikki muumit laaksossa vaikka täydellisen värisilmän omistaakin. Kuuluu siis ns. hönöihin. [/quote] Mistäs etit sen maisterin maalaaman sun talon ja tapetoimaan seinät?
[/quote]
on se jännä kyllä, seisookohan tuo amisten halveksuja sitten koko ajan ovensuussa kertomassa heille miten he ovat heikompaa ainesta ja hönöjä :D ja kun sähköasentaja ja putkimies saapuvat niin silloin vasta riemu repeää kun pääsee heidän surkealla asemallaan revittelemään. välillä pitää käydä tukkaa vähän lyhennyttämässä ja mainitsemassa parturi-kampajalle miten se on ihan wt ja roskaväkeä.
tätä ketjua lukemalla ei kyllä saa kovin ylevää kuvaa lukion käyneistä. niin sivistynyttä ja avarakatseista väkeä... :(
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:16"]Nämä wt tyypit täällä eivät näytä millään ymmärtävän, ettei sivistystä voi mitata rahassa. Ei ketään kiinnosta kuinka paljon lukihäröamiskaveri tienaa. Se on täysin toinen keskustelu! [/quote] Heheheheee vituttaako kun amiksilla on palkat kohdallaan?
[/quote]
ei. Olen itse hyväpalkkainen, akateeminen ja perinyt rahaa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"]
No mä ponnistin amiksesta suoraan oikikseen koska halusin. Ei se amis sulje yliopistoa pois.
[/quote] Vau. Miten?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:06"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:05"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:01"] Kerrotaan amiksesta hyvä kokemus: Lukihäiriöinen ystäväni lähti luonnollisesti amikseen. Äidinkielen ym kurssit oli hänelle tuskaa. Opiskeli maalariksi, kiertää tällä hetkellä taitajien mm-kilpailuissa omalla alallaan. Työnantajat kilpailivat kuka saa tämän ammattilaisen itselleen töihin. Omaa täydellisen värisilmän, täydellinen alansa ammattilainen. Jos rahasta on pakko puhua niin tienaa 5000€/kk. [/quote]Mut amispölö on silti koko ikänsä. [/quote] Onneksi sen ei tarvitsee välittää jonkun av-pällin mielipiteestä. [/quote]Ei mielipiteellä olekaan väliä, koska fakta on se, että on pelkän amiksen käynyt. On siis huonosti koulutettu. Ja kuten tuolla jo kerrottiin, hänellä ei ole kaikki muumit laaksossa vaikka täydellisen värisilmän omistaakin. Kuuluu siis ns. hönöihin. [/quote] Mistäs etit sen maisterin maalaaman sun talon ja tapetoimaan seinät?
[/quote]Ei tarvii etsiä. Mulla on tohtori-maisteri (tutkinnot kahdelta eri tieteenalalta siis) kotona täällä ja se maalasi ihan itse meidän talon. Saman talon jonka suunnitteli ihan itse ja rakensi.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:06"]
Ei kai kukaan ajattele noin, kuin kakkonen? :D Minnekköhän minä sijoitun, kun menin lukion jälkeen amikseen. En yläasteen jälkeen tiennyt, mitä haluan tehdä ja lukiossa se selkiytyi. T. Sähköasentaja
[/quote]
Ja entäs minä joka menin amiksen jälkeen yliopistoon? :D
[/quote]Ei tarvii etsiä. Mulla on tohtori-maisteri (tutkinnot kahdelta eri tieteenalalta siis) kotona täällä ja se maalasi ihan itse meidän talon. Saman talon jonka suunnitteli ihan itse ja rakensi.
[/quote] Aaltoja.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:16"]Nämä wt tyypit täällä eivät näytä millään ymmärtävän, ettei sivistystä voi mitata rahassa. Ei ketään kiinnosta kuinka paljon lukihäröamiskaveri tienaa. Se on täysin toinen keskustelu! [/quote] Heheheheee vituttaako kun amiksilla on palkat kohdallaan?
[/quote]
pintakäsittelylinja ja parturi/kampaaja?!
Älä nyt viitsi.
[/quote] ja hoiti tietysti lapsetkin samalla, kun sinä opiskelit dosentiksi :D
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:43"]Valitettavasti heikompaa ainesta on. [/quote] Mikähän on teitin ammatti sitten? En käsitä ihmisiä, jotka luokittelee ihmiset koulutuksen perusteella. Minulle kaikki ovat saman arvoisia, ja työ kuin työ on tärkeää. Miksi pilkata siivoojia, olisi aika paskaista ilman heitä, tai roskakuskeja, tai bussikuskeja...? En ymmärrä...
[/quote]
Näinpä.
Voisi arvostus nousta aika paljon kun siivoojat, sähkärit, putkarit, kirvesmiehet, lähärit, roskakuskit jne. menisivät lakkoon.
[/quote]
ei kukaan ole halveksinut näitä töitä. Todennut vaan, että lukio vetää ylempää keskiluokkaa, kun taas amis työläisten lapsia. Koulutus valitettavasti periytyy melko voimakkaasti yhteiskunnassamme.
[/quote]Ei pidä paikkaansa. Itse olen köyhästä ja monilapsisesta perheestä. Käytiin koulut ennen peruskoulua eli ei ollut vanhemmilla vara kouluttaa ja käytiin vaan pakolliset ja jokainen lainan turvin ammattikoulu. nyt meidän sisarusten lapset, peruskouluaikaan koulunsa käyneet ovat enimmäksen kaikki käyneet lukion ja yliopiston kun on ilmaiset koulut. Mekin ois aikoinaan opiskeltu jos ois ollu varaa :(
Pakko muuten sanoo, etten arvosta yhtäkään lukiopohjaista (diplomi)insinööriä. Amiksen käyneet inssit ymmärtävät paremmin käytännön työt kuin lukiopohjaiset.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:43"]Valitettavasti heikompaa ainesta on. [/quote] Mikähän on teitin ammatti sitten? En käsitä ihmisiä, jotka luokittelee ihmiset koulutuksen perusteella. Minulle kaikki ovat saman arvoisia, ja työ kuin työ on tärkeää. Miksi pilkata siivoojia, olisi aika paskaista ilman heitä, tai roskakuskeja, tai bussikuskeja...? En ymmärrä...
[/quote]
Näinpä.
Voisi arvostus nousta aika paljon kun siivoojat, sähkärit, putkarit, kirvesmiehet, lähärit, roskakuskit jne. menisivät lakkoon.
[/quote]
Ja sinä varmasti valitsitkin ammatiksesi jonkun edellä mainitusta listasta arvostuksen vuoksi... Vai oliko taustalla ehkä jotain muuta?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:24"]
Pakko muuten sanoo, etten arvosta yhtäkään lukiopohjaista (diplomi)insinööriä. Amiksen käyneet inssit ymmärtävät paremmin käytännön työt kuin lukiopohjaiset.
[/quote]Amiksesta ei kylläkään valmistuta insinööriksi.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:06"]
[/quote]
Vituttaako että amis tienaa 5000€/kk? Miksi pitäisi kouluttautua pidemmälle kun siihen ei rahkeita lukihäiriön takia ole ja nyt jo palkka kohdallaan + unelmatyö rajoitteet huomioon otettuna?