JAHAS! TÄNÄ VUONNA AMIS VS. LUKIO
Kommentit (178)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:24"]
Pakko muuten sanoo, etten arvosta yhtäkään lukiopohjaista (diplomi)insinööriä. Amiksen käyneet inssit ymmärtävät paremmin käytännön työt kuin lukiopohjaiset.
[/quote]Amiksesta ei kylläkään valmistuta insinööriksi.
[/quote] Luehan ajatuksen kanssa.
[/quote]Ei taida älynlahjat riittää.
[/quote]Amiksen käynyt....
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:30"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:27"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"] No mä ponnistin amiksesta suoraan oikikseen koska halusin. Ei se amis sulje yliopistoa pois. [/quote] Vau. Miten? [/quote] Lukemalla ja tahdolla. Tiesin mitä haluan ja tiesin että pystyn siihen. [/quote] Kyllä tämän uskon ja arvasin, mutta siis mitä avoimen yliopiston kursseja (ko) suoritit ja kuinka paljon. Ja mikä oli amislinjasi? [/quote] En mitään, suoraan pääsykokeista sisään. Turvallisuusala [/quote] Pääseekö pääsykokeisiin ilman lukiota? [/quote] amis ja lukio molemnat takaavat hakukelpoisuuden. Missä tynnyrissä elät? ps. Sori kirjotusvirheet. Oon gänäz
[/quote] Selvästi tynnyrissä. Kuvittelin tämän muuttuneen jokin aika sitten, mutta olikin ilmeisesti sitten vain aloite tms.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:31"]
Siis kenen peffaa toisten ammatinvalinnat oikein kutkuttavat? Ei ainakaan minun, ja olen amis ja ylpeä siitä, maalaisjärki päässä ja suhthyvä palkka. Nämä "akateemiset??" luulevat olevansa fiksuja ja silti arvostelevat toisia minkä kerkeävät. Minusta toisten arvostelu on aika typerää suoraan sanottuna. Isänikään ei ole peruskoulun jälkeen käynyt kouluja, mutta fiksuin ja jalat maassa oleva ihminen, jonka tiedän. Ja hän on tienannut perhanasti, jotka jäävät sitten minulle/äidilleni/kenelle testamenttaakaan.
[/quote]Mutta et sinäkään ymmärtänyt, että ei tässä ole kyse siitä, mitä kukakin tienaa, vaan yksinkertaisesti älyllisistä resursseista ja ahkeruudesta. Yleensä ne juntit ja tyhmät kehuskelevat rahoillaan kuten sinäkin juuri teit. Älykkäät ihmiset eivät sitä tee, mutta sehän tässä juuri on idea, että amiksen käyneissä ei juuri älykkäitä ole jo moneen kertaan mainituista syistä.
[/quote]
En tarkoittanutkaan varallisuutta, sanoin vain loppuun että isänikin on tienannut pirusti rahaa, eikä ole kouluja käynyt. Silti hän on fiksuin ja järkevin ihminen kenet tiedän. Pointtini oli se, että ei se akateemisuus vaikuta maalaisjärkeen, ja kyseenalaisikkyseenalaistin sen miksi nämä "akateemiset????" niin kovasti arvostelevat muita. Siksi kysymysmerkit, että jos täällä on niin paljon akateemisia niin miksi toisten valintoja pitää arvostella ja nämä muut ovat "heikompaa" ainesta...
Olen työtön tohtori, mutta en kadu mitään.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:06"] Ei kai kukaan ajattele noin, kuin kakkonen? :D Minnekköhän minä sijoitun, kun menin lukion jälkeen amikseen. En yläasteen jälkeen tiennyt, mitä haluan tehdä ja lukiossa se selkiytyi. T. Sähköasentaja [/quote]ööh, miten tyhmä pitää olla ettei käytä lahjojaan ja hanki kunnon koulutusta? [/quote] Mitäs jos lukiossa kympin oppilas ja pari ällää kirjoittanut haluaakin ompelijaksi tai parturiksi? Eikö ole parempi hommata se ammatti, johon on mielenkiintoa ja halua ( toki mielellään työllistävä), kuin alkaa lääkäriksi tai juristiksi, ja ei pätkääkään työ kiinnosta? T. Se sähäri
[/quote] kyllä ne kympin oppilaat päätyy oikkikseen, lääkkikseen, teknilliseen, kauppakorkeaan, valtsikkaan
[/quote]
Ei aina. Sukulaistyttö kympin oppilas ja meni amikseen. Amiksen jälkeen teki näitä alan töitä vähän aikaa kunnes meni opettajakouutukseen. Nyt opettaa tätä itse alussa opiskelemaansa alaa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:31"]
Siis kenen peffaa toisten ammatinvalinnat oikein kutkuttavat? Ei ainakaan minun, ja olen amis ja ylpeä siitä, maalaisjärki päässä ja suhthyvä palkka. Nämä "akateemiset??" luulevat olevansa fiksuja ja silti arvostelevat toisia minkä kerkeävät. Minusta toisten arvostelu on aika typerää suoraan sanottuna. Isänikään ei ole peruskoulun jälkeen käynyt kouluja, mutta fiksuin ja jalat maassa oleva ihminen, jonka tiedän. Ja hän on tienannut perhanasti, jotka jäävät sitten minulle/äidilleni/kenelle testamenttaakaan.
[/quote]Mutta et sinäkään ymmärtänyt, että ei tässä ole kyse siitä, mitä kukakin tienaa, vaan yksinkertaisesti älyllisistä resursseista ja ahkeruudesta. Yleensä ne juntit ja tyhmät kehuskelevat rahoillaan kuten sinäkin juuri teit. Älykkäät ihmiset eivät sitä tee, mutta sehän tässä juuri on idea, että amiksen käyneissä ei juuri älykkäitä ole jo moneen kertaan mainituista syistä.
[/quote]
En tarkoittanutkaan varallisuutta, sanoin vain loppuun että isänikin on tienannut pirusti rahaa, eikä ole kouluja käynyt. Silti hän on fiksuin ja järkevin ihminen kenet tiedän. Pointtini oli se, että ei se akateemisuus vaikuta maalaisjärkeen, ja kyseenalaisikkyseenalaistin sen miksi nämä "akateemiset????" niin kovasti arvostelevat muita. Siksi kysymysmerkit, että jos täällä on niin paljon akateemisia niin miksi toisten valintoja pitää arvostella ja nämä muut ovat "heikompaa" ainesta...
[/quote]
Voi luoja tätä puhelinta! :D Siis ihan kyseenalaistin
Minä kadun tähän ketjuun osallistumista. Meni ihan hirveästi aikaa hukkaan, kun luin mielipiteitä, joilla ei ole minun kannalta mitään väliä/ arvoa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:31"]
[/quote]Akateemisethän täällä pätevät koulutuksellaan ja rahoillaan, mutta olet kyllä oikeassa siinä, että kenestäkään ei tee fiksua kun kehuskelee hyvällä palkalla tai rahoillaan tai omaisuudellaan.
Laboratorio puolella oli omana aikana tosi monta kympin tyttöä ja poikaa. Kävivät ammattikoulun ennen yliopistoa, koska ymmärsivät perustutkinnon olevan hyödyllinen pohja kemistille.
Ottaen huomioon akateemisen työttömyyden on hyvä omata joku alempikin paperi jota vilauttaa työnhaussa. Saa sitten perhe särvintä pöytään.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:45"]
[/quote]Akateemisethän täällä pätevät koulutuksellaan ja rahoillaan, mutta olet kyllä oikeassa siinä, että kenestäkään ei tee fiksua kun kehuskelee hyvällä palkalla tai rahoillaan tai omaisuudellaan.
[/quote]
kyllä minusta tämä ketju on enemminkin ammattikoulun käyneiden defenssejä ja yleistyksiä täynnä. Ihan voisi ottaa sen oman Rikan pois silmästä, että voi nähdä roskan toisen silmässä.
Uskomattoman paska ketju. Hyvästi.
En edelleenkään ymmärrä, että työssä käyviä ihmisiä sanotaan heikommaksi aineeksi. Tiedän tätä heikompaa ainesta, ja vaikka inhoan ilmaisua kenestäkään wt, niin nämä ihmiset ovat sitä. Eli ei koulutusta, ei kiinnosta kuin viina, huumeet ja seksi eri ihmisten kanssa. Tietty ollaan sossupummeja. Tähän olen elämään olen tutustunut entisen ystävän kanssa, jonka kanssa silloin tällöin tulee valitettavasti törmättyä, ja on todella mukavaa seuraa, kunhan ei tule yksikään edellä olevista puheeksi.
T. Se sähäri
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:45"]
[/quote] Taisit lukea vähän harppoen.
kyllä minusta tämä ketju on enemminkin ammattikoulun käyneiden defenssejä ja yleistyksiä täynnä. Ihan voisi ottaa sen oman Rikan pois silmästä, että voi nähdä roskan toisen silmässä.
Uskomattoman paska ketju. Hyvästi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:55"]
En edelleenkään ymmärrä, että työssä käyviä ihmisiä sanotaan heikommaksi aineeksi. Tiedän tätä heikompaa ainesta, ja vaikka inhoan ilmaisua kenestäkään wt, niin nämä ihmiset ovat sitä. Eli ei koulutusta, ei kiinnosta kuin viina, huumeet ja seksi eri ihmisten kanssa. Tietty ollaan sossupummeja. Tähän olen elämään olen tutustunut entisen ystävän kanssa, jonka kanssa silloin tällöin tulee valitettavasti törmättyä, ja on todella mukavaa seuraa, kunhan ei tule yksikään edellä olevista puheeksi. T. Se sähäri
[/quote]
En ihmettele, että ihmettelet. Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt, miten sossuloisimisella saa ikinä rahat riittämään siihen elämäntapaan, jota tollanen porukka harrastaa. Itsekin joutunut sossun varassa elämään ja todella tiukkaa on. Ei tosiaan jää yhtään rahaa alkoholiin enkä voi edes kuvitella miten kalliiksi tulisi, jos polttaisin.
Nämä keskustelut nyt ovat joko provoamisia tai porukassa haukkumisia, välillä tosin jotain muutakin.
Oleellista tässä koulutusjutussa on mielestäni se, että erilaisia reittejä edetä elämässä on useita. Itse kukin voi valita mieleisensä. Sitten on tämä ylikouluttautumiskysymys. Koulutuksen arvostaminen ja pyrkimys kohottaa omaa tai lastensa sosiaalista asemaa on johtanut siihen, että koulutetun työvoiman tarjonta ei vastaa työmarkkinoilla olevaa kysyntää. En silti itse näe tätä pelkästään rahallisena kysymyksenä, joka pitäisi ratkaista pakottamalla ihmiset valitsemaan toisin. Koulutuksen mukanaan tuoma tieto on aina hyödyllistä. Ei se välttämättä ole haitta, jos siivojalla on maisterin paperit. Ongelma on vain se, että siivoojan ammatin arvostus on niin matala ja palkkaus huono, että maisteria ei siihen hommaan saa lähtemään.
Kyse onkin näistä status-jutuista. Korkeastikoulutettujen etuja on perinteisesti puolustettu sillä, että on väitetty juuri niiden motivoivan opiskelemaan. Nyt ne ovat sen siis tehneet ja oikein perusteellisesti :D Se vain vaikuttaa niin ihmeelliseltä, opiskeluhan on helpompaa kuin moni raskaampi työ. Jos se matematiikka todella on niin kovan työn takana oppia, niin ehkä sellaisten ei pitäisi sitä opiskellakaan. Heillä ei ole luontaisia edellytyksiä alalle. Tilanteessa, jossa kaikille ei kuitenkaan ole töitä, voisi olettaa että tätä käytettäisiin valintakriteerinä. Mutta se taas rajoittaisi yksilöiden mahdollisuuksia valita. On toisaalta aivan oikein, että vaikka se teettäisi kuinka paljon töitä, mutta jos kuitenkin sen lopulta oppii, niin on sen asemansa silloin ansainnut. Voi tosin olla, että juuri nuo opiskelutyönsankarit ovat sitten niitä, jotka ovat myös perin itsetietoisia saavuttamastaan statuksesta. He kun saattavat ajatella, että ne asiat ovat kaikille yhtä vaikeita ja että vain poikkeuksellisin ponnistuksin voi saavuttaa heidän asemansa. Näinkään se ei kaikkien kohdalla ole.
Vaikeita kysymyksiä. Lähti niihin hakemaan millaista ratkaisua tahansa, aina polkee jonkun varpaille, eikä voi olla varma, tuottaako se todella kokonaisuuden kannalta hyvää lopputulosta. Työtön tohtorikin on aivan oikeassa siinä, ettei kadu. Vaikka hän ei pääsisi oman alansa töihin, hän on kuitenkin tohtori ja omaa melkoisen määrän tietoa alastaan.
Mikä tappelu? Kaksi täysin eri asiaa.
amis= white trash koulu
lukio= koulu
ei nämä opiskelijat voisi edes kuvitella toistensa opinahjoa...
niin se kansa jakautuu jo hyvissä ajoin!
Ei kai kukaan ajattele noin, kuin kakkonen? :D
Minnekköhän minä sijoitun, kun menin lukion jälkeen amikseen. En yläasteen jälkeen tiennyt, mitä haluan tehdä ja lukiossa se selkiytyi.
T. Sähköasentaja
Kuka jaksaa? Tuskin aikuiset tai ainakaan ne, jotka ovat omaan elämäänsä tyytyväisiä
Eihän ole kun yhteishaku on kohta käynnissä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:06"]
Ei kai kukaan ajattele noin, kuin kakkonen? :D Minnekköhän minä sijoitun, kun menin lukion jälkeen amikseen. En yläasteen jälkeen tiennyt, mitä haluan tehdä ja lukiossa se selkiytyi. T. Sähköasentaja
[/quote]ööh, miten tyhmä pitää olla ettei käytä lahjojaan ja hanki kunnon koulutusta?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:06"]
Ei kai kukaan ajattele noin, kuin kakkonen? :D Minnekköhän minä sijoitun, kun menin lukion jälkeen amikseen. En yläasteen jälkeen tiennyt, mitä haluan tehdä ja lukiossa se selkiytyi. T. Sähköasentaja
[/quote]ööh, miten tyhmä pitää olla ettei käytä lahjojaan ja hanki kunnon koulutusta?
[/quote] Arvaa kuka vaikuttaa tässä keskustelussa tyhmältä?
Kaksoistutkinto. Mitäs nyt? Maailma räjähtää!