JAHAS! TÄNÄ VUONNA AMIS VS. LUKIO
Kommentit (178)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"]
No mä ponnistin amiksesta suoraan oikikseen koska halusin. Ei se amis sulje yliopistoa pois.
[/quote] Vau. Miten?
[/quote]
Lukemalla ja tahdolla. Tiesin mitä haluan ja tiesin että pystyn siihen.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"] No mä ponnistin amiksesta suoraan oikikseen koska halusin. Ei se amis sulje yliopistoa pois. [/quote] Vau. Miten? [/quote] Lukemalla ja tahdolla. Tiesin mitä haluan ja tiesin että pystyn siihen.
[/quote] Kyllä tämän uskon ja arvasin, mutta siis mitä avoimen yliopiston kursseja (ko) suoritit ja kuinka paljon. Ja mikä oli amislinjasi?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:16"]
Nämä wt tyypit täällä eivät näytä millään ymmärtävän, ettei sivistystä voi mitata rahassa. Ei ketään kiinnosta kuinka paljon lukihäröamiskaveri tienaa. Se on täysin toinen keskustelu!
[/quote]Sinulta taas (ns parempana ihmisenä?) puuttuu kokonaan sydämen sivistys. Sitä voi taas löytyä pelkän amiksen käyneeltä. Ja vaikka sinä et sitä tajua(kun pelkkä koulutus vaan on jotakin)se tässä elämässä on parasta ihmisessä. Ja sitä et voi opiskella kirjosta. Joko sitä on sinulla tai sitten ei. Ja sinulla ei ilmeisesti ole. Minun sotaveteraani isäni 93v on käynyt vain kiertokoulun, mutta hienompaa ihmistä saa etsiä. Siinä ei paljoa koulut auta jos ihminen on muuten moukka.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:24"]
Pakko muuten sanoo, etten arvosta yhtäkään lukiopohjaista (diplomi)insinööriä. Amiksen käyneet inssit ymmärtävät paremmin käytännön työt kuin lukiopohjaiset.
[/quote]Amiksesta ei kylläkään valmistuta insinööriksi.
[/quote]
olet Ilmeisesti idiootti, kun et ymmärtänyt?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"] No mä ponnistin amiksesta suoraan oikikseen koska halusin. Ei se amis sulje yliopistoa pois. [/quote] Vau. Miten? [/quote] Lukemalla ja tahdolla. Tiesin mitä haluan ja tiesin että pystyn siihen.
[/quote] Kyllä tämän uskon ja arvasin, mutta siis mitä avoimen yliopiston kursseja (ko) suoritit ja kuinka paljon. Ja mikä oli amislinjasi?
[/quote]
En mitään, suoraan pääsykokeista sisään. Turvallisuusala
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:27"]
[/quote]
ei niitä avoimen yliopiston kurssei tarvii yliopistoon hakemises.
Siis kenen peffaa toisten ammatinvalinnat oikein kutkuttavat? Ei ainakaan minun, ja olen amis ja ylpeä siitä, maalaisjärki päässä ja suhthyvä palkka. Nämä "akateemiset??" luulevat olevansa fiksuja ja silti arvostelevat toisia minkä kerkeävät. Minusta toisten arvostelu on aika typerää suoraan sanottuna. Isänikään ei ole peruskoulun jälkeen käynyt kouluja, mutta fiksuin ja jalat maassa oleva ihminen, jonka tiedän. Ja hän on tienannut perhanasti, jotka jäävät sitten minulle/äidilleni/kenelle testamenttaakaan.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:27"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"] No mä ponnistin amiksesta suoraan oikikseen koska halusin. Ei se amis sulje yliopistoa pois. [/quote] Vau. Miten? [/quote] Lukemalla ja tahdolla. Tiesin mitä haluan ja tiesin että pystyn siihen. [/quote] Kyllä tämän uskon ja arvasin, mutta siis mitä avoimen yliopiston kursseja (ko) suoritit ja kuinka paljon. Ja mikä oli amislinjasi? [/quote] En mitään, suoraan pääsykokeista sisään. Turvallisuusala
[/quote] Pääseekö pääsykokeisiin ilman lukiota?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:16"]Nämä wt tyypit täällä eivät näytä millään ymmärtävän, ettei sivistystä voi mitata rahassa. Ei ketään kiinnosta kuinka paljon lukihäröamiskaveri tienaa. Se on täysin toinen keskustelu! [/quote] Heheheheee vituttaako kun amiksilla on palkat kohdallaan?
[/quote]
ei. Olen itse hyväpalkkainen, akateeminen ja perinyt rahaa.
[/quote]Tuskin olet, käytöstapoja sinulla ei ole ainakaan. On tainnut ylessivistävät aineet jäädä lukematta:).Itse olen huomannut, että ne jotka ovat oikeastikin jotakin, niiden ei tarvii tuoda sitä joka käänteessä esille ja korostaa itseään.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:27"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"] No mä ponnistin amiksesta suoraan oikikseen koska halusin. Ei se amis sulje yliopistoa pois. [/quote] Vau. Miten? [/quote] Lukemalla ja tahdolla. Tiesin mitä haluan ja tiesin että pystyn siihen. [/quote] Kyllä tämän uskon ja arvasin, mutta siis mitä avoimen yliopiston kursseja (ko) suoritit ja kuinka paljon. Ja mikä oli amislinjasi? [/quote] En mitään, suoraan pääsykokeista sisään. Turvallisuusala
[/quote]
Pääsee. On päässyt jo kauan.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:30"]
[/quote]
Pääsee
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:30"]
[/quote]
Ihan samalla lailla kuin lukion käyneet voi osallistua ammattikorkeakoulun pääsykokeisiin niin amiksen käyneet voi osallistua yliopiston pääsykokeisiin...
[/quote]
amis ja lukio molemnat takaavat hakukelpoisuuden. Missä tynnyrissä elät?
ps. Sori kirjotusvirheet. Oon gänäz
Keskivertopulliaiselle ei väliä. Amiksesta vaan on hankalampi ponnistaa ylöspäin jos mieli muuttuukin vaikka amk suuntaan tai norkeammalle. Oma veli opiskeli sävkömieheksi ja sitten huonojen aikojen saattelemana amk automaatioinssiksi. Pääsykokeissa tosin matikan osaaminen oli kortilla, mutta sisään meni. Mulle vaihtoehtona lopulta vain lukio ja sitä kautta yliopisto, mutta olisi musta voinut puuseppäkin tulla. Sisko taasen otti tappelut porukoiden kanssa ja valitsi myös amiksen lukion sijaan, ja myös hän jatkoi amk insinööriksi lopulta. Jokainen menee omien valintojensa mukaan, mutta amis ei todellakaan minään naula arkkuun ole toisenlaistenkin uravaihtoehtojen mahtuessa vielä raameihin.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:30"]
[/quote]
Ihan samalla lailla kuin lukion käyneet voi osallistua ammattikorkeakoulun pääsykokeisiin niin amiksen käyneet voi osallistua yliopiston pääsykokeisiin...
[/quote]
Ja jos amiksen käyneet ei voisi osallistua yliopistojen pääsykokeisiin niin olisi vastaavasti ihan oikein ettei lukiolaiset voisi osallistua AMK pääsykokeisiin. Enemmän kuin reilua.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:31"]
Siis kenen peffaa toisten ammatinvalinnat oikein kutkuttavat? Ei ainakaan minun, ja olen amis ja ylpeä siitä, maalaisjärki päässä ja suhthyvä palkka. Nämä "akateemiset??" luulevat olevansa fiksuja ja silti arvostelevat toisia minkä kerkeävät. Minusta toisten arvostelu on aika typerää suoraan sanottuna. Isänikään ei ole peruskoulun jälkeen käynyt kouluja, mutta fiksuin ja jalat maassa oleva ihminen, jonka tiedän. Ja hän on tienannut perhanasti, jotka jäävät sitten minulle/äidilleni/kenelle testamenttaakaan.
[/quote]Mutta et sinäkään ymmärtänyt, että ei tässä ole kyse siitä, mitä kukakin tienaa, vaan yksinkertaisesti älyllisistä resursseista ja ahkeruudesta. Yleensä ne juntit ja tyhmät kehuskelevat rahoillaan kuten sinäkin juuri teit. Älykkäät ihmiset eivät sitä tee, mutta sehän tässä juuri on idea, että amiksen käyneissä ei juuri älykkäitä ole jo moneen kertaan mainituista syistä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:31"]
[/quote]Mutta et sinäkään ymmärtänyt, että ei tässä ole kyse siitä, mitä kukakin tienaa, vaan yksinkertaisesti älyllisistä resursseista ja ahkeruudesta. Yleensä ne juntit ja tyhmät kehuskelevat rahoillaan kuten sinäkin juuri teit. Älykkäät ihmiset eivät sitä tee, mutta sehän tässä juuri on idea, että amiksen käyneissä ei juuri älykkäitä ole jo moneen kertaan mainituista syistä.
[/quote]
Junteiksi haukkuminen on aika junttia. Tuo viestisi kertoi kaiken tarvittavan sinun älykkyydestäsi.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:24"]
Pakko muuten sanoo, etten arvosta yhtäkään lukiopohjaista (diplomi)insinööriä. Amiksen käyneet inssit ymmärtävät paremmin käytännön työt kuin lukiopohjaiset.
[/quote] Luehan ajatuksen kanssa.
[/quote]Ei taida älynlahjat riittää.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:24"]
[/quote] Luehan ajatuksen kanssa.