Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunnittelin, että voisin lahjoittaa 1000 € jollekin OV

Vierailija
20.02.2015 |

mutta mietin, miten saisin sen 1000 € laitettua sillä tavoin, että henkilöllisyyteni ei tulisi ilmi. Eli siis tilisiirto ei käy. Kirjeessä lähettäminen olisi muutoin ok, mutta on tietysti riski, että raha häviää matkalla? Mitenköhän kirjattuna kirjeenä, tuleeko siinä henkilötietoni ilmi?

Ajattelin siis lähinnä ihan niin, että laitan vaikka jonnekin nettiin, esim. tänne viestin, että se joka parhaiten perustelee mihin tarvitsisi/käyttäisi 1000 euroa, saa rahat. Sitten tekisin anonyymin sähköpostin, johon voisi laittaa yhteystietonsa ja tarinansa, ja minä laittaisin rahat matkaan.

ps. eihän tässä ole mitään laitonta...? Lahjavero nyt mielestäni ainakaan ei koska noin pientä summaa, eihän?

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin julkistaa osoitteeni tässä heti ja sä laitat setelit postiin, ok?

Tarvitsen kengät itselleni ja lapselle kumisaappaat.

Vierailija
102/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:50"]Minä voin julkistaa osoitteeni tässä heti ja sä laitat setelit postiin, ok?

[/quote]Mä voin ostaa sun lapselle kumpparit, jos niitä oikeasti tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:50"]Minä voin julkistaa osoitteeni tässä heti ja sä laitat setelit postiin, ok?

[/quote]

Minkä kokoiset kumisaappaat lapsi tarttee?

Vierailija
104/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:42"]

No, kysypä vaikka joltain alakoulun opettajalta, josko jonkun perheen lapsia on vailla suksia tai hyvää talvivaatetta.

Tai neuvolasta, jos joku perhe tarvitsee uudet vaunut.

Voisiko suvussasi olla joku, jolla menee huonosti.

Vai elätkö niin laput silmillä, ettet tiedä ainoatakaan vähävaraista perhettä?

[/quote]

Pointti on, että haluan lahjoittaa rahaa anonyymisti. En todellakaan kehtaa mennä sanomaan opettajalle, että "kenelle voisin antaa tonnin?" =D Mieti nyt vähän itsekin!

Samoin joku sukulainen tai kuka tahansa muu, irl. Minkälaisen luulet vastaanoton olevan, jos menen antamaan tonnin? Sitä silmienpyörittelyn määrää, ainakin takanapäin. Ja jos näin jo ANONYYMINÄ lahjoittamisesta keskustellessa syytetään huomiohuoraamisesta, lesoilusta ja ylemmyydentunnosta, niin mitenköhän sitten livenä. Se oli sitten pelkästään retorinen kysymys, tiedän vastauksen itsekin.

-ap
[/quote] No se että olet anonyymi ei yhtään vähennä tuota sinun tarvettasi saada huomiota itsellesi. Mitä gaet tällä ketjulla. Fiksuna ihmisenä osannet lahjoittaa rahaa ilman av palstan apua. Mitä sä oikeasti haet?

Vierailija
105/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:50"]Minä voin julkistaa osoitteeni tässä heti ja sä laitat setelit postiin, ok? Tarvitsen kengät itselleni ja lapselle kumisaappaat. [/quote] Minkä kokoiset kumisaappaat lapsi tarttee?

[/quote]

koko 40 (poika 11 v)

Vantaa

Vierailija
106/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä opiskelija, joten rahalle löytyy aina tarvetta. Käyttäisin osat rahasta omaan elämiseen, mutta tahtoisin auttaa myös äitiäini. Hänen elämä on ollut rankkaa, hän on joutunut kestämään minua, joten tahtoisin kerrankin auttaa häntä ostamalla hänelle jotain kivaa tai maksamalla hänen laskuja. Nuorena opiskelijana en oikein pysty auttamaan ketään.

Se joka rahat saa, tulee varmasti olemaan hyvin kiitollinen niistä.  

Vierailija
107/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä rahoja kukaan saa

Vierailija
108/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lainannut rahaa vähävaraisille tutuille ja haluaisin antaa nuo velat anteeksi, mutta oma taloustilanne ei salli sitä. Antaisin nuo velat siis anteeksi.

Vierailija
109/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:42"] No, kysypä vaikka joltain alakoulun opettajalta, josko jonkun perheen lapsia on vailla suksia tai hyvää talvivaatetta. Tai neuvolasta, jos joku perhe tarvitsee uudet vaunut. Voisiko suvussasi olla joku, jolla menee huonosti. Vai elätkö niin laput silmillä, ettet tiedä ainoatakaan vähävaraista perhettä? [/quote] Pointti on, että haluan lahjoittaa rahaa anonyymisti. En todellakaan kehtaa mennä sanomaan opettajalle, että "kenelle voisin antaa tonnin?" =D Mieti nyt vähän itsekin! Samoin joku sukulainen tai kuka tahansa muu, irl. Minkälaisen luulet vastaanoton olevan, jos menen antamaan tonnin? Sitä silmienpyörittelyn määrää, ainakin takanapäin. Ja jos näin jo ANONYYMINÄ lahjoittamisesta keskustellessa syytetään huomiohuoraamisesta, lesoilusta ja ylemmyydentunnosta, niin mitenköhän sitten livenä. Se oli sitten pelkästään retorinen kysymys, tiedän vastauksen itsekin. -ap [/quote] No se että olet anonyymi ei yhtään vähennä tuota sinun tarvettasi saada huomiota itsellesi. Mitä gaet tällä ketjulla. Fiksuna ihmisenä osannet lahjoittaa rahaa ilman av palstan apua. Mitä sä oikeasti haet?

[/quote]

Johan minä ekalla sivulla jossain kommentissani vastasin, että haluan lahjoittaa rahaa koska minulla sitä on, ja joltakin sitä puuttuu. Ja kerroin myös, että haluan viihdyttää itseäni tekemällä jotain erilaista. Lisäksi jossain toisessa kommentissa kerroin, että haluan itse päättää kenelle rahat annan ja mihin tarkoitukseen, enkä halua antaa rahojani minkään järjestön sivukuluihin tms.

Itse ajattelen, etten halua tällä saada itselleni huomiota, haluanhan nimenomaan tehdä tämän anonyyminä, mutta toisaalta, vaikka niin olisikin, niin mitä sitten? Jos nyt sitten sinun mielestäsi minä "ostan" itselleni huomiota (anonyymisti av:lla, hehehe =D ) ja maksan siitä 1000 euroa, niin mikä siinä on väärää? En ole saanut vielä yhtään hyvää vastausta siitä, mikä tässä hommassa mättäisi noin niin kuin oikeasti.

Näköjään ei todellakaan voi miellyttää kaikkia. Vaikka haluaisi antaa tonnin jollekin ihan vaan huvikseen, löytyy niitä joiden mielestä hommasta ei löydy kuin kritisoitavaa. Mutta joo, en mä sitä tonnia kenellekään väkisin ole lykkäämässä, että huoli pois!

-ap

Vierailija
110/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:42"] No, kysypä vaikka joltain alakoulun opettajalta, josko jonkun perheen lapsia on vailla suksia tai hyvää talvivaatetta. Tai neuvolasta, jos joku perhe tarvitsee uudet vaunut. Voisiko suvussasi olla joku, jolla menee huonosti. Vai elätkö niin laput silmillä, ettet tiedä ainoatakaan vähävaraista perhettä? [/quote] Pointti on, että haluan lahjoittaa rahaa anonyymisti. En todellakaan kehtaa mennä sanomaan opettajalle, että "kenelle voisin antaa tonnin?" =D Mieti nyt vähän itsekin! Samoin joku sukulainen tai kuka tahansa muu, irl. Minkälaisen luulet vastaanoton olevan, jos menen antamaan tonnin? Sitä silmienpyörittelyn määrää, ainakin takanapäin. Ja jos näin jo ANONYYMINÄ lahjoittamisesta keskustellessa syytetään huomiohuoraamisesta, lesoilusta ja ylemmyydentunnosta, niin mitenköhän sitten livenä. Se oli sitten pelkästään retorinen kysymys, tiedän vastauksen itsekin. -ap [/quote] No se että olet anonyymi ei yhtään vähennä tuota sinun tarvettasi saada huomiota itsellesi. Mitä gaet tällä ketjulla. Fiksuna ihmisenä osannet lahjoittaa rahaa ilman av palstan apua. Mitä sä oikeasti haet?

[/quote]

Johan minä ekalla sivulla jossain kommentissani vastasin, että haluan lahjoittaa rahaa koska minulla sitä on, ja joltakin sitä puuttuu. Ja kerroin myös, että haluan viihdyttää itseäni tekemällä jotain erilaista. Lisäksi jossain toisessa kommentissa kerroin, että haluan itse päättää kenelle rahat annan ja mihin tarkoitukseen, enkä halua antaa rahojani minkään järjestön sivukuluihin tms.

Itse ajattelen, etten halua tällä saada itselleni huomiota, haluanhan nimenomaan tehdä tämän anonyyminä, mutta toisaalta, vaikka niin olisikin, niin mitä sitten? Jos nyt sitten sinun mielestäsi minä "ostan" itselleni huomiota (anonyymisti av:lla, hehehe =D ) ja maksan siitä 1000 euroa, niin mikä siinä on väärää? En ole saanut vielä yhtään hyvää vastausta siitä, mikä tässä hommassa mättäisi noin niin kuin oikeasti.

Näköjään ei todellakaan voi miellyttää kaikkia. Vaikka haluaisi antaa tonnin jollekin ihan vaan huvikseen, löytyy niitä joiden mielestä hommasta ei löydy kuin kritisoitavaa. Mutta joo, en mä sitä tonnia kenellekään väkisin ole lykkäämässä, että huoli pois!

-ap
[/quote]eipä ole osoitetta vielä tullut

Vierailija
111/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:56"]

[/quote]

Täällä varmaan näkee kaikista "rumimmat" ihmiset mitä suomalaisuus voi joillekin pahimmillaan tehdä. Pitää kyseenalaistaa ja vähätellä sekä haukkua ihmistä, joka on lahjoittamassa hyvää hyvyyttää(siis joidenkin kommentoijien mukaan itsekkyyttään) rahaa sitä tarvitsevalle. Että pitää oikein tahallaan teloa kanssaihmisiä ja varmistaa että kukaan ei ole ystävällinen kenellekään.

Vierailija
112/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestejä tulisi huijareilta. Mikset lahjoittaisi nimettömänä vaikkapa jollekin koululle, joka voisi antaa stipendeinä perheille, joissa on pienemmät tulot? Näin voi varmasti tehdä.

Sitä paitsi, ei ne pyydä jotka eniten tarvitsee. Kaikki vinkujat on niitä monen lapsen perheitä, joilla varmasti jää vaatteita, harrastusvälineitä ja leluja vanhemmilta pienemmille sisaruksille. Ja lapsilisät todellakin riittävät ruokaan. Ja sossu maksaa siltikin päälle rahaa. Semmosilla ei vaan oo mitään häpyä.

Vierailija
113/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan, että stipendejä niiden perheiden lapsilla, joilla on pienemmät tulot ^^

Minä tiedän ainakin yhden pojan, joka sai stipendin ysillä sen takia, että oli menossa lukioon ja koululla tiedettiin, että vanhempien tulot eivät riitä kirjoihin. Poika sai kannustusta lukioon.

Vierailija
114/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:56"]

[/quote]

-ap
[/quote]Just, laita sitten se osoite, mihin niitä kirjeitä haluat. Niin eikös tämä "keskustelu" ollut tässä. Ihanaa, että saat tästä viihdettä itsellesi.

Vierailija
115/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tehnyt anonyymiä sähköpostiosoitetta, koska en ole vielä selvittänyt tai varmistanut, miten saan sen tonnin anonyymisti laitettua eteenpäin. Teen sähköpostiosoitteen vasta sitten, jotta kenenkään ei tarvitse turhaan kirjoitella sähköpostiini tarinoitaan, ja sitten en saisikaan rahoja eteenpäin.

Nyt poistun tietokoneelta, mutta palaan kyllä asiaan, en välttämättä tänään mutta sitten kun asia on selvitetty. Nostan sitten ketjun.

-ap

Vierailija
116/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus, että voi jollekkin olla rahan lahjoittaminen noin vaikeaa. Vaihtoehdot on jo aloittajalle annettu.

Vierailija
117/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:20"]

Voi jessus, että voi jollekkin olla rahan lahjoittaminen noin vaikeaa. Vaihtoehdot on jo aloittajalle annettu.

[/quote]

Älä lahjoita kenellekään palstalaiselle äläkä laita sitä osoitetta tänne. En usko että täältä löytyy aidosti sitä ansaitsevaa ihmistä. Etsi vielä muita reittejä pitkin tai vähintään laita jollekin toiselle palstalle.

Vierailija
118/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän ihan lonkalta, ite ei tarvita rahaa, mutta vaikkapa nuoremman lapsen päikylle :) Tiiän että saisivat sillä rahalla kaikkea, mitä en itse ole voinut hankkia. Tuskin ottaisivat rahana, mutta varmasti materiaalit  kelpaisivat!

Vierailija
119/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih! Itsekin olen haaveillut että voisin lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen, mutta kun itseltäni ei sitä löydy niin no can do....

Minä varmaan tuolla rahalla Veisin mieheni viikonloppulomalle, jos vaikka saisimme liittomme pelastettua kun saisimme olla kahden kesken ja jutella/riidellä/itkeä kaikki toisillemme (mitä emme voi/halua lapsen edessä tehdä)..
Saisimme olla yhden viikonlopun kahdestaan ja olla huolehtimatta rahaongelmista jotka kokoajan varjostavat elämää.. Saisin yhden viikonlopun olla rentoutunut ja saisin tästä masentuneesta pääkopasta lomaa.

Rahoilla myös kävisin hammaslääkärissä kun ei ole ollut siihen varaa. Ostaisin lapselleni kunnon ulkohaalarin. Maksaisin rästissä olevat laskut (~600e)

Jos saisin tuon verran ylimääräistä rahaa, varmaan sekoaisin!

Lahjoita rahat sellaiselle, joka niitä oikeasti tarvitsee. Ihana että kaltaisiasi ihmisiä on olemassa! Onnea etsintään! :)

Vierailija
120/130 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on hanurista, lahjoita paikkakuntasi eläinsuojeluyhdistykselle kodittomien eläinten hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi