Suunnittelin, että voisin lahjoittaa 1000 € jollekin OV
mutta mietin, miten saisin sen 1000 € laitettua sillä tavoin, että henkilöllisyyteni ei tulisi ilmi. Eli siis tilisiirto ei käy. Kirjeessä lähettäminen olisi muutoin ok, mutta on tietysti riski, että raha häviää matkalla? Mitenköhän kirjattuna kirjeenä, tuleeko siinä henkilötietoni ilmi?
Ajattelin siis lähinnä ihan niin, että laitan vaikka jonnekin nettiin, esim. tänne viestin, että se joka parhaiten perustelee mihin tarvitsisi/käyttäisi 1000 euroa, saa rahat. Sitten tekisin anonyymin sähköpostin, johon voisi laittaa yhteystietonsa ja tarinansa, ja minä laittaisin rahat matkaan.
ps. eihän tässä ole mitään laitonta...? Lahjavero nyt mielestäni ainakaan ei koska noin pientä summaa, eihän?
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:39"]
Käyttäisin 100 € aina haaveilemaani antiikkiseen rokokoo-sohvaryhmään. Ei sitä tule ikinä hankituksi näillä kotihoidontukirahoilla, sen jälkeen vielä yhden ammatin täyspäiväisen opiskelun vaatimilla rahoilla eikä varmaan senkään jälkeen, jos/kun pääsen johonkin työhön mistä ei varmaan kuitenkaan makseta kuin hyvällä onnella kaksi tonnia kuussa, nämä ajat kun ovat sitä mitä ovat ja tuskin siitä hirveästi lähivuosina kohenevat. Ihan puhtaasti unelman toteuttamisesta olisi tässä kyse ja jos joku haluaisi unelman mahdollistaa, niin sehän olisi mahtavaa :)
[/quote]
1000 € tietenkin. Yksi nolla jäi vahingossa pois, koska se näppäin toimii tahmeahkosti. Rokokoo-kalusto ei sentään satasella irtoa.
Heitä kaks nii saa velat maksettua ja laukun ostettua
Mahtavaa! Tekisin minäkin samoin jos minulla olisi paljon rahaa!
Oletko perinyt, voittanut? miksi haluat antaa?
Menisin ala carte ravintolaan syömään ja juomaan muutaman satkun edestä. Muutaman kuubalaisenkin voisin tuprauttaa rommin kera. Sen jälkeen suunnistaisin hieromoon rentoutumaan, kokohoidolla parilla sadalla. Rentoutumisen jälkeen vuokraisin hotellihuoneen herkuilla (n 2-300€), jonka jälkeen joisin loput rahat yökerhossa.
Mihin saan lähettää tarinani, joko teit s-posti osoitteen ap? En halua tänne kirjoittaa omaa tarinaani koska en halua minua tunnistettavan. Ja vähän hävettääkin tää tilanne. .
Jos oikeasti olet auttamassa vähävaraisia ihmisiä, on yksi tapa toimia näin. Jokaisella paikkakunnalla on hädänalaisia perheitä, joille 1000e ylimääräinen raha olisi kovin tarpeen. Olen muutaman kerran antanut lahjoituksen tietämilleni perheille anonyymina. Se onnistuu ainakin seurakunnan diakoniatyön kautta eli diakoni toimittaa lahjoituksen perheelle, jolle sen haluat osoittaa. Varmaankin sosiaalitoimi tekee samoin.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:48"]Mihin saan lähettää tarinani, joko teit s-posti osoitteen ap? En halua tänne kirjoittaa omaa tarinaani koska en halua minua tunnistettavan. Ja vähän hävettääkin tää tilanne. .
[/quote]
Mistä tiedät että osoite on ap:n
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:54"]Jos oikeasti olet auttamassa vähävaraisia ihmisiä, on yksi tapa toimia näin. Jokaisella paikkakunnalla on hädänalaisia perheitä, joille 1000e ylimääräinen raha olisi kovin tarpeen. Olen muutaman kerran antanut lahjoituksen tietämilleni perheille anonyymina. Se onnistuu ainakin seurakunnan diakoniatyön kautta eli diakoni toimittaa lahjoituksen perheelle, jolle sen haluat osoittaa. Varmaankin sosiaalitoimi tekee samoin.
[/quote]tylsää
Vitsit, tonnin ylimääräistä rahaa kun sais! Meidän perhe(7henk) lähtis Etelä-Ruotsiin siskoni perheen luokse reissuun! Ikinä emme ole lasten kanssa heillä päässeet käymään kun ei ole reissuihin niin paljoa rahaa. Kallista on bensat ensin Suomessa, auto laivaan ja satoja kilsoja Ruotsissa + eläminen päälle.
Eihän tonni ole juur mitään. Ja ap taisi hävitä kun pieru saharaan, mutta jatkakaa kerjäämistä :D
Tarkistelen nyt noita ehdotettuja maksutapoja, ja jos löytyy toimiva systeemi, tekaisen sitten jonkun anonyymin sähköpostin.
-ap
Kerro kans aikaraja mihi mennes esim tänää klo21: )
Ihanaa ap! Ostaisin meidän viisihenkiselle perheelle pesukoneen ja kuivurin. Olisin ikuisesti kiitollinen ja ajattelisin sinua päivittäin niitä käyttäessäni :)
Kirkon kautta apu menee oikeasti sitä tarvitsevalle. Vastenmielistä on lesoilla keskustelupalstalla. Oikeasti hyvä ihminen ei kerskaile teoillaan.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:28"]
Minä pyytäisin ne tarinatkin sähköpostiin. Helpompi tehdä karsintaa ja jää kaikki keskustelupalstojen ylimääräinen kitinä ja kommentointi pois.
[/quote]
Tämä on hyvä idea.
-ap
[/quote]Kiitos. Ansaitsiskos sillä sen tonnin? :)