Suunnittelin, että voisin lahjoittaa 1000 € jollekin OV
mutta mietin, miten saisin sen 1000 € laitettua sillä tavoin, että henkilöllisyyteni ei tulisi ilmi. Eli siis tilisiirto ei käy. Kirjeessä lähettäminen olisi muutoin ok, mutta on tietysti riski, että raha häviää matkalla? Mitenköhän kirjattuna kirjeenä, tuleeko siinä henkilötietoni ilmi?
Ajattelin siis lähinnä ihan niin, että laitan vaikka jonnekin nettiin, esim. tänne viestin, että se joka parhaiten perustelee mihin tarvitsisi/käyttäisi 1000 euroa, saa rahat. Sitten tekisin anonyymin sähköpostin, johon voisi laittaa yhteystietonsa ja tarinansa, ja minä laittaisin rahat matkaan.
ps. eihän tässä ole mitään laitonta...? Lahjavero nyt mielestäni ainakaan ei koska noin pientä summaa, eihän?
Kommentit (130)
Minä seurailisin ihmisiä ihan luonnossa. Kuuntelisin mitä ne keskustelis ja ehkä puolihuolimattomasti tutustuisin heihin, esim. vapaaehtoistyössä, tarhassa, harrastuksissa, kahvilassa, yms. Kun lopulta sopivan kuuloinen kohde tulisi ilmi, niin menisin ja sujauttaisin rahat postiluukusta sisään (seuraisin kotiovelle tai nappaisin rekkarin tms.).
Tämä siis vain, jos haluaisin viihdyttää itseäni, en jaksaisi lukea tuhansia sähköposteja nyyhkytarinaa.
Miks aina perhe ansaitsee rahan ? Tehän saatte lapsilisääkin ja teillä on ihanat lapset ! Miten yksinäinen opiskelija joka saa 500e kuussa ja töitä ei ole, ei miestä, ei lapsia, ainoastaan masennuslääkkeet ja toivo paremmasta elämästä. Puhun nyt siis itsestäni. Rankka menneisyys, toivottavasti parempi tulevaisuus.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:32"]
Musta on naurettavaa, että tänne tulee ihmisiä kerjäämään lomamatkoja ym. mahdollisia. Hyvin huomaa, että monilla ei ole käsitystä siitä, miten siinä omassa naapurissakin saattaa mennä.
Itse en kehtaisi edes kirjoittaa mitään nyyhky-tarinaa tänne, että saisin kiltiltä ihmiseltä tuhat euroa. Varmasti keksisin päästäni paljon paremman kuin yksikään teistä. Sitä en tee, koska tuo raha pitäisi mennä sellaiselle ihmiselle joka sen oikeasti tarvitsee, ei siihen että rouva haluaa ostaa rokokoo-sohvan.
Välillä tuntuu, ettei tälläisiin osallistu kuin ne omaa napaansa ajattelevat ja ihmiset, jotka haluavat vain oman elämänsä mahdollisimman parhaaksi.
t. vittuuntunut
[/quote]
Vinkuvonku. Jos edes lukisit, mitä ap on tänne kirjoittanut, ennenkuin tulet tänne syylistämään ihmisiä.
Minä veisin aviomieheni ulkomaille. Hän ei ole 20 vuoteen käynyt edes tallinnanlaivalla, joten uskoisin hänen arvostavan vaikka miniristeilyä kummasti. Kun haluja kyllä on, mutta rahat eivät ole riittänyt kuin naapurinpitäjässä käymiseen kahdesti vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:05"]
Jos minä saisin tonnin, soittaisin mll:ään ja palkkaisin muutamaksi tunniksi lapsille hoitajan. Veisin mieheni syömään hulppeaan ravintolaan ja tekemeen jotain rentouttavaa yhdessä. Meillä ei ole minkäänlaista tukiverkostoa tässä uudessa kaupungissa, lähimmät sukulaiset 600km päässä. Lapsille ei saa hoitajia jotta voisi viettää aikaa kaksistaan, jota tietty kaipaamme todella paljon. Meillä on kaksi ihanaa pientä lasta. Kun mummit ja ukit tulevat käymään pari kertaa vuodessa, niin silloin pääsemme hetkeksi huokaisemaan. Olo onkin sen jälkeen kuin taivaassa. :) sitten hemmottelisin myös itseä ihan yksin, kävisin ostamassa arvokkaampaa meikkivoidetta ja jotkut upeat housut ja kengät.
[/quote]
Lapsille ei saa ilmaisia hoitajia, sitäkö tarkoitat? Vai miksi tonnin saatuasi soittaisit hoitajan jos niitä kerran ei ole saatavilla? Niin, nykyäänhän kaiken pitäisi olla ilmaista tai ainakin jonkun muun maksaa kulut.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:34"]
Voit tehdä tilisiirron pankissa niin, että vain pankki tietää henkilöllisyytesi. Ja voin laittaa tilinumeroni heti
[/quote]
Ai voi? Täytyypäs selvittää tarkemmin!
..ja se tarinasi oli...? =)
-ap
[/quote]
Olen yrittänyt jo monta kertaa vastata tähän.. Että anteeksi, jos onkin tullut monesti tämä viesti.
Mulla on monenlaista tarinaa, niin iloisia kuin surullisiakin. Mutta jos yhtäkkiä saisin ko. summan, se menisi arkkuun. Ruumis-arkkuun. Ja tämä on niin hulvaton tarina, että voin sen jakaa sun kans, kun laitat sposti-osoitteen. Yleisesti en tätä ala jakamaan, mutta vaikka olisi puhdas provokin, olet hauskan tarinan ansainnut. :)
Oleellista ei ole se rahan lahjoittaminen, koska siitä saisi tietää vain yksi ihminen. Tärkeämpää on kerätä pisteitä kertomalla muille kuinka hyvä ihminen on. Esim tällä palstalla.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:13"]
Korjaan, että stipendejä niiden perheiden lapsilla, joilla on pienemmät tulot ^^
Minä tiedän ainakin yhden pojan, joka sai stipendin ysillä sen takia, että oli menossa lukioon ja koululla tiedettiin, että vanhempien tulot eivät riitä kirjoihin. Poika sai kannustusta lukioon.
[/quote]
Tämä on hyvä ehdotus. Mutta näyttää siltä, että aloittaja vaan todellakin tarvitsee viihdettä itselleen, kun mitkään ehdotukset eivät kelpaa.
Lahjoittaminen on helppoa nimettömänäkin. Työskentelen vanhustyössä ja joulun alla joku tuntematon lahjoitti kaksi muovikassillista neuoomiaan villasukkia laitoshoidossa oleville vanhuksille. Kilttiä ja iloa ja lämpöä riittää monelle.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:34"]
Voit tehdä tilisiirron pankissa niin, että vain pankki tietää henkilöllisyytesi. Ja voin laittaa tilinumeroni heti
[/quote]
Ai voi? Täytyypäs selvittää tarkemmin!
..ja se tarinasi oli...? =)
-ap
[/quote]
Olen yrittänyt jo monta kertaa vastata tähän.. Että anteeksi, jos onkin tullut monesti tämä viesti.
Mulla on monenlaista tarinaa, niin iloisia kuin surullisiakin. Mutta jos yhtäkkiä saisin ko. summan, se menisi arkkuun. Ruumis-arkkuun. Ja tämä on niin hulvaton tarina, että voin sen jakaa sun kans, kun laitat sposti-osoitteen. Yleisesti en tätä ala jakamaan, mutta vaikka olisi puhdas provokin, olet hauskan tarinan ansainnut. :)
[/quote]
Niin, ja sen summanhan voi osoittaa hautaustoimistoon nimettömänä lahja-korttina :)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:13"]Kirkon kautta apu menee oikeasti sitä tarvitsevalle. Vastenmielistä on lesoilla keskustelupalstalla. Oikeasti hyvä ihminen ei kerskaile teoillaan. [/quote]kirkon kautta raha menee täysin hukkaan
[/quote]
Vaikka menee suoraan vähävaraisen perheen eteen?
[/quote]
Siellä saattaa käydä myös juoppoja kerjuulla.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:50"]Minä voin julkistaa osoitteeni tässä heti ja sä laitat setelit postiin, ok?
Tarvitsen kengät itselleni ja lapselle kumisaappaat.
[/quote]
Niitä saa Uffista..
Säästäisin silareihin. The Lookilla maksais virossa teetetyt tissit 3 700e
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:50"]Minä voin julkistaa osoitteeni tässä heti ja sä laitat setelit postiin, ok?
[/quote]
Niitä saa Uffista..
[/quote]Mistä lähtien Uffista on saanut ilmaista tavaraa?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:25"]Laittaa rahaa johonkin keräykseen, josta suurin osa menee johonkin sivukuluihin tms. etkä voi oikein itse vaikuttaa mitenkään, mihin ne sinun pennosesi tarkalleen ottaen menevät.-ap
[/quote]
Ethän sinä nytkään voi vaikuttaa. Itsekin myönsit tämän jo ekalla sivulla.
Pyydät jonkun luottohenkilön etsimään joku jolle voisi antaa tuhat euroa. Annat rahat luottohenkilölle, joka vie rahat valitsemallesi henkilölle. Luottohenkilö toimii vain välittäjänä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:28"]
Minä veisin aviomieheni ulkomaille. Hän ei ole 20 vuoteen käynyt edes tallinnanlaivalla, joten uskoisin hänen arvostavan vaikka miniristeilyä kummasti. Kun haluja kyllä on, mutta rahat eivät ole riittänyt kuin naapurinpitäjässä käymiseen kahdesti vuodessa.
[/quote]
Pöh, miksi tätä on alapeukutettu? Ettekö halua, että käyttäisin rahat miehen hyvinvoinnin edistämiseen, joka samalla toki edistäisi minun hyvinvointiani?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:50"]Minä voin julkistaa osoitteeni tässä heti ja sä laitat setelit postiin, ok?
[/quote]
Niitä saa Uffista..
[/quote]Mistä lähtien Uffista on saanut ilmaista tavaraa?
[/quote]
On niillä tarjouspäivät. Ei mene tonnia.
Tiedän kaksi henkilöä jotka tarvitsevat rahaa.
Jos minä saisin tonnin, soittaisin mll:ään ja palkkaisin muutamaksi tunniksi lapsille hoitajan. Veisin mieheni syömään hulppeaan ravintolaan ja tekemeen jotain rentouttavaa yhdessä. Meillä ei ole minkäänlaista tukiverkostoa tässä uudessa kaupungissa, lähimmät sukulaiset 600km päässä. Lapsille ei saa hoitajia jotta voisi viettää aikaa kaksistaan, jota tietty kaipaamme todella paljon. Meillä on kaksi ihanaa pientä lasta. Kun mummit ja ukit tulevat käymään pari kertaa vuodessa, niin silloin pääsemme hetkeksi huokaisemaan. Olo onkin sen jälkeen kuin taivaassa. :) sitten hemmottelisin myös itseä ihan yksin, kävisin ostamassa arvokkaampaa meikkivoidetta ja jotkut upeat housut ja kengät.