Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kielsi ostamasta tiskikonetta :(

Vierailija
20.02.2015 |

Olemme siis viisihenkinen perhe, meiltä hajosi tiskikone. En kuulemma tarvitse uutta, koska hoidan lapsia kotona ja ehdin kyllä hoitamaan käsin tiskitkin. Sama juttu kuivurin kanssa, uutta ei tule kun joudan kyllä ripustamaan pyykit. Kieltämättä fiilis on voi ei. Olenko nyt ihan tyhmä kun pyysin tiskikonetta? Ei ole siis rahasta kiinni vaan periaatteesta että minunhan ne kuuluu hoitaa.

Kommentit (243)

Vierailija
21/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:42"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:20"]Ap, mitäpä mieltä olet tässä ketjussa vallitsevasta yksimielisyydestä siitä että miehesi on mulkku? Miltä tuntuu olla alistettu tossukka? Oletko mielestäsi ansainnut koiranelämän?  [/quote] Mieheni taitaa tosiaan olla mulkku. Ja pahalta tuntuu, en ole ansainnut. ap [/quote] Miten me suomalaiset ollaan ansaittu tämä aivan törkeä hyvinvointi??? Vertaa miten suurimmassa osassa maailmaa asiat ovat suurimmalla osalla ihmisistä. Mitä ap on tehnyt jotta olisi "ansainnut" yhtään sen parempaa kuin suurin osa muista?? Vähän suhteellisuudentajua.. Kaikilla ei ole edes ruokaa! Eikö he ansaitsi sen ruoan ennemmin kuin sinä elintasossa rypevä ihminen lisää koneita?? Jos puhutaan että mitä sinä olet ansainnut niin paljon vähemmän mitä olet saanut. Meistä kukaan ei ole noin erinomainen että olisi varaa puhua tuolla tavalla. [/quote] Nii just! Ap:n mies on kuitenkin ansainnut tellunsa ja hupivehkeensä, mutta tiskikoneet on turhakkeita! Ajatelkaa Afrikan nälkäänäkeviä ja tiskatkaa!!

[/quote]

Jollei ymmärryksen kykyä ole niin ei sitä voi antaa... Silloin ei tajua millään...

Vierailija
22/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi saat kotihoidontukea etkä äitiyspäivärahaa, vaikka nuorin lapsesi on vasta 6kk?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:58"]Miks oot tehnyt lapsia tuollaisen miehen kanssa? 

Mulla olis jäänyt lisääntymättä. Piheys tai toisen huomioonottaminen on vastenmielisempiä piirteitä miehessä ja sun ukossas ilmenee näköjään molemmat. 
[/quote]

Tarkoiti varmaan toisen huomioonottamattomuus, tuskin kenenkään huomioonottaminen voi olla huono piirre? :)

Vierailija
24/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:34"]

Olemme siis viisihenkinen perhe, meiltä hajosi tiskikone. En kuulemma tarvitse uutta, koska hoidan lapsia kotona ja ehdin kyllä hoitamaan käsin tiskitkin. Sama juttu kuivurin kanssa, uutta ei tule kun joudan kyllä ripustamaan pyykit. Kieltämättä fiilis on voi ei. Olenko nyt ihan tyhmä kun pyysin tiskikonetta? Ei ole siis rahasta kiinni vaan periaatteesta että minunhan ne kuuluu hoitaa.

[/quote]

Miksi annat miehen päättää,että "ette tarvitse" tiskikonetta tai kuivuria?Sen kun hankit ne,jos ei ole rahasta kiinni.

Vierailija
25/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:20"]Ap, mitäpä mieltä olet tässä ketjussa vallitsevasta yksimielisyydestä siitä että miehesi on mulkku? Miltä tuntuu olla alistettu tossukka? Oletko mielestäsi ansainnut koiranelämän?  [/quote] Mieheni taitaa tosiaan olla mulkku. Ja pahalta tuntuu, en ole ansainnut. ap

[/quote]

Miten me suomalaiset ollaan ansaittu tämä aivan törkeä hyvinvointi??? Vertaa miten suurimmassa osassa maailmaa asiat ovat suurimmalla osalla ihmisistä. Mitä ap on tehnyt jotta olisi "ansainnut" yhtään sen parempaa kuin suurin osa muista??

Vähän suhteellisuudentajua.. Kaikilla ei ole edes ruokaa! Eikö he ansaitsi sen ruoan ennemmin kuin sinä elintasossa rypevä ihminen lisää koneita?? Jos puhutaan että mitä sinä olet ansainnut niin paljon vähemmän mitä olet saanut. Meistä kukaan ei ole noin erinomainen että olisi varaa puhua tuolla tavalla.
[/quote]

Nii just! Ap:n mies on kuitenkin ansainnut tellunsa ja hupivehkeensä, mutta tiskikoneet on turhakkeita! Ajatelkaa Afrikan nälkäänäkeviä ja tiskatkaa!!
[/quote]

Ei ne hupivehkeet haittaa Afrikan nälkää näkeviä kun ei ne kuluta vettäkään vai xD

Vierailija
26/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kerro kun oot treffannut "tiskijukan". Aika romanttista!

Vierailija
27/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:05"]

Ap kerro kun oot treffannut "tiskijukan". Aika romanttista!

[/quote]

Aika typerää, lapsellista, vastuutonta ja halpamaista.

Vierailija
28/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja millasia naisia! Siinä vaiheessa kun AVOmieheni kanssa minulla on lapsi niin rahat ovat yhteisiä. Mikä järki siinä on että äiti jää kotiin lapsen kanssa ja kituuttaa tuilla ja mies käy töissä kodin ulkopuolella ja elelee herroiksi? Miksi kukaan suostuu tällaiseen? Siinä kohtaa meillä laitetaan rahat tasan. itselleni kävisi myös niin että mies kotona ja minun palkkani ja tuet mensi tasan. Yhdessähän se perhe perustettu.

Vierailija
29/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:34"]Olemme siis viisihenkinen perhe, meiltä hajosi tiskikone. En kuulemma tarvitse uutta, koska hoidan lapsia kotona ja ehdin kyllä hoitamaan käsin tiskitkin. Sama juttu kuivurin kanssa, uutta ei tule kun joudan kyllä ripustamaan pyykit. Kieltämättä fiilis on voi ei. Olenko nyt ihan tyhmä kun pyysin tiskikonetta? Ei ole siis rahasta kiinni vaan periaatteesta että minunhan ne kuuluu hoitaa.
[/quote Pidä sille ukolle puhuttelu ja sano et perhana se kone on tultava. Oma mieheni yritti myös määräillä minua. Pistin sille luun kurkkuun ja näytin kaapin paikan.

Vierailija
30/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta käytetty kone huuto.netistä tms. Saat halvalla.

Vierailija
31/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:58"]Hei, mä tuun teille tiskaamaan! Olen mies ja tykkään tiskaamisesta...katotaan miten miehesi suhtautuisi asiaan ;-)
Terv. Komeaksikin kehuttu mies32v
[/quote]

Oi kuulostaa hyvältä! Haluatko auttaa myös pyykkien kanssa? ap
[/quote]

Voin minä niissäkin auttaa, no problem! Oon itse aika paljon pois kotoa joten minusta on ihan mukavaa tehdä tämmöisiä juttuja :-)
[/quote]

Oi miten loistavaa! Voin tarjota kahvit, mutta luultavasti kannattaa ottaa korvatulpat mukaan siltä varalta etten osaa enää keskustella mistään järkevästä saati miehen kanssa :) ap
[/quote]

Heh, äläs nyt itseäsi vähättele :-) Ja minähän tulisin tiskaamaan ja laittamaan pyykkejä kuivumaan, en juoruilemaan. Aika hiljainen oon muutenkin joten eiköhän jätetä korvatulpat kotiin ja puhutaan niinkuin aidot ihmiset konsanaan :-)
[/quote]

Kuulostaa valtavan mukavalta! Anytime. ap
[/quote]

Niin kuullostat sinäkin. Toivottavasti miehesi hemmottelee sua edes silloin tällöin, minusta ansaitsesit sen :-) Koeta jaksaa mut jos tiskivuori tuntuu mount everestiltä niin tuun jeesaa sua!
[/quote

Ei ole hemmottelua näkynyt... Melkoista hemmottelua oisi raivata mount everestiä yhdessä :) ap
[/quote]

Niin ja mies on omissa menoissaan viikonlopun. Vink vink. ap
[/quote]

Missäpäin se tiskivuori sijaitsee? Tiskijukka pyörii pk-seudulla wink-wink...
[/quote]

Tiskivuori löytyy myös pk-seudulta! Aww. ap
[/quote]

No mutta sehän passaa sit hyvin. Mihin vois mennä kahville ja vaikka tsekkaa uusimpia tiskiharjamalleja? Ja muuten...mites suhun sais yhteyttä? En täällä rupee yhteystietoja jakamaan. Muuten saattais mennä tiskit ja lavuaarit sekaisin ;-)

Vierailija
32/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M lopettakaa.

Vierailija
33/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lykkäisin miehen eteen kertakäyttölautaset. Niitä sitten huuhtelisin ja toteaisin, että koska taloudenhoitaja päättää mihin rahat käytetään, niin kodinhoitaja päättää mistä kukakin syö. Isommat lapset opettelis tiskaamaan itse ja pienempien tiskit tiskaisin sitten heidän puolestaan. Kaikille opettaisin, että uutta lasia ei oteta kaapista. Voisin piruuttani jopa nimikoida kaikki astiat ja jos isännänmukissa on aamuiset kahvitahrat, niin peskööt itse tai juokoot veden likaisesta mukista. Vois tulla äkkiä uutta konetta talouteen. Tosin minä en suostuisikaan alistumaan tuommoiseen helvettiin, että mies päättä mukamas rahoista, vaikka ollaan yhdessä lisäännytty ja yhdessä naimisissa.

Minulle tekee välillä tiukkaa jo kahden hengen talouden tiskeistä ja pyykeistä (ärsyttää vain tiskata joka päivä vain se pari lautasta, ja ruuanlaittovälineet). Ampuisin itseni, jos joutuisin hoitamaan 7 hengen tiskit ja laittamaan pyykkiä kuivumaan. Luulis talonkin homehtuvan tuosta sisäilman kosteuden määrästä.

Vierailija
34/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:17"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:56"] Mihin ihmeesee tiskikonetta oikein tarvitsee??? Täysi turhake koko laite. Tietysti jos astioita on vaikka muille jakaa ja aina ottaa kaapista uuden niin tiskivuori kasvaa sellaiseksi ettei konekaan siitä selviä. Meillä homma menee seuraavasti. Jokaista perheenjäsentä kohti on lautanen (syvä ja matala) lasi ja kuppi. 1xveitsi/haarukka/lusikka. Jokainen tiskaa omat astiansa heti käytön jälkeen. Ruokailun aloituksessa laitetaan lavuaariin tiskivesi jossa sitten ruokailun jälkeen kukin tiskaa omat astiansa. Vieraita varten otetaan sitten kaapinperältä astiat ja palautetaan ne sinne käytön jälkeen. (vieraat eivät tiskaa omia astioitaan) :) Tähän kun oppii niin turhia astioita ei loju missään ja kenenkään ei tarvitse murehtia tiskaamisesta. Eteenkään toisten astioiden tiskaamisesta. Liiallisen elitason tuote tämmöiset astianpesukoneet!! Kaikkea kun on liikaa niin mistään ei enää selvitä ilman koneiden apua!! Mielestäni tällätavalla homma on paljon helpompaa kuin astianpesukoneen kanssa! Kenenkään ei tavitse nähdä vaivaa koneen tyhjentämisessä/täyttämisessä kun paljon lyhyemmässä ajassa on itse käsin tiskannut omat astiansa... [/quote] Kuka teillä tiskaa kattilat, kauhat, vispilät, paistinpannut, leivontakipot, säilytysrasiat jne? Tiskaako teillä myös lapset omat astiansa (AP:llahan oli ainakin 6kk, 2v ja 4v), vauvatkin? [/quote] Lapset tiskaa omat astiansa heti kun siihen kykenevät. Kuinkas muuten?? Eikö lapsen pidä opetella kantamaan mitään vastuuta itsestään?? Minun mielestä lapselle vastuu omasta itsestä niin aikaisin kun sen pystyy ottamaan. Ei aikuiset ole mitään palvelijoita eikä lapset asu kotona missään hotellissa. Oma osuus pitää kantaa niinkuin muidenkin.. Vispilät, kauhat ym. tiskataan vuoron perään periaatteella ja lastenkin nimet on tällä "listalla" ihan kuten muidenkin.. [/quote] No kyllä meillä riittää että lapset laittaa tiskinsä koneeseen.

[/quote]

Lapsille kannattaisi opettaa kyllä myös käsintiskaaminen. Paljon muutakin myös, ettei tule uusavutonta.

[/quote]

Juuri näin!! Astianpesukone on enemmänkin karhunpalvelus lapselle. Eipähän tarvitse nuoren aikuisen hukuttaa itseään velkaan ekassa omassa asunnossa kun ei tarvitse ostella kakkia turhia koneita. Kun oppii elämään ilman turhakkeita niin ei nuorellakaan ole rahasta tiukkaa..
[/quote]
Ja sitten se nuori lorottelee siellä omassa asunnossaan sitä vettä siinä tiskaillessa. Ellei vesi satu kuulumaan vuokraan niin se käsitiski tulee yllättävän helposti kalliimmaksi kuin koneen osto ja käyttö.

Vierailija
35/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:02"]H&M lopettakaa.
[/quote]

Pakko joskus puhua...

Vierailija
36/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:10"]Minä lykkäisin miehen eteen kertakäyttölautaset. Niitä sitten huuhtelisin ja toteaisin, että koska taloudenhoitaja päättää mihin rahat käytetään, niin kodinhoitaja päättää mistä kukakin syö. Isommat lapset opettelis tiskaamaan itse ja pienempien tiskit tiskaisin sitten heidän puolestaan. Kaikille opettaisin, että uutta lasia ei oteta kaapista. Voisin piruuttani jopa nimikoida kaikki astiat ja jos isännänmukissa on aamuiset kahvitahrat, niin peskööt itse tai juokoot veden likaisesta mukista. Vois tulla äkkiä uutta konetta talouteen. Tosin minä en suostuisikaan alistumaan tuommoiseen helvettiin, että mies päättä mukamas rahoista, vaikka ollaan yhdessä lisäännytty ja yhdessä naimisissa.

Minulle tekee välillä tiukkaa jo kahden hengen talouden tiskeistä ja pyykeistä (ärsyttää vain tiskata joka päivä vain se pari lautasta, ja ruuanlaittovälineet). Ampuisin itseni, jos joutuisin hoitamaan 7 hengen tiskit ja laittamaan pyykkiä kuivumaan. Luulis talonkin homehtuvan tuosta sisäilman kosteuden määrästä.
[/quote]

Ihan samaa mietin!

Vierailija
37/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! sano miehellesi aamulla, että meilläpä onkin uusi tiskikone nimeltään Ukko-Äkämätic.

Vierailija
38/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:56"]

Mihin ihmeesee tiskikonetta oikein tarvitsee??? Täysi turhake koko laite. Tietysti jos astioita on vaikka muille jakaa ja aina ottaa kaapista uuden niin tiskivuori kasvaa sellaiseksi ettei konekaan siitä selviä.

Meillä homma menee seuraavasti. Jokaista perheenjäsentä kohti on lautanen (syvä ja matala) lasi ja kuppi. 1xveitsi/haarukka/lusikka. Jokainen tiskaa omat astiansa heti käytön jälkeen. Ruokailun aloituksessa laitetaan lavuaariin tiskivesi jossa sitten ruokailun jälkeen kukin tiskaa omat astiansa. Vieraita varten otetaan sitten kaapinperältä astiat ja palautetaan ne sinne käytön jälkeen. (vieraat eivät tiskaa omia astioitaan) :)

Tähän kun oppii niin turhia astioita ei loju missään ja kenenkään ei tarvitse murehtia tiskaamisesta. Eteenkään toisten astioiden tiskaamisesta. Liiallisen elitason tuote tämmöiset astianpesukoneet!! Kaikkea kun on liikaa niin mistään ei enää selvitä ilman koneiden apua!! Mielestäni tällätavalla homma on paljon helpompaa kuin astianpesukoneen kanssa! Kenenkään ei tavitse nähdä vaivaa koneen tyhjentämisessä/täyttämisessä kun paljon lyhyemmässä ajassa on itse käsin tiskannut omat astiansa...

[/quote]

Kuinka 6kk vanha pesee lautasensa? Entä 2-vuotias? Tai edes se neljän vanha. 

Vierailija
39/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin myös sinun suhteessasi kiristää rehellisellä pillun pihtaamisella. Sakset aukeaa, kun kotona on se uusi tiskikone.

Vierailija
40/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:56"]

Mihin ihmeesee tiskikonetta oikein tarvitsee??? Täysi turhake koko laite. Tietysti jos astioita on vaikka muille jakaa ja aina ottaa kaapista uuden niin tiskivuori kasvaa sellaiseksi ettei konekaan siitä selviä.

Meillä homma menee seuraavasti. Jokaista perheenjäsentä kohti on lautanen (syvä ja matala) lasi ja kuppi. 1xveitsi/haarukka/lusikka. Jokainen tiskaa omat astiansa heti käytön jälkeen. Ruokailun aloituksessa laitetaan lavuaariin tiskivesi jossa sitten ruokailun jälkeen kukin tiskaa omat astiansa. Vieraita varten otetaan sitten kaapinperältä astiat ja palautetaan ne sinne käytön jälkeen. (vieraat eivät tiskaa omia astioitaan) :)

Tähän kun oppii niin turhia astioita ei loju missään ja kenenkään ei tarvitse murehtia tiskaamisesta. Eteenkään toisten astioiden tiskaamisesta. Liiallisen elitason tuote tämmöiset astianpesukoneet!! Kaikkea kun on liikaa niin mistään ei enää selvitä ilman koneiden apua!! Mielestäni tällätavalla homma on paljon helpompaa kuin astianpesukoneen kanssa! Kenenkään ei tavitse nähdä vaivaa koneen tyhjentämisessä/täyttämisessä kun paljon lyhyemmässä ajassa on itse käsin tiskannut omat astiansa...

[/quote]

Kuinka 6kk vanha pesee lautasensa? Entä 2-vuotias? Tai edes se neljän vanha. 

[/quote]

Onhan niillä äiti. Ei luulis kauhee vaiva olevan, jos parit kupit huuhtoo ja tiska välittömästi ruokailun jälkeen?

-Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä