Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkanut juoda sitruunavettä ja selluliitti on alkanut vähentyä!?

Vierailija
20.02.2015 |

Ihan kuin muhkurat reisissä olisi alkaneet silitä... Onko mahdollista?! Juon aamuisin tuopillisen vettä johon on puristettu puolikas sitruunan mehu. Olisiko kuona-aineet lähteneet liikkeelle? :) ainakin tuon sitruunaveden terveysvaikutuksia on kovin kehuttu.... 

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos hampaiden suojaamiseksi huuhtelisi suun huolellisesti puhtaalla vedellä sitruunaveden juonnin jälkeen ja sitten ksylitolipurkka tai -pastilli suuhun?

Vierailija
22/93 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author=" Tero" time="20.02.2015 klo 11:55"]Ihan vaan pikku vinkkinä, sitruuna ja sen mehu on hapanta, eikä emäksistä.

Sooda neutraloi kehon happamuutta, jos te tässä sitä haette..
[/quote]
Joo mutta sitruunan palamistulos on emäksinen ja siksi se auttaa. Tutustuin näihin emäsjuttuihin noin vuosi sitten vahingossa ja ei voi muuta kuin todeta että kroppa voi hyvin kun pitää itsensä emäksisenä. Sitruunavettä juon myös tuopillisen aamulla. Ennen join myös tuopillisen tavallista vettä mutta sillä ei ollu mitään tehoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokaa pillillä se sitruunamehu niin säästää hampaita. Minä juon kahvinkin pillillä :)

Vierailija
24/93 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:58"]

Niin ap, joitko jo aiemmin saman MÄÄRÄN vettä?

[/quote]

en ole muutoin veden juontia lisännyt... Ja olen aiemminkin pitänyt "vedenjuontikuureja" eli litkinyt 3-3,5 litraa vettä päivässä mutta en ole huomannut eroa sellussa. Kunhan tulin kertomaan tänne vaikutuksista joita sitruunavedellä on ollut MINULLE, saatte kokeilla vapaasti tai olla kokeilematta mutta ihan googlella löytyy paljon samanlaisia kokemuksia. Itse ajattelin juoda tätä sitruunavettä ihan detox-juomana, tämä positiivinen vaikutus selluun on vain erittäin hyvä lisä :)

t.ap

Vierailija
25/93 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mikä mulla auttoi, käytin niin monta eri keinoa yhtäaikaa, mutta pääasia, että sellumuhkurat ovat mennyttä! Aamuisin juon lasillisen sitruunavettä. Olen vhh-ruokavaliolla. Juon paljon vettä (mutta olen juonut jo vuosia). En juo enää kahvia enkä alkoholia. Aloitin joogan. (muuta liikuntaa olen aina harrastanut ja harrastan edelleenkin). Kuivaharjaus lähes joka päivä. Imukuppihieronta ongelma-alueille sypressiöljyllä pari-kolme kertaa viikossa.

Ihanat sileät reidet! :)

Vierailija
26/93 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon juonu varmaan 3-5 l jokaikinen päivä viimeset kolme-neljä vuotta ja voin kertoa että selluliittia on enemmän ku laki sallii. Takareidet+perse aivan muhkuran peitossa eli paskapuhetta että vesi muka auttaa. (Ainakin mun osalta.)

Vierailija
27/93 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä pillillä suoraan kurkkuun. Hampaita ei saa takaisin terveeksi, vaikka kuinka haluaisi!

Vierailija
28/93 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että sitruunavettä juomalla voi saada lisää tukikudosta reisiläskiin? Lisääkö kyseinen juoma tukikudosta myös muualle elimistöön?

Vierailija
29/93 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:06"]

Oon juonu varmaan 3-5 l jokaikinen päivä viimeset kolme-neljä vuotta ja voin kertoa että selluliittia on enemmän ku laki sallii. Takareidet+perse aivan muhkuran peitossa eli paskapuhetta että vesi muka auttaa. (Ainakin mun osalta.)

[/quote]

kokeile tuota sitruunamehukuuria ja tule kertomaan tuloksista... Jos ei auta sekään niinet sillä hampaitasi ehdi pilata tai mene vararikkoon ;)

Vierailija
30/93 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla väheni selluliitit tosi paljon, kun aloin vähentämään sokerin käyttöä ja rupesin juomaan reilu kaks litraa vettä. Ei oo tarvinnu lisätä sitruunaa. Eikä tarvii pelätä kiillevaurioita. Mites muuten pillillä juominen? Eikö oo vaarana, että tulee ennenaikaisesti ryppyjä suun ympärille? :D

Vierailija
31/93 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:06"]Oon juonu varmaan 3-5 l jokaikinen päivä viimeset kolme-neljä vuotta ja voin kertoa että selluliittia on enemmän ku laki sallii. Takareidet+perse aivan muhkuran peitossa eli paskapuhetta että vesi muka auttaa. (Ainakin mun osalta.)
[/quote]

Ei pelkkä vesi vaikuta selluliittiin. Liikutko miten? Syötkö terveellisesti? Poltatko? Juotko? Vesimäärä kuulostaa aika paljolle.. Jopa 5 litraa??

Vierailija
32/93 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko jos sen sitruunan jälkeen purskuttaa suun maidolla? Neutralisoiko?

Vierailija
33/93 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös toi happamuusjuttu ole ihan huuhaaksi todettu?

Vierailija
34/93 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:15"]Eikös toi happamuusjuttu ole ihan huuhaaksi todettu?
[/quote]
Ne on todenneet jotka eivät itse ole kokeilleet. Ei ole kukaan minulta ainakaan kysellyt ja minulle se toimii.

35/93 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan myös muistaa se, että ihmisen elimistön oma säätelyjärjestelmä pitää kehon pH:n aika tiukasti välillä 7,35 – 7,45 ja jos siihen kohdistuu ulkopuolelta esim. ruoan muodossa muutospaineita, niin keho itse alkaa toimia pitääkseen pH.n juuri tuolla alueella, lähinnä siis maksa ja munuaiset alkavat poistaa tai lisätä aineenvaihduntatuotteita sen mukaan onko kyseessä asidoosi vai alkaloosi.

Helpoimmin ja terveellisimmin elimistöä pitää lievästi alkaloosissa vähentämällä proteiinien ja tiettyjen viljojen syömistä.

Vierailija
36/93 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vähentynyt minulla. Join sitruunavettä ainakin neljä kuukautta aamuisin, eikä sellut vähentyneet. En kyllä juonut sellun takia edes, mutta tuskailin tuona aikana lisääntynyttä selluliittia. Oli kesä ja aiempana kesänä tilanne oli parempi. Aloitin sitruunaveden juonnin maaliskuussa.

Vierailija
37/93 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 00:40"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 00:32"] Vai kuivakuppausko se oli? :D Sileäpeppuisten av-mammojen tuki ry. [/quote] sua vaan ketuttaa ku oma persees on ku rusina [/quote] Kyl se enemmän sinne vesimelonin puolelle pakkaa menemään.

[/quote]

vesimeloonilta näyttää ainoostaan sun pääs

Vierailija
38/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/terveys/a1424834702431?jako=9b4a793202567e0e328bbb023bbd9be1&ref=og-url

Trenditietoiset aloittavat nyt aamunsa isolla lasillisella sitruunalla maustettua vettä. Bloggaajien hehkuttama superjuoma syntyy jättämällä lasillinen vettä huoneenlämpöön yön ajaksi ja puristamalla siihen aamulla mehua puolikkaasta sitruunasta.

Sitruunaveden väitetään pystyvän vaikka mihin: kiihdyttämään aineenvaihduntaa, torjumaan flunssaa ja lisäämään kehon emäksisyyttä.

Ei se ihan niin mene, sanoo ravitsemusterapeutti Anette Palssa.

1. Sitruunavesi ei vaikuta kehon happamuuteen

Terve ihminen ei voi vaikuttaa kehonsa emäksisyyteen tai happamuuteen ruokavaliolla, sillä keho korjaa pH-tasapainon meille sopivaksi.

"Ykköstyypin diabeetikko voi mennä niin sanottuun ketoasidoosiin, jossa elimistö happamoituu. Kyseessä on hengenvaarallinen tila", Palssa sanoo.

"Sitä paitsi mahahappojen pH on hyvin paljon matalampi kuin yhdenkään sitruunan. Sen voi huomata kun oksentaa: mahahappo korventaa kurkkua, kun taas sitruunan voit aivan hyvin laittaa suuhusi. Ei sitruunaveden happamuudella ole elimistölle merkitystä."

2. Vettä ei tarvitse pitää lämpimässä

Kovan urheilusuorituksen aikana voi olla viisasta juoda kehonlämpöistä vettä, sillä se imeytyy hieman paremmin, Palssa sanoo.

"Normaalioloissa sanoisin, että kannattaa juoda vettä sellaisena, jona se itselle maistuu. En näe lämpötilalla olevan merkitystä."

Jotkut lisäävät veteensä myös suolaa saadakseen sen imeytymään tehokkaammin. Palssan mukaan toimenpide on tarpeen korkeintaan silloin, kun on erityisen kuuma tai hikoilee muusta syystä runsaasti.

"Elimistömme on hyvin järjestänyt sen, että nestettä kyllä imeytyy."

3. Vedenjuonti aamulla on fiksu tapa

Aamulla herätessään moni kärsii hienoisesta nestehukasta. Siksi on hyvä ajatus juoda ensimmäiseksi iso lasillinen vettä.

"Sitruunavedessä sillä vedellä on suurempi merkitys jaksamiselle ja terveydelle kuin sitruunalla. Mutta jos vesi menee paremmin alas sitruunan kanssa, toki sitä voi lisätä."

Puolikkaan sitruunan mehusta saa hieman c-vitamiinia ja antioksidantteja. Monet muut sitruunaveteen liitetyt terveysväitteet selittyvät plasebovaikutuksella ja hyvillä elintavoilla.

"Todennäköisesti myös ihmiset, jotka juovat sitä kiinnittävät muutenkin huomiota ruokavalionsa terveellisyyteen ja syövät kasviksia ja marjoja", Palssa arvelee.

4. Sitruuna voi vahingoittaa hampaita

Usein nautittu sitruunavesi voi vahingoittaa kiillettä jopa enemmän kuin jos pureskelisimme jotakin sitruunapitoista.

Jos haluaa välttää kiillevauriot, ei pidä ainakaan harjata hampaita heti sitruunan nauttimisen jälkeen. Kalsiumpitoinen ruoka, kuten juustot, neutraloivat myös vaikutusta, Palssa sanoo.

Vierailija
39/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:19"]

Ihan vasta vajaan viikon ja nyt jo tuntuu iho paremmalta! Huijaanko itteäni vai valehteleeko peili? Ei... Kyllä mä oikeasti huomaan jo eroa :) eihän tämä hyvää hampaille tee mutta en harjaa heti sitruunaveden juonnin jälkeen hampaitani ja muutama sekunti se vain on hampailla....

[/quote]juo pillillä niin hampaat ei kärsi niin paljoa, hyvä olisi myös juoda tavallista vettä sitruunaveden jälkeen ni hapot huuhtoutuis pois :)

Vierailija
40/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:06"]

[/quote]okei.. tarkennatko mitä sä oot juonu, pepsiä vai jotain muuta?